• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.552 stemmen
Avatar
 
banner banner

Ninja Assassin (2009)

Actie / Misdaad | 99 minuten
3,00 902 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 99 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: James McTeigue

Met onder meer: Rain, Naomie Harris en Rick Yune

IMDb beoordeling: 6,3 (79.323)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 december 2009

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Ninja Assassin

"Fear not the weapon, but the hand that wields it."

Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Banjo

Banjo

  • 2041 berichten
  • 4300 stemmen

ik trek dit niet, dit is zo fout!

ik kan er niks anders van maken... 1 1/2 ster


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

nino120 schreef:

verhaal was fake maar ik geef een 5 omdat die vecht stukjes gewoon ongelijke lijp waren. YES MENN!!

Kan je nog oppervlakkiger stemmen?


avatar van Chrisseh

Chrisseh

  • 138 berichten
  • 933 stemmen

Erge tegenvaller. Het enige aardige aan de film zijn de met effecten-overladen vechtscenes. Voor de rest; het acteerwerk, de dialogen, het verhaal - hoef je het echt niet te doen.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

McTeigue kan wat leuke actiescènes filmen, en daar houdt het ook wel mee op. Acteerwerk is bagger en verhaal is er niet. Blech.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9979 berichten
  • 4660 stemmen

Komaan man, dat weet je toch vooraf?? Als je acteerwerk wil en een verhaal, dan bekijk je toch niet een film met een titel als Ninja Assassin? Geraffineerd, subtiel en fijn zijn vanzelfsprekend geen adjectieven die hier van toepassing zijn.


avatar van van duijn

van duijn

  • 935 berichten
  • 845 stemmen

bij nader inzien toch een halve ster verlaagd... Nadat je van alle actie bent bijgekomen ga je toch is beter nadenken.. Dit acteerwerk verdient geen 8. dat ben ik het inderdaad met filmkriebel ook eens.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Filmkriebel schreef:

Als je acteerwerk wil en een verhaal, dan bekijk je toch niet een film met een titel als Ninja Assassin?

Hoe kan je zoiets nou aan de titel weten? Bovendien, soms wil een mens gewoon simpel vermaak zien en geen ingewikkelde verhalen.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9979 berichten
  • 4660 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Hoe kan je zoiets nou aan de titel weten? Bovendien, soms wil een mens gewoon simpel vermaak zien en geen ingewikkelde verhalen.

O juist ja, Ninja Assassin... zal wellicht een psychologisch drama zijn. En het gaat hier helemaal om het vermaak, waar ik in mijn post op zinspeelde. Die argumenten van Mr White vind ik gewoon niet toepasselijk bij deze film. Het is net als een pornofilm slecht vinden omdat ze naakt rondlopen.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Klinkt La Vita É Bella als een oorlogsfilms? Klinkt Meaning Of Life als een komedie? Aan een titel valt helemaal niks af te lezen van de film.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Filmkriebel schreef:

(quote)

O juist ja, Ninja Assassin... zal wellicht een psychologisch drama zijn. En het gaat hier helemaal om het vermaak, waar ik in mijn post op zinspeelde. Die argumenten van Mr White vind ik gewoon niet toepasselijk bij deze film. Het is net als een pornofilm slecht vinden omdat ze naakt rondlopen.

Je mag toch wel verwachten dat er enigzins op niveau geacteerd wordt, wat voor film het ook is.. En als er voor de rest zoveel interessants te zien zou zijn had hij alsnog echt geen onvoldoende gegeven, maar blijkbaar weegt het een niet op tegen het ander


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9979 berichten
  • 4660 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Je mag toch wel verwachten dat er enigzins op niveau geacteerd wordt, wat voor film het ook is.. En als er voor de rest zoveel interessants te zien zou zijn had hij alsnog echt geen onvoldoende gegeven, maar blijkbaar weegt het een niet op tegen het ander

Naar mijn mening zou je in zo'n films geen fuck moeten geven om acteerwerk. Rondhakken met een zwaard en zwaaien met knuppel kun je niet onder de noemer acteren plaatsen vind ik. Er zijn films genoeg met slecht acteerwerk die gered worden door een goed verhaal of een sfeervolle regie.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9979 berichten
  • 4660 stemmen

chevy93 schreef:

Klinkt La Vita É Bella als een oorlogsfilms? Klinkt Meaning Of Life als een komedie? Aan een titel valt helemaal niks af te lezen van de film.

Nee, maar Ninja Assassin klinkt wel als een bloedige actiefilm.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Ja, het klinkt wel zo. Maar een bloederige actiefilm hoeft niet per definitie slecht te zijn en aan een titel kan je überhaupt vrij weinig afleiden.

Kill Bill is ook een bloederige actiefilm. Om maar gelijk met hoge ogen te gooien


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Ongelofelijk slappe film en zeker één van de slechtste films van het afgelopen kalenderjaar.
Domme, onrealistische actiescènes en bovenal niet orgineel. Films als deze zijn al tien keer eerder gemaakt. En al tien keer zijn ze slecht.
McTeigue zei volgens mij tegen zichzelf: 'Laat ik er genoeg bloed en 'Aaaaaaaah'-geschreeuw instoppen, dan vinden ze het vast goed!'. Gezien het gemiddelde en de berichten heeft hij daar, jammergenoeg, deels nog gelijk in gekregen ook.

De dialogen waren slap en nietszeggend, de actiescènes waren nep en voor de rest was er niet echt iets dat de moeite van het vermelden waard is.
Denk bv. aan de achtervolging op de weg. Die ninja's hebben honderden sterren, maar zodra ze gaan achtervolgen zijn ze 'toevallig' allemaal op.... En neem nou het eindgevecht. Zo snel als de wind, tuurlijk!

Af en toe nog wel vermakelijk, want ja.. dat zijn actiefilms nou eenmaal. Eén keer en nooit meer.
1,5*.


avatar van swollenaer68

swollenaer68

  • 247 berichten
  • 777 stemmen

Als je een beetje houdt van afgehakte ledematen is dit uitstekend vermaak.


avatar van Jesse93

Jesse93

  • 439 berichten
  • 412 stemmen

swollenaer68 schreef:

Als je een beetje houdt van afgehakte ledematen is dit uitstekend vermaak.

En meer is het ook niet


avatar van ASman

ASman

  • 1715 berichten
  • 929 stemmen

Jesse93 schreef:

(quote)

En meer is het ook niet

En meer is ook niet nodig. De verhaallijn is weinig speciaals en wordt eigenlijk ook niet helemaal tot in de puntjes uitgewerkt en het acteerwerk is natuurlijk ook geen Daniel Day Lewis- niveau. Maar telkens als er weer zo'n heerlijk bloederige vechtscène over mijn scherm raasde, begon ik spontaan uit puur enthousiasme met alles wat ik in mijn handen kreeg rond te smijten. Ik verwachte bloederige vechtscènes en ik kreeg bloederige vechtscènes en Naomie Harris mocht er zijn. Genoeg voor een 4*. Zo heb ik mijn actie graag !


avatar van guussy

guussy

  • 2 berichten
  • 7 stemmen

Ik vond het een vermakende film.

Geen goed verhaal maar de vecht scènes waren goed.


avatar van Pkunk

Pkunk

  • 287 berichten
  • 1087 stemmen

Beetje over de top is leuk, maar op het laatst gaan ze wel erg ver. Als ik 12 was geweest was dit waarschijnlijk mijn lievelingsfilm aller tijden geweest. Gewoon verstand op 0 en alle hersenloze actie over je heen laten komen.


avatar van Mirob1

Mirob1

  • 90 berichten
  • 87 stemmen

Zwaar over de top, maar ik heb genoten. Mooie vechtscenes, vrij standaard verhaal toch prima uitgewerkt. Die zanger die de hoofdrol speelt doet dat alleraardigst. Het bloed vliegt heen en weer in liters tegelijk, maar iets in deze film boeide me van begin tot eind. Voor een ninja film gewoon zeer ruim voldoende. Goed voor een hele leuke avond.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leuk tussendoortje.

Film doet eigenlijk weinig bijzonder. Erg standaard allemaal, typisch wraak verhaaltje. Rain is wel charismatisch maar wat is dat personage van Naomie Harris zwaar irritant, of het ligt aan haar zelf. Het vloeiende bloed gehalte ligt toch wel op een hoog niveau, het bloed vloeit rijkelijk, lekker fel rood ook. Ik heb altijd wel wat met Ninja's gehad, beter dan die saaie Samurai's of Ronin's maar dit is toch wel een wat messier versie van American Ninja. Zoals Pkunk ook al aangaf, het was vast een lievelingsfilm van me geworden. Aardig plot ook verder, het kijkt allemaal wel lekker weg.


avatar van Stephanovic

Stephanovic

  • 301 berichten
  • 807 stemmen

Een bloederig filmpje zo nu en dan is wel eens nodig. Deze bewijst toch dat blu-ray weer wat nieuws heeft gebracht, het ziet er allemaal heerlijk flitsend en strak uit, de CGI deed me denken aan die bij Sherlock Holmes (vooral toen Raizo in de regen stond te vechten). De film duurt lekker kort en is daarom gewoon goed te verteren, ze doen hier eigenlijk niks verkeerd mee. Het steekt niet boven de middelmaat uit, maar zit daar ook zeker niet onder. Daarom een redelijke score van mijn kant.


avatar van mnrk

mnrk

  • 1876 berichten
  • 1733 stemmen

Dit was inderdaad een film die op Blu-ray nog leuker is om naar te kijken.

Het bloed dat vloeit in deze film is zeker te weten erg veel, maar persoonlijk heb ik hier geen moeite mee.

De gevechten zijn erg goed in beeld gebracht (slow motion) en ook het verhaal wordt prima gebracht.

Ik heb gewoon een prima avondje vermaak gehad met deze film, die persoonlijk een stuk beter is als de andere ninja film

Ninja (2009)


avatar van simonvinkie

simonvinkie

  • 2271 berichten
  • 827 stemmen

Precies wat ik er van verwacht had, een slechte film dus. Het verhaal is matig, de dialogen zijn slecht, de acteerprestaties zijn ook niet al te best. Weinig goeie dingen zijn er dus op te noemen over deze film. Hij was opzich nog wel op sommige stukjes redelijk vermakelijk. Maar over het algemeen een erg slechte film dus.

2,0*


avatar van Revolt

Revolt

  • 1385 berichten
  • 374 stemmen

Kort maar krachtig: Film die qua actie zeker goed is, maar verdere kwaliteiten heeft de film niet. En daarnaast is de actie op het laatst ook nog zwaar belachelijk... krappe voldoende.


avatar van N_SANE

N_SANE

  • 248 berichten
  • 211 stemmen

Wat moet je hier nou van zeggen. De gevechten zijn vermakelijk, maar de film wordt naar een veel te laag niveau getrokken door het vleugje Hollywood wat er weer in voor moet komen: het Amerikaanse verhaal met de agenten die weer eens speurneuzen zijn en een goede daad moeten verrichten door onderzoek te doen en het kwaad bestrijden. Inclusief natuurlijk allerlei domme pistool-scenes terwijl de zwaarden en ninja-sterren om de oren vliegen en de martial-arts de enige reden is waarom er naar deze film gekeken wordt.

Jammer jammer, in een film als deze moet het constant draaien om de gevechten en wraak in eigen kring. Dat vleugje agentjes moet je dan ook mijden.

Zo zie je bijvoorbeeld een strak gevecht tussen grootmeester en Raizo, waarna mevrouwtje met haar pistool moet komen zwaaien en het mooie gevecht even komt onderbreken. Ook weer dat happy-ending gedoe. Alsof een grootmeester in de Ninja-wereld niet weet hoe hij iemand moet vermoorden.


Belachelijk vind ik het als dat Amerikaanse gedoe er altijd doorheen moet. Een soort van Oosterse vechtsport in de blender gooien met de Amerikaanse politiewereld. Prima hoor, maar niet in een film als deze.

Voor de paar gevechtjes (en daarvan gaat helemaal niets naar dat Hollywood-verpesterij)

2,5*


avatar van De GeuS

De GeuS

  • 2180 berichten
  • 2859 stemmen

Tja, de gevechten waren in het begin nog wel goed te doen, maar het zakte naar het einde toe echt af naar een typische B-film; slecht verhaal, afgeraffeld einde etc. kleine 2,5*


avatar van benq

benq

  • 148 berichten
  • 121 stemmen

N_SANE schreef:
Wat moet je hier nou van zeggen. De gevechten zijn vermakelijk, maar de film wordt naar een veel te laag niveau getrokken door het vleugje Hollywood wat er weer in voor moet komen: het Amerikaanse verhaal met de agenten die weer eens speurneuzen zijn en een goede daad moeten verrichten door onderzoek te doen en het kwaad bestrijden. Inclusief natuurlijk allerlei domme pistool-scenes terwijl de zwaarden en ninja-sterren om de oren vliegen en de martial-arts de enige reden is waarom er naar deze film gekeken wordt.

Jammer jammer, in een film als deze moet het constant draaien om de gevechten en wraak in eigen kring. Dat vleugje agentjes moet je dan ook mijden.

Zo zie je bijvoorbeeld een strak gevecht tussen grootmeester en Raizo, waarna mevrouwtje met haar pistool moet komen zwaaien en het mooie gevecht even komt onderbreken. Ook weer dat happy-ending gedoe. Alsof een grootmeester in de Ninja-wereld niet weet hoe hij iemand moet vermoorden.


Belachelijk vind ik het als dat Amerikaanse gedoe er altijd doorheen moet. Een soort van Oosterse vechtsport in de blender gooien met de Amerikaanse politiewereld. Prima hoor, maar niet in een film als deze.

Voor de paar gevechtjes (en daarvan gaat helemaal niets naar dat Hollywood-verpesterij)

2,5*


Dat bedoel ik ook. Dat Hollywoodsausje eroverheen smaakt totaal niet. Kill Bill Vol. 1 liet zien hoe het wel moet. Een ode brengen aan het genre met echt stuntwerk en geen CGI!!!


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Vorige week Speed Racer zitten kijken en daar speelt de Koreaanse acteur Rain ook in mee. Daar is hij helemaal niet bijzonder, maar in Ninja Assassin wil je echt geen ruzie met hem. Eigenlijk had hij helemaal geen ervaring in de vechtsport, dus heeft hij even een snel cursus martial arts gekregen. Zonder even aan stuntmannen te denken, zag het er allemaal erg overtuigend uit.

Ninja Assassin bestaat uit 3 dingen. 1. Vrij saai verhaal. 2. Flashbacks en 3. Flitsende vechtscenes. De flashbacks over zijn training en een meisje zijn best ok, maar het verhaal van de film zelf, vind ik niet zo. Wat een vervelende training krijgen die Ninja's trouwens. Wat verwacht je van een film met de titel Ninja Assassin?

Aller eerst: Ninja's natuurlijk. En dat in combinatie met bloederige en dikke vette vechtscenes. Nou, dat zit bij deze film wel snor! Ik herkende ook zeker de Andy Wachowski en Lana Wachowski stijl die deze film geproduceerd hebben, maar ik zag ook wat elementen terug uit de film 300.

Alleen al om de actiescenes is deze film het kijken waard. Ik lees hier en daar dat er wat typische Hollywood momenten inzitten. Ok, daar ben ik het helaas mee eens. Dat hadden ze dus echt niet hoeven doen. Wat er over blijft, is wel gewoon een goede vechtfilm. En door deze film heb ik nu zin gekregen in de film Ong-Bak. Yeeaah

3,0*


avatar van benq

benq

  • 148 berichten
  • 121 stemmen

JacoBaco schreef:

Vorige week Speed Racer zitten kijken en daar speelt de Koreaanse acteur Rain ook in mee. Daar is hij helemaal niet bijzonder, maar in Ninja Assassin wil je echt geen ruzie met hem. Eigenlijk had hij helemaal geen ervaring in de vechtsport, dus heeft hij even een snel cursus martial arts gekregen. Zonder even aan stuntmannen te denken, zag het er allemaal erg overtuigend uit.

Ninja Assassin bestaat uit 3 dingen. 1. Vrij saai verhaal. 2. Flashbacks en 3. Flitsende vechtscenes. De flashbacks over zijn training en een meisje zijn best ok, maar het verhaal van de film zelf, vind ik niet zo. Wat een vervelende training krijgen die Ninja's trouwens. Wat verwacht je van een film met de titel Ninja Assassin?

Aller eerst: Ninja's natuurlijk. En dat in combinatie met bloederige en dikke vette vechtscenes. Nou, dat zit bij deze film wel snor! Ik herkende ook zeker de Andy Wachowski en Lana Wachowski stijl die deze film geproduceerd hebben, maar ik zag ook wat elementen terug uit de film 300.

Alleen al om de actiescenes is deze film het kijken waard. Ik lees hier en daar dat er wat typische Hollywood momenten inzitten. Ok, daar ben ik het helaas mee eens. Dat hadden ze dus echt niet hoeven doen. Wat er over blijft, is wel gewoon een goede vechtfilm. En door deze film heb ik nu zin gekregen in de film Ong-Bak. Yeeaah

3,0*

Ga voor Ong-Bak. Das pas echt martial arts met een geweldige Tony Jaa.