2012 (2009)

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met John Cusack, Amanda Peet en Chiwetel Ejiofor

In het jaar 2009 worden aanwijzingen gevonden uit het Maya-tijdperk die voorspellen dat 21 december 2012 het einde van de wereld is zoals we die kennen en dat de overgang plaatsvindt naar iets nieuws. Wanneer Jackson Curtis (John Cusack) en zijn twee kinderen een familietrip naar Yellowstone maken, stuiten ze heel toevallig op een enorme researchinstallatie in een uitgedroogde meerbodem en ontdekken zo het geheim van de dreigende apocalyps die de regering verborgen gehouden heeft. Jackson moet de zaken nu in eigen handen nemen en hij stort zich in een wanhopige wedloop om zijn gezin en zichzelf te redden terwijl hij getuige is van aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's en allerlei andere rampen die de aarde voor de mensheid in petto heeft.

avatar van sinterklaas
Of nooit.

avatar van Macmanus
21 dec? Dan is me moeder jarig dat is ook flauw!

avatar van SmuttWars
De basisargumenten van veel verhalen over 21 december 2012 lijken als volgt te zijn:

Precies op 21 december 2012 gebeurt er een zekere speciale astronomische samenstand die zo zeldzaam is dat hij lange tijd (eeuwen, of misschien wel duizenden jaren) voor en na die datum niet gebeurt.

21 december 2012 valt in de Lange Telling van de Maya's op de ronde datum 0.0.0.0.0.
De Maya's hebben de Lange Telling precies zo ontworpen dat de speciale samenstand op de ronde datum 0.0.0.0.0 in hun Lange Telling zou vallen, ver in hun toekomst.

De Maya's hadden de kennis om de speciale samenstand tot op een dag precies goed te voorspellen.

Vanwege die samenstand zijn er op precies 21 december 2012 speciale verschijnselen of gebeurtenissen te verwachten aan de hemel of op Aarde.

sommige mensen nemen dit veel te serieus, zoals de persoon die boven mij staat

alsjeblieft, tis maar een film, met een datum waarvan ik veel van gehoord heb, ik ben benieuwd

Macmanus schreef:
21 dec? Dan is me moeder jarig dat is ook flauw!

lol! hilarisch! ik heb me platgelachen bij deze comment
nooit gedacht dat ik zou lachen om een comment
natuurlijk vind ik het wel erg dat de wereld vergaat op haar verjaardag
wahaha ( sorry als ik je kwets )

Het wetenschappelijke einde van de wereld is ergens in de 25e eeuw, toch?

Meneer Bungel
Ja, schikt dat een beetje?

Ben een rationalist, dus hecht daar meer waarde aan

Ik zou wel graag de "berekening" willen zien van de wetenschappers die dat hebben uitgerekend. En nee, hier is louter weinig van op internet te vinden; staat wel vol van de 2012jes trouwens

coldheaven schreef:
Ben een rationalist, dus hecht daar meer waarde aan

2 + 0 = 2 en 1 + 2 = 3, zet ze achter elkaar en je hebt 23! Ik denk dat Jim Carrey hier achter zit, die duivelse komediant!

Hijs goed he

avatar van Ajax&Litmanen1
Lijkt me een ongelooflijke boeiende film, hou van het apocalypse rampengenre. Jammer dat hij uitgesteld is.

avatar van Guines
gaap gaap, emmerich weer met een rampenfilm, gaat 'ie zich weer voor schut zetten?

Ik ben althans op independence day en stargate na geen fan van 'm.

avatar van Stephan
SmuttWars schreef:
...

De Maya's hebben nooit het wiel uitgevonden.
De Maya's kenden in hun bouwstijl de "boog" niet waardoor veel van hun bouwwerken instortten.
De Maya's konden niet rekenen en telden 4+8 kralen door ze bij elkaar te gooien en ze opnieuw allemaal te tellen. Zo ook met 25x13.

Dusse... 't zal allemaal wel meevallen.

avatar van Tiger
JacoBaco schreef:

. Het kan dat jij daar helemaal geen waarde aan hecht. Ik vind het prima. Maar ik geloof bij wijze van spreken niet alleen in mezelf en mn portemonnee.

Het gaat nu eenmaal erg slecht met de wereld. Natuurlijk was er vroeger ook veel ellende. Neem nu het Romeinse rijk wat ten onder ging. Maar de geschiedenis herhaalt zich nu een beetje alleen dit keer zijn we nu echt hard op weg naar het einde denk.

Voor velen is de Bijbel slechts een boek. Niets meer niets minder.

Openbaringen: Europa. De bijbel verteld ons dat in de laatste dagen het Romeinserijk weer zal herrijzen.
Er zal dus in de eindtijd weer een wereldheerser komen, welke in de bijbel wordt betiteld als antichrist.
Deze heerser zal goed beginnen want de bijbel leert ons dat als deze leider aan de macht komt er een tijd zal komen van vrede.
Deze vrede zal 3 ½ jaar duren, daarna zal de verdrukking komen die ook 3 ½ jaar zal duren.
Deze antichrist zal een verbond met Israël aangaan, maar zal uiteindelijk dit verbond verbreken en Israël de oorlog verklaren. Het eerst zullen alle christenen van deze wereld weggenomen worden om hen te beschermen tegen de grote verdrukking.
Daarna zal er een soort wereldregering komen, met een nieuw identificatiesysteem gebaseerd op het nummer 666.
De bijbel zegt dat er een verdrukking over de wereld zal komen zoals die er nog nooit geweest is. Vooral de laatste 3 ½ jaar van deze verdrukking zal ongekend zijn.

Wie dit de grootste onzin ooit vind, ok. Maar ik denk er anders over.

Prima hoor dat je ergens in gelooft. En tuurlijk zijn er in het verleden dingen gezegd die nu lijken te kloppen. Maar nog veel en veel meer dingen die gezegd zijn kloppen niet.
Vraagje aan jouw JacoBaco: Hadden Adam en Eva een navel ?

De film lijkt me in ieder geval erg leuk. Ben benieuwd.

avatar van Bla
Bla
JacoBaco schreef:

Die was ik niet vergeten, maar ik had gewoon geen zin om dat te vermelden. En ik geef al aan in mijn post met voorbeelden als de pest en alle oorlogen die al gevoerd zijn en er in dat opzicht dus weinig veranderd is. Natuurlijk dachten ze met het fenomeen zure regen dat het ook gedaan was met de wereld. Is er nog zure regen? Ik dacht het niet! Er was ellende in de wereld er blijft ellende in de wereld. Alleen tja.. ik heb nou eenmaal het gevoel dat het niet lang meer gaat duren. En dan uiteraard relatief niet lang. Wat de aarde bestaat volgens de bijbel geloof ik zo'n 6000 jaar en volgens wetenschapper loopt het in de miljoenen. In dat opzicht is 50 jaar niet lang natuurlijk. Maar ok, iedereen heeft er zo zijn opvattingen over. Ik gebruik het getal 50 jaar slechts als voorbeeld he.

Jullie zeggen nu, het is nooit anders geweest. En ik zeg, ja dat klopt en nu neemt het alleen maar toe. Er gaat gewoon wat tijd overeen. Maar uiteindelijk, het houd een keer op he.

Ik verwacht nog eerder iets als Mad Max waarin brandstof schaars wordt dan in een einde dat over nacht even op komt zetten.

Jongens, jongens, jongens worden jullie niet moe van jullie zelf?

tuurlijk gebeurd er niks ergs op 21 dec. 2012.......

Als eerste is de bijbel naar mijn mening iets wat gewoon verzonnen is om mensen bang te maken. En om ze een doel te geven.

Als tweede de maya's hebben het wiel zeker wel mede uitgevonden(daar bestaat de kalender voornamelijk uit).

Als derde 2012 is een punt dat er dergelijk wel iets gaat veranderen. Wat weet gewoon niemand. Persoonlijk denk ik dat het verrek veel te maken heeft met Obama. maar dit is mijn mening.

Mocht er toch iets gebeuren naja boeie als we dan maar met ons allen gaan. en niet dat er iemand overblijft dat is zo sneu:P

Door even nader onderzoek te doen wil ik mijn stadpunt veranderen

Als eerste de bijbel: Misschien zit hier toch iets van waarheid in, de Zondvloed enz...

Dit zou alles te maken hebben met Planet X of Niburu hoe sommige het noemen. Deze pas ondekte planeet / ster blijkt op onze zonnestelsel af te komen. Men beweert dat Planet X een omloop van 3600 jaar heeft. En in 2012 zou Planet X weer invloed op ons hebben, change of time. In juni 2013 zou Planet X tussen de zon en de aarde staan en door zijn zwaarte kracht zou de aarde 3 dagen stoppen met draaien en zouden de polen draaien. Dit betekent idd een soort zondvloed, vulcanen die uitbarsten, continenten die opbarsten enz.... Dit zou voor 2/3 van de mensen het einde betekenen.

Deze datum 2012 staat bekent bij verschillende religies als the end days as we know it. Maya's, Mesopatamiers, christenen, chinezen enz.... allemaal hebben ze op een manier gevonden dat 2012 iets zou gebeuren.

Nu even iets anders:

Waarom zijn de egyptenaren, de makers van stonehenge, paaseiland, maya's enz... zomaar verdwenen zou dit te maken hebben met de terugkeer van Planet X (Niburu)?

Als we er nu even vanuit gaan dat het nu bijna 4 jaar nog duurt voordat het 21 dec, 2012 is en dat de planeet een omloop heeft van +- 3600 jaar. Als je dan terug in de tijd gaat 3596 jaar terug in de tijd zou er idd misschien wat mee te maken kunnen hebben. Ga zelf maar na.

Met andere woorden ik ben er NU wel van bewust dat er zeker iets staat te gebeuren.

Zo blijkt ook dat NASA gelekt heeft met informatie en dat alle regeringen op de hoogte zijn over dit onderwerp. De reden waarom ze ons (het volk) nog niks vertelt hebben is simpel:

Om massa hysterie te voorkomen. Pas als Planet X door iedereen +- in mei 2009 te zien is zal er voorzichtig een uitspraak komen.
Er gaan geruchten rond dat ze plannen maken alla Deep impact voor de overleving van onze soort en andere soorten. in Amerika zijn ze nu ook al met een CERN achtig iets bezig. Misschien heeft dit er iets mee te maken.

Dit is naar mijn idee denk ik toch mijn standpunt wat betreft 2012. Misschien zijn het geruchten misschien niet.

We zullen zien wat er gebeurd. over 2 maanden moeten we wat horen of zien.

Meneer Bungel
16 juli om precies te zijn. Moet je wel een kaartje kopen!

Nomak
Die trailer ziet er echt afschuwelijk goed uit.

avatar van ChristinedeBie
Wauw! De trailer zit er heel erg gaaf uit, ben benieuwd wat we verder in de film te zien krijgen.

Verder ben ik niet bang voor 21 dec. 2012. Het einde van de wereld komt ooit, maar wanneer kan, mijns inziens, niet worden berekend. Dat hebben de mensen al eens eerder geprobeerd en toen kwam het ook niet uit. En vanuit mijn christelijke indentiteit kan ik alleen maar zeggen dat alleen God weet wanneer het einde van de wereld werkelijk daar is.

avatar van sinterklaas
Ach dat term "einde van de wereld" is toch ook al zo oud als de weg naar Rome.

ChristinedeBie schreef:

Ja en wat gaat hij er dan aan doen?

Meneer Bungel schreef:
16 juli om precies te zijn. Moet je wel een kaartje kopen!

Hoe kom jij aan 16 juli?

avatar van Montorsi
sinterklaas schreef:
Ach dat term "einde van de wereld" is toch ook al zo oud als de weg naar Rome.

En de vraag is wat je er onder verstaat.

tijntrix schreef:
Hoe kom jij aan 16 juli?

Zie bioscoop-releasedatum bovenaan.

avatar van Stephan
Het mysterie van de grote verandering is opgelost.

Bron

avatar van Skrean
misschien biedt de documentaire: 2012 science or superstition uitkomst. Het gaat niet percee om het einde van de aarde maar over het einde van een tijdperk. We gaan van het tijdperk vissen naar het tijdperk waterdrager. Wil niet gelijk zeggen dat de aarde naar de mallemoeren gaat. Gaat ie toch wel, maar dit wordt in ieder geval blockbuster.

avatar van aunuscus
ja ik ga echt niet op mijn 19de naar een berg in Afrika verhuizen