Genre: Drama / Avontuur
Speelduur: 93 minuten
Oorsprong:
Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Nicolas Winding Refn
Met onder meer: Mads Mikkelsen, Gary Lewis en Ewan Stewart
IMDb beoordeling:
6,0 (66.253)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Bekijk via CineMember
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Valhalla Rising
De stomme slaaf One-Eye wordt gedwongen te vechten tegen andere slaven zodat zijn meester geld kan winnen met het afsluiten van weddenschappen. Wanneer een nieuwe meester zich aandient, weet One-Eye zich te bevrijden. Gevolgd door zijn jonge verzorger Are laat hij zijn oude bestaan achter zich. Niet lang na zijn ontsnapping komen One-Eye en Are een groep vroeg-Christelijke Vikingen tegen. Ze worden ingelijfd om samen met hen het Beloofde Land en de Heilige Stad te bevrijden. Na een zeetocht die eeuwig lijkt te duren bereiken de kruisvaarders eindelijk land. Tijdens verkenningstochten wordt de groep aangevallen door een onzichtbare vijand. Zijn ze wel aangekomen in het Beloofde Land of zijn ze in de Hel beland?
Externe links
Acteurs en actrices
One-Eye
Kare
Gorm
Eirik
Barde
Pagan Viking Guard
Duggal
Olaf
Are / The Boy
Hagen
Video's en trailers
Reviews & comments
Ottoman
-
- 61 berichten
- 124 stemmen
ondanks het wel mijn genre is heb ik er niet van kunnen genieten. De film begint met een aantal vecht scenes, maar daarna heb je een uur lang geen actie en er is verder ook geen spanning. Op zich een origineel verhaal, maar de verfilming kon beter.
scumfrog
-
- 222 berichten
- 2493 stemmen
aan de andere kant geeft het de 'niet art house' filmliefhebber de onverwachtse gelegenheid om dit soort films te kijken.
kijk, dat het voor een kleiner publiek bestemd is, dan de mainstream is duidelijk. Maar je kan als 'neutrale' kijker best een eerlijk oordeel en stem geven over dit soort films, niet dan?
100% mee eens!
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
100% mee eens!
Ben dan oprecht benieuwd hoe je 'neutraal' een film kijkt, kun je dat uitleggen ? En als 2 kijkers een film 'neutraal' bekijken, houdt dat dan in dat ze altijd op hetzelfde cijfer uitkomen ? Zo niet, waarom niet ?
scumfrog
-
- 222 berichten
- 2493 stemmen
Ben dan oprecht benieuwd hoe je 'neutraal' een film kijkt, kun je dat uitleggen ? En als 2 kijkers een film 'neutraal' bekijken, houdt dat dan in dat ze altijd op hetzelfde cijfer uitkomen ? Zo niet, waarom niet ?
Ik neem aan dat tal1B het bedoelde in de context “zonder vooropgezette mening”. Wellicht was onbevooroordeeld een betere woordkeuze geweest, maar zijn punt is voor mij volkomen duidelijk.
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
Ik neem aan dat tal1B het bedoelde in de context "zonder vooropgezette mening". Wellicht was onbevooroordeeld een betere woordkeuze geweest, maar zijn punt is voor mij volkomen duidelijk.
Ik snap z'n punt wel, maar het is onzinnig. Je kijkt een film altijd vanuit een bepaalde achtergrond; onbevooroordeeld of neutraal bestaat niet. Wat je hier leest zijn allemaal meningen en die zijn per definitie subjectief, ga dus niet doen alsof je uberhaupt 'neutraal' naar een film kan kijken. Een 'eerlijk' oordeel houdt dan alleen in dat jouw oordeel zo dicht mogelijk bij je gevoel ligt.
scumfrog
-
- 222 berichten
- 2493 stemmen
100% oneens, een persoonlijke mening van een MM gebruiker staat niet gelijk aan een film bij voorbaat categoriseren als Art house.
Ik hoop persoonlijk dan ook dat MM nooit zal besluiten om bij voorbaat films te categoriseren (m.u.v. genre uiteraard).
Wat wel onomstotelijk vaststaat is dat deze discussie op dit moment de inhoud van de film al lang voorbij is geschoten, en gezien MM hiervoor niet bedoeld is laat ik het hier dan ook bij.
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
100% oneens, een persoonlijke mening van een MM gebruiker staat niet gelijk aan een film bij voorbaat categoriseren als Art house.
Ik heb deze zin meerdere keren gelezen maar heb serieus geen flauw idee wat je bedoelt.
Suit yourself.
TinkerTex
-
- 312 berichten
- 312 stemmen
Een aparte kijkervaring over de Noorse krijger One-Eye (Mads Mikkelsen) die met een groep Vikingen op weg gaat naar Jeruzalem. Valhalla Rising is geen brute actiefilm zoals je uit het promotiemateriaal zou vermoeden. Toegegeven zitten er wat brute scènes in - zoals we van Nicolas Winding Refn wel gewend zijn - maar de film is vrij traag en draait voornamelijk om sfeer. Die wordt geschept door het fraaie camerawerk en de pakkende soundtrack. Niet helemaal mijn ding, maar wel goed om eens gezien te hebben.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Een verbluffend mooie film!
Na het best wel leuke en vermakelijke Bronson had ik toch nooit kunnen bevroedden dat Refn met zóóóóóóó `n uitgekiend kleurenpallet en zóóóóóóó `n geweldig hoorspel voor de dag zou komen?!
Mijn hunkering naar deze film ontstond door de vele reacties hier, dat deze film traag zou zijn, in combinatie met visuele pracht. Ik heb de film waarschijnlijk totaal anders beleefd maar ik vond de film juist geen moment vervelend traag, maar juist héérlijk traag, waardoor optimaal werd stilgestaan bij de prachtige atmosfeer die er in deze film geschapen wordt.
De alom gebezigde zwijgzaamheid van de personages èn het verwaarlozen ( òf het presenteren van een op het oog simpel verhaal ) van het verhaal dragen ook sterk bij aan het optimaal kunnen genieten van een groots, mythisch en onheilspellend avontuur dat nooit en te nimmer wordt lastig gevallen door rare zijlijnen. Het verhaal is gemakkelijk te volgen, maar nogal moeilijk te duiden omdat hapklare antwoorden niet voor het oprapen liggen.
Tevens straalt de film een soort van nihilisme uit, dankzij de vernietigingsdrang, waaraan veel personages onderhevig zijn. Refn levert pure roescinema af waar ik uren in kan vertoeven. De poster hierboven is uiteraard een gróte misvatting van deze film.
Het sounddesign hangt de hele tijd als een donkere onweerswolk boven de gehele film. Valhalla Rising slaagt erin om zijn dreigende en mysterieuze intensiteit, gedurende de hele film vast te houden en de intensiteit soms zèlfs met arceerstiften nog dikker te onderstrepen! De langgerekte scene in de boot waar men geteisterd wordt door mist is geniaal en wordt zo mogelijk nog onmogelijk genialer als de muziek, alvorens een scene overgang, nog even de kans krijgt om zijn ruwe kruid te verschieten.
De opeenstapeling van rustieke, op hun mooist gefotografeerde natuurbeelden, worden daarnaast op een vlotte manier verbonden met korte, onheilspellende visioenen die One - Eye af en toe ondergaat. Deze visioenen zijn haarscherp geëdit en voorzien van contrastrijke kleuren.
Een van de mooiste scenes is voor mij een korte flashback van het oranje, getinte water op zijn kop.....Een van de vele keren, dat deze film zijn stemmige, symbolische karakter prijsgeeft. Ik kan de scene koppelen aan de Griekse mythologie ( de onderwereld ), maar wellicht heeft Refn er vast iets anders mee voor ogen gehad.
Visuele poëzie, aan de hand van enkele gewelddadige uitspattingen! Ik ben absoluut overdonderd door deze magische belevenis waarbij het wow! - gevoel mij constant in zijn macht wist te houden. Tot dusver, de beste film die ik heb mogen zien uit 2009.
Slechts op het gebied van de cameravoering is nog een klein punt van verbetering zichtbaar, de camera had zich soms nog wat vitaler op mogen stellen, alhoewel de vele statische shots er ook gaaf uitzagen. Een dikke 5* en het is zeker niet ondenkbaar dat deze film mijn top 10 binnenkort komt binnengevaren.
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
mooi gesproken hierboven 
En je eindigt met 1.5 *, dus dan is het toch zonde van je tijd geweest ? Dan ben je toch NIET blij dat je 't een kans hebt gegeven ?
Het is gewoon zonde dat kwaliteitsfilms ondergesneeuwd raken, door een stortvloed aan lage scores van mensen die de film vanuit verkeerde vooronderstelingen zijn gaan kijken.
begrijp je punt gmx, je vind dat deze film veel verdiend, en is het niet leuk om 'je' film 'afgekraakt' zien worden.
maar dit is MM waar mensen (arthouse liefhebber of niet) zich kunnen meten met de film, hier gaat het uiteindelijk om lijkt me.
Plot en poster spraken mij wél aan. Mijn intensie was dan ook om me in te leven in de karakter, maar deze film (op paar geniale scenes na) lag mij gewoon niet.
M'n nieuwschierigheid naar films bracht me om deze te kijken, en dat die anders liep dan ik gedacht/gehoopt had, is niet erg. Maar hé, daardoor vind ik films kijken ook leuk, je weet nooit of die goed is, of het nu drama actie horror arthouse of wat dan ook is.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ja was voor mij net zo'n verrassing als voor jou, Maxcomthrilla. Leuk verhaaltje.
Super coole film, één van de betere die ik afgelopen jaar zag. Maar dat komt misschien ook wel omdat het zo'n leuke verrassing was.
Desalniettemin, sowieso gewoon de coolste viking-film die ik al zag. prachtig.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Mooi gezegd, maxcom! Ook hier wist te film mij volledig te overdonderen. Door de perfecte combo tussen de nihilistische/religieuze thematiek en de verbluffende beelden en ditto soundtrack verkeerde ik volledig in staat van trance.
Antwoorden geeft de film je niet en voor actie kijk je best elders maar het perfecte trage tempo zorgde alleen maar voor een facilitatie van de "roes"staat waarin ik verkeerde. Mij deed de film zowel qua thematiek, als uitwerking (structuur/stilistisch) meermaals denken aan Von Trier's Antichrist. Met dat verschil dat deze film bij mij beter werkte.
Totaal onverwacht meesterwerk na het leuke tussendoortje dat Bronson was. Valhalla Rising is een sfeerfilm bij uitstek en eentje waar door het functioneel aanwenden van audiovisuele middelen de thematiek letterlijk op de kijker wordt overgedragen. En hierdoor dagen nadien nog verder weet na te zinderen... 4,5*
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Desalniettemin, sowieso gewoon de coolste viking-film die ik al zag. prachtig.
Het is voor de verandering inderdaad wel leuk dat de Vikingen hier niet worden geportretteerd als louter barbaarse, schreeuwlelijkerds.
Valhalla Rising is een sfeerfilm bij uitstek en eentje waar door het functioneel aanwenden van audiovisuele middelen de thematiek letterlijk op de kijker wordt overgedragen. En hierdoor dagen nadien nog verder weet na te zinderen...
Juist, mooi gesproken! Deze film zou ook ècht tekort worden gedaan door hem alleen maar te betichten van inhoudsloze mooifilmerij.
De onzekerheid bij de Vikingen over hun lot....., maar ook de subtiele manier waarop een gebod als: vereer naast mij geen andere goden het moment dat een Viking zijn voormalige leider de rug toe dreigt te keren en in zijn rug wordt gestoken wordt aangesneden, wist bij mij pas later volop door te dringen. De film is doordrenkt met allerlei thema `s die speelden in het tijdperk waar deze film zich afspeelt.
Ik zit ook nog steeds na te tintelen, als ik aan deze krachtige film terugdenk.
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
begrijp je punt gmx, je vind dat deze film veel verdiend, en is het niet leuk om 'je' film 'afgekraakt' zien worden.
Je zegt dat je m'n punt begrijpt maar uit je comment blijkt dat je dat niet doet. Natuurlijk is het leuker om positieve bijdrages te lezen als je zelf enthousiast bent over een film, maar dat is absoluut mijn punt niet; sterker nog, ik lees in het algemeen liever een goed gefundeerde negatieve mening dan een summier oppervlakkige positieve.
Het is logisch dat actiefilm liefhebbers die deze film kijken vanuit verkeerde pretenties, dit niks vinden (uitzonderingen daargelaten). Mijn punt is echter dat films met lage scores in het huidige moviemeter systeem snel ondergesneeuwd raken en DAT is jammer als het om kwaliteit gaat. Ik ben van mening dat een simpele toevoeging aan het genre hier een oplossing zou kunnen bieden (en het zou nog veel mooier zijn als MM wat geavanceerdere zoekfunties zou bieden, ik denk aan het uitrekenen van een genrevoorkeur van stemmers en hier dan een alternatieve score uit op te laten maken, zodat de gebruiker kan zoeken wat bijvoorbeeld andere actiefilmliefhebbers goede films vinden, zoiets zou toch geweldig zijn ?)
scorepio
-
- 282 berichten
- 257 stemmen
Hoe je een film met zoveel potentie kan verpesten door overdreven stylistisch te willen doen...
Film begint nochtans vrij goed maar zakt dan in inéén in een orgie van kleuren en rare beelden. (Het leek net alsof de regisseur high was)
Een tekort aan achtergrondinformatie over de hoofdrolspelers en een tekort aan dialoog helpen deze film zeker ook al niet vooruit.
2 sterren voor het eerste kwartier.
thysum
-
- 137 berichten
- 508 stemmen
Jakkes..wat een enorme domper!! Eerste 10 min...waanzinnig!!!
Ik ging me ervoor zitten!! Daarna.....enorm saai.
Je gaat in slaap vallen!
Wel jammer...maar de film is echt waardeloos.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Refn werd mij een tijdje terug door Verhoeven aangeraden. Na van hem zijn Pusher trilogie te hebben gezien was ik wel benieuwd naar het verdere kunnen van deze man, Bronson was een interessante opvolger en Valhassa Rising zou, volgens Verhoeven dan, diens Magnus Opus zijn.
Voor mij is het toch vooral een tegenvaller geworden. Als eerste raakte ik maar niet in de film; een audiovisueel meesterwerk volgens sommigen, een hoop geklooi volgens mij. Refn experimenteert er danig op los; mist, opvallende camerahoeken, slo-mo's, tableauxs, vreemde kleurtjes, verwrongen soundscaping, enzovoort, die allemaal eerder willekeurig gehanteerd worden. Soms krijg je dan knappe scènes, maar hier waren het toch eerder lege kunstgrepen die niets aan het geheel bijdroegen, waardoor ik me als kijker toch eerder begon te ergeren, dan dat ik mij helemaal kon overgeven aan de filmervaring.
De toon van de film is daarbij wel heel rustig. Beschouwend of contemplatief wordt zoiets dan genoemd, of ook wel tergend traag en strontvervelend. Ik kon er in ieder geval maar weinig mee, reden te meer omdat er ook niet echt een hapklaar narratief voor handen is. Al lijkt Refn wel duidelijk een doel voor ogen te hebben; Afgebakend in hoofdstukken (die trouwens wel heel lelijk worden aangkondigd. Ik kan in ppt mooiere tussentitels maken) verhaalt Valhalla Rising over een kruistocht? Een Goddelijke Missie? De ontdekking van het Heilige Land? Of alle drie tezamen? Of vergeet ik nog iets?
Maar bon, setting is prachtig (ik moet toch eens dringend op vakantie naar Schotland),sommige beelden eveneens en Mikkelsen zet een heel sterke rol neer, maar het geheel is slechts een nipte voldoende. Eerste deel is veelbelovend, laatste deel is knap. Al de rest er tussen bevat vooral veel slechts. Toch hier en daar iets leuks ontdekt, al was dit echt zoeken en worstelen om er doorheen te raken. Teleurstellende film van Refn.
nipte 2.5*
dikkop
-
- 360 berichten
- 617 stemmen
Lachend aan de biertafel zegt Nicolas Winding Refn, "O wat lach ik me ziek. Dat er mensen zijn die deze film zullen bekijken ( zoals ikzelf ) en dat we er ook nog eens geld mee zullen gaan verdienen,
( niet van mijn geld ).
Kosten voor het maken van de film: € 19,95 (hooguit)
Salaris hoofdrolspeler Mikkelsen: Een Iris cheque van € 15,- ( Want
die zegt de hele film toch geen woord ).
Ik zie mezelf als een positieve filmliefhebber, zoals je ook in mijn ratings doorgaans kunt zien, maar uit deze film heb ik maar weinig kunnen halen.
Die ene ster is dan ook alleen maar voor het landschap...
O ja bijna vergeten, voor de duidelijkheid. Het is 5% Avontuur en 95% Drama.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Ik vond de pusher trilogie geniaal en bronson ook heel goed en daarom nu valhalla rising bekeken.
Moet de film alleen opnieuw bekijken heb de film met 2 vrienden gekeken die ja zeg maar meer van de actiefilms zijn dus naar het einde toe werd er niet heel veel film meer gekeken omdat er niet veel actie was.
Het begin vond ik echt heel sterk mede door de grofheid van de gevechten het prachtige landschap eromheen en de mysterie rond die stille knaap.
Prachtige beelden en geluid daar ben ik heel positief over kan op het moment niet een film noemen die dat evenaart.
Grootste minpunt vond ik de anticlimax van de film liever had ik daar toch iets gezien wat we niet al in flashback hebben gezien.
Maar zoals gezegd heb ik naar het einde toe niet mijn volledige aandacht erbij gehouden dus ga ik hem binnenkort opnieuw kijken en beoordelen.
3,5
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
Lachend aan de biertafel zegt Nicolas Winding Refn, "O wat lach ik me ziek. Dat er mensen zijn die deze film zullen bekijken ( zoals ikzelf ) en dat we er ook nog eens geld mee zullen gaan verdienen,
( niet van mijn geld ).
Kosten voor het maken van de film: € 19,95 (hooguit)
Salaris hoofdrolspeler Mikkelsen: Een Iris cheque van € 15,- ( Want
die zegt de hele film toch geen woord ).
Ik zie mezelf als een positieve filmliefhebber, zoals je ook in mijn ratings doorgaans kunt zien, maar uit deze film heb ik maar weinig kunnen halen.
Die ene ster is dan ook alleen maar voor het landschap...
O ja bijna vergeten, voor de duidelijkheid. Het is 5% Avontuur en 95% Drama.
Ooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat dit misschien meer over jou zegt dan over de kwaliteiten van Refn ? Ik zie alleen maar opperlvakkig fast-food cliche Hollywood materiaal in je top10 staan, zou 't daar niet wat mee te maken kunnen hebben denk je ?
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Ooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat dit misschien meer over jou zegt dan over de kwaliteiten van Refn ? Ik zie alleen maar opperlvakkig fast-food cliche Hollywood materiaal in je top10 staan, zou 't daar niet wat mee te maken kunnen hebben denk je ?
Wat natuurlijk niet wegneemt dat Dikkops 'recensie' best belachelijk is.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Refn werd mij een tijdje terug door Verhoeven aangeraden. Na van hem zijn Pusher trilogie te hebben gezien was ik wel benieuwd naar het verdere kunnen van deze man, Bronson was een interessante opvolger en Valhassa Rising zou, volgens Verhoeven dan, diens Magnus Opus zijn.
Voor mij is het toch vooral een tegenvaller geworden. Als eerste raakte ik maar niet in de film; een audiovisueel meesterwerk volgens sommigen, een hoop geklooi volgens mij. Refn experimenteert er danig op los; mist, opvallende camerahoeken, slo-mo's, tableauxs, vreemde kleurtjes, verwrongen soundscaping, enzovoort, die allemaal eerder willekeurig gehanteerd worden. Soms krijg je dan knappe scènes, maar hier waren het toch eerder lege kunstgrepen die niets aan het geheel bijdroegen, waardoor ik me als kijker toch eerder begon te ergeren, dan dat ik mij helemaal kon overgeven aan de filmervaring.
Op audiovisueel gebied doet Refn wel vaker dit soort dingen. Die camerahoeken zijn bijvoorbeeld al te zien in zijn debuut Pusher en die vreemde kleurtjes zijn te zien in al zijn films. Fear X nog niet gezien? 
Ik vroeg tijdens het IFFR waarom de kleur rood zo vaak terug kwam in zijn films. Daar had hij een hele duidelijke reactie op want hij is namelijk kleurenblind. Rood is de enige kleur die hij onderscheid van andere kleuren.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Wel een grappige anekdote. Is trouwens volgens mij de eerste keer dat ik hoor van een kleurenblinde regisseur. 
Ik ben bij Pusher trilogie begonnen. Ik ben nog wel echt benieuwd naar zijn Bleeder. Maar zal dus ook eens achter Fear X gaan. Wat ook wel opvalt is dat geen enkele van zijn films op elkaar lijken (de pusher trilogie dan even als één film beschouwt). Vrij opmerkelijk wel.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Ontzettend rauw --> Pusher trilogie en Bleeder. Extreem gestileerd --> Fear X, Bronson en Valhalla Rising. Deze indeling. 
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
Terwijl jouw top tien dan weer het toonbeeld is van 'alternatief intellectuele' cinema, waardoor jouw waardering van deze film ook niet volledig te vertrouwen valt, mits ook jouw voorliefde een indruk nalaat op je waardering en ervaring van deze film.
Een waardering is per definitie subjectief, ik pretendeer ook nergens dat dat in mijn geval anders zou zijn. Was alleen oprecht benieuwd of iemand als Dikkop nou echt meent wat ie zegt of dat ie hier wat loopt te stoken. Refn van commercie beschuldigen en dan je favo top10 volplempen met de meest grote commerciele troep die er op filmgebied te vinden is. Vraag me serieus af wat er in zo'n persoon omgaat en of zo'n iemand enig idee heeft hoe belachelijk zo'n opmerking dan is.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Dikkop bedoelt dit toch gewoon als een grap.
Wie gaat dit in godsnaam serieus nemen, hij noemt zichzelf dikkop dat zegt genoeg over hoe serieus hij is.
Iedereen die deze film goed vind en deze film is niet bedoelt voor de grote massa weet toch ook meteen waarom de meeste mensen deze film niet goed vinden.
Maar om een aantal voorbeelden te noemen nog:
- weinig actie in totaal
- behoorlijk langzaam
- vage flashbacks veel sfeerbeelden
- vaagheid
Zo en daarom zullen de meeste mensen deze film slecht vinden
Het laatste nieuws

Prime Video-hitserie 'The Night Manager' krijgt een derde seizoen

Netflix verwijdert de dramafilm 'It Ends With Us' met Justin Baldoni en Blake Lively

WOII-film 'The Boy in the Striped Pyjamas' wordt donderdag uitgezonden op televisie

Van 'The Lincoln Lawyer' tot aan 'Unfamiliar': alle nieuwe titels op streaming van deze week
Bekijk ook

Jagten
Drama, 2012
714 reacties

Stalker
Mystery / Sciencefiction, 1979
932 reacties

Marley
Documentaire / Biografie, 2012
44 reacties

The Velvet Underground
Documentaire / Muziek, 2021
14 reacties

Na Srebrnym Globie
Sciencefiction, 1987
20 reacties

Pusher 3
Drama / Misdaad, 2005
82 reacties
Gerelateerde tags
mythologieonwerkelijkvikinghelbloedvergietenmuteontsnappenwreedheidgeweldslaveone eyed mannew worldchieftain starvationwar paint warrioraction adventure
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.



