Kiss of the Dragon (2001)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Chris Nahon
met Jet Li, Bridget Fonda en Tchéky Karyo

Liu Jian is een officier van de Chinese geheime dienst. Als hij naar Parijs gaat voor een opdracht raakt hij verwikkeld in een dodelijke samenzwering.

ipman-99
"There is a time for diplomacy and a time for action. Diplomacy is dead." ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Heerlijk van genoten van deze over the top
spektakelfilm Actiefilm met een Jet Li in bloedvorm ! De heerlijke slechterik Tchéky Karyo alias
Inspecteur Richard zet een heerlijke schurkenrol neer ! Cyril Raffaelli ("B 13") mag ook weer enkele
heerlijke kunstjes laten tonen ! Bridget Fonda zet een heerlijke rol neer ... doorspekt met toch wel
de nodige drama elementen ! De actie bestaande uit gevechten en vuurgevechten waren om duimen en vingers van af te likken ! De film kent een heerlijke vaart en Jet Li is onze stoere charismatische
held !

Allegaartje.

Chinezen en Fransen in Parijs die met z'n allen instaan voor een Engelstalige film. Kan bijna niet anders dan slecht aflopen. Nahon's eerste film, hij had duidelijk nog wat ervaring op te doen, want het resultaat is redelijk gammel.

Sowieso wordt Li niet ten volle benut als actieheld. Het schietgeweld overtuigt iets meer, wat toch jammer is voor een film die rond Li gebouwd is. Fonda is verder een weinig boeiende toevoeging, ook de bad guy trekt het niet helemaal. Moest volgens mij Oldman in Léon vervangen, maar het effect was er niet echt.

Links en rechts zit er wel een aardig actiemomentje in, maar het politiegebeuren heeft teveel weg van de magere 80s HK filmpjes en de mengelmoes van culteren wordt slecht uitgebuit. Had veel meer ingezeten.

avatar van missl
Een chineze man komt terecht in Parijs en komt dan op het pad van een slechte politieman. Hij gaat dan voor deze man op de vlucht en ontmoet hierbij een meisje, zij gaan elkaar helpen. Het is een kat en muis spel tussen een man die heel goed kan vechten en slim is tegen een aantal domme politiemannen. Het gebruik met die acupunctuur naalden vond ik wel een leuke toevoeging.

Matige film waarin een Chinese agent naar Parijs wordt gestuurd om de Franse politie bij te staan. Het verhaal in deze actiefilm doet er weinig toe en stelt dan ook niet te veel voor. De 'relatie' tussen de twee hoofdpersonages (Jet Li en Bridget Fonda) komt eigenlijk pas goed op gang tijdens de betere tweede helft. De actie-scenes zien er wel goed uit, en Jet Li kickt er goed op los. Net geen 3.0 sterren.

Jet Li zorgt altijd voor actie (zijn vechtscènes waren dan ook het hoogtepunt in deze productie), alhoewel het verhaal in dit geval nogal nietszeggend en onnozel was, bovendien werden een aantal zaken niet helder en de melodramatische scènes met Bridget Fonda hadden beter achterwege gelaten kunnen worden. Tchéky Karyo tenslotte, in de rol van booswicht speelde zijn deel lang niet slecht.