12 Rounds (2009)

Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met John Cena, Aidan Gillen en Ashley Scott

Detective Danny Fisher (John Cena) uit New Orleans beleeft de zwaarste dag uit zijn leven wanneer een zware crimineel zijn vriendin Molly kidnapt. De ontvoerder laat Danny twaalf opdrachten uitvoeren om zo zijn vriendin in leven te houden.

avatar van bollepeer
heerlijke actie, met een verrasend goede john cena. camerawerk was matig, en het overige acteerwerk was ook niet egt best. verhaallijn ook redelijk cliché, maar als je van actie houd is dit absoluut een geschikte film.

avatar van FelixTheCat
Een beetje Die Hard achtig enzo maar wel goede actie enz enz

avatar van Bibelonseberg

RtW
- Vermakelijke film
- zeker geen B-film
- wel een standaard verhaal, maar stoort niet.
- Leuk als je een avond non-stop actie wilt zien
- Zeker mijn 7 waard

avatar van chevy93
Bibelonseberg schreef:
Ik snap die lage scores echt niet. Zijn we zo verwend aan het worden?
Zijn we zo lax geworden dat we zelfs hier een 5,0* voor gaan geven?

avatar van Delvenaartje
Vond hem wel goed en spannend!

Mooi hoe de rondes zijn bedacht!

Ziek, totaal geen budget film, verhaal is goed, spelers zijn goed

echt een one to watch film!

Bruut gewoon!

avatar van mnrk
Lekkere actie film die vanaf minuut 1 van de film begint.

De 12 opdrachten waren ook prima bedacht en goed uitgevoerd, wel is er goed gekeken naar gelijknamige films.
Maar dit gaat niet ten koste van deze film.

John Cena en Aidan Gillen spelen hun rol prima en dan is vooral Aidan als Miles Jackson geweldig.

Dat vallen vanuit die helikopter in een zwembad op een wolkenkrabber is echt hilarisch.

Bibelonseberg schreef:
Ik snap die lage scores echt niet. Zijn we zo verwend aan het worden?

Ik vind Bambi en Tiny viert feest een grotere adrenaline rush hebben dan deze bagger.

Jor123 schreef:

Wanna be die hard maar super hard falen.

Ok, dat is een klein minpuntje, maar het verhaal verder, de wendingen, het slimme spelen, dat is prima toch? ik vind deze film echt goed hor!

Je moet niet een film afkraken op de kleine dingetjes...

Jor123 schreef:

Wanna be die hard maar super hard falen.

Dit valt toch wel mee? Ok... de scene dat ze uit de helikopter springen is wat ver gezocht, echter is de film verder prima: actie, snelheid, twists...

Minpunten:
- Het te snel vinden van de aanwijzingen.
- Helikopter scene.

Pluspunten:
- Snelheid
- Twists
- Actie (een en al..)

3.5!

avatar van Poppe
Lompe actiefilm, met uitermate slecht acteerwerk!

avatar van Diederik58
Is deze film bedoeld als parodie op de actiefilms. Werkelijk je moet het IQ van een garnaal hebben om dit verhaal nog enigszins geloofwaardig te vinden. Danny blijkt echter over een super IQ te beschikken en vindt zomaar al deducerend de juiste verbanden. Maar buiten dat zitten er wel leuke actiescenes in. Het acteerwerk is bedroevend. Evenals de grime.

avatar van marcelvkan
Erg vermakelijk, Soms totaal niet realistisch maar in tegenstelling tot andere films kan ik het bij deze wel hebben .. !
Verhaal was erg verassend en origineel !

Lekker tijdverdrijf! 3.5*

avatar van Showey
Leuke film, goede actie!

Wel een aanrader!

avatar van Goldenskull
Typical American shit.

Pure rotzooi. Tergende dialogen, prutacteurs, bombastische kutmuziek.. niet bepaald een filmavondje waar je op zit te wachten zeg maar. Er wordt met clichés gesmeten, niet normaal meer.

Van dit soort Amerikaanse zooi word ik nou echt misselijk. Met een beetje humor en minder sentimenteel gezeik kan zoiets best een leuke adrenaline trip zijn, dit is gewoon troep.

1* (omdat het nog slechter kan)

avatar van bladerunner2007
Ja de meningen verschillen erg, zoals gewoonlijk, maar het is een over the top-film, dus verwacht heel veel van alles.
Van de makers van Die Hard, jaja, nou was nr 4 ook een tegenvallend succes, met rare fratsen, nou deze kan er ook wat van.
Echt gemaakt voor de doelgroep: pubers.
1.5 omdat ik hem toch helemaal afgekeken heb en het wel slechter gezien heb.

ff serieus. Deze film is de slechtste film die ik ooit heb gezien. Alles aan de film klopt gewoon niet, de acteerprestaties zijn dramatisch en de special effects,,, nou, laat ik daar maar niet eens over beginnen.
Ik overdrijf echt niet, dit is de slechtste film die ik ooit heb gezien. Hij staat bij mij met ruime voorsprong onderaan.
Ik snap serieus niet hoe mensen deze film goed kunnen vinden... maar ja..

Echt gemaakt voor de doelgroep: pubers.

Nou, ik ben 16 jaar en ik vond hem ook dramatisch hoor.
Het is trouwens niet zo dat ik weinig filmervaring heb, ik heb echt al heel wat (actie)films gezien. Maar deze..... tja.... hier valt weinig over te zeggen.

(Ik heb gewoon nog nooit een actiefilm gezien die (naar mijn mening) beter is dan Enemy of the State).

avatar van Minotaures
Heeft klein beetje wat van Die Hard: With a Vengeance zo te lezen.

avatar van Jan met de pet
Verstand op nul en kijken, prima actie film kan er niet minder van maken: 4,0

Troep van de bovenste plank. Typische B-Film, waar de actie inderdaad wel continu is. Maar wat nergens spannend wordt en simpel te volgen blijft.

orbit
Typische B-film inderdaad, goed gejat van Die Hard with a vengeance.. maar mist toch teveel originaliteit om zich daarmee te kunnen meten.

avatar van nightbreed
Ongelofelijk slechte film, echt alles is cliche aan deze film, om nog maar niet te spreken over de tenenkrommende dialogen en de 6e-rangs acteurs.

Topfilm; lekker veel actie en een paar knappe scens.

avatar van Machoclown
Niet erg orgineel zou ik zeggen, dit soort verhalen zijn toch al vele malen gedaan. Toch wel leuk om John Cena aan het werk te zien, deze profesionele wordstelaar heeft een breed lichaam maar dat laat hij in deze film niet zo zien. Wel uit kunnen kijken maar dat ging nog maar net. 1 Ster voor John Cena 1 Ster voor de actie en een halve voor de moeite.

avatar van Decec
Uitstekend actiefilm... goede acteur John Cena..

Net gekeken met een maat, maar we vonden het allebei toch niet zo best, zeker gezien de meeste reacties hier. Vooral de actie moet erg goed zijn, maar ik vond het zo slecht uitgewerkt, dat het nergens echt spannend werd. Heb de the Marine met John Cena ook gezien, ook onzinverhaal, maar daar was het in ieder geval de actie nog redelijk spannend om naar te kijken, dit totaal niet.

avatar van gerrit019
Het was zeker geen toppertje van de bovenste plank. Acteerwerk was wat minimaal & het script ach .... Maar zo heel erg slecht vond ik het nou ook weer niet. Gewoon een wegkijkertje die je de volgende dag bent vergeten ......

avatar van Aapje81
Leuke ouderwetste actiefilm met een heerlijk tempo en acteurs die maar heel matig kunnen acteren. Alleen Aiden Gillen heeft een behoorlijk niveau. Natuurlijk valt er op het een en ander flink wat aan te merken maar ik heb de hele rit geboeid zitten kijken en voordat ik het wist was de film afgelopen. Leuke opsteker van Harlin

Goed