12 Rounds (2009)

Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met John Cena, Aidan Gillen en Ashley Scott

Detective Danny Fisher (John Cena) uit New Orleans beleeft de zwaarste dag uit zijn leven wanneer een zware crimineel zijn vriendin Molly kidnapt. De ontvoerder laat Danny twaalf opdrachten uitvoeren om zo zijn vriendin in leven te houden.

avatar van mrwhite
12 rounds : With a Vengeance

Ik denk dat Renny Harlin vooral jaloers was dat hij Die Hard 3 niet heeft gemaakt want deze film heeft er een groot gehalte van.
Deze kan er natuurlijk niet aan tippen maar dat neemt niet weg dat dit een behoorlijke actie film is.
vanaf minuut één wordt je in de actie gedropt en is de film voorbij zonder je het beseft.

Een compleet over-the-top en straight to the point actie filmtje en dat mag ook wel eens.

Hele goeie actiefilm, ookal had hij wel wat weg van die hard with a vengeance en speed. Topfilm die niet eens in de bioscoop geweest is.

avatar van 606
Leuke actie film een beetje een mix van aantal films.
Maar op zich leuk gedaan en de nodige mooie actie scenes.
John deed het redelijk goed.

3,5 ster

avatar van mod122
Inderdaad een hele vermakelijker actie film, met naar mijn idee daarin eindelijk een waardige toevoeging aan het zeer beperkte scale action heroes. Toch moet ik zeggen dat de uitstraling van John Cena naar mijn idee iets te braaf is.
Verder heb ik me wel een beetje gestoord aan de soms wat misplaatste grapjes die niet helemaal geloofwaardig overkwamen, verder heb ik me prima vermaakt.

avatar van Film Fan
Deze film was één grote rollercoaster ride. De film zit vol met fouten en onmogelijkheden er zitten mega gaten in het plot en het acteren houd ook niet over. Het camera werk is zeer dynamisch en ook in de cuttingroom heeft men zich niet ingehouden. Hou je van een "verstand op nul en laat maar komen" film dan is dit een must see film.

avatar van killer13
niet slecht maar geweldig is ook weer wat anders. de film heeft me nooit echt helemaal weten te verbazen of op het puntje van mijn stoel doen zitten. de film deed me erg denken aan die hard with a vengeance, maar deze is naar mijn mening 100 keer beter dan 12 rounds. de actie is niet slecht maar ik had er meer van verwacht. toen ik john cena op de cover zag verwachtte ik een film zoals the marine. beide films hebben plotgaten, fouten en slecht acteerwerk a volonté maar het verschil tussen 12 rounds en the marine is dat the marine zich niet al te serieus neemt en de aandacht focust op de ontelbare ontploffingen en de hersenloze shootouts met daar tussenin nog een goede portie flauwe maar vermakelijke humor. terwijl 12 rounds zich net iets te serieus neemt en een goede actiefilm probeert te zijn met alles er op en er aan. inclusief een goed verhaal, goede actie, goed acteerwerk,... aangezien de film in mijn ogen op elk van deze vlakken faalt komt de klap nog harder aan alleen al omdat ie zich een film waant zoals die hard. voor mij was deze film een teleurstelling en geef ik een 2.5

Slecht script, verhaal vol fouten, rambo style, john cena, script wordt steeds onwerkelijker, hoofdrol speler kan niks fout doen, niks zeggende actie,

sja,.. 0.5

Best wel leuke tot vette film, met een spanned verhaal. En mooi gemaakt. Trekt de aandacht

avatar van Zinema
Zinema (crew)
12 Rounds With a Vengeance.

Ofwel hoe een actie-klassieker in een nieuw, maar minder ruim, jasje werd bekneld. Met de actie zit het wel snor in deze Die Hard-kloon. De acteerprestaties variëren, maar het script zuigt vooral. Het verhaaltje kent een aantal plothiaten en is sowieso niet sterk qua uitvoering. De gaatjes en goofs zouden minder erg zijn wanneer de film wat humor kende. Helaas is dit amper het geval.

Doorsnee.

avatar van Dennissssss
Verassend goede actiefilm. Met een ontknoping die je niet kunt voorspellen. Het einde zelf was wel wat sterk als ze uit die helikopter springen in dat zwembad. Dat is wel heel erg hoog!

Bij veel films zien vaak de explosies en acties er slecht uit. Dan zie je dat het nep is of dat het voor een groen scherm is opgenomen. Dat komt in deze film bijna niet voor, het ziet er allemaal prima uit!

Ik begrijp niet dat deze film zo laag scoort. Misschien omdat John Cena geen top acteur is?

Een zwak en niet bijster origineel actieverhaal, ondanks een paar puike actiescènes. John Cena mist charisma.

avatar van El  Loco
Sterke actiefilm met heel wat knappe scènes. Het tempo ligt erg hoog en verveelt nooit.

Dominootje
Heb het begin gemist.. viel later in (tv-film)
Maar wat een geweldige actiescènes, puur daarvoor de sterren.. Qua verhaal natuurlijk niks bijzonders..
Verrassend voor mij dat er geen bekende acteurs in zaten (of beledig ik nu iemand?), bewijs dat er ook genoeg andere goede films zijn (met minder bekendheid/reclame)..

Origineel verhaal dat goed uitgewerkt is met sterke actie scene's. Sterk geacteerd en toch wel met verschillende verassende wendingen (zoals de dood van vriend van hoofdpersonage/die politie inspecteur, hoe ze ontsnapte uit de helikopter). Enkel de FBI bracht niet veel bij aan het verhaal waardoor deze er ook uit konden gelaten worden en versterkt met een 2de verhaallijn of diepgaandere rondes. 3,5* tof actie filmpje

Ik vond zelf John Cena niet zo heel goed acteren, ook het stukje met de lift zag er erg nep uit. Ondanks dat een goede film!

avatar van Kr!kke
Een film die me aan Die Hard 3 doet denken, wat blijkbaar niet abnormaal is aangezien ik hier en daar hetzelfde lees van andere users. Qua verhaal zit het dan ook goed: de opeenvolging van actiescènes is simpelweg leuk om te zien. De actiescènes zelf zien er ook redelijk goed uit en worden mooi in beeld gebracht. Wat betreft de acteerprestatie van John Cena kan ik kort zijn: je ziet dat het geen schitterend acteur is, maar storend vond ik dat niet tijdens het bekijken van de film.

djelle
12 Rounds is de tweede speelfilm uit de Hollywoodafdeling van de WWE groep (het entertainmentbedrijf achter al de worstelshows van op den televies) waar hun ster John Cena in mag schitteren. En voor de tweede keer mag hij dat doen als toegewijde echtgenoot die zijn ontvoerde vrouw achterna gaat. In het eerste project The Marine ging dat gepaard met een lading wapengekletter, meer ontploffingen dan dialogen en -zeer toepasselijk- heel wat geworstel met een zootje ongeregeld. In 12 Rounds worstelt hij vooral met een reeks nagelbijtende spelletjes -een stuk of 12 dacht ik- onder het chanterende oog van een bloeddorstige slechterik, en ontploft er alleen maar iets als hij daardoor spectaculair achteruit kan vliegen.

Klinkt een beetje als een soort gerecycleerde versie van Die Hard 3 en dat is het ook. Alleen is John Cena jammer genoeg geen Bruce Willis, is de ene scenarioschrijver al wat beter dan de andere en regisseerde Renny Harlin Die hard 2 en niet 3. Niet dat Cena geen goeie actieheld kan zijn, maar hij ziet er nu eenmaal niet van het denkende type uit en komt derhalve beter tot zijn recht als lomp eenmansleger of iets dergelijks. Het script mist een beetje de punch van een gepeperde interactie tussen held en opponent, kent te weinig zelfrelativatie en het geheel komt doorgaans wat ongeïnspireerd over. Bij de neerhollende tram kreeg ik spontaan een flashback naar Metro (1997) bijvoorbeeld, en dat was ook al niet zo’n beste film.

Visueel gewoon kleurloos en rommelig gemonteerd, en dat er niet veel budget meer over was om een deftige villain te casten is wel duidelijk. Wegens een paar opkikkers toch uiteindelijk een redelijk doenbaar tussendoortje, maar vooral teleurstellend matig.

Die Hard With a Vengeance, maar dan van de Aldi.

Leuk verhaal maar de specialeffects zijn weer wat minder dus een 7.

avatar van Moviestar1979
Een niet al te geweldige actiefilm waarbij het camerawerk vaak slordig is.
Dat is bij deze film een gemiste kans.
De metroscène liet me een beetje aan Speed denken. (Een knipoog naar Mark Gordon die eveneens verantwoordelijk was als producent)

Jammer, want hier hadden ze meer mee kunnen doen.

2,5 *

avatar van mr_erp
Lol! Als ik de reacties zo lees heeft het plot wel erg veel overeenkomsten met Die Hard With a Vengeance. En dat is niet het enige wat 'hergebruikt' is. Zo viel mij meteen op dat de filmposter wel verdacht veel wegheeft van die van 21 Grams. Volgens mij waren ze een beetje inspiratieloos bij het uitbrengen van deze film...

avatar van night rider
ik vind de acteur john cena geen reet aan dus de film ook niet!!

avatar van De Knip
Speed meets Die Hard With A Vengeance. Redelijk vermakelijk:

***

avatar van FunkStarr
Vind die Cena ook maar helemaal niets. De uitstraling en het charisma van een brok steen. Film zelf is wel aardig, maar Cena is geen fijn acteur om naar te kijken en mist gewoon iets.

avatar van DragQueen
Zeer vermakelijke Actiefilm, waar de vaart er vanaf het begin goed in zit. De actiemomenten zijn goed uitgevoerd, en prima in beeld gebracht. Alleen jammer dat Cena het charisma van een actieheld mist. 3 Sterren.

Deze film is stukken beter dan ik ooit had vermoed.
Boordevol actie, van begin tot einde, goed en boeiend in beeld gebracht.
Was eigenlijk een beetje bang van de vertolking van John Cena, die toch niet zo'n bekendheid geniet als bv. Bruce Willis of andere actiehelden in dit genre, maar ik vind dat hij het er goed van afbrengt.
Van mij had de film nog wat langer mogen duren, heb me er niet mee verveeld.

avatar van martijn011
Inderdaad een film die veel weg heeft van Die Hard 3, maar niet in de buurt komt van z'n look-a-like, verre van dat zelfs.
Komt allereerst vanwege de acteurs. Aidan Gillen is redelijk als schurk maar John Cena mist werkelijk alles om wat uit te stralen. Alleen z'n body heeft hij natuurlijk mee, maar qua acteerwerk is het niks.

Het verhaal is ook veel simpeler. Die 12 ronden hadden veel beter uitgewerkt kunnen worden. Af en toe zat er een leuke opdracht bij, waaronder in de lift, maar verder was het matigheid troef. Het einde lijkt nog even spannend te worden, maar Sherlock Holmes is niks vergeleken met het ongeloofwaardige snelle speurwerk van de rechercheurs.

Nee, het keek wel lekker weg maar dit is typisch een film die al drieduizend keer is voorbijgekomen en waarvan je van te voren weet hoe het gaat eindigen. Voor de paar lekkere actiescenes die de film dan wel weer kent tweeenhalve ster.

verschrikkelijk camera werk en Slecht script, verhaal vol fouten

avatar van Timothyvdmeer
Waarom moet deze man toch acteren??? Heeft totaal niets...geef mij DH3 maar stukken beter. Dit is bagger...

avatar van TimZor
Lekkere vlotte actiefilm die eigenlijk ook voordat je het weet voorbij is. Van mij gewoonweg een ruime voldoende.

avatar van teigertje
Redelijke aktie film.