Allied (2016)

Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Brad Pitt, Marion Cotillard en Lizzy Caplan

'Allied' volgt een Britse geheim agent, Max Vatan genaamd, die in 1942 op een gevaarlijke missie wordt gestuurd in Noord-Afrika. Daar ontmoet hij vervolgens een Franse verzetsstrijdster op vijandelijk gebied. Wanneer ze elkaar na een tijdje terug treffen in Londen, brengt de extreme druk van de oorlog hun relatie in gevaar.

avatar van MH040
lezertje schreef:
Brad Pitt weet met zijn Amerikaanse spraak geen moment te overtuigen als Brits geheim agent.
Hij liep een groot deel van de film in een Canadees uniform, dus het lijkt me niet dat hij een Brit moest voorstellen. De dame die zijn zus speelde had ook geen Brits accent.

avatar van horizons
Hij was idd Canadees.

avatar van rberkmortel
In 1 woord superfilm

Zeer goede film! De balans tussen actie, verhaal en romance is perfect uitgebalanceerd.

Zo goed vind ik hem ook niet hoor.
Bij vlagen redelijk ongeloofwaardig.