12 Rounds (2009)

Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met John Cena, Aidan Gillen en Ashley Scott

Detective Danny Fisher (John Cena) uit New Orleans beleeft de zwaarste dag uit zijn leven wanneer een zware crimineel zijn vriendin Molly kidnapt. De ontvoerder laat Danny twaalf opdrachten uitvoeren om zo zijn vriendin in leven te houden.

avatar van SubzeroX
leuke film, die hard en speed vond ik ook erg goed en dat deze film dan daarop lijkt, wat maakt het dan uit als die niet orgineel is maar wel leuk om te kijken.
Lekker snelle actie
Ik heb mij met deze film vermaakt.

Een film die me niet heeft verveeld was spannend.
Ik vond wel dat ze voor deze film makkelijk een top cast hadden kunnen samenstellen met bekendere acteurs.

erg matige film met een dun verhaallijn, slecht uitgewerkt. wat wordt er slecht gepeelt door de acteurs zeg.
ik heb veel betere gezien van deze soort.

vond het een goede actiefilm heeft wel veel weg idd van die hard 2 maar heb me geen minuut verveeld vandaar 3.5

avatar van PatrickBateman
Iets beter dan de gemiddelde B-film, een soort B+ zeg maar.
Maar die John Cena heeft gewoon een onsympathiek hoofd, waardoor je niet echt kan meeleven met de hoofdpersoon. Daardoor blijft het allemaal wat afstandelijker. De actie is zeker oke.

avatar van Crook
Mja opzich wel een aardige actie film, maar met in het achterhoofd dat deze van de regisseur is van Die Hard 2 komt het geheel vrij inspiratieloos over. Erg zwak om een soort samenvatting te maken van alle die hard films, (uit wraak voor de moord op zijn vrouw ontvoerd een boze baas de vrouw van onze held, wil onze held voorkomen dat ze vermoord wordt moet hij allerlei raadsels oplossen in de stad: typical die hard storyline) maar dan een stuk slechter. Ik dacht op het eind nog van: oh nee hij gaat em nou toch niet van het gebouw af gooien he, maar gelukkig bleef dat uit. Erg zwak.

avatar van Flipman
12 Opdrachten? Verwijzing naar Hercules...?

Zeer matig. Heb de film na 30 minuten uitgezet, wat ik normaal gesproken nooit doe. Het acteerwerk was bijzonder slecht en verpeste eigenlijk alles.

Jammer.

avatar van DiDa
12 Rounds is inderdaad een 13 in een dozijn actiefilm. Zo'n film die beter zou passen in de jaren 80 en begin jaren 90.
Wat zeg ik nou? Dan zou Die Hard with a Vengeance na 12 Rounds gemaakt zijn en zou Die Hard with a Vengeance de kunsten van 12 Rounds hebben afgekeken. Nee dat kan niet. Het is toch echt andersom.

Zoals ik al zei, 12 Rounds lijkt qua plot te veel op Die Hard with a Vengeance. Het is duidelijk te zien dat er goed naar deze film is gekeken. Maar maakt dat de film minder. Ja en nee. Het is allemaal wat standaard voor deze tijd, maar aan de andere kant vindt ik het wel weer eens fijn om een simpele actiefilm te zien die geen gebruik maakt van bullet-time effecten, draden om door de lucht te zweven en een overkill aan effecten. Ik heb me in ieder geval best vermaakt.

Over John Cena zijn de meningen verdeelt. Tuurlijk is het geen topacteur en dat weet de maker ook. Cena moet gewoon zijn mond houden en van de ene naar de andere plek racen om mensen in elkaar te slaan en de stad te redden. Dat is dan ook precies wat de makers hem laten doen.

Nee Renny Harlin weet nog steeds hoe hij vermakelijke actiefilms moet maken en van mij mag hij dat op deze manier blijven doen. Voor een goede actiefilm met veel vaart (soms wel heel veel) en spanning ben je aan het juiste adres.

Zet wel gewoon je verstand op nul..

3.5 ster

avatar van hoffhaan
Ik vond de film redelijk en heb er van genoten. 3.5

avatar van mock turtle
veel actie. maar zeer onwaarschijnlijk verhaal met enkele storende onmogelijkheden en verhaalfouten. 2 ster, meer niet

avatar van miesmol
mock turtle schreef:

Mee eens ,heb deze naar 3 kwartier afgezet.Waardeloos .

Film heeft veel overeenkomsten met andere films, dus je ziet zo war alles naar toe gaat. Acteerwerk zwak. Toch is het uit te houden op een regenachtig zondag.

Heb deze fil gisteren gezien. Vond hem op alle fronten tegenvallen. Laat ik het zo zeggen... ik vond het zelfs op het randje een echte B-film in zowel acteerprestaties als de actie/SFX.

Het verhaal is simpel, maar op zich een goed concept voor een leuke film, maar de uitwerking is echter stukke minder. Dit zou echt een typische film moeten zijn die rechtstreeks op dvd komt. Onbegrijpelijk dat een film als deze in de Nederlandse bioscopen komt...

Maargoed op zich is het ook wel voorspelbaar dat dit geen goede film is, want laten we eerlijk zijn, als we nu Anno 2009, nog moeten gaan pochen op de dvd cover: "From the director of Speed and Die Hard 2" welke 15/20 jaar oud zijn, dan weet je al genoeg.

Vond sommige scenes nog wel te pruimen, echter haalt deze voor mij net geen voldoende. En vooral het einde haalde dat erg naar beneden. Hoe amateuristisch kan je het maken....

* *

Vanochtend in het vliegtuig gezien. Behoorlijk standaard, cliché en conventionele film.

Best leuk budget hadden ze voor een B-film, maar het acteerwerk bleef erg achter. Met moeite uitgekeken.

avatar van fritsy
Aftreksel van Die Hard: With a Vengeance

avatar van MrHayo
Gewoon een goeie en vermakelijke actiefilm!!

avatar van Prudh
Afgezaagd mayhemfilmpje waarin alles stuk kan, moet, gaat. De constante actie verhult echter niet dat het allemaal al zo veel vaker, beter, mooier is gedaan. Dat Cena vervolgens overkomt als een gespierde zak aardappelen komt de film al helemaal niet ten goede en zo blijft er een high budget hoopje B-bagger over. Inspiratieloos.

Zeer goede film, spannend verhaal en vanaf minuut 1 aantrekkelijk om te volgen, voor mij een 3.5

Goede actie film. Spannende film. Hij is toch iets voorspelbaar.

avatar van hannes64
fritsy schreef:
ja maar dat gebruiker 90185 speciaal lid worden van moviemeter om 5 sterren te geven voor deze film en de film the marine vind ik ook weer over dreven.

snap `t even niet.

avatar van subwoofer henk
Vermakelijke film wel

Alleen dat einde met dat zwembad

super mega harde film....

super... echt...!

avatar van Arie18
Redelijk film, geen minuut verveeld!

Kijkt lekker weg...

avatar van b00ts
Aardige film, camerawerk wat matig. Als je dat jat, doe het dan goed.
Verder wel leuke actie.

avatar van glaedr
Wel een goede film, veel actie, die niet verveelt, maar ik stoorde me wel aan het emotionele Moraal, in de film. En het zwembad...

avatar van PROPAYNE
Wat een baggerfilm zeg. Het lijkt inderdaad een beetje op Die Hard with a Vengeance, maar komt er bij lange na niet bij in de buurt. De held van de film maakt heel wat mee, verliest best wel wat maatjes, maar is dat na amper een minuut weer vergeten. Kortom er zit geen karakter in het personage. Plus de spanning ontbreekt, hoewel er zat gebeurt in deze film, het kon mij als kijker niet echt boeien. Ik begon mezelf af te vragen of dit nou kwam omdat het niet realistisch overkwam (DHWV werd midden in het drukke New york opgenomen), Het leek alsof ik me te bewust was van een set. Leuk filmpje, maar dan voor tv.

avatar van GroovyDrummer
Snelle actiefilm, gewoon kijken !

avatar van flyer
Voorspelbaar ja maar dan wel lekker spannend. Idee was ook gestolen kijk maar naar de cyclus met Bruce Willis. Maar we hebben er wel van genoten en dus is deze film best het kijken waard