American Pie Presents: The Book of Love (2009)

geregisseerd door John Putch
met Bug Hall, Kevin M. Horton en Brandon Hardesty

Tien jaar na de avonturen in American Pie, ontdekt een stel nieuwe leerlingen van East Great Falls High hun 'Bijbel', verborgen in de bibliotheek. Het probleem is echter dat het boek beschadigd is door één van die leerlingen. Ze nemen contact op met Noah Levenstein (Eugene Levy), die samen met de jongens probeert om de verhalen in de Bijbel weer terug te krijgen.

qntje
De film is zo laag dat dat tegelijkertijd vermakelijk is.

avatar van NickDG
Ik vond het een goede film. Mooie combinatie van humor en romantiek.

avatar van AjaxRulezzz
Weer redelijk, maar wel voorspelbaar gezien de vorige American Pie's. De grappen en de mooie vrouwen maken het weer wel goed.

Weinig enerverende film. Voorspelbaar en bij tijd en wijle slecht te noemen. Toch voor een saaie middag als mijn huidige te doen. Een enkele lach meer niet.

avatar van thobe
Een film die nauwlijks vermaakt. Stiffler is vanaf de eerste minuut al irritant, en het niveau van de voorgaande delen wordt nauwlijks gehaald. Af en toe wat geslaagde grappen, maar over de hele linie een zwakke film.

scc-j
met afstand de slechste american pie

kleinepierik
tom1985 schreef:
Wat een slechte film zeg. American pie 1 ,2 en 3 waren echt lachen. Deel 4, 5 en 6 waren net onvoldoende maar dit deel slaat echt alles. Het acteren is waardeloos, grappen zijn te voorspelbaar en flauw. Ik heb deze film na 15 min. afgezet. Dus om even op te sommen; Niet kijken!

Hoe kun je al naar z'n korte tijd kijken al zeggen dat hij slecht is??
Later in de film word het vaak pas leuker.

avatar van Guinness
kleinepierik schreef:

Hoe kun je al naar z'n korte tijd kijken al zeggen dat hij slecht is??
Later in de film word het vaak pas leuker.

En dan ook nog stemmen...

kleinepierik
Vond het een REDELIJKE American pie. Niet de beste uit de serie maar ook weer niet de slechtste.

Kleinepierik: wat is volgens jou de slechtste dan?

Ik vind het nogal zielig het commentaar van sommigen. Als je hem toch zo slecht vond en eigenlijk al wist (na het bekijken van american pie 4,5 en 6), dat deze opnieuw het zelfde niveau ging zijn dan de drie voorgaande en niet zoals de Eerste Drie zou zijn, Waarom bekijk je hem dan?
Ik vind het vermakelijk voor een gewone avondje film.

ik vond het kei ferme film
heb er echt van genoten

Zo flauw en slecht (zelden zo'n achterlijk verhaal gezien) maar dankzij de vele domme bimbo's en de vele tieten is hij nog net te bekijken. De acteurs zijn overigens zeer matig met als dieptepunt Stiffler die totaal niet grappig was. Je hebt de neiging deze film steeds na een aantal minuten af te zetten (is echt slecht) maar dan komt er weer een paar tieten in beeld en dan blijf je toch maar kijken.

Wel grappig om soms vergeten acteurs uit oude serie terug te zien zoals Screech (Dustin Diamond). Ze hadden uiteraard wel allemaal maar een minuscule kleine rol.

1 ster puur omdat Noah Levenstein er nog steeds in zit, zijn character blijft leuk.

Verder vind ik het dat deze film absoluut niet de merknaam "American Pie" zou mogen dragen.
Wij worden allemaal ouder en sommige van ons zullen met de eerste 2 American Pie's opgegroeid zijn (voor het eerst op de middelbare school gekeken of wat dan ook) en die films waren niet alleen leuk, maar ook gewoon goed. Als wij nu ons broertje of neefje of wat dan ook over American Pie vertellen gaan ze deze film kijken en dan moeten we ons bijna gaan schamen. Nogmaals, zeer slecht en absoluut niet American Pie waardig.

avatar van Justinw
Zag trouwens een soort verzamelbox liggen bij de FRS. voor 25euro alle 7films.

avatar van Groznyy
Een ontzettend flauwe komedie met échte B-acteurs. Het is maar een schim van wat American Pie ooit was ... .

avatar van Quaest
Na Sean William Scott vind ik American Pie niks meer aan.

avatar van JustMike
dat is wel zo, maar toch ik heb wel veel gelachen, maar zoals krysrng al zei: de eerste 2 (ik vind 3 ook) waren gewoon echt de beste, maar ik vond de humor hierin wel leuk, heb goed gelachen.

avatar van jansma
Groznyy schreef:

Waar baseer jij dat nou weer op?
Als je de film sec bekijkt dan is dat niet zo. MAar omdat je weet dat dit deel zoveel is, en volgens jou zijn deel 2,3,4,5,6 en 7 van een film altijd flop (dat neem je aan) zeg je dat.

Als je de film sec bekijkt is het gewoon een degelijke grappige film.

Ik heb er in ieder geval van genoten.

avatar van marcelvkan
Minder van kwaliteit dan de 1e paar delen... Vermakelijk, maar verre van goed..

Toch wel 2.0*

avatar van Jessen0wnt
Vreselijke film. Ik kan nog steeds genieten van de American Pie films, alleen deel 7 ( ) is echt te veel van het goede. Het verhaal bestaat uit een paar losse ''zogenaamd leuke'' scènes die door een of ander slap verhaal aan elkaar vast zijn geknoopt. De film doet zich erg goedkoop voor en ook de cast slaagde er niet in om ook maar enige emotie, zelf niet de geilheid die de jongentjes altijd hebben in dit soort films met allemaal bloedmooie meiden om zich heen, over te brengen. Deze reeks moet stoppen !

Toch af en toe een glimlach gekregen, 1 ster.

Ik vind het een prima filmpje hoor. Het enige wat mij echt tegen viel was die Stifler.
Hij heeft ook gewoon het hoofd niet voor zo'n stifler, dus ik heb me wel een aantal keren aan hem geërgerd. Maargoed verder was het acteerwerk wat we kennen van American Pie, matig, maar grappige karakters. Dat Mr. Levenstein weer terug komt blijf ik toch gewoon leuk vinden, dat is wel het grootste pluspunt van deze film.

Kijkt lekker weg, 3 sterren

avatar van Billy-Pilgrim
Jammer eigenlijk dat Noah Levenstein er nog steeds in zit. Persoonlijk heb volgens mij een wijs besluit genomen om na de 'afsluiter', American Pie 3, te stoppen met deze reeks. Hoewel ik geen recht van spreken heb kan ik me zo voorstellen dat dit pure inspiratieloze uitmelkfilms zijn die alleen nog wat kijkers trekken omdat er gegarandeerd tieten in ieder deel zitten.

Jiminho
ik wil naar canadaa

Back to the Roots, dat is wat American Pie Presents: The Book of Love doet. Het oude American Pie -gevoel, aangevuld met de laatste technologische snufjes als videotelefoons, komt weer helemaal boven, precies zoals het regiseurstrio onder leiding van John Putch wilde bereiken. Een subtiele verwijzing in het begin van de film doet je lachend terugdenken aan Jim Levenstein die de zelfgebakken appeltaart van zijn moeder voor andere doeleinden gebruikte: de scène waaraan de gehele reeks haar naam ontleent.

Zoals ieder jaar heeft East Great Fals ook nu weer een drietal kersverse maagden. Rob, gespeeld door Bug Hall, Nathan door Kevin M. Horton en Lube door Brandon Hardesty. De jongens komen terecht in doldwaze avonturen wanneer zij hun ultieme droom proberen te verwezenlijken: ontmaagd worden vóór zij gaan studeren. Of dat gaat lukken blijft tot de laatste minuten van de film spannend...

American Pie Presents: The Book of Love brengt inderdaad het originele gevoel naar boven, zoals dat in de delen daarvoor iets minder gebeurde. Over geloofwaardigheid valt te twisten, maar dat is iets waar je bij dit genre eigenlijk niet mee aan moet komen, gewoon heerlijk met z'n allen op de bank 100 minuten lachen. Leden van de oer-familie's Levenstein en Stifler maken ook hun opwachting, al is zeker de rol van Scott Stifler ietwat aan de kleine kant. Een absolute aanrader voor allerlei gelegenheden.

American Pie blijft een toffe reeks, dat blijft me elke film weer verbazen.
Het kan natuurlijk nooit het niveau halen van de allereerste film (en de 2 volgende).
Maar het is gewoon een leuk tijdverdrijf.
Ik vond de hoofdpersonages allemaal wel leuk, vooral om de dikkere moest ik hard lachen.
Alleen de Stifler van deze film viel me erg tegen, hij kwam nog niet eens tot de knieen van Seann William Scott.
Volgens mij hebben ze Stifler ook veranderd tegenover het begin. Nu kan hij precies bijna alle vrouwen krijgen, terwijl hij vroeger nog ietwat stuntelig was dacht ik. Dit vond ik het enige echte minpunt.

avatar van Corcicus
Wat een vreselijk slechte film vol gratuit vermaak met thema's die al in duizend andere films op een soms even belachelijke manier werden behandeld. Het is een herhalingsoefening van puberaal gezever. Zelden zag ik ook zulke slechte muziek verwerkt in één film.

0.5

avatar van pieterTk
inmiddels is deel 8 er al hoor... hij heet american pie: Hole in one

avatar van Kr!kke
Ben je daar wel zeker van, pieterTk?

avatar van teaso
Film die weinig om het lijf heeft (letterlijk en figuurlijk)

Zeker de nieuwe Stiffler is onuitstaanbaar, wat een flauw afkooksel van de ooit legendarische Stiffmeister