The Tree of Life (2011)
Genre: Drama
Speelduur: 139 minuten / 188 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Terrence Malick
Met onder meer: Brad Pitt, Sean Penn en Jessica Chastain
IMDb beoordeling:
6,8 (192.030)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 2 juni 2011
On Demand:
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Tree of Life
"Nothing stands still."
De elfjarige Jack heeft twee broers en woont bij zijn ouders. Op jonge leeftijd lijkt alles hem toe te lachen. Zijn moeder is lieflijk en vergevingsgezind en zijn vader probeert hem klaar te stomen voor de harde wereld. Dat de wereld inderdaad geen prettige plaats is, leert Jack als hij in aanraking komt met ziekte, lijden en de dood. Als volwassen man wordt Jack een verdwaalde ziel in een moderne wereld die op bijzondere wijze zijn weg probeert te vinden.
Externe links
Acteurs en actrices
Mr. O'Brien
Jack
Mrs. O'Brien
Young Jack
R.L.
Steve
Grandmother
Guide
Mr. Reynolds
Architect
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gemiddelde is overigens flink gezakt sinds hij te pindakazen is. Datzelfde is een paar maanden geleden ook gebeurt met een film als "Sucker Punch". Meestal is het logisch dat een gemiddelde iets zakt nadat hij te pindakazen valt (immers een breder publiek). Maar bij deze genoemde films zakt het gemiddelde echt rap.
Dat is toch niet vreemd. Zijn films die een kleine doelgroep aanspreken (daarbij is SP een auio visueel spektakel dat niet echt overeind blijft op de laptop e.d.). Hoe eigenzinniger de film, hoe groter de kans op een downfall als het pindakaaspubliek zich er aan waagt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hehe, ik begrijp je frustratie wel Reinbo, vind het zelf ook altijd mateloos irritant als een wat minder toegankelijke film als deze wordt afgekraakt door mensen die hun top10 met Hollywood pulp hebben gevuld en al helemaal als het commentaar ook nog eens van een zeer bedenkelijk niveau is.
gmx
-
- 1055 berichten
- 779 stemmen
Ik heb altijd al een bloedhekel gehad aan stupiditeit en kortzichtigheid. Als een regisseur iets vernieuwends heeft willen neerzetten en een Hollywood fan met oogkleppen op zijn creatie afzeikt omdat het niet binnen de standaard conventies past (duh, dat was ook juist het hele doel), wat moet je dan met zulk commentaar ? Het blijft irritant.
Theunissen
-
- 12296 berichten
- 5528 stemmen
Reinbo dat met een laptop is allang verleden tijd (we leven niet meer in het dino-tijdperk). Je kan gewoon lekker films bekijken in Full HD en met uitstekend geluid op je eigen vertrouwde TV scherm. Tja en als je je echt stoort aan het pindakaaspubliek (uiteindelijk komt het ook gewoon op TV) dan moet je een site oprichten waarop alleen maar bioscoop bezoekers mogen stemmen (zal wel een saaie bedoeling dan worden).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik stoor me er niet aan. Zij zijn diegene die veelal (ik ken er zat die wel op de laptop kijken, of iPad) die zichzelf te kort doen. Heb zelf een riante HC, met 5 keer 140 watt en hd beamer, maar dat valt toch echt in het niet met een bioscoop, laat staan Imax. Dus laat mij hun mening met een korreltje zout nemen als het gaan om films die voor 3d of het grote scherm gemaakt zijn. Al was het maar om het feit dat in de bios alle andere prikkels worden uitgebannen. Thuis zit ik ook te vaak tijdens het kijken met m'n iphone te spelen. Is natuurlijk niet bevoordelijk voor het kijken van een film als deze, waar je je volledig aan moet overgeven.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het is natuurlijk als je denkt dat de meesten hun films nog op de laptop kijken. Ik denk dat bijna iedereen het op DVD brand of via een datakabel op de tv kijkt. En dan kan je met een groot scherm en een geluidsset echt wel een bioscoopgevoel verkrijgen. Het zal niet 100% hetzelfde zijn, maar het is een uitstekend alternatief. Als je dat ontkent dan loop je toch wat achter, Reinbo.
Theunissen
-
- 12296 berichten
- 5528 stemmen
Ik vind zelf vaak de beeldkwaliteit in de bioscoop minder dan de HD kwaliteit thuis. Maar ondanks dat zal het niet zo zijn dat iemand die deze film helemaal niets aan vindt, hij/zij hem in de bioscoop opeens geweldig zal vinden. Het scheelt vaak 0,5 of 1 puntje. Als ik deze film in de bioscoop zou hebben gezien dan zou hij niet veel hoger hebben gescoord (het zou me niet verbaasd hebben als ik dan in de pauze al zou zijn vertrokken).
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind heel soms wel dat de bioscoop absoluut een meerwaarde heeft op de tv. Denk aan Avatar. Maar een film als deze Tree of Life kan je prima thuis kijken, aangezien er maar een paar scenes echt visueel ingesteld zijn. Vooral het deel met de schepping.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, ik heb al meet dan 20 jaar een 32 inch of grotere tv met 5.1 set en kijk nu op een 2,35 m breed scherm. Goed alternatief, ok. En toch haalt het het niet bij de bios (8.2 * 200 watt met 4 k projectie op een 8 tot 20 meter breed doek, zonder afleiding van telefoon, vrienden, ipads, iphones, ijskasten, deurbellen, lichtinval etc) ). Als je dat niet doorhebt hou je jezelf oor de gek.
Verder zou ik graag een onderzoek zien naar hoe mensen thuis hun film kijken. Verwacht dat de meeste en scherm hebben kleiner dat 32 inch en het geluid gewoon uit een paar goedkope speakertjes komt. In de regel 2.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind heel soms wel dat de bioscoop absoluut een meerwaarde heeft op de tv. Denk aan Avatar. Maar een film als deze Tree of Life kan je prima thuis kijken, aangezien er maar een paar scenes echt visueel ingesteld zijn. Vooral het deel met de schepping.
Tree of life is juist niet thuis te kijken, omdat je er voor 100% in op moet gaan, anders werkt het niet. Althans voor mij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind zelf vaak de beeldkwaliteit in de bioscoop minder dan de HD kwaliteit thuis. .
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8308 stemmen
Al was het maar om het feit dat in de bios alle andere prikkels worden uitgebannen.
Wat een onzin, in de bios heb je soms van die pratende mensen of schreeuwende tieners. Daar heb ik thuis op mijn grote tv-scherm tenminste geen last van.
Thuis zit ik ook te vaak tijdens het kijken met m'n iphone te spelen. Is natuurlijk niet bevoordelijk voor het kijken van een film als deze, waar je je volledig aan moet overgeven.
Tja dat ligt ook volledig aan jou denk ik. Wie speelt er nu met zijn foon tijdens een film?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Tree of live is juist niet thuis te kijken, omdat je er voor 100% in op moet gaan, anders werkt het niet. Althans voor mij.
Thuis kan je er niet op in gaan? Juist in de bios wordt je afgeleid.
PS: Tree of live? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar ondanks dat zal het niet zo zijn dat iemand die deze film helemaal niets aan vindt, hij/zij hem in de bioscoop opeens geweldig zal vinden. Het scheelt vaak 0,5 of 1 puntje. Als ik deze film in de bioscoop zou hebben gezien dan zou hij niet veel hoger hebben gescoord (het zou me niet verbaasd hebben als ik dan in de pauze al zou zijn vertrokken).
Ik denk dat bij deze film vooral je eigen stemming van belang is. Thuis of in een vliegtuig zou ik vrijwel nooit in eenzelfde state of mind kunnen raken die voor deze film het beste resultaat geeft. Als ik 'm ooit thuis ga kijken zal het waarschijnlijk op een vroege zondagochtend zijn als het hoofd nog leeg is en de geest volledig open staat.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8308 stemmen
Tree of live is juist niet thuis te kijken, omdat je er voor 100% in op moet gaan, anders werkt het niet. Althans voor mij.
Voor mij juist wel. Geen geluid, herrie om mij heen. En daardoor kon ik er 100% in opgaan. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Thuis kan je er niet op in gaan? Juist in de bios wordt je afgeleid.
Dan ga je naar de verkeerde bioscopen op het verkeerde moment....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin, in de bios heb je soms van die pratende mensen of schreeuwende tieners. Daar
Bij Tree of Life heb je daar in de regel geen last van. Verder ga ik inderdaad ook meestal op momenten dat het rustig is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja dat ligt ook volledig aan jou denk ik. Wie speelt er nu met zijn foon tijdens een film?
Inderdaad ligt volledig aan mij. Maar multi screnen is de nieuwe trend. Ben vast niet de enigste. 
Ben de eerste om toe te geven dat het voor het filmgenot een bummer is.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8308 stemmen
je daar in de regel geen last van. Verder ga ik inderdaad ook meestal op momenten dat het rustig is.
Ja oke rustige momenten kan wel een verschil maken. Bij Tree of Life heb je er ook wel last van omdat er toch altijd mensen (giechelende vrouwen bijvoorbeeld) zullen zijn die zo'n film puur voor iemand als Brad Pitt kijken en dan "verrast" worden door het soort film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voor mij juist wel. Geen geluid, herrie om mij heen. En daardoor kon ik er 100% in opgaan.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vraag me af of dat voor de meesten geldt.
Zo ga nu een film kijken. (zonder Iphone) tot over anderhalf uur. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8308 stemmen
Inderdaad ligt volledig aan mij. Maar multi screnen is de nieuwe trend. Ben vast niet de enigste. 
Enige! 
Nee de grijze massa zal het ook wel doen daar ben ik van overtuigd. 
Theunissen
-
- 12296 berichten
- 5528 stemmen
Waarschijnlijk hebben ze bij jou in de buurt betere bioscopen dan hier. Hier vind ik de films vaak flets uitzien (DVD kwaliteit) i.p.v. scherp.
Leland Palmer
-
- 23790 berichten
- 4914 stemmen
Persoonlijk kijk ik een film als deze 10x liever thuis dan in de bioscoop.
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1472 stemmen
Ga gewoon blanco de film in wat heeft het nou voor nut om zoiets te zeggen of zeg je dat bij alles wat onconventioneel is?
Ik weet niet hoor maar het overgrote deel van de berichten prijzen de film de hemel in en er zijn meerdere factoren in een film die tegen kunnen vallen dan alleen het verhaal.
Het is vandaag sneue opmerkingen dag volgens mij.
Neen, dit zeg ik omdat alle vorige films van Malick mij zeer goed bevallen zijn.
Verder viel het mij gewoon op dat veel mensen het over het gebrek aan of gemis van een verhaal hebben, terwijl het meestal niet de bedoeling is van Malick om een verhaal te vertellen.
Dus zo sneu is het allemaal niet meneer Fortune.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarschijnlijk hebben ze bij jou in de buurt betere bioscopen dan hier. Hier vind ik de films vaak flets uitzien (DVD kwaliteit) i.p.v. scherp.
Maar er is meer aan beeld te waarderen dan enkel scherpte. Digitaal beeld is inderdaad scherper,net zo als een kleine monitor een scherper beeld zal hebben dat een grotere. Maar qua kleur, detaillering, scherpte diepte, warmte en ook zeker grootte kijk ik toch veel liever naar film zoals het in de bios te zien is dan thuis in digitaal HD. Maar dan moet het natuurlijk wel goed geprojecteerd worden. Heb helaas toch wel een 20 keer bij het begin van de film de projectionist moeten vragen het beter scherp te stellen, het beeldformaat aan te passen of juist te kadreren. Bizarre is dat ik vaak de enige
lijkt die het ziet cq er wat aan laat doen....
ShaneMuller
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Erg indrukwekkende film.
Na het kijken van deze film ben ik nog een tijdje in de bioscoopstoel blijven zitten om het allemaal te laten bezinken. Ik keek hem in een kleine theater "City 1,2,3 Roosendaal" Deze film werd getoond onder het Cinema Paradiso. (wat ik een erg mooi initiatief vind van dit theater).
Zelf ben ik freelance director of photography. En ben dan wel ook erg afgeleid naar het camerawerk toe. Vooral in het eerste deel van de film leek het camerawerk erg onzeker. Onzeker in die zin dat de camera vaak aan het zoeken was. Alsof ze tegen de operator hebben gezegd dat hij zelf vrij is om te bepalen hoe hij deze scene in beeld neemt op dat moment. Alsof het alleen op gevoel in beeld werd genomen. fantastisch vond ik het, maar het belangrijkste van alles is dat het werkte.
Je krijgt van het theater een scheur papiertje mee waarop je een gradatie van heel slecht tot er goed kan scheuren. Tegenover me zat een jongen met zijn vriendin, waarschijnlijk was het een date. En gedurende de film kon ik heel goed merken dat de jongen graag weg wilde maar hij het waarschijnlijk niet deed omdat het zonde van zijn geld was of dat ze toch niks anders meer konden doen, ze zaten er nou eenmaal toch. De film eindigde en ik zag hem een scheurtje zetten op "heel slecht". Dit kon ik niet goed waarderen en heb hem gezegd dat hij alsjeblieft de film nog een keer wilde kijken maar dan zonder date. Met een alsjeblieft natuurlijk. Dit is geen film, het is een levensles die ons allemaal aan het denken kan zetten. Deze film is ALLES om ons heen
Theunissen
-
- 12296 berichten
- 5528 stemmen
Maar er is meer aan beeld te waarderen dan enkel scherpte. Digitaal beeld is inderdaad scherper,net zo als een kleine monitor een scherper beeld zal hebben dat een grotere. Maar qua kleur, detaillering, scherpte diepte, warmte en ook zeker grootte kijk ik toch veel liever naar film zoals het in de bios te zien is dan thuis in digitaal HD. Maar dan moet het natuurlijk wel goed geprojecteerd worden. Heb helaas toch wel een 20 keer bij het begin van de film de projectionist moeten vragen het beter scherp te stellen, het beeldformaat aan te passen of juist te kadreren. Bizarre is dat ik vaak de enige
lijkt die het ziet cq er wat aan laat doen....
Natuuurlijk is het heerlijk om een film op het grote doek te bekijken en als er ook nog bijna niemand anders in de zaal zit, is het zeker genieten (ik heb wel eens in een zaal gezeten met maar 6 personen waarvan 2 vrienden van me). Persoonlijk vind ik het ook niet erg als er veel vrouwen in de zaal zitten want dan heb ik ook nog wat te kijken voor aanvang van de film en in de pauze 
Bij ons in de bioscoop in Sittard en Maasmechelen (Belgie) waar ik naartoe ga vind ik het beeld niet echt geweldig. Bij 3D films (bij ons alleen in passieve techniek) ziet het er fraai uit en dat geldt ook voor echte digitale films (ik heb een paar jaar geleden The Poseidon in volledige digitale kwaliteit gezien en dat zag er zeer fraai uit in de bioscoop). Maar de films in gewone kwaliteit zien er niet veel beter uit dan DVD kwaliteit en vaak zie je ook witte stipjes (ruis) of soms zelfs wat verticale witte strepen in het beeld. Het zal zeker van belang zijn dat het beeld scherp geprojecteerd wordt want ik heb ook al eens films gezien waarvan ik dacht "ben ik scheel of is het beeld gewoon totaal uit focus". Wat de bioscoop natuurlijk zo bijzonder maakt buiten het grote scherm is natuurlijk het geluid (vooral bij actie films) die je meer bij de film betrekt dan dat je thuis ooit zult krijgen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, dan heb je pech. En ik het geluk met zowel Imax3D als Lantaarn/Venster in de buurt.
Heb overigens deze film vanavond in mijn bescheiden thuisbios herzien. Wordt elke beter. (al was het beeld in de bios toch echt mooier).
Ga 'm na drie keer kijken toch maar eens in mijn top 10 zetten. Maar moet nog wel een nachtje slapen over welke.
Renevanvliet1988
-
- 137 berichten
- 169 stemmen
Ik had enorm hoge verwachtingen van deze film, helaas viel hij me erg tegen. De film op laptop gekeken, voor sommige van julie schijnt dat te schelen. Ik heb verder geen motivaties waarom hij me tegenviel, misschien eerst laten bezinken. Jammer want films als de fountain kan ik erg waarderen.
Het laatste nieuws

Hoge verwachtingen voor misdaadserie 'Big Mistakes' op Netflix: 'Waanzinnig'

In de ban van 'False Prophet'? 'The Program' maakt eveneens indruk: 'Ronduit wreed'

'Star Wars: Maul – Shadow Lord' scoort 100% op Rotten Tomatoes en krijgt een tweede seizoen

Wanneer te zien? Videoland onthult trailer van nieuwe misdaadserie 'Rippers'
Bekijk ook

Into the Wild
Biografie / Drama, 2007
2.369 reacties

La Vie d'Adèle
Drama / Romantiek, 2013
684 reacties

Before the Rain
Drama / Oorlog, 1994
26 reacties

Topio Stin Omichli
Drama, 1988
24 reacties

Black Swan
Horror / Drama, 2010
2.113 reacties

A Torinói Ló
Drama, 2011
154 reacties
Gerelateerde tags
christendombroer of zus relatiefilosofiered hairouder-kindrelatietexassuntelegrambijbeltreemeteorhiernamaalsrouwruimtesurrealismemeerderjarig wordenspiritualiteitgeheugenreligiedinosaurusbirthdoodgrace kindertijddeath of brothersilhouette existentialismorganist masculinitycosmosjaren 50philosophicalnewborn babyorgan playerwaco texas vader-zoon-relatiemoeder zoon relatiebrother brother relationshipstream of consciousnesslifeexistential crisis pretentiouspantheism
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








