Underworld: Rise of the Lycans (2009)

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Actie / Fantasy

geregisseerd door Patrick Tatopoulos
met Rhona Mitra, Bill Nighy en Michael Sheen

Tijdens de Middeleeuwen zijn de Lycans de slaven van de aristocratische vampieren. Lucian (Michael Sheen), één van de Lycans, zet de weerwolven op om te strijden tegen Viktor (Bill Nighy), de koning der vampieren. In zijn strijd voor hun vrijheid wordt Lucian vergezeld door zijn geheime geliefde Sonja (Rhona Mitra). Haar aanwezigheid zorgt voor de nodige veranderingen in de plannen van Lucian.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Enkele berichten verwijderd.

avatar van usr14112
Ik vond dit duidelijk de minste van de drie. Eigenlijk was hij best saai in mijn ogen. Ik begon mij wat te storen aan het "overacting"van de hoofdrolspelers. Met name de scenes tussen Viktor en Sonja. Kan het niet goed onder woorden brengen maar de film deed mij weinig.

avatar van subwoofer henk
Vermakelijk

avatar van Vader81
Zeer leuke film, ik vind ze alle 3 wel even goed.
Weet iemand of er nog een 4de komt ?

avatar van GastHeer
Ik vond de film verre van tegenvallen. Hij moet vanuit een ander perspectief bekeken worden dan de eerste 2 delen. Waar de eerste 2 delen vanuit soort van een matrix-perspectief bekeken werden, zal je hier meer de feeling van braveheart krijgen (uiteraard niet zo goed als...)
Persoonlijk vond ik dit deel leuker dan het tweede deel, waar alle lelijke verminkte monsters en stuk of 25 verschillende personages langsflitsten als vliegen.

Ik geef dit deel een gelijke score van deel 1, maar voor iedereen die verwacht hem te gaan kijken: Verwacht een episch middeleeuws verhaal en geen semi-futuristische matrix gevechten, dan komt het wel goed!

avatar van Boeikens
Prachtig.

Heb deze gekeken en vervolgens, nog eens, deel 1 en 2.
Dit deel geeft een mooie verfilming over het ontstaan van de Lycans en de vete met de Death Dealers.
Nog steeds evengoede sfeer en spanning. Zelden dat drie delen eenzelfde goed niveau behouden. Enkel spijtig dat de delen steeds korter worden.

avatar van Queen-Bee
Kostelijk!!! Zó onderhoudend, verrukkelijke film... mooie kostuums!

avatar van ForeverYours
Goede film, helaas toch minder dan de vorige delen.

avatar van Penrue
Goede film, deel één had ik ook gezien en vond ik wel beter van wat ik me er nog van kan herinneren (was toen nog behoorlijk jong :+). Ik ga ze binnenkort denk ik maar even allemaal achter elkaar bekijken, een day in the Underworld om het zo maar te stellen.

avatar van Keane1983
Een erg goede film. Het laat het ontstaan van de vette goed zien.
Het verhaal deed me denken aan Romeo en Julia (de liefdes verhouding van twee "families" die niet samen kunnen.
De decors en kleding is er mooi en de setting is goed duister neergezet.
Hoewel het duister goed is neergezet is dit ook wel een struikelblok. De actie-scenes spelen voornamelijk hierin af waardoor het soms chaotisch en onoverzichtelijk wordt. Maar van hetgene wat ik heb gezien valt het niet tegen.
Nog een minpuntje in het geheel is de sfx van de weervolven. Deze komen soms erg "nep" over (alsof ze de pakken uit ginersnaps hebben overgenomen......
En tja, als ik nu toch (de paar) minpuntjes opcijfer is er nog iets waar ik me een beetje aan stoorde. De ogen van Victor. Dat je accenten wilt leggen op bepaalde dingen is goed. Maar de ogen waren dusdanig blauw dat het eerder irirtant is om naar te kijken dan dat het afschrikt of imponeerd.
Nu lijkt het heel erg negatief wat ik zeg, maar dit valt grotendeels in het niets door de sterke verhaallijn.
Velen hier vinden dit een van slechtere delen van de trilogie, ik deel deze mening niet. Het verhaal is inderdaad wat rustiger dan de voorgaande delen (minder actie-scenes) maar dit wilt niet zeggen dat het daardoor een mindere film is. Hierin wordt de tijd genomen (al is deze beperkt tot 88 min.) om de geschiedenis te vertellen hoe alles is ontstaan...hiervoor heb je niet per definitie alleen maar actie voor nodig.

Een goede prequal is het halve werk en ik hoop dat ze op deze serie nog een prachtig eind zullen maken.

Van mij een 4.0*

Bitking
Goede film tot het einde! Ik ben echt blij dat backinside op het einde heel even te zien was. Waarschijnlijk wordt een 4de deel hoe de vampieren zijn ontstaan? Dus zonder lycans. Ben benieuwd of er nog wel een 4de komt, iemand die daar al iets over weet?

vond dit een supermooie film alleen vind ik dat de laatste 10 minuten met die aanval was wel wat te kort en de film zelf was ook wat aan de korte kant met zijn 88 minuten maarja beter een korte en krachtige film dan een lange slappe hé,rhona mitra acteerd niet slecht maar bill nighy deed het beter

avatar van Minority_Check
leuk om te zien dat ze bijna alle orginiele acteurs van de andere films hebben gehouden
hoewel ik de andere delen veel leuker is dit zeker niet slecht

Leuke film, gisteren gezien.
Vond hem niet echt minder dan de vorige twee films.
Die Viktor vond ik echt vreselijk, kwam niet echt over.
Vind die lycans wel echt beter overkomen dan die laffe vampeirs.

Jammer dat Kate niet meer meedeed in de film, haar vervangster zag er wel oke uit.

avatar van thunderball
Deze vanavond bekeken.
Dit tweede vervolg, of beter deze prequel op de vorige twee, is mooi gemaakt en ziet er in de puntjes verzorgd uit.

Echter: heeft als groot nadeel wanneer je deel 1 gezien hebt je al wel zo'n beetje weet wat er te gebeuren staat en hoe het allemaal uiteindelijk zal gaan eindigen.
Het wordt ook nog eens niet heel erg spannend gebracht, waardoor er van enige spannningsopbouw nauwelijks spraken is.

Beckinsale wordt nauwelijks gemist, daar Mitra bijna een cloon van haar lijkt te zijn en net zo'n sexy en coole uitstraling heeft.

Kortom: mooi gemaakt, maar had zeker qua spanning nog een stuk beter gekund.

Een magere zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van DonOswaldo
een van de weinige films waar de sequels hun waarde blijven houden.

de mooie kostuums en decors, de special effects en duistere 'look' en sfeer maken het visueel een pracht voor het oog.

verhaal, acteerwerk en actie is ook niks mis mee. wel miste ik kate beckingsale een beetje, maar gelukkig doet rhona mitra het ook goed, en kwam kate nog even op het einde.

wel moet ik toegeven dat de film na het zien van de vorige 2 delen een beetje kort overkwam, maar daaruit maak ik op dat het rijp is voor een 4de deel, die als het goed is ook komt..

Keane1983 schreef:
Een erg goede film. Het laat het ontstaan van de vette goed zien.
De decors en kleding is er mooi en de setting is goed duister neergezet.

Van mij een 4.0*

Het is gewoon Romeo en Juliette, maar dan in een ander jasje. En ik vind dit deel erg goed, maar blijf erbij dat deel 1 de intelligentste film van de 3 is en deel 2 de minste (maar nog steeds goed) van de drie.

*Romeo & Juliet (of Romeo & Julia)...

avatar van Vascago
JoBBuS schreef:
*Romeo & Juliet (of Romeo & Julia)...

Tromeo & Juliet

avatar van Jazzthieve
Geen slechte film, onderhoudend en entertainend.

avatar van renzoroy
sandansyl schreef:

het is een prequel, het personage van kate was toen nog niet geboren.

zal vast ook wel een deeltje 4 komen over hoe de vampiers zijn ontstaan of zo.

ik geef deze een 3,5,
aardige special effects, onwijs mooie sets.
het verhaal vond ik niet zo meeslepend, beetje standaard.
idd een soort romeo & juliet verhaaltje.

3,5 dus

Film die goed weg te kijken is. Hou niet echt van dit genre. Misschien als ik de andere 2 films nog een keer ga kijken dat ik dan mijn stem kan herzien.

avatar van Al DeNiro
Een vermakelijke prequel, waarin de vampieren en weerwolven weer prachtig uitzien.

Al is het niet zo verassend meer, omdat in deel één al werd teruggeblikt naar deze gebeurtenissen.

avatar van _Moonwalker
Het komt zelden voor dat een derde deel van een film me boeit. Meestal is het tweede deel slechter en de derde deel nog slecher. In deze reeks zie ik dat niet gebeuren. Het wordt juist steeds interessanter.

Ik vond het een zeer boeiend film. Enige nadeel is dat het vooral in het donker is geschoten. Daar heb ik altijd een hekel aan omdat je extra je best moet doen om de acties goed te zien. Voor de rest heel mooi gedaan door alle acteurs.

Opzich een goede film. Ik vind het erg interessant om te zien dat de twee bloedlijnen (Lycans & vampieren) nu samenkomen. Daar zal Underworld 4 wel op gebaseerd zijn. Als deze komt. Daar zou best wel is een mooi verhaal op gebaseerd kunnen gaan worden.

Persoonlijk vind ik deel 1 en 2 toch spannender. Meer met de vampieren. Ik snap dat het nu draait om de Lycans, maar ik moest regelmatig goed kijken om te zien dat ik met vampieren te maken had.

Voor de rest, misschien ligt het aan mij maar is dit deel veel korter dan de eerste twee?

Kortom: een goede film, geen juweeltje maar goed genoeg om je een avond lekker mee te vermaken.

avatar van Joeri_000
Gaaf, verassend en wordt steeds beter naarmate de film vordert..

rest me 1 vraag: Hoe kon Viktor overleven ?

avatar van Obbie
Gekeken omdat ik de eerste 2 delen ook heb gezien. Vind het minder dan de anderen.

avatar van wyatt earp
Joeri_000 schreef:
Gaaf, verassend en wordt steeds beter naarmate de film vordert..

rest me 1 vraag: Hoe kon Viktor overleven ?
Dat vraag ik me ook af. In Underworld deel 1 (wat zich dus hierna afspeelt) zie je dat hij weer opgewekt word. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet.

avatar van Bibelonseberg
Goeie film. Hopelijk komt er een opvolger

Viktor kon overleven omdat het een vampier is. Die gaan alleen maar dood als de kop eraf wordt gehakt of door zonlicht. Hij was 'slechts' met het zwaard getoucheerd....dus vandaar. Daarna ging hij eeuwen 'in slaap'

In deel 1 krijgt hij dus door Selina zijn verdiende loon. wat dat betreft zijn de films niet chronologisch maar werken terug vanuit het heden naar het verleden. Maar als je deel 1 hebt gezien dan begrijp je deel 2 en 3 ook. Los van het feit dat je de delen ook los van elkaar kunt bekijken

Superfilms alle 3! Ze doen niet onder voor elkaar. Hopelijk komt er een even goeie 4de. Na de 3de te zien wou ik direct terug de 1ste en de 2de zien en ik vond ze nu beter dan vroeger door de 3de gezien te hebben.