Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 99 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: James McTeigue
Met onder meer: Rain, Naomie Harris en Rick Yune
IMDb beoordeling:
6,3 (79.323)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 3 december 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Ninja Assassin
"Fear not the weapon, but the hand that wields it."
Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...
Externe links
Acteurs en actrices
Raizo
Mika Coretti
Hollywood
Tattoo Master
Takeshi
Yakuza Couch
Ozunu
Maslow
Pretty Ninja
Teenage Raizo
Video's en trailers
Reviews & comments
N_SANE
-
- 248 berichten
- 211 stemmen
Inderdaad. Ik denk dat bijna iedere persoon die deze film waardeert, dat enkel doet vanwege de martial-arts scenes. En dus zeker niet vanwege alle domme Hollywood-momenten die zeer belachelijk waren.
Dat Hollywood-gebeuren teert daarmee zeer onterecht mee op het succes van de martial arts. Zonde zonde. Misschien dat veel mensen zich er niet eens aan storen, maar voor mij was het toch wel een vreselijke punt van irritatie.
Ik kan er nog steeds niet bij dat de mooie martial arts momenten ontzettend verstoort worden door de bemoeizuchtige Amerikaanse agentjes die met pistooltjes de mooie gevechten en ninja-wapens komen verzieken.
Met als grootste bron van ergernis het mooie eindgevecht tussen Raizo en zijn grootmeester, waar mevrouwtje even een schot moet komen lossen. Bah.
Ong Bak e.d. heb ik allemaal overigens al gezien, heerlijke gevechten 
benq
-
- 148 berichten
- 121 stemmen
Inderdaad. Ik denk dat bijna iedere persoon die deze film waardeert, dat enkel doet vanwege de martial-arts scenes. En dus zeker niet vanwege alle domme Hollywood-momenten die zeer belachelijk waren.
Dat Hollywood-gebeuren teert daarmee zeer onterecht mee op het succes van de martial arts. Zonde zonde. Misschien dat veel mensen zich er niet eens aan storen, maar voor mij was het toch wel een vreselijke punt van irritatie.
Ik kan er nog steeds niet bij dat de mooie martial arts momenten ontzettend verstoort worden door de bemoeizuchtige Amerikaanse agentjes die met pistooltjes de mooie gevechten en ninja-wapens komen verzieken.
Met als grootste bron van ergernis het mooie eindgevecht tussen Raizo en zijn grootmeester, waar mevrouwtje even een schot moet komen lossen. Bah.
Ong Bak e.d. heb ik allemaal overigens al gezien, heerlijke gevechten
Extra jammer was voor mij dat de betrokken makers zoals McTeague en de Wachowski Bros. (die er zijdelings bij betrokken waren volgens mij) wel eerder lieten zien hoe je de gevechten wel in beeld moest brengen.
En het eindgevecht?
Naarmate het duurde dacht ik dat ik de Playstation 3 nog aan had laten staan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3872 stemmen
Wie houdt van liters rondvliegend bloed, een recordaantal doden en een stompzinnig en ongeloofwaardig verhaal zal Ninja Assassin nog wel enigszins kunnen waarderen. Helaas kunnen alle andere filmliefhebbers deze film beter mijden. De alsmaar extremer wordende actie slaat namelijk al na een half uur volledig dood waardoor de climax eigenlijk alleen maar saai te noemen valt.
Daarnaast irriteert het ook dat de hoofdrolspeler gedurende anderhalf uur wordt doorboord met de meest angstaanjagende zwaarden, messen en ninjasterren om enkele minuten later weer vrolijk zijn tegenstanders met één enkele slag naar de eeuwige jachtvelden te sturen. Kortom Ninja Assassin is alleen voor de extreme actieliefhebbers, al denk ik dat zelfs die het na een uurtje wel hebben gezien.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ga voor Ong-Bak. Das pas echt martial arts met een geweldige Tony Jaa.
Na koninginnedag is hij ook zeker aan de beurt ja.
marcelvkan
-
- 153 berichten
- 854 stemmen
Slecht acteerwerk, Matig verhaal en het enige waardoor deze film nog aardig weg kijkt is het vele bloedverlies!!
Veel te overdreven!!!
kalasnikov
-
- 19 berichten
- 14 stemmen
Ik vind dit echt een geweldige film,
helemaal mijn style.
Bij zulke films wil ik namelijk geen diepgaant verhaal, personage's of moeilijke wendingen,
alleen vette gore en liters rondvliegend bloed en ledematen
Hoe gekker hoe beter.
Smullen dus!!!
Max aantal sterren.
Smi
-
- 93 berichten
- 47 stemmen
Zekers een goede wegkijkfilm
Prima gevechten, 't ziet er allemaal gelikt en gepolijst uit.
Verhaal is minder erg dan commentaar hierboven doet vermoeden, wel een beetje standaard, weinig diepgang maar acteerwerk is voldoende.
Had soms 'n beetje zo'n Aliens-gevoel, waar de ninja's over (kunnen) zitten maar niet te zien zijn. Ik weet 't, is een behoorlijke claim maar meer dan het paranoide/paniek gevoel van aliens is er dan ook niets dat aan die film doet denken
Wel een aanrader voor liefhebbers. Kon er zelf dik van genieten 
3.5*
sofripa
-
- 1516 berichten
- 1143 stemmen
Ik vind dit echt een geweldige film,
helemaal mijn style.
Bij zulke films wil ik namelijk geen diepgaant verhaal, personage's of moeilijke wendingen,
alleen vette gore en liters rondvliegend bloed en ledematen
Hoe gekker hoe beter.
Smullen dus!!!
Max aantal sterren.
En zo is het maar net. Leve de no-brainers 
_Moonwalker
-
- 549 berichten
- 477 stemmen
Ik vind dit echt een geweldige film,
helemaal mijn style.
Bij zulke films wil ik namelijk geen diepgaant verhaal, personage's of moeilijke wendingen,
alleen vette gore en liters rondvliegend bloed en ledematen
Hoe gekker hoe beter.
Smullen dus!!!
Max aantal sterren.
Helemaal mee eens!
Snap dus niet waarom mensen zich druk maken om Hollywood of acteer prestaties.
Dus mensen die het nog niet gezien hebben: Het is een mooie film. Verwacht niets van het verhaal of wendingen, maar zet je schrap voor rondvliegende ledematen, actie á la 300, vet mooie slow motions en gruwelijke actie scénes.
Meer dan dit verwacht ik toch niet van zulke films en Ninja Assassin heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ga ik zeker een tweede keer zien!
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
Hou normaal nooit echt van films waarbij aktiescene na aktiescene tevoorschijn getoverd worden, maar kon het bij deze film heel erg waarderen! Prachtige beelden (gezien in full HD remuxed, aanrader!), geweldige aktiescene's, ontzettend veel bloed.
De spanning tussen Mika en Raizo vond ik wel onder de maat en acteerprestaties van Mika zelf ook, maar het ongeloofwaardige verhaal kon mij niet dwars zitten.
De beelden van de opleidingsschool waren ook erg leuk.
N_SANE
-
- 248 berichten
- 211 stemmen
Snap dus niet waarom mensen zich druk maken om Hollywood of acteer prestaties.
Als je er niets van snapt dat niet iedereen dezelfde mening deelt, dan behoeft dat geen verdere uitleg.
_Moonwalker
-
- 549 berichten
- 477 stemmen
Als je er niets van snapt dat niet iedereen dezelfde mening deelt, dan behoeft dat geen verdere uitleg.
Wat een kortzichtig antwoord weer.
Het ging me niet om je mening of die van anderen. Ieder zijn ding en smaken verschillen dat snap ik.
Het ging me juist om het feit dat mensen de film zaten af te kraken om Hollywood elementen of acteer prestaties. Vooral wanneer vanaf het begin al duidelijk is, dat het om één ding gaat: namelijk actie en nog meer actie.
Kom anders met goede argumenten en niet van die vage dingen waar niemand wat aan heeft. En volgende keer misschien gewoon de trailer even bekijken? Hoef je niet anderhalf uur van je leven te verspillen aan een film die je niet leuk genoeg vindt. Just an idea. 
Wommeltje
-
- 22 berichten
- 14 stemmen
Kan kritiek genoeg bedenken... maar omdat ie zo heerlijk over de top is, een 3.5 van mij.
N_SANE
-
- 248 berichten
- 211 stemmen
Het ging me juist om het feit dat mensen de film zaten af te kraken om Hollywood elementen of acteer prestaties. Vooral wanneer vanaf het begin al duidelijk is, dat het om één ding gaat: namelijk actie en nog meer actie.
Kom anders met goede argumenten en niet van die vage dingen waar niemand wat aan heeft. En volgende keer misschien gewoon de trailer even bekijken? Hoef je niet anderhalf uur van je leven te verspillen aan een film die je niet leuk genoeg vindt. Just an idea. 
Voor de paar actiescenes heb ik de film gekeken, die waren dan weer wel te doen. Het punt waar ik mij aan stoorde, was het vleugje Hollywood dat erin voorkomt. Flinke (martial-arts) gevechten -bijvoorbeeld op het eind- waar de glans van verdwijnt omdat mevrouw een schot moet lossen. Maar ik begrijp dat jij al snel tevreden bent met de actiescenes die je voorgeschoteld krijgt waar het nodige in gebeurt, om vervolgens het hoogst mogelijke cijfer te geven, zonder een goede argumentatie voor datzelfde cijfer te geven, tja, wie is er dan kortzichtig.
Ieder zijn meug hoor, maar kom mij dan niet verwijten met goede argumenten te komen, terwijl ik die al in eerdere posts heb gegeven. Misschien moet je minder meeliften op berichten van een ander en gewoon zelf een onderbouwd bericht schrijven waarin je je cijfer beargumenteert. Just an idea.
Nouseforaname
-
- 231 berichten
- 155 stemmen
Erg over the top, deed me op bepaalde momenten denken aan Kill Bill. Erg zwak verhaal maar credits voor de hoofdrolspeler. 2
joel2305
-
- 61 berichten
- 653 stemmen
De vechtscenes zijn leuk in beeld gebracht. Hier en daar had het bloed wel iets minder gemogen, daar waar het iets te overdreven is. Verder zijn zowel het verhaal als het acteerwerk beiden niet echt sterk. Desondanks toch een zesje waard.
_Moonwalker
-
- 549 berichten
- 477 stemmen
Voor de paar actiescenes heb ik de film gekeken, die waren dan weer wel te doen. Het punt waar ik mij aan stoorde, was het vleugje Hollywood dat erin voorkomt. Flinke (martial-arts) gevechten -bijvoorbeeld op het eind- waar de glans van verdwijnt omdat mevrouw een schot moet lossen. Maar ik begrijp dat jij al snel tevreden bent met de actiescenes die je voorgeschoteld krijgt waar het nodige in gebeurt, om vervolgens het hoogst mogelijke cijfer te geven, zonder een goede argumentatie voor datzelfde cijfer te geven, tja, wie is er dan kortzichtig.
Ieder zijn meug hoor, maar kom mij dan niet verwijten met goede argumenten te komen, terwijl ik die al in eerdere posts heb gegeven. Misschien moet je minder meeliften op berichten van een ander en gewoon zelf een onderbouwd bericht schrijven waarin je je cijfer beargumenteert. Just an idea.
Ik heb me helemaal niet gestoord aan dat vleugje Hollywood in de film. Als ik dat zou doen, dan zou ik geen enkel film nog de moeite waard vinden om te kijken. Ninja Assassin is dan ook door "James McTeigue" geregistreerd. En niet door een Aziatische regisseur. Dus dat Hollywood vleugje kon je al van ver zien aankomen.
En ja het klopt. Met zo een film hoef ik niet na te denken over de acteerprestaties of de achterliggende gedachte. Ik wil alleen maar actie en nog meer actie zien. Iets waaraan deze film ruimschoots heeft voldaan.
Jij weer. 
vogeltje
-
- 13 berichten
- 143 stemmen
En ja het klopt. Met zo een film hoef ik niet na te denken over de acteerprestaties of de achterliggende gedachte. Ik wil alleen maar actie en nog meer actie zien. Iets waaraan deze film ruimschoots heeft voldaan.
Sluit me graag bij je aan _Moonwalker,
als je een film kijkt zoals Ninja Assassin dan is dit voor de actie,
heb van de film genoten en als het Hollywood - vleugje je stoort zoals N_SANE zegt, argumenteren mag, is je recht en is hier op zijn plaats, maar kijk dan gewoon niet als dit je zo stoort!
Voor mij ook een dikke 5/5
Chrisseh
-
- 138 berichten
- 933 stemmen
als het Hollywood - vleugje je stoort zoals N_SANE zegt, argumenteren mag, is je recht en is hier op zijn plaats, maar kijk dan gewoon niet als dit je zo stoort!
Ik denk (en mag hopen dat) 99% van de mensen die deze film op hebben gezet, dat vooral hebben gedaan om mooie, vermakelijke actie te zien. Niet voor het plot, acteerprestaties of ook maar iets anders.
Maar als dan zelfs op dat gebied (actie dus) de film niet levert wat je had gehoopt, dan krijgt het logischerwijs geen hoog cijfer
.
vogeltje
-
- 13 berichten
- 143 stemmen
Dit is niet krom beredeneerd Chrisseh, als de film niet levert wat je hoopt, dan kijk je logischerwijs NIET VERDER!
Dat er geen topacteurs in meespelen, kan ik inkomen.
Maar deze film kijk je nu éénmaal niet voor de romantiek,
en wel voor het vermaak (actie dus).
Smaken verschillen...
N_SANE
-
- 248 berichten
- 211 stemmen
Ik heb me helemaal niet gestoord aan dat vleugje Hollywood in de film. Als ik dat zou doen, dan zou ik geen enkel film nog de moeite waard vinden om te kijken. Ninja Assassin is dan ook door "James McTeigue" geregistreerd. En niet door een Aziatische regisseur. Dus dat Hollywood vleugje kon je al van ver zien aankomen.
En ja het klopt. Met zo een film hoef ik niet na te denken over de acteerprestaties of de achterliggende gedachte. Ik wil alleen maar actie en nog meer actie zien. Iets waaraan deze film ruimschoots heeft voldaan.
Jij weer.
Prima hoor. Ik vergat kennelijk dat mensen al snel tevreden kunnen zijn zodra zij bevredigd worden in het voorgeschoteld krijgen van non-stop actiescènes en -indien bevredigd- direct het maximale cijfer geven. Dat is voor mij te simpel, maar als anderen dat doen, heb ik daar niets op tegen. Ik zeg niet dat je bij zo een film moet gaan nadenken en aan de randzaken moet gaan denken, maar ik geef wel aan waar ik mij aan heb kunnen storen. Los van het feit of het wel of niet door een Aziatische regisseur is geregisseerd.
En ja het klopt. Met zo een film hoef ik niet na te denken over de acteerprestaties of de achterliggende gedachte. Ik wil alleen maar actie en nog meer actie zien. Iets waaraan deze film ruimschoots heeft voldaan.
Sluit me graag bij je aan _Moonwalker,
als je een film kijkt zoals Ninja Assassin dan is dit voor de actie,
heb van de film genoten en als het Hollywood - vleugje je stoort zoals N_SANE zegt, argumenteren mag, is je recht en is hier op zijn plaats, maar kijk dan gewoon niet als dit je zo stoort!
Voor mij ook een dikke 5/5
Ik kijk graag veel films, zelfs als ik daar mijn twijfels over heb. Ik vind het maar raar om te stellen dat ik een bepaalde film maar niet moet gaan kijken als ik mij eraan zal storen. Ook ik kijk een film als deze voor de actiescènes, maar ik zet wel kanttekeningen bij de gevechten en andere zaken die de film tot een geheel vormen. Dergelijke kanttekeningen in de vorm van op- en/of afbouwende kritiek tonen immers aan dat je wel enige vorm van reflectie bezit en dat maakt een reactie stukken scherper. Veel mensen bezitten dat niet en blèren dan ook direct dat je de film 'dan maar niet moet kijken', veel te makkelijk en discussiepartner onwaardig.
Je doet me al gauw denken aan een klein knulletje dat bij een actiefilm alleen kijkt naar de actiescènes en bij de wat rustigere (saaie) momenten gauw geïrriteerd doorspoelt tot er weer wat gevechten plaatsvinden.
Hiermee zeg ik niet dat je zo bent, maar zo kom je op mij wel over. Meer en meer actie willen zien en als dat gebeurt, direct het hoogste cijfer geven. En dan ook zeker bij een film met een sterk verhaal en minder actie het laagste cijfer geven omdat je daarin niet bevredigd bent... Heb er niets op tegen, iedereen heeft zijn eigen manier van beoordelen. Jij de jouwe, ik de mijne. Zelfs als ik mij aan dergelijke zaken kan storen, waar een ander van vindt dat dat helemaal niet noodzakelijk is.
FLH
-
- 72 berichten
- 1526 stemmen
Matig acteerwerk en vooral de dialogen zijn heel slecht. Ik heb me hier echt aan lopen ergeren. 1.5* voor de actie gezien dat het verhaal ook al niet veel soeps was.
Charlie Cheese
-
- 223 berichten
- 1936 stemmen
Gewoon verstand op 0 en kijken, hoewel het vanaf de scene dat de jeeps etc door de muur komen gereden in het fort het toch allemaal wel dramatisch was.
3tje
vogeltje
-
- 13 berichten
- 143 stemmen
Mijn manier van beoordelen is zeker niet zo als een klein knulletje dat maar niet genoeg krijgt van actie zoals N_SANE formuleert!
Heb de film bewust beoordeeld voor de actie.
Ik van oordeel ben als de actie je je vermaakt, wat voor mij zeker niet bij alle films zo is, deze film hoeft voor mij niet binnen en buiten gedraaid te worden om een oordeel te vellen.
Kan begrijpen dat dit zo overkomt bij je, dat mijn reflectie niet beantwoordt aan die van jou , zoals je zelf formuleert.
Heb me vermaakt aan de actie, en dat was bij deze film voor mij althans voldoende voor de 5 punten te geven.
Kan inkomen in je mening, maar heb louter voor de actie gekeken, dus hoeft verdere uitleg niet in mijn mening.
Blijf bij de 5/5 !!
Iedereen heeft zijn eigen manier van beoordelen. Jij de jouwe, ik de mijne waar ik wel me eens ben! 
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Meestal heeft een 5,0*-film meestal wat meer dan actie. En zeker niet dit soort over-the-top actie.
Aan de andere kant, The Holy Grail heeft van mij ook de volle mep gekregen puur vanwege de humor. Ach ja..
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
Over the top actiefilmpje. De begin scene maakt al duidelijk dat de film niks meer dan dat wil zijn. Een erg over de top maar zeer strakke begin scene moet ik zeggen. Helaas ook meteen de strakste scene. Nergens haalt de film namelijk dit niveau nog.
De film bevat verder matig acteerwerk, een matig verhaal, heeft teveel donkere stukken zodat de gevechten niet goed zichtbaar zijn, en de film maakt te overduidelijk gebruik van CGI bloed bij sommige scenes.
Maar waar ik me het meeste aan stoorde was de volgende scene:
Raizo die helemaal opengereten is en zichzelf kan helen? omdat hij lid is van de ozunu clan heeft hij maar bovennatuurlijke krachten zodat hij aan zelfheling kan doen? Dan kan hij wel ninja zijn, dit is geen excuus om ineens X-men achtige krachten te bezitten.. Verreweg het belachelijkste uit heel de film voor mij. Tevens met de nodige way of the ninja levenslessen die me gestolen konden worden.. De Trees don't have hearts scene met al die bullshit van dat grietje wat later vermoord word) Verder vond ik het een beetje onwerkelijk dat Raizo complete groepen ninja's klakkeloos uit kon schakelen; Oké hij is een niet zomaar een vechter en een buitengewoon lid van de clan. Maar is dat dan maar het excuus dat hij zijn complete clan aankan? Normaal kan ik dit wel accepteren bij dit soort over the top filmvoer, maar niet als iedere aanvaller stuk voor stuk jarenlang dezelfde meedogenloze training heeft gevolgd als Raizo maar hij er zo even 5 tegelijk kan neerhalen. Ging er niet in bij mij.
Maar toch was de actie bij vlagen ''best leuk'' te noemen. Een 2,0.
88Fabian
-
- 1527 berichten
- 0 stemmen
Oh Nooo.deze film is waardeloos te standaard kwa verhaal.
hoeveel van dit soort films zijn er al niet gemaakt,op bijna precies
dezelfde wijze?.sorry maar deze brain op 0 film krijgt een 0,5 van me.
Het laatste nieuws

Netflix-documentaire 'Jeffrey Epstein: Filthy Rich' wordt na zes jaar weer goed bekeken

'The Investigation of Lucy Letby' goed bekeken op Netflix: Top 10 van dit moment

Netflix onthult eerste beelden van 'The Adventures of Cliff Booth' met Brad Pitt

Misdaadserie 'The Lincoln Lawyer' haalt 'Bridgerton' in op Netflix
Bekijk ook

Chi Bi
Actie / Avontuur, 2008
187 reacties

Tom Yum Goong
Actie, 2005
242 reacties

Yip Man 2
Actie, 2010
176 reacties

Ong-Bak
Actie / Avontuur, 2003
428 reacties

Undisputed III: Redemption
Actie, 2010
101 reacties

Hong Hai Hang Dong
Actie / Drama, 2018
11 reacties
Gerelateerde tags
moordvechtsportensluipmoordenaarninja fighterstick fightingsensei wraakninjabloedvergietenbloody fightchop sockyninjutsukusarigama
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








