12 Rounds (2009)

Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met John Cena, Aidan Gillen en Ashley Scott

Detective Danny Fisher (John Cena) uit New Orleans beleeft de zwaarste dag uit zijn leven wanneer een zware crimineel zijn vriendin Molly kidnapt. De ontvoerder laat Danny twaalf opdrachten uitvoeren om zo zijn vriendin in leven te houden.

avatar van Swastika
Snelle film .Je verveeld je geen moment.Maar ook zo een film waarvan je denkt dit soort films heb ik al vaker gezien.Alleen speelt er iemand anders de hoofdrol.Wat me ook altijd op valt is om 1 leven te redden er altijd veel meer doden mogen vallen.En dat voor dat ene leven.Hoezo logica

teigetje37
Aardige aktie film.
Geen topper wel leuk een keer gezien te hebben.
Beter als The Marine ook met John cena

avatar van Ninto
Mwa... gaat wel. Kielekiele.

Voor de meer kwalitatieve kijker zal deze film teleurstellen.

Het is een gewone door de weekse actie-film
Eigelijk niets speciaal. Ik had persoonlijk meer verwacht van de regisseur Renny Harlin. Hoofdrolspeler John Cena speelt ook weinig overtuigd. (B acteur)

aerts007 schreef:
Van de makers van Die Hard II, ligt er wel dik op vind ik.

Daar moest ik ook aan denken inderaad. Vind dat persoonlijk wel een minpunt.

Verder een goede film met veel actie.

avatar van pve
pve
een 13 in dozijn actiefilm met een flitsend tempo
nja hoe wil je anders 12 rondes in 1 film proppen

een niet echt overtuigende john cena die net als in de wwe programma's de blits moet maken
al zal hij wel de enige zijn die een beetje overtuigend over zal komen uit het wwe universum

dat succes zal het ook wel een topper maken in de states net als zijn cd

de beelden zijn wel in een leuk jasje gestoken qua dat betreft heeft renny harlin er wel kijk op

het verhaal is zeer matig de acteerprestaties ook
camerawerk en regie zijn bij harlin dan wel weer in goeie handen

want ook door de - mintjes dat ik net noemde is het wel een aardigheid om m 1 maal te bewonderen als een lekker lui op de bank hangende tussendoortje

een keer als je geen zin hebt in nadenken en vanalles tussendoor kan doen want je zal er ook na het missen van een half uur makkelijk weer in kunnen stappen

daarom dus ook niet meer dan een 2*

avatar van MARCUS CORVUS
In Nederland 3 september in de bioscoop of

Amazon.com: 12 Rounds: Movies & TV

Gelukkig lopen we niet ver achter

avatar van Yugnav
Slap verhaal, gelukkig dat het allemaal heel snel gaat, zodat je er toch bij blijft...

Aardige actie film, maar het is allemaal wel ontiegelijk nep. Allemaal véél te sterk bedacht. Eén keer kijken en nooit weer.

avatar van hannes64
mvdb1982 schreef:

Daar moest ik ook aan denken inderaad. Vind dat persoonlijk wel een minpunt.

Verder een goede film met veel actie.

Dat is ook zo....Renny Harlin??????????...ring a bell??

Voor een 2de keer bekeken , en hij is beter voor een 2de keer.
Lekkere nonstop actie, met ook nog eens een paar goeie vondsten.
Als Keanu Reeves de hoofdrol speelde, piepten ze wel anders.
En maar afkraken ....Cena doet gewoon z`n best.
Prima actievoer ala "speed'.

avatar van hannes64
puntjeopdei schreef:
wat een voor en een tegestanders
heb net de trailer gezien en dat zag er wel Die Hard uit
ga hem zeker kijken

Moet je echt `s doen.

avatar van wwelover
Weer een prima amusementsfilm van WWE Films, een lekkere actiefilm, verstand op nul en achterover hangen maar. Een simpel maar zeker geen slecht verhaal, goede muziek eronder gezet. En ja de actie is van hoog niveau. Net als in The Marine overigens. De rounds zijn stuk vaak leuk bedachte opdrachten, die goed in de film verwerkt zijn. Tuurlijk is het allemaal over the top, maar ja das ook leuk voor zo nu en dan.

Cena is dan wel een beetje een houten klaas, Ik vind dat hij het er weer goed van af brengt. Prima acteur voor dit soort films. Emoties tonen gaat af en toe wat moeilijk maar ja....Overige cast is ook prima, al vond ik Robert Patrick als badguy in The Marine leuker dan deze badguy

Wie schrijft eigenlijk die verhaaltjes bij de films hier op moviemeter?

Volgens mij is het Danny Fisher, en zijn vriendin heet Molly. Oh en die "drugsbaron" is geen drugsbaron maar een internationale wapenhandelaar.

Ik vond de film oke, gewoon een goede actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van james_cameron
Vermakelijke aktiefilm, qua verhaal opgebouwd uit elementen van andere, betere films als Die Hard en Speed, maar onderhoudend genoeg in elkaar gezet. Regisseur Harlin herpakt zich eindelijk weer na een lange reeks mindere films en doet waar hij goed in is: aktiescenes vlot in beeld brengen. Soms iets te vlot; het hectische camerawerk en de ADHD-montage werken af en toe nogal op de zenuwen. De cast is weinig memorabel maar sympathiek genoeg. Cena speelt niet sterk maar zolang de rol slechts van hem eist dat hij rent, springt en duikt voldoet hij prima. Jammer alleen dat de bad guy charismavrij is. Pretentieloos vermaak- met het verstand op nul is de film prima te doen.

avatar van RickZ
Actiethriller met kat-en-muis-spel, spectaculaire actie maar overdreven en volledig over de top.

Er zijn van die kleine dingetjes waarbij ik altijd zo iets heb van nee doe mij maar wat anders. Tuurlijk het is een actie film maar het verhaal mocht wel iets beter.

Gewoon een lekkere film die heerlijk wegkijkt en je geen moment verveelt door de constante aktie! Heb er van genoten, heerlijk kijken en genieten zonder na te denken... beetje een vergelijking met de Die Hard films alhoewel die wel wat meer souplesse hebben.

Niet letten op alle kleine dingetjes of wat wel/niet klopt. Gewoon lekker kijken en genieten! Zak chips op tafel en niet moeilijk doen film! En dat wordt ook weleens gewaardeerd

avatar van chevy1
Tja, wat moet je hier van zeggen. Gewoon "braindead" kijken.
Zakkie chips en als je een stukkie overslaat...niet erg!

avatar van Semsoethot
Scavy schreef:
Wie schrijft eigenlijk die verhaaltjes bij de films hier op moviemeter?

Dat viel mij ook al op. Staat een beetje dom. De film was niet bijzonder met die houterige John Cena, maar op zich wel amusant genoeg om de nacht wat korter te maken

Verrassend lekkere actiefilm boordevol adreline.
Ondanks standaard verhaaltje,(boze boef neemt wraak op eerlijke stoere politie agent) is de film een genot om naar te kijken.
Vooral dankzij de rijkelijk aanwezige en goed uitgewerkte actie scenes.
Net zoals in grote broer "Die Hard" soms over de top maar vooral vermakelijk.
Kortom ,deze "12 Rounds" is een aanradertje en staat garant voor ruim anderhalf uur actie plezier.

rtt
Redelijk matige film waarin de actie het moet goedmaken. Slap verhaal en tijdens de film meerdere malen gedacht aan waar heb ik dit toch meer gezien.
Soms kreeg ik ook de indruk naar een b-film te kijken. Acteerwerk is zeer matig.

Nogmaals de actie in deze film ruimschoots aanwezig en vergoed veel om toch te blijven kijken. De ontknoping zit redelijk doordacht in elkaar en eind goed al goed.

Een redelijke film en niet meer dan dat.

avatar van lordhumangus
- matig acteerwerk
- chaotisch
- non-stop actie tot het irritant begint te worden want je weet toch welke kant het opgaat

+ hoofdrolspeler nieuwe actieheld ?

avatar van td1991
Redelijke film. Het is opzich wel een leuke film voor zo een avondje. Wel vond ik dat er veel 'neppe' stukjes in zaten en vond ik de film ook wat chaotisch. Het eind was wel een beetje voorspelbaar.Toch blijft de film spannend. Van mij krijgt deze film een 3.

avatar van mavno
De film kon me totaal niet boeien, de hoofdrolspeler sprak mij ook al niet aan. De hele film een deja-vu gevoel gehad, al teveel van dit soort meuk gezien denk ik.

avatar van geezoes
Aiaiaiaiaiai wat een pijnlijk slechte film.

"From the director of Die Hard and the producer of Speed"

Ja? Goh? Zal het echt?

Een psychopaat die raadseltjes doorgeeft via de telefoon (Die Hard) en een actieheld die vervolgens een bus en tram tot stilstand moet brengen (Speed). En dan noem ik pas 2 overeenkomsten, want ik heb er wel 137 gezien.

Wat iemand hierboven ook al zegt: Opvallend hoe de actieheld de halve stad op mag blazen en met zijn halsbrekende toeren duizende mensenlevens op het spel zet om zijn vriendinnetje te kunnen redden

Flut!

avatar van j0zman
Verstand op 0 en kijken maar, en je hebt jezelf een aardige actie film. Film rammelt aan alle kanten en het is zelfs af en toe clichématig.
Ook duidelijke referenties naar films als 'Speed' zijn duidelijk merkbaar.

Zoals ik zei, verstand op 0 en het is een aardige actiefilm. 2,5*

Inderdaad....niet zeuren, verstanmd op 0 en kijken maar en dan kom je er 2 uur later achter dat je je niet verveelt hebt !

avatar van arie-lex
Mondragon schreef:

helemaal mee eens

NulDerTien
Ik vond het een erg goede film, hij wist me van het begin tot het einde te boeien, gewoon verstand op nul, en goede actie.

nou eindelijk een keer aangemeld, lees vaak berichten van jullie voordat ik de film huur, en elke keer zeg ik tegen mezelf; niet bij moviemeter kijken wat voor film het is, maar gewoon huren en zelf bepalen, want sommige commentaren hier daar word je echt ziek van, neem nou deze film 12 rounds, absoluut een slechte film, gewoon een slechte kopie van die hard 3, vaak kijk ik een film gewoon af, maar deze heb ik dus niet afgekeken, ook ik heb mijn verstand op NUL gezet maar was nog niet te pruimen.