ad
  • 8.090.869 stemmen

Kiss of the Dragon (2001)

Actie / Misdaad | 98 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Oorsprong: Frankrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Chris Nahon

Met onder meer: Jet Li, Bridget Fonda en Tchéky Karyo

Releasedatum: 6 juli 2001

Over Kiss of the Dragon

"Kiss Fear Goodbye"

Liu Jian is een officier van de Chinese geheime dienst. Als hij naar Parijs gaat voor een opdracht raakt hij verwikkeld in een dodelijke samenzwering.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van ipman-99

ipman-99

"There is a time for diplomacy and a time for action. Diplomacy is dead." ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Heerlijk van genoten van deze over the top

spektakelfilm Actiefilm met een Jet Li in bloedvorm ! De heerlijke slechterik Tchéky Karyo alias

Inspecteur Richard zet een heerlijke schurkenrol neer ! Cyril Raffaelli ("B 13") mag ook weer enkele

heerlijke kunstjes laten tonen ! Bridget Fonda zet een heerlijke rol neer ... doorspekt met toch wel

de nodige drama elementen ! De actie bestaande uit gevechten en vuurgevechten waren om duimen en vingers van af te likken ! De film kent een heerlijke vaart en Jet Li is onze stoere charismatische

held !

Onderhond

Allegaartje.

Chinezen en Fransen in Parijs die met z'n allen instaan voor een Engelstalige film. Kan bijna niet anders dan slecht aflopen. Nahon's eerste film, hij had duidelijk nog wat ervaring op te doen, want het resultaat is redelijk gammel.

Sowieso wordt Li niet ten volle benut als actieheld. Het schietgeweld overtuigt iets meer, wat toch jammer is voor een film die rond Li gebouwd is. Fonda is verder een weinig boeiende toevoeging, ook de bad guy trekt het niet helemaal. Moest volgens mij Oldman in Léon vervangen, maar het effect was er niet echt.

Links en rechts zit er wel een aardig actiemomentje in, maar het politiegebeuren heeft teveel weg van de magere 80s HK filmpjes en de mengelmoes van culteren wordt slecht uitgebuit. Had veel meer ingezeten.

avatar van missl

missl

Een chineze man komt terecht in Parijs en komt dan op het pad van een slechte politieman. Hij gaat dan voor deze man op de vlucht en ontmoet hierbij een meisje, zij gaan elkaar helpen. Het is een kat en muis spel tussen een man die heel goed kan vechten en slim is tegen een aantal domme politiemannen. Het gebruik met die acupunctuur naalden vond ik wel een leuke toevoeging.

scorsese

Matige film waarin een Chinese agent naar Parijs wordt gestuurd om de Franse politie bij te staan. Het verhaal in deze actiefilm doet er weinig toe en stelt dan ook niet te veel voor. De 'relatie' tussen de twee hoofdpersonages (Jet Li en Bridget Fonda) komt eigenlijk pas goed op gang tijdens de betere tweede helft. De actie-scenes zien er wel goed uit, en Jet Li kickt er goed op los. Net geen 3.0 sterren.

gauke

Jet Li zorgt altijd voor actie (zijn vechtscènes waren dan ook het hoogtepunt in deze productie), alhoewel het verhaal in dit geval nogal nietszeggend en onnozel was, bovendien werden een aantal zaken niet helder en de melodramatische scènes met Bridget Fonda hadden beter achterwege gelaten kunnen worden. Tchéky Karyo tenslotte, in de rol van booswicht speelde zijn deel lang niet slecht.

avatar van IH88

IH88

“There is a time for diplomacy and a time for action. Diplomacy is dead.”

Prima actiefilm. Na het sterke begin heeft de film wel moeite om dat niveau vast te houden, en de makers hebben rond alle actiescènes ook nog een mager plotje bedacht. Geen verstandige keuze, want Kiss of the Dragon is toch op zijn best als Jet Li zijn vechtkunsten mag vertonen. Bridget Fonda acteert sterk, maar haar subplotje hangt er een beetje bij en is matig uitgewerkt. Tchéky Karyo is altijd wel een fijne bad guy.

avatar van Supernatural

Supernatural

Net geleden weer gezien.heb echt weer genoten.jet li op zijn best.wat kan ik altijd genieten met een heerlijke knokfilm met jet li er in.verder een goeie cast.goed verhaal er in,en weer heerlijke knokpartijen.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een prima verstand op nul en kijken maar actiefilm met Jet Li. Die dit keer buiten zijn imposante arsenaal aan Kung Fu moves ook nog eens een acupuncturist en pressure-points expert is. Het verhaal heeft weinig om het lijf. Chinees geheim agent komt naar Parijs om een Chinese boef (Ric Young) te arresteren maar wordt erin geluisd door corrupte cop(Tcheky Karyo). Karyo met zijn karakteristieke rotkop zet altijd prima villains neer.De film is met name tof vanwege het gebruik van acupunctuur als verdedigingsmiddel en zelfs ter vervanging van handboeien wat op zich een leuke gimmick was. Burt Kwouk, die vooral bekend is als Kato in The Pink Panther, is weer eens te zien in een bijrol.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Jet Li weer eens als opvolger van Jackie Chan zonder de flauwe humor. Goed acteerwerk is er in deze prent niet bij, overacting des te meer. Daarnaast die ongelooflijke slechte rap troep, just shoot me.

Maar het meest jammere van alles is wel dat Tchéky Karyo wel zo verschrikkelijk verkeerd is ingezet in dit slap dom verhaaltje. Wat een shame!

Slecht verhaal, dom kinderlijk script en een verrotte regie. Bagger dus en een halve ster eraf voor mij.

avatar van TronMan

TronMan

Onnodig lang saai verhaal, met gevechten, die ook niet aan te zien zijn. Jet Li zijn uitstraling is gelijk aan een bos uien. Rest van de cast is ook snel te vergeten.Wat een oersaai gebeuren.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Kiss of the dragon heb ik al vaker gezien

ik vindt het een erg goede actie film.

Ja de gevechten zijn erg goed gechoreografeerd vooral tussen Cyril Raffaeli en Jet Li.

Prachtig inderdaad, zelfs overwogen om Kiss of the dragon in mijn top 10 te zetten toch maar

niet gedaan.

Ik vondt wel de conversaties tussen Bridget Fonda en Jet Li irritant,

Bridget Fonda speelt een hysterische vrouw en Jet Li de rustige Chinees.

Maar kortom Kiss of the dragon is een goed gechoreografeerd actie filmpje geworden een 4,5.