Genre: Oorlog / Komedie
Speelduur: 153 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Brad Pitt, Christoph Waltz en Mélanie Laurent
IMDb beoordeling:
8,4 (1.757.930)
Gesproken taal: Duits, Engels, Frans en Italiaans
Releasedatum: 27 augustus 2009
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Inglourious Basterds
"Once upon a time in Nazi occupied France..."
In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van luitenant Aldo Raine, wraak op de nazi's.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1757930)
- Trailer (YouTube)
- Quentin Tarantino's Inglourious Basterds (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
LT. Aldo Raine
Shosanna
COL. Hans Landa
SGT. Donny Donowitz
LT. Archie Hicox
Bridget von Hammersmark
Fredrick Zoller
SGT. Hugo Stiglitz
CPL. Wilhelm Wicki
Marcel
Reviews & comments
mcdaktari
-
- 7318 berichten
- 0 stemmen
maar vlgs mij is ie toch wel komisch bedoeld. of wil je zeggen dat het allemaal bloed serieus bedoeld is?
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Nou ik zie bij Genre: Komedie staan.
Maar dat genre kun je niet aan deze film koppelen vind ik. Daarvoor is ie toch net wat te serrieus.
Als wordt er zeker met droge humor gestrooid op z n tijd 
Waarom staat hij eigenlijk nog niet in de top 250 dan?
Misschien hele foute vraag
Maar zit hier nog niet zo lang, dus ... !?!
mcdaktari
-
- 7318 berichten
- 0 stemmen
films kunnen pas na een bepaalde tijd in de top 250 komen, daar is hij nu nog te nieuw voor. Hoelang dat duurt voordat een film in de top250 kan komen weet ik niet precies maar ik dacht 1 of 2 jr. Maar dat weet ik niet zeker. Maar er zijn hier op Moviemeter ongetwijfeld leden die je dat wel kunnen vertellen
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
films kunnen pas na een bepaalde tijd in de top 250 komen, daar is hij nu nog te nieuw voor. Hoelang dat duurt voordat een film in de top250 kan komen weet ik niet precies maar ik dacht 1 of 2 jr. Maar dat weet ik niet zeker. Maar er zijn hier op Moviemeter ongetwijfeld leden die je dat wel kunnen vertellen
Na 2 jaar.
Kings of Leon
-
- 35 berichten
- 65 stemmen
Nice nice! Mss het eind nog een extra twist mogen geven.. toch gaat deze in mijn top10 all time!!
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Zozo, ..... zo lange wachttijd 
Dat wist ik niet, maar bedankt! Weer wat geleerd!
movieminder
-
- 89 berichten
- 5471 stemmen
Gaaaaaaaaap, wat een saaie film zeg! Ongelofelijk saai.
Het verhaal gaat echt tergend traag en is super saai.
Hoezo komedie trouwens? Heb geen 1 leuk stukje gezien.
Als hij niet van Tarantino was geweest had hij naar mijn mening ook echt niet zo'n hoge score gehaald. Extreem overrated deze film.
Al met al een totale afknapper deze film.
Met moeite geef ik em een 2,5 *
lagaiske
-
- 677 berichten
- 2177 stemmen
Na alles wat ik over deze film gelezen had waren de verwachtingen bij deze film zeer hoog.
Jammer genoeg stelt hij mij op bepaalde vlakken redelijk teleur.
Bratt Pitt speelt hier volgens mij een grote rol in.
Het personage die hij speelt gaat hem totaal niet af.
Ook de zwarte humor is iets te weinig aanwezig.
Wat me dan wel zwaar beviel was de scherpe dialogen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik vond hem vreselijk, veel te veel humor in de film ( oorlogsfilms moeten voor mijn bloedserieus zijn) erg foute soundtrack foute karakters de film is gewoon niet mijn smaak. Geef mijn maar bv Schindler's List , Pianist, The, Das Boot , Holocaust Defiance of Untergang, Der .
Helemaal mee eens. Als je een (anti)oorlogsfilm zoals "Der Untergang" - vandaag door mij weer eens herzien - hebt bekeken, dan kun je deze film I.B. onmogelijk positief waarderen, of je zou in de veronderstelling moeten zijn dat de hele 2e Wereldoorlog niet heeft plaatsgevonden en dat Adolf Hitler niet meer dan een fictief persoon is. De 2e Wereldoorlog, de waanzin, meer dan 50 miljoen doden waarvan 6 miljoen joden kan niet serieus genoeg genomen worden. Het is om die reden dat ik alle films die met die oorlog een loopje nemen zoals " Inglorious Basterds" en zeker ook "La Vita è Bella" niet kan waarderen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Helemaal mee eens. Als je een (anti)oorlogsfilm zoals "Der Untergang" - vandaag door mij weer eens herzien - hebt bekeken, dan kun je deze film I.B. onmogelijk positief waarderen...
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Sorry, maar wat een ongelovelijke onzin.
Misschien heb ik het wat ongelukkig uitgedrukt. Laat ik het dan zo zeggen dat ík deze film onmogelijk positief kan waarderen.
erpunited
-
- 647 berichten
- 2591 stemmen
Super knap om met lange dialogen toch geboeid te kunnen blijven kijken. Ik vond het een goede film en zeker een aanrader. Ook een van de betere films in 2009
miesmol
-
- 44 berichten
- 43 stemmen
Was dat dan de bedoeling
Als je ziet dat het een mengeling van komedie en oorlog is moet je eigenlijk al genoeg weten + de regisseur.
Oh,was het ook nog komisch bedoelt. Sorry,heb ik niks van mee gekregen.Zo grappig vond ik het niet. 
miesmol
-
- 44 berichten
- 43 stemmen
Ik vond hem vreselijk, veel te veel humor in de film ( oorlogsfilms moeten voor mijn bloedserieus zijn) erg foute soundtrack foute karakters de film is gewoon niet mijn smaak. Geef mijn maar bv Schindler's List , Pianist, The, Das Boot , Holocaust Defiance of Untergang, Der .
Juist,dat is praat. En niet te vergeten 'band of brothers'. 
Raconteur
-
- 84 berichten
- 3023 stemmen
Ik versta niet hoe mensen de humor gemist hebben van deze film want in mijn ogen lag het er vingerdik op dat Tarantino met alles een loopje nam. In ieder geval een geniale film.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik vond hem vreselijk, veel te veel humor in de film ( oorlogsfilms moeten voor mijn bloedserieus zijn) erg foute soundtrack foute karakters de film is gewoon niet mijn smaak. Geef mijn maar bv Schindler's List , Pianist, The, Das Boot , Holocaust Defiance of Untergang, Der .
Ik kan dit begrijpen, ik zie alles graag over WOII, zelfs komedies zoals "La Grande Vadrouille".
SITH_LORD
-
- 79 berichten
- 50 stemmen
Als je een (anti)oorlogsfilm zoals "Der Untergang" - vandaag door mij weer eens herzien - hebt bekeken, dan kun je deze film I.B. onmogelijk positief waarderen.
Deze films kun je toch onmogelijk met elkaar vergelijken. Ik vind de door stinissen genoemde films óók erg goed, begrijp me dus niet verkeerd
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Deze films kun je toch onmogelijk met elkaar vergelijken.
Uiteraard niet, maar oorlogskomedies zoals I.B. werken bij mij op de een of andere manier niet. Daarvoor neem ik het genre oorlogsfilm te serieus. Uiteraard is dit zuiver persoonlijk en moet je dit niet zien als kritiek mijnerzijds op anderen die I.B. wel kunnen waarderen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Herzien en blijft bungelen tussen 3,0*-3,5*. Te weinig cool, te veel langdradig gelul (wat ik al verwachtte: ken je de clou, dan worden die lange dialoogscenes saai) en een incoherent plot resulteren in een film die niet indrukwekkend genoeg is. Ook de climax is afgeraffeld en maakt te weinig indruk op me. Ik ben er nu zeker van; Tarantino's minste....
flegma83
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Dit vind ik de beste van Tarantino geloof ik! Dacht dat ik wist hoe het zou aflopen al vond ik het niks voor Tarantino, maar hij verraste me uiteindelijk helemaal! Zeker een must in ieder geval!!
jorriroosen
-
- 206 berichten
- 717 stemmen
wibro dat jij het genre oorlogs komedie niet leuk vind kan dat is jou mening maar een argument kan ik het niet noemen. Ik kan ook zeggen ik vind deze film goed omdat het een oorlog/komedie is maar daar mee zeg ik eigelijk niets. Wij hebben er niets aan als jij opschrijft ik vind de film niet leuk door het ganre. Dat zorgt alleen voor domme conflicten die altijd op het zelfde uitkomen HET IS MAAR EEN MENING.
En hoeveel miljoenen doden zijn er niet in het verkeer omgekomen daar worden toch ook grappen over gemaakt en word er dan gelachen om de joden. Dat stuk heb ik dan gemist. Komedie is ook een manier van verwerken van bepaalde gebeurtenissen dat gebeurt alleen pas naar jaren. Ga nou niet zeggen dat er geen komedie mag komen over een onderwerp dat gevoelig ligt. Want die onderwerpen zijn vaak het interesanste en grappigste. Mits het goed is uitgewerkt.
Ook Monty Python heeft veel stukken gemaakt over de romeinen en middel eeuwen. en Julius Caesar heeft meer mensen gedood. Is asterix en obelix dan ook een komedie die een onderwerp pakt dat niet kan/ vind je die humor dan ook misplaatst.
Als je nu zou zeggen dat je het verhaal gewoon slecht vind uitgewerkt of zo'n menig, maar omdat je het thema oorlog te serieus vind, dat noem ik nou een vage en domme rede. Wat vind de rest hier nu van.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ga nou niet zeggen dat er geen komedie mag komen over een onderwerp dat gevoelig ligt.
Kijk, dit is nu het probleem. Ik zeg dat ik I.B. als komedie niet kan waarderen en gelijk wordt dat vertaald in die zin van dat ik nu gezegd zou hebben dat dit soort komedies niet gemaakt mógen worden. Tarentino mag voor mijn part voor de rest alleen maar komedies maken waarin de joden de nazi's scalperen en doodknuppelen. Als mensen met dit soort humor vermaakt willen worden, ach het zal mij een zorg zijn. Alleen ik vind dit soort humor gewoon erg goedkoop, ik kan er gewoon niet om lachen en dan is zo'n komedie voor mij gewoon niet geslaagd. Heel simpel toch.
bart passie
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
heb hem gezien, boeiende film, voor dit soort kaliber films blijf ik thuis, komedie zie ik er niet zo in .
movieminder
-
- 89 berichten
- 5471 stemmen
Ik versta niet hoe mensen de humor gemist hebben van deze film want in mijn ogen lag het er vingerdik op dat Tarantino met alles een loopje nam. In ieder geval een geniale film.
QT neemt inderdaad een loopje met alles in de film maar niet op een lachwekkende manier, lollig misschien, meer niet.
Als ik door het lollige heen prik is het echt oersaai met veeeeel te lange dialogen. De film wordt nergens echt om te lachen.
Weinig komedie dus.
TroubleSome
-
- 58 berichten
- 120 stemmen
Ge-wel-dig,
Deze film zat boordevol humor, het accent van brad pitt. Geweldig, ik had wel meer actie verwacht in de film waardoor het enigszins langdradig werd, gelukkig werden deze punten snel weer omgezet in een flinke dosis lachen.
Het ene moment zit je op het puntje van je stoel, het andere moment lig je eronder van het lachen.
5 sterren, zeker verdient.
Bonjorno!
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Als je een (anti)oorlogsfilm zoals "Der Untergang" - vandaag door mij weer eens herzien - hebt bekeken, dan kun je deze film I.B. onmogelijk positief waarderen
Veralgemeniseren van je eigen mening is helemaal de V2 raket 
Der Untergang is een prima film hoor, maar het is echt appels met peren vergelijken. Ik zou I.B. zo in de kast naast Der Untergang zetten onder de rubriek "Duitse Topacteurs". 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Toevallig ook gister der Untergang weer zitten kijken. Maar ga je daarna IB kijken, dan lijkt me dat geen probleem. Je stelt je dan in op iets anders. Oftewel, je zet de spreekwoordelijke knop even om en er is niets aan de hand.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Heb hem gisteren ook gezien. Inderdaad appels met peren. IB is een totaal andere film zonder enige pretentie een echte oorlogsfilm te willen zijn.
DisPater
-
- 74 berichten
- 78 stemmen
Geweldige film, wederom flikt Tarantino een erg knap kunstje.
Een oorlogsfilm die eigenlijk geen oorlogsfilm is.
Een comedy die eigenlijk geen comedy is....
Een actie-film die eigenlijk geen actie-film is....
Nou ja, kortom; een QT prent die elke filmfan gezien moet hebben.
XQlusive
-
- 24 berichten
- 100 stemmen
Net gekeken; goede film, ook indrukwekkend op sommige momenten, maar dat is eigenlijk altijd wel bij een QT film.
Komedie vind ik echter een groot woord voor deze film, maar dat zal vast bedoeld zijn om aan te geven dat niet alles serieus genomen moet worden.
Brad Pitt vond ik niet bijzonder sterk, maar heb me er ook niet aan geërgerd. De overige acteurs vond ik wel goed, Adolf Hitler daarentegen vond ik wel bijzonder slecht...
Heb er ergens wel moeite mee dat er zo'n loopje genomen wordt met de geschiedenis; mensen gaan de fictie geschetst in deze film misschien verwarren met de realiteit. Aan de andere kant zijn er genoeg films die het ware verhaal vertellen.
Ik vond het een goede film, mooie scènes, goede dialogen, spannend met vlagen ondersteund door goede muziek... maar ik kan het ook begrijpen als mensen het zien van deze film ervaren alsof er tekort gedaan wordt aan de hel die WW2 was.
2,5 uur geboeid zitten kijken, daarom 4 sterren...
Gerelateerd nieuws

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' van Quentin Tarantino komt weer naar Netflix

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' verdwijnt binnenkort van Netflix

Tarantino-klassieker 'Inglourious Basterds' komt zeer binnenkort naar Netflix

Netflix voegt komende maand deze ijzersterke films toe aan het aanbod
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








