2012 (2009)

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met John Cusack, Amanda Peet en Chiwetel Ejiofor

In het jaar 2009 worden aanwijzingen gevonden uit het Maya-tijdperk die voorspellen dat 21 december 2012 het einde van de wereld is zoals we die kennen en dat de overgang plaatsvindt naar iets nieuws. Wanneer Jackson Curtis (John Cusack) en zijn twee kinderen een familietrip naar Yellowstone maken, stuiten ze heel toevallig op een enorme researchinstallatie in een uitgedroogde meerbodem en ontdekken zo het geheim van de dreigende apocalyps die de regering verborgen gehouden heeft. Jackson moet de zaken nu in eigen handen nemen en hij stort zich in een wanhopige wedloop om zijn gezin en zichzelf te redden terwijl hij getuige is van aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's en allerlei andere rampen die de aarde voor de mensheid in petto heeft.

Grappig: zag laatst een uitzending van volgens mij Netwerk, waarin een stel mensen (en zeker geen domme jongens) zich op dit moment aan het voorbereiden waren op de apocalypse volgens de Maya's. Volgens één van deze mensen zou 99% van de wereld sterven door middel van een zondvloed. Men was nu aan het bekijken op welke hoge plekken men kleine nederzettingen kon stichten, om daar een nieuwe gemeenschap op te zetten, die de mensheid moet weerhouden van uitsterven.

avatar van Lui
Lui (crew)
Ik hoop dat deze film niet gaat lijken op 2012 Doomsday

gotti schreef:

Heb ook eens zoiets gezien. Wel interessant opzich en wie weet is dit na 2012 een waargebeurd verhaal

Ik betwijfel het. Maar mij zitten ze er niet mee in de weg...

avatar van HarmJanStegenga
Hehe, jij hebt je dan ondertussen gevestigd op een hoge plek natuurlijk

avatar van Goldenskull
Lui schreef:
Ik hoop dat deze film niet gaat lijken op 2012 Doomsday

Dat valt inderdaad niet te hopen.. het plot lijkt er wel gruwelijk veel op.. ik denk dat ik deze niet hoef te zien

avatar van Lui
Lui (crew)
Misschien maakt Roland Emmerich er niet zo'n drama van (slechter dan 2012 Doomsday kon toch al niet) Maar ik kan er natuurlijk altijd naast zitten.....

Wat is de hoogste plek van Nederland, dan ga daar naar toe verhuizen

Ik gok de Sint Pietersberg. Maar als een zondvloed de gehele aarde onder water zet ben ik bang dat je aan die pakweg 100 meter hoogte niet genoeg hebt...

avatar van Quentin
Vaalserberg, binnen het Koninkrijk een berg ergens op Saba.

Aha, Roland Emmerich gaat nog maar eens dezelfde film maken!

avatar van JacoBaco
De films van Roland Emmerich vind ik sowieso vaak te lang duren. bekende films van hem als o.a. Indepence Day en The Day After Tomarrow vind ik best goed, maar Godzilla en 10.000 BC vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Wel moet ik toegeven dat het qua special effects altijd wel snor zit met zijn films.

Maar special effects is niet altijd voldoende.

Deze film zal denk wel goed gaan scoren en mag niet eens vergeleken worden met 2012: Doomsday heb ik het vermoeden.

Het verschil is denk net zo groot als met I am legend http://www.moviemeter.nl/film/39617 en I am Omega. http://www.moviemeter.nl/film/46636

dat de aarde ooit een keer verwoest word is wel duidelijk, wanneer dat weet ik niet, maar zal in iedergeval niet gebeuren door water, kben geen EO,er maar wel gelovig, maar iemand die christen is zal het met mij eens zijn, de regenboog is het teken wat god ons gegeven heeft dat de aarde nooit meer zal vergaan door water maar door vuur, ik weet het er zullen wel weer een hoop mensen zijn die dit onzin vinden. kben toch wel benieuwd naar de film, vond indepedence day en 10000 bc nog steeds een van de betere, de rest vond ik een beetje tegenvallen

avatar van JacoBaco
Klopt ja. 2012 zal mogelijk het einde kunnen betekenen, maar niet door water inderdaad. De anti-christ (misschien wel Barack Obama) zal eerst nog zorgen voor wereldvrede en alles gaat goed, maar dan laat hij zijn ware gezicht zien en gaat het goed mis.
Gelovigen worden voor die tijd door God van de aarde geplukt en zullen dit dus niet meemaken.

avatar van WB
WB
Vond (bijna) alle films van Emmerich goed. Hij sloeg naar mijn mening de plank mis met 10.000 B.C., maar als dit net als The Day After Tomorrow wordt, kijk ik hier zeker naar uit. Special Effects uit Emmerich's films zijn altijd goed!
Einde van de wereld gaat er bij mij ook niet in (ben eveneens Christen), maar ben benieuwd hoe Emmerich dit in beeld brengt. teasertrailer ziet er wel heel vet uit..

avatar van viewtiful
Die teasertrailer vind ik echt zo gruwelijk gaaf. Rampenfilms vind ik sowieso ontzettend tof altijd, vooral van die crappy vulcano/twister films, maar the Day after Tomorrow vond ik in de bioscoop echt goed gelukt hoewel de rampen daar wel ontzettend snel achter elkaar kwamen, maar dat vond ik niet erg.
Ik kijk hier naar uit...

avatar van Stephan
Jaja... die Maya's... die hadden nog niet eens het wiel uitgevonden.

Wel een pittige trailer

avatar van pascal83
JacoBaco schreef:

Mensen die zulke onzin geloven kunnen zichzelf maar beter gewoon opknopen.

pascal83 schreef:

Mensen die zulke onzin geloven kunnen zichzelf maar beter gewoon opknopen.

. Het kan dat jij daar helemaal geen waarde aan hecht. Ik vind het prima. Maar ik geloof bij wijze van spreken niet alleen in mezelf en mn portemonnee.

Het gaat nu eenmaal erg slecht met de wereld. Natuurlijk was er vroeger ook veel ellende. Neem nu het Romeinse rijk wat ten onder ging. Maar de geschiedenis herhaalt zich nu een beetje alleen dit keer zijn we nu echt hard op weg naar het einde denk.

Voor velen is de Bijbel slechts een boek. Niets meer niets minder.

Openbaringen: Europa. De bijbel verteld ons dat in de laatste dagen het Romeinserijk weer zal herrijzen.
Er zal dus in de eindtijd weer een wereldheerser komen, welke in de bijbel wordt betiteld als antichrist.
Deze heerser zal goed beginnen want de bijbel leert ons dat als deze leider aan de macht komt er een tijd zal komen van vrede.
Deze vrede zal 3 ½ jaar duren, daarna zal de verdrukking komen die ook 3 ½ jaar zal duren.
Deze antichrist zal een verbond met Israël aangaan, maar zal uiteindelijk dit verbond verbreken en Israël de oorlog verklaren. Het eerst zullen alle christenen van deze wereld weggenomen worden om hen te beschermen tegen de grote verdrukking.
Daarna zal er een soort wereldregering komen, met een nieuw identificatiesysteem gebaseerd op het nummer 666.
De bijbel zegt dat er een verdrukking over de wereld zal komen zoals die er nog nooit geweest is. Vooral de laatste 3 ½ jaar van deze verdrukking zal ongekend zijn.

Wie dit de grootste onzin ooit vind, ok. Maar ik denk er anders over.

JacoBaco schreef:

Het gaat nu eenmaal erg slecht met de wereld.

Hoezo? met de Westerse economieën ja.

Met de rest van de wereld gaat het gewoon net zo beroerd als voorheen hoor.
Maar nu het hier wat minder gaat is het opeens de Apocalyps, doe me een lol zeg.

avatar van JacoBaco
Jij doet er luchtig over en dat is ook alleen maar goed. Ik lig er ook niet wakker van verder. Alleen jij vind het bullshit en ik dan weer niet.

Maar we leven in bijzondere tijden en zelfs de mensen die zich hiervan niet echt bewust zijn,.. Kom op, we zien toch allemaal de enorme veranderingen die de wereld momenteel ondergaat? Maar blijkbaar niet dus Groot gelijk, maak gewoon plezier in je leven.

Nog even dit dan: We leven in een wereld die totaal onbegrijpelijk is, complete continenten lijden honger, verkeren constant in oorlog. Er worden oorlogen opgestart die uitmonden in enorme chaos, zoals in Afghanistan en Irak. Ons milieu lijdt enorm onder de vervuiling van onze industrie, het kappen van wouden en de uitlaatgassen van auto's. Mensen moeten steeds meer en langer werken voor minder. We leven met de angst van ziekten, oorlog, werkeloosheid en sinds 11 september 2001 met terrorisme. Meer en meer mensen bezwijken psychisch onder de druk van de maatschappij. De angst factor neemt alleen maar toe, er is geen ontkomen meer aan.

Steeds meer kinderen vertonen voedsel allergieën, hebben problemen met hun luchtwegen. Gevallen van kanker en autisme zijn gigantisch toegenomen, osteoporose (ernstige vorm van botontkalking) , hart/herseninfarcten en alzheimer, je hoort niet anders.

Ja, vroeger had je ook zat oorlogen en ziektes als de pest. Die ziekte eiste in 5 jaar tijd ook het leven van zo'n 30 miljoen mensen.

Maar ik heb in de gaten dat het nu wel extreem slecht begint te gaan met de hele wereld en het zal relatief niet lang meer duren voor we er allemaal definitief last van hebben. Ik ga me er geen zorgen om maken, ik zie het allemaal wel, maar ik merk wel dat het steeds erger en verder gaat op het moment. Daarom wordt er ook gezegd. In het einde der tijden zullen de dagen versneld worden.

avatar van BoordAppel

De wereld heeft nooit anders gedaan.

Je vergeet overigens nogal wat uit de Bijbel, JacoBaco. Gigantische aarbevingen, de zon die zwart wordt, de maan rood en de ruiters van de Apocalyps bijvoorbeeld. Ik heb ze allemaal nog niet gezien.

Overigens kan ik altijd enorm lachen om (religieuze) idioten die denken dat het einde van de wereld aanstaande is. Vooral de 'bewijzen' en 'aanwijzingen' waar ze mee komen aanzetten zijn regelmatig hilarisch.

JacoBaco schreef:

Niet meer dan gewoonlijk.

JacoBaco schreef:

En wat is daar nieuw aan? mensen zoals jij die opeens van alles lijken te 'beseffen' hebben hun hele leven met oogkleppen op gezeten, dat is meer het probleem vrees ik.

BoordAppel schreef:

De wereld heeft nooit anders gedaan.

Die was ik niet vergeten, maar ik had gewoon geen zin om dat te vermelden. En ik geef al aan in mijn post met voorbeelden als de pest en alle oorlogen die al gevoerd zijn en er in dat opzicht dus weinig veranderd is. Natuurlijk dachten ze met het fenomeen zure regen dat het ook gedaan was met de wereld. Is er nog zure regen? Ik dacht het niet! Er was ellende in de wereld er blijft ellende in de wereld. Alleen tja.. ik heb nou eenmaal het gevoel dat het niet lang meer gaat duren. En dan uiteraard relatief niet lang. Wat de aarde bestaat volgens de bijbel geloof ik zo'n 6000 jaar en volgens wetenschapper loopt het in de miljoenen. In dat opzicht is 50 jaar niet lang natuurlijk. Maar ok, iedereen heeft er zo zijn opvattingen over. Ik gebruik het getal 50 jaar slechts als voorbeeld he.

Jullie zeggen nu, het is nooit anders geweest. En ik zeg, ja dat klopt en nu neemt het alleen maar toe. Er gaat gewoon wat tijd overeen. Maar uiteindelijk, het houd een keer op he.

avatar van Noud
Ik kijk niet naar de film uit, maar naar het jaar 2012!!
Dan komen we met ze allen tot de ontdekking dat er gewoon NIETS gebeurt!..

Volgens de oude geschiedenis, gebeurt dit om de 6000 jaar, en het is ook 4000 jaar voor onze jaartelling gebeurd. maar dan niet precies volgense deze film, maar over een planeet ( waarschijnlijk Niburu ) die vlak langs onze planeet schiet. en daardoor de eb en vloed behoorlijk beinvloed wordt. De maya's die die kalender gemaakt hebben, was in de tijd van de pyramides. en die waren ook goed in de sterrenkunde, dus dit is geen voorspelling zoals die nostradamus deed. ( waar ik wel skeptisch in ben )

Maar lijkt me een toffe film.

avatar van Montorsi
Voodoo schreef:

Maar lijkt me een toffe film.

eh sorry.. de planeet Niburu?

Montorsi schreef:
eh sorry.. de planeet Niburu?