12 Rounds (2009)

Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met John Cena, Aidan Gillen en Ashley Scott

Detective Danny Fisher (John Cena) uit New Orleans beleeft de zwaarste dag uit zijn leven wanneer een zware crimineel zijn vriendin Molly kidnapt. De ontvoerder laat Danny twaalf opdrachten uitvoeren om zo zijn vriendin in leven te houden.

avatar van Falcon103
trailer ziet er best goed uit, zal wel weer een hersenloze actie film zijn net zoals the marine (ook met John Cena) maar die films moeten er ook wezen

avatar van fritsy
ja maar dat gebruiker 90185 speciaal lid worden van moviemeter om 5 sterren te geven voor deze film en de film the marine vind ik ook weer over dreven.

aerts007
Van de makers van Die Hard II, ligt er wel dik op vind ik.
Wraak, 12 opdrachten tegen de tijd....,Bwa. Niets nieuws me dunkt.

avatar van Reinoir
Hoesje gejat van 21 Grams als je het mij vraagt.

avatar van Draconian
Goede film. Vond hem vermakelijker als The Marine.

avatar van hannes64
Zeker een goeie film. ( trouwens de cover deed me meer denken aan 16 Blocks )
Had een perfect vervolg geweest op SPEED.
En echt een goed vervolg.
Cena was precies gekleed als Reeves in SPEED.
Goed verhaal, snelle non/stop actie, zoals `t hoort.
Alleen een hele kleine tegenvaller wat betreft camera....beetje te vaak uit de losse pols... bèètje irriterend.
Met een paar leuke vondsten vind ik dit
een zeer goed gemaakte snelle , lekkere actiefilm....van een goed actie-regisseur.
Wat mij betreft..........Zien !!!!!

avatar van jacobine_rodijk
Had een klein beetje hoop dat dit weer zo'n ouderwetse aktiefilm met slechte one-liners uitgesproken door een Schwarzenegger imitator zou zijn. Helaas niet meer dan een hedendaagse aktiefilm volgens het boekje, erg inspiratieloos en veels te serieus nemend voor zo'n dun plot.

2* omdat Carcetti blijkbaar ook brood op de plank moet krijgen met dit soort rollen na The WIre.

avatar van don pedro
hannes64 schreef:
Zeker een goeie film. ( trouwens de cover deed me meer denken aan 16 Blocks )
Had een perfect vervolg geweest op SPEED.
En echt een goed vervolg.
Cena was precies gekleed als Reeves in SPEED.
Goed verhaal, snelle non/stop actie, zoals `t hoort.
Met een paar leuke vondsten vind ik dit
Wat mij betreft..........Zien !!!!!

Wat mij betreft ook...heb em gezien, en ik ben al zo`n actieliefhebber.
Harlin is weer `s goed op dreef....."the long kiss goodnight" was al goed ( trouwens zijn andere actiefilms ook ), deze is ook nog ietsjes beter.
En ja, jammer van die handycam....
Goeie , snelle actiefilm met een iets beter wordende Cena.
Laat zulken maar komen, ik bèn hier wel voor te pruimen.
En wat betreft de gelijkenis van Cena met Reeves.....je hebt gelijk.
Kon zeker hèt vervolg wezen op "SPEED".
Een zeer snelle goede actiefilm ...verhaal op zich is ook niets aan de hand, maar je hebt `t al vaker gezien........geeft niks......op je stoel zitten en genieten.
Dan maar direct to dvd....ik schaf em aan............

Geen aanrader!

avatar van vranque
Twaalf ronden teveel. Er wordt geen enkele originele stoot uitgedeeld.

wat een voor en een tegestanders
heb net de trailer gezien en dat zag er wel Die Hard uit
ga hem zeker kijken

Eeen Zeer Goede Film Met Spanning actie en een goed verhaal een goote aanrader daarom een 5 sterren een aanrader voor iedereen

een leuke film maar niet meer dan dat.

Een matige film waarbij het filmwerk erg tegenviel. Het verhaal was zeer voorspelbaar maar toch wel aardig om te kijken door de stuntsn. Het plot is voor mij een beetje een tegenvaller.

avatar van Killerkip
Zeker geen onaardige film
Hield mn aandacht goed vast!
Heb het niet vaak dat als ik ff pisse moet de dvd op pauze gaat Meestal laat ik m gewoon doorlopen, zegt dus genoeg

avatar van hannes64
Killerkip schreef:
Zeker geen onaardige film
Hield mn aandacht goed vast!

12 rounds, best grappige film, in ieder geval met een redelijk budget geschoten en kijk makkelijk weg.

Voor van die avonden!

Leuke en best wel goede aktiefilm, ik heb me goed vermaakt! Voor deze aktie film zijn 4 sterren goed op zijn plaats!

vranque schreef:
Twaalf ronden teveel. Er wordt geen enkele originele stoot uitgedeeld.

Grappig dat jij de enige bent die een 1 geeft, heb je wel een beetje verstand van films?

Henkebart
Qabian schreef:

Een goeie eigen mening kan soms recht tegenover de mening van een ander staan. Vandaar dat misschien iedereen gemiddeld een 3,5 geeft en een ander een 1. Ik moet hem nog zien en ben door de meningen heen erg nieuwsgierig geworden.

Zouden voor deze film een andere hoofdrolspeler hebben genomen zou dit ten goede van de film komen , John Cena is lelijk en heeft totaal geen uitstraling.

avatar van ken1976
Veel aktie, weinig verhaal, tegenwoordig heeft een goede aktiefilm toch wel een paar goeie special effects nodig om het goed te doen. Helaas ontbreekt het daarin in deze film!

Cena, deed het aardig in the Marine, in tegenstelling met deze rol kwam hij niet over. Overige akteurs deden het aardig

2,5 sterren!!

avatar van tal1b
hmm matig. een sléchte combie van speed en die hard.
begin was goed tot 'round 3' daarna erg nep allemaal.
ook naarmate het einde naderde vd film, hoe slechter en rommeliger het werd. explosie van die helicopter?? laat me niet lachen, zag er niet goed uit.
toch een 2 voor de eerste 30 min, die waren wel aardig.

aerts007 schreef:
Van de makers van Die Hard II, ligt er wel dik op vind ik.
Wraak, 12 opdrachten tegen de tijd....,Bwa. Niets nieuws me dunkt.

ah vandaar, kunnen de makers niets nieuws verzinnen?
had 'n 2, nu maar 1,5

avatar van vranque
Qabian schreef:

Ik heb helemaal geen verstand van films dus een beetje is al overdreven. Ik neem aan dat je meer films gezien hebt dan die zeven waarop jij een stem hebt uitgebracht in dit jaar.

avatar van gjnt
Geen slechte actie film. Kijkt makkelijk en blijft toch redelijk boeiend, ondanks dat ik op een een of andere manier het gevoel kreeg van dit heb ik in een andere film al een keer gezien.

Leuk voor tussen door.

aerts007
Wat een druk filmpje,en zwaar over the top. Maar dat zal wel mogen in dit genre zeker? En zoals ik al aanhaalde, duidelijk het kleine broertje van Die Hard 2. Een rondje of 4 minder had hier dan ook niet misstaan.

ninoboy1
aerts007 schreef:

Helemaal mee eens

ninoboy1 schreef:

Helemaal mee eens

Hey Aerts junior, moet jij niet in het school zitten i.p.v op moviemeter?

avatar van mixmaster
veel te druk en gehaast en chaotisch gefilmd.

verder is het een kruising van speed en die hard , leuk om een keer te zien maar het niveau is ver te zoeken.