Allied (2016)

Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Brad Pitt, Marion Cotillard en Lizzy Caplan

'Allied' volgt een Britse geheim agent, Max Vatan genaamd, die in 1942 op een gevaarlijke missie wordt gestuurd in Noord-Afrika. Daar ontmoet hij vervolgens een Franse verzetsstrijdster op vijandelijk gebied. Wanneer ze elkaar na een tijdje terug treffen in Londen, brengt de extreme druk van de oorlog hun relatie in gevaar.

avatar van MH040
lezertje schreef:
Brad Pitt weet met zijn Amerikaanse spraak geen moment te overtuigen als Brits geheim agent.
Hij liep een groot deel van de film in een Canadees uniform, dus het lijkt me niet dat hij een Brit moest voorstellen. De dame die zijn zus speelde had ook geen Brits accent.

avatar van horizons
Hij was idd Canadees.

avatar van rberkmortel
In 1 woord superfilm

Zeer goede film! De balans tussen actie, verhaal en romance is perfect uitgebalanceerd.

Zo goed vind ik hem ook niet hoor.
Bij vlagen redelijk ongeloofwaardig.

Matig.

Een romantische spionage thriller die zich afspeelt tijdens WOII. Nu niet meteen de meest originele setting, ook van het verhaaltje hoef je niet al te veel originaliteit te verwachten. Dat lijkt Zemeckis ook te beseffen, hij mikt dan maar op een zekere stijl en statigheid, maar daar is hij jammer genoeg niet de juiste regisseur voor.

Allied is zo'n film die eigenlijk weinig verkeerd doet, daarvoor is Zemeckis ondertussen ook wel regisseur genoeg. Een paar aardige acteurs, een paar obligate twistjes, degelijke decors, afwisseling tussen verschillende genres (wat romantiek hier, beetje actie daar, wat thriller elementen naar het einde toe) en dat moet dan maar volstaan.

Het probleem is dat niks eigenlijk echt weet te raken. Het kabbelt maar wat voort, je hebt het eigenlijk al zo vaak gezien en er is amper tijd om iets naar behoren uit te werken, want er moet voor iedereen wat inzitten. Een redelijk typisch Hollywood product met andere woorden.

Leuke en onderhoudende film, bij vlagen spannend. Aanrader!

avatar van k.grubs
Beetje sneu, erg slaapverwekkend en wat een verspilling, twee zulke mooie mensen dolend in een dure boeketreeksfilm over WO II.