My Best Friend's Wedding (1997)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door P.J. Hogan
met Julia Roberts, Dermot Mulroney en Cameron Diaz

Jules (Roberts) heeft lang geleden een afspraak met Michael (Mulroney) gemaakt om te gaan trouwen als ze op hun 28ste nog steeds vrijgezel zijn. De tijd is bijna aangebroken en Jules ziet er erg tegenop, omdat ze helemaal nog niet wil trouwen. Twee weken voordat het zover is krijgt Jules te horen dat Michael gaat trouwen met Kimberly (Diaz) en dan realiseert ze zich dat ze eigenlijk toch erg verliefd is op Michael. Vastbesloten om het huwelijk tegen te houden gaat ze op pad, maar Kimberly blijkt ontzettend aardig te zijn, dus Jules komt voor een moreel dilemma te staan.

avatar van Kersje26
1 van mijn favoriete films geweldig!! Vooral Rupert Everett is echt geweldig

avatar van K. V.
Na al die jaren hem nog eens her bekeken en het is toch wel een leuke film. Hij is grappiger dan dat 'k me herinnerde. De cast deed het prima en was goed op dreef.
De film zag er goed uit en verder verveelde het verhaal niet.
Toch wel één van de betere romantische komedies. 'k heb me er alvast prima mee vermaakt.

avatar van Vinokourov
Wat een misbaksel is dit. Julia Roberts doet een typische Julia Roberts-rol en irriteert enorm! Ik kon het ook wel verwachten, maar wie weet waren er toch nog zogenaamde 'redeeming qualities'? Niet dus, het is één en al drek.

avatar van IH88
“It's amazing the clarity that comes with psychotic jealousy.”

Redelijke film die wordt gered door het aanstekelijke spel van Julia Roberts en vooral Cameron Diaz. Voor de rest is het allemaal erg voorspelbaar en er is geen personage of acteur die je bijblijft. Dat is niet heel erg want nogmaals, Diaz en Roberts zijn goed en weten als sprankelend middelpunt alle aandacht op zich te vestigen. En het einde is best origineel wat dan wel weer een verademing is.

vandaag om 12:40 uur