Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 84 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Tom Shankland
Met onder meer: Eva Birthistle, Hannah Tointon en Stephen Campbell Moore
IMDb beoordeling:
5,9 (19.653)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Children
"You brought them into this world. Now ... They will take you out."
Twee gezinnen komen bij elkaar om kerstvakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
medansavamhel
-
- 399 berichten
- 244 stemmen
Jezus, wat een slechte film. Niet eens vanwege het acteerwerk (dat matig doch voldoende is) of de special effects. Maar het concept is compleet achterlijk. Hoe realistisch de regiseur het dan ook heeft willen maken, kleuters die volwassenen neerhalen met wapens als potloden kan ik absoluut niet serieus nemen. Het is een ontzettend lege en onzinnige film die het enkel moet hebben van het bizarre idee dat kleuters volwassenen af kunnen slachten. Als je dit serieus kunt nemen, acht jezelf dan gezegend, want je hebt de gave om van de minste films te kunnen genieten.
Een redelijke film met een ontzettend slecht concept.
3rd Rock
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
net gezien en ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten. vond hem spannend, onderhoudend en creepy.
Die kinderen waren inderdaad bloedirritant, de ouders vond ik wat minder overtuigend en het tienermeisje leek mij vanaf het begin af aan eigenlijk wel de heldinnenhoofdrol te hebben.
maar ik zie iedereen over die bacterieën ouwehoeren, maar ik meende ook nog iets van voodoo te zien. Na ongeveer een uur zie je dat kleine blonde meisje iets met de telefoon doen (slopen ofzo) en vervolgens zie je 1 van die andere koters de nek van die donkerharige moeder omdraaien. Ok, misschien niet echt voodoo, maar het leek wel verband te houden. Ow, en er werd ook nog een aantal keer ingezoomd op een radio.....en die tattoo van die tiener vond ik ook wat apart. Leek ook een soort dubbele betekenis te hebben. Of kraam ik onzin uit en zijn die |voodoo", radio en tattoo alleen maar afleidingsmanoeuvres?
Very creep film in ieder geval. Hoewel ik het einde wel wat vaag vond. Waren die kinderen in het bos nou de kinderen uit de film of heel andere kinderen???
rustugan
-
- 117 berichten
- 919 stemmen
Ongeloofwaardigheid troef in deze film, maar dat zie je natuurlijk ook wel een beetje aankomen. Kinderen zijn echt supervervelend, maar natuurlijk onmogelijk dat ze de overhand krijgen in situaties, en daar kunnen geen snode bacteriën tegen op.
Nog een paar opvallende dingen :
Man op slee, valt tegen een ander sleetje van die kinderen, sorry hoor, maar hoe hoog die snelheid ook is, je ziet het van te voren aankomen, dus dan maar kantelen en liggen in de sneeuw....vroeger met de slee zo vaak in Oostenrijk een boom ontweken 
en dan het aller knapste : Met een open beenbreek rondlopen alsof het een schaafwondje is, en dan ook nog autorijden
Nee het was niet boeiend voor me
2*
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Spannend filmpje die het van realisme niet moet hebben.
De gore is lekker aanwezig en ook de spanning zit er goed in. De kids komen overtuigend over hoewel het allemaal dikke larie is natuurlijk. Toch weet de regisseur een gevoel van geloofwaardigheid te creeeren die je op het puntje van je stoel laat zitten. Puik werk!
Ook het acteerwerk van de koters is goed. De levensloze blikken in hun ogen zijn om bang van te worden.
Uiteraard zijn er weer keuze's van de personages op te noem waar je je vraagtekend bij kunt zetten maar wat moesten we zonder domme beslissingen in een horror (thriller) film?!
Het einde van de film is een vreemde. Ik had zelf een totaal ander einde verwacht en stond dus ook wat abrupt te kijken toen het was afgelopen. Maar dit doet niets af aan de film. Sterker nog, het beklemmende gevoel dat je hebt tijdens de film voel je minuten later nog!
3,5*
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Bijzonder hard en naar filmpje. Maffe Engelsen, eerst vinden ze een video nasty lijst uit en 30 jaar later zijn alle horrors uit dit eiland 10x zo hard en wreed dan de films uit die populaire lijst.
Het thema/verhaal is niet zozeer origineel: er is hier een spaanse variant van (iets met eiland in de titel, de tagline was: could you kill your kid of zo: een idee waarop deze film is gebasseerd) uit de 70's en natuurlijk Bloody Birthday. Daarnaast ga je automatisch weer die klassiekers terugspoelen in je brein: Shining, Cujo, Invasion of the Body snatchers, Rabid en zo.
Er wordt een minimale uitleg gegeven over het gedrag; een virus. Waardoor ze niet alleen gestoord worden zoals in Rabid maar eerder uitgekookte moordenaartjes zoals je ze wel eens ziet in films van Argento. Merkwaardig.
Anyway: een scene springt er uit, de lunchscene, bijzonder vervelende rotkinderen, en ouders die niet in staat zijn om een normale opvoeding te geven. Deze scene vind ik wel exemplarisch voor huidige nare opvoedtechnieken. Met als direct gevolg: hoe kleine kinderen je avond kunnen verpesten.
De rest is bijzonder grof en misselijkmakend geweld (tegen ouders en tegen de kindjes). Kijken dus 
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Als je zit te twijfelen of je kinderen wil moet je deze film kijken dan wil je ze zeker niet.
Zat zeker een goede beklemmende sfeer in deze film die goed tot zijn recht komt.
Depressieve kids die er inzitten komen behoorlijk creepy over, vooral omdat je niet weet wat er precies gaat gebeuren.
Acteerwerk is redelijk, kinderen spelen erg goed en in het algemeen zat ik toch wel op het puntje van de bank wat ik de laatste tijd niet meer heb van horror films die uitkomen.
3.5
sammieTR
-
- 8 berichten
- 17 stemmen
Hey ik zag die kinderen net bij mij achterthuis in de tuin met een slee............. ow en ik geef een 2.5 omdat het tienermeisje zo leuk was
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Aardige horror. Hoewel mijlenver van enig realisme is de film zeker onderhoudend. Acceptabel acteerniveau van volwassenen én kinderen. En natuurlijk moet dit type films nauwelijks serieus genomen worden ondanks dat sommigen menen dat de film waardeloos is als dat niet kan. Je weet waar je aan begint, zou ik zeggen. En een beetje voorstellingsvermogen is essentieel in dit genre.
Wat meer onthulling over de oorzaak van de moordlustige kinderen had aardig geweest. We hebben een paar krioelende beestjes gezien die waarschijnlijk voor dit spektakel verantwoordelijk moeten worden geacht..
Het einde is echter gespeend van elke originaliteit en is zeer onbevredigend. Slechts gemakkelijk gemaakt voor een vervolg... Erg jammer, anders had de film best hoger kunnen scoren...
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
en ik geef een 2.5 omdat het tienermeisje zo leuk was
Mee eens. 
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Het thema/verhaal is niet zozeer origineel: er is hier een spaanse variant van (iets met eiland in de titel, de tagline was: could you kill your kid of zo: een idee waarop deze film is gebasseerd) uit de 70's en natuurlijk Bloody Birthday. Daarnaast ga je automatisch weer die
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toch wel een tegenvaller dit. Vond de verhaalstruktuur warrig en ongeloofwaardig en de kinderen slecht acteren. En zelfs het eind was teleurstellend.... 2,5*
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Bedoel je continuiteit? Want de tijdsindeling is volstrekt helder: je begint in de ochtend en het eindigt in de namiddag. Beetje zoals funny games, duel, evil dead en zo.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, ik vond het gewoon een rommeltje, zat gewoon geen duidelijke lijn en opbouw in. Vond die kinderen ook nooit dreigend, dus snapte ook niet waarom ze gewoon niet aan hun oor werden meegenomen en opgesloten. Allemaal totaal niet overtuigend. Doe mij maar Eden Lake.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Het is denk ik een film naar aanleiding van zaken zoals de Supernanny: meesleuren aan je oor gebeurt tegenwoordig niet meer. Opvoeding gaat tegenwoordig wat anders dan in mijn tijd: sterretjes in je plakboek. Onderhandelen met je kind en dat soort gedoe. Ik begreep die handelingen in deze film weer wel (ergens)
medansavamhel
-
- 399 berichten
- 244 stemmen
Het is denk ik een film naar aanleiding van zaken zoals de Supernanny: meesleuren aan je oor gebeurt tegenwoordig niet meer. Opvoeding gaat tegenwoordig wat anders dan in mijn tijd: sterretjes in je plakboek. Onderhandelen met je kind en dat soort gedoe. Ik begreep die handelingen in deze film weer wel (ergens)
Dus de passieve vorm van handelen van ouders tegenwoordig is de reden dat de ouders totaal niets doen als hun koters volwassenen lopen af te slachten? Die redenering zie ik zelf niet zo zitten.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Hahaha nee zo moet je dat niet zien nee. Ik denk alleen dat de maker is gemotiveerd door berichtgeving van gezinsituaties die uit de hand lopen. En ouders die niet in staat zijn tot handelen. Een voorbeeld is o.a.: the supernanny. En dat is ook wat je te zien krijgt in deze film. Het is overigens een aanname van me.
Horror als genre is natuurlijk een uiting van onze tegenwoordige tijd of is een reflectie van de huidige tijd.
medansavamhel
-
- 399 berichten
- 244 stemmen
Hahaha nee zo moet je dat niet zien nee. Ik denk alleen dat de maker is gemotiveerd door berichtgeving van gezinsituaties die uit de hand lopen. En ouders die niet in staat zijn tot handelen. Een voorbeeld is o.a.: the supernanny. En dat is ook wat je te zien krijgt in deze film. Het is overigens een aanname van me.
Horror als genre is natuurlijk een uiting van onze tegenwoordige tijd of is een reflectie van de huidige tijd.
Ahh akkoord. Ik had begrepen dat je een reden zocht om de film in zekere zin goed te praten om een neutralere mening te geven. Dat kan ik zelf altijd waarderen, maar in dit geval kon ik zelf niets in de film goed praten al zou ik dat willen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hahaha nee zo moet je dat niet zien nee. Ik denk alleen dat de maker is gemotiveerd door berichtgeving van gezinsituaties die uit de hand lopen. En ouders die niet in staat zijn tot handelen. Een voorbeeld is o.a.: the supernanny. En dat is ook wat je te zien krijgt in deze film. Het is overigens een aanname van me.
Horror als genre is natuurlijk een uiting van onze tegenwoordige tijd of is een reflectie van de huidige tijd.
Die theorie vind ik niet opgaan, want bij het eerste incident met de slee kreeg een van die kinderen volslagen ten onrechte billenkoek....
Mr. Green
-
- 20 berichten
- 20 stemmen
Grootste minpunt vind ik dat nergens dieper wordt ingegaan op de oorzaak van dit alles. Een uitvergroot stukje kits is niet voldoende bij mij.
Het acteerniveau is zeer matig, en een dergelijk soort slap einde had ik wel verwacht bij deze film.
Het is dat je na krap 1.5uur door de film heen bent. Daardoor blijft het leuk als tussendoortje.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Die theorie vind ik niet opgaan, want bij het eerste incident met de slee kreeg een van die kinderen volslagen ten onrechte billenkoek....
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Ik ben vergeten waarom die man (die trouwens niet helemaal spoorde) dat deed. Sorry.. Ik weet nog wel dat iedereen erop reageerde, de ouders van het andere gezin, onder andere, die dat, net als jij, totaal ongepast vinden..
Het enige wat ik zeg over deze film (wel of niet logisch in beeld gebracht), dat ik vermoedt, dat deze film zich basseert op opvoedkundige zaken.
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Het enige wat ik zeg over deze film (wel of niet logisch in beeld gebracht), dat ik vermoedt, dat deze film zich basseert op opvoedkundige zaken.
Hmm. Misschien geinspireerd maar daar heeft deze film verder weinig mee van doen. Verhaal is veel simpeler. Kinderen worden geweldadiger dan je van ze verwacht dus krijgt de tiener in eerste instantie de schuld. Uiteindelijk na wat bloedvergieten moet men erachter komen dat het toch echt de lieve kroost is... Hoe ongelukkig ook af en toe in beeld gebracht.
Horror als genre is natuurlijk een uiting van onze tegenwoordige tijd of is een reflectie van de huidige tijd.
Is dat zo? In een aantal gevallen geloof ik dat zeker, maar verdacht veel horror is toch echt niet gebonden aan een bepaalde tijd.
Rutte
-
- 243 berichten
- 228 stemmen
Matig tot redelijk horror filmpje.
Deze film kent wel af en toe wat spanning en wat bloed, maar het hoe en waarom is en blijft de grote vraag.
Je ziet weliswaar dat de kinderen langzaam ziek worden en vreemd gedrag beginnen te vertonen, maar ondanks dit wordt er veel te weinig spanning opgebouwd.
Nogmaals, er zit naar het einde toe best wel wat vermaak in, maar in grote lijnen is het wat deze film betreft allemaal net niets.
2,5*
GroovyDrummer
-
- 150 berichten
- 146 stemmen
Had er wel meer van verwacht. Erg matig, en na een half uurtje ben je het geschreeuw van de kinderen wel beu!
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Deze film kent wel af en toe wat spanning en wat bloed, maar het hoe en waarom is en blijft de grote vraag.
Het wordt toch vrij duidelijk gemaakt dat het door een virus komt..
ViperlLars²
-
- 4 berichten
- 14 stemmen
Ongeloofwaardigheid troef in deze film, maar dat zie je natuurlijk ook wel een beetje aankomen. Kinderen zijn echt supervervelend, maar natuurlijk onmogelijk dat ze de overhand krijgen in situaties, en daar kunnen geen snode bacteriën tegen op.
Nog een paar opvallende dingen :
Man op slee, valt tegen een ander sleetje van die kinderen, sorry hoor, maar hoe hoog die snelheid ook is, je ziet het van te voren aankomen, dus dan maar kantelen en liggen in de sneeuw....vroeger met de slee zo vaak in Oostenrijk een boom ontweken

en dan het aller knapste : Met een open beenbreek rondlopen alsof het een schaafwondje is, en dan ook nog autorijden
Nee het was niet boeiend voor me
2*
Niet mee eens. de jongen komt 2 seconde voor dat da man op " het plattegrond " komt voor hem staan met slee als jij dat nog wilt ontwijken in 2 seconden waarom niet . En die vrouw tja blind ofzo ? sorry he ma komaan je zag haar nooit lope ze kon niet eens stappen ze was duidelijk aant kruipe en as ze aant stappe was hielp iemand haar duidelijk. autorijden waarom niet als je een stok hebt die je knie samehoud pijn zal het wel doen maar het zou absoluut lukken.
gringo84
-
- 61 berichten
- 16 stemmen
ik vond deze film echt een lachertje
sommige dingen waren inderdaad grof en naar maar had er echt veeeel meer van verwacht nee ik vond het echt flut
Het laatste nieuws

Vierde seizoen van 'Bridgerton' wordt goed bekeken op Netflix: 'Werkelijk schitterend'

Binnenkort in de bioscoop: horrorfilm 'Scream 7' te zien in IMAX

Vanaf vandaag kijk je op Netflix naar de misdaadserie 'Animal Kingdom'

Top 10 van Netflix: déze tien films worden nu goed bekeken
Bekijk ook

An American Crime
Biografie / Misdaad, 2007
183 reacties

À l'Intérieur
Horror / Thriller, 2007
1.292 reacties

Stir of Echoes
Thriller / Horror, 1999
220 reacties

Eden Lake
Horror / Thriller, 2008
1.505 reacties

Thirteen
Drama, 2003
620 reacties

Ils
Thriller / Horror, 2006
336 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.






