• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.674 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.487 stemmen
Avatar
 
banner banner

Hachi: A Dog's Tale (2009)

Drama / Familie | 93 minuten
3,76 2.267 stemmen

Genre: Drama / Familie

Speelduur: 93 minuten

Alternatieve titels: Hachiko: A Dog's Story / Hachi: A Dog's Love Story / Hachi

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lasse Hallström

Met onder meer: Richard Gere, Joan Allen en Sarah Roemer

IMDb beoordeling: 8,1 (339.332)

Gesproken taal: Engels en Japans

Releasedatum: 17 december 2009

Plot Hachi: A Dog's Tale

"A true story of faith, devotion and undying love."

Hachiko is een trouwe hond die dagelijks zijn baas naar het station brengt en vervolgens weer opwacht. Maar als zijn baas op een dag niet terugkomt, komt Hachiko negen jaar lang op hetzelfde tijdstip naar het station om op zijn baas te wachten. Tijdens zijn zwerftochten op het station en door de omgeving komt hij in contact met omwonenden en werknemers.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van prutnek

prutnek

  • 91 berichten
  • 1488 stemmen

tissues stonden klaar maar t deed me allemaal niet veel

vond het leven van die hond toch voornamelijk erg triest dat je je dag in dag uit niets anders doet dan kansloos wachten op je baas


avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

  • 3365 berichten
  • 3730 stemmen

Honden doden hun tijd nou eenmaal niet op moviemeter


avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

  • 584 berichten
  • 2060 stemmen

Makkelijk scoren bij mensen die makkelijke films waarderen.

Heb de film net toevallig mogen aanschouwen op Film1, moet zeggen dat het nog enigszins meeviel om te moeten kijken naar een man met make-up, te moeten luisteren naar een constant aanwezig droevig gestemd piano- of viooldeuntje en natuurlijk het allesbedekkende Hollywood-laagje.

Bah.

Hoger dan een 3,5 kun je dit toch niet geven. Maar zoals met veel films; het trekt een bepaald karakter aan. Iemand die van science-fiction / misdaad / film-noir houdt zal zich niet snel wagen aan deze film, waardoor er ook weinig 'lage' stemmen komen.

Maar goed. Niet mijn ding dus, deze Hachiko.


avatar van rose

rose

  • 2280 berichten
  • 0 stemmen

ArnoldusK schreef:

Heb de film net toevallig Maar zoals met veel films; het trekt een bepaald karakter aan. Iemand die van science-fiction / misdaad / film-noir houdt zal zich niet snel wagen aan deze film, waardoor er ook weinig 'lage' stemmen komen.

.

Wat een onzin.


avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

  • 3365 berichten
  • 3730 stemmen

ArnoldusK schreef:

Makkelijk scoren bij mensen die makkelijke films waarderen.

Heb de film net toevallig mogen aanschouwen op Film1, moet zeggen dat het nog enigszins meeviel om te moeten kijken naar een man met make-up, te moeten luisteren naar een constant aanwezig droevig gestemd piano- of viooldeuntje en natuurlijk het allesbedekkende Hollywood-laagje.

Bah.

Hoger dan een 3,5 kun je dit toch niet geven. Maar zoals met veel films; het trekt een bepaald karakter aan. Iemand die van science-fiction / misdaad / film-noir houdt zal zich niet snel wagen aan deze film, waardoor er ook weinig 'lage' stemmen komen.

Maar goed. Niet mijn ding dus, deze Hachiko.

Ik ben gek op science-fiction / misdaad en film-noir.


avatar van Aapje81

Aapje81

  • 2227 berichten
  • 5188 stemmen

Een van de meest ontoerende hondenfilms die ik in tijden heb gezien. Dit was een kleine maar erg mooie film met uitstekend acteerwerk, sobere muziek een prachtige hond. Heb van begin tot het eind genoten. Heb helaas het orgineel nog niet gezien maar in zijn genre vind ik dit een klein meesterwerkje.

Ontroerend mooi.


avatar van Aapje81

Aapje81

  • 2227 berichten
  • 5188 stemmen

ArnoldusK schreef:

Makkelijk scoren bij mensen die makkelijke films waarderen.

Heb de film net toevallig mogen aanschouwen op Film1, moet zeggen dat het nog enigszins meeviel om te moeten kijken naar een man met make-up, te moeten luisteren naar een constant aanwezig droevig gestemd piano- of viooldeuntje en natuurlijk het allesbedekkende Hollywood-laagje.

Bah.

Hoger dan een 3,5 kun je dit toch niet geven. Maar zoals met veel films; het trekt een bepaald karakter aan. Iemand die van science-fiction / misdaad / film-noir houdt zal zich niet snel wagen aan deze film, waardoor er ook weinig 'lage' stemmen komen.

Maar goed. Niet mijn ding dus, deze Hachiko.

Erg conservatief uitgangspunt. Commercieel of publieksvriendelijk is niet hetzelfde als slecht.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Feit is wel dat als je een lieve hond in een film stopt velen (vooral honden liefhebbers) het al gelijk mooi vinden omdat het aandoenlijk is. Doe er ook nog wat depri muziek bij en velen zijn om en geven een hoog punt.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Het gaat niet alleen om simpel de hond zelf. Hier ligt toch vooral de nadruk op het feit waarom honden de trouwste huisdieren wordt genoemd. Het is gewoon ontroerend dat een hondje de rest van zijn leven op z'n baasje wacht die nooit zal komen.
Tuurlijk is het geen diepgaand concept, maar wat is precies het probleem van een film als dit Theunissen?


avatar van Aapje81

Aapje81

  • 2227 berichten
  • 5188 stemmen

Het helpt inderdaad wel om hondenliefhebber te zijn. En in alle eerlijkheid dat ben ik ook. Maar toch zijn er zat hondenfilms die mij heel weinig doen. Dit verhaal en deze film waren voor mij juist een positieve uitschieter omdat elk onderdeel goed verzorgt is. De personages waren herkenbaar en nergens werd deze film walgelijk sentimenteel zoals bij een willekeurige Lassie. Daarnaast beviel de depri muziek me uitstekend. Hond of geen hond. Ik vond het gewoon erg mooi.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

rep_robert schreef:
Tuurlijk is het geen diepgaand concept, maar wat is precies het probleem van een film als dit Theunissen?


Er is geen probleem met deze film, deze film deed me echter niets omdat de hond in kwestie (door draait deze film toch echt om) niets bijzonders of ergs meemaakt, hij komt gewoon iedere dag naar het station (waar hij ook nog eten krijgt) en sterft uiteindelijk van ouderdom. En dat is het. Het is natuurlijk wel bijzonder dat het echt gebeurt is, maar Hollywood heeft het gewoon verneukt en zielig proberen te maken (o.a. met die depri muziek).

Er zijn genoeg andere films met dieren (zie mijn eerdere bericht) die mij wel wat deden en waarbij ik ook een traantje moest wegpinken maar bij deze film niet. Al met al is dit eigenlijk een saaie film omdat er niets bijzonders gebeurt.


avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

  • 584 berichten
  • 2060 stemmen

rose schreef:

(quote)
Wat een onzin.

Haha of niet.

Feit is gewoon dat wanneer je de achterkant van een hoes van een film bekijkt, en deze bevalt je al niet , dat je deze in 9 van de 10 keren niet gaat kijken.

Wat ik wil zeggen is dat er minder zijn die deze gericht gaan kijken, en natuurlijk zijn er ook filmliefhebbers die van allerlei stijlen houden (wellicht juist die liefhebbers) die deze film gaan bekijken om het te beoordelen. Ik heb het ook over de grote lijnen.

Een sentimentele film over een hond is vrij uniek en specifiek, en zal dan ook specifiek die mensen trekken die er zin in hebben.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8672 berichten
  • 3944 stemmen

De film doet niks bijzonders, want hij excelleert namelijk in het tonen van alledaagsheid. We zien niet zoveel meer dan een van de schattigste filmhonden ooit en zijn innige relatie met het baasje. En dan gaat het baasje dood en blijft de hond wachten op het meisje. Ontroerend in al zijn simpelheid. ik durf te wedden dat een heleboel hondenliefhebbers intens geraakt worden door de simpele emotie die hiermee wordt getoond, omdat het zo bekend voor komt en ons doet denken aan hoe mooi het ook alweer is om met dit huisdier der huisdieren samen te mogen leven. Perfect voor bij de feestdagen, warm verhaal, niet te zwaar op de hand en een film om met de hele familie te bekijken want iedereen kan ervan genieten op zijn of haar eigen niveau.


avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

  • 3365 berichten
  • 3730 stemmen

Toch wel jammer dat het al zo erg duidelijk is wat er in de film gaat gebeuren, het heeft toch wat meer inpact als je het niet weet, zelf dacht ik dat de hond de baas zou gaan redden en was het toch een behoorlijk verrassende wending.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1679 stemmen

ArnoldusK schreef:

Haha of niet.

Feit is gewoon dat wanneer je de achterkant van een hoes van een film bekijkt, en deze bevalt je al niet , dat je deze in 9 van de 10 keren niet gaat kijken.

Wat ik wil zeggen is dat er minder zijn die deze gericht gaan kijken, en natuurlijk zijn er ook filmliefhebbers die van allerlei stijlen houden (wellicht juist die liefhebbers) die deze film gaan bekijken om het te beoordelen. Ik heb het ook over de grote lijnen.

Een sentimentele film over een hond is vrij uniek en specifiek, en zal dan ook specifiek die mensen trekken die er zin in hebben.

Het ligt er dan volgens mij ook voornamelijk aan hoe open je staat voor andere zaken dan die van je directe voorkeur. Bovendien gelden die argumenten dan voor alle films en zou dat een eventueel verschil teniet doen. Met andere woorden, scoort deze film een hoog gemiddelde, dan heeft ie dat waarschijnlijk verdient.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Theunissen schreef:
(quote)


Er is geen probleem met deze film, deze film deed me echter niets omdat de hond in kwestie (door draait deze film toch echt om) niets bijzonders of ergs meemaakt, hij komt gewoon iedere dag naar het station (waar hij ook nog eten krijgt) en sterft uiteindelijk van ouderdom. En dat is het. Het is natuurlijk wel bijzonder dat het echt gebeurt is, maar Hollywood heeft het gewoon verneukt en zielig proberen te maken (o.a. met die depri muziek).

Er zijn genoeg andere films met dieren (zie mijn eerdere bericht) die mij wel wat deden en waarbij ik ook een traantje moest wegpinken maar bij deze film niet. Al met al is dit eigenlijk een saaie film omdat er niets bijzonders gebeurt.


Tsjah, in hoeverre wil je actie zien in deze film. Het blijft natuurlijk een familiefilm he. Waar je met het hele gezin de tissues erbij kunt pakken. Dat hij elke dag weer komt en elke dag hetzelfde ritueel volgt maakt het juist zo bijzonder. Net zoals de mensen die hem voederen.


avatar van rose

rose

  • 2280 berichten
  • 0 stemmen

Theunissen schreef:

Feit is wel dat als je een lieve hond in een film stopt velen (vooral honden liefhebbers) het al gelijk mooi vinden omdat het aandoenlijk is. Doe er ook nog wat depri muziek bij en velen zijn om en geven een hoog punt.

Daar heb je wel een punt.


avatar van Greeneyelady1

Greeneyelady1

  • 406 berichten
  • 0 stemmen

prutnek schreef:

tissues stonden klaar maar t deed me allemaal niet veel

vond het leven van die hond toch voornamelijk erg triest dat je je dag in dag uit niets anders doet dan kansloos wachten op je baas

Haha, ik zet tissues nooit klaar bij een film! Gewoon mijn tranen afvegen bij de persoon of "object" wat bij me in de buurt ligt..


avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

  • 584 berichten
  • 2060 stemmen

nakada schreef:

(quote)
Het ligt er dan volgens mij ook voornamelijk aan hoe open je staat voor andere zaken dan die van je directe voorkeur. Bovendien gelden die argumenten dan voor alle films en zou dat een eventueel verschil teniet doen. Met andere woorden, scoort deze film een hoog gemiddelde, dan heeft ie dat waarschijnlijk verdient.

Tsja.. wanneer 'verdient' een film een hoge waardering. Zo subjectief als maar zijn kan.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1679 stemmen

Vrijwel elk waarde oordeel over een film is natuurlijk subjectief. Maar jij was het die een verklaring probeerde te zoeken ( of moet ik zeggen : verzinnen ) voor het hogere gemiddelde dan naar jouw mening "toelaatbaar" voor deze film.

( Hoger dan een 3,5 kun je dit toch niet geven. Maar zoals met veel films; het trekt een bepaald karakter aan. Iemand die van science-fiction / misdaad / film-noir houdt zal zich niet snel wagen aan deze film, waardoor er ook weinig 'lage' stemmen komen. )

Niet echt een objectieve benadering lijkt mij.

Alles wat ik beweerde was dat jouw argument niet klopt en dat naar mijn mening het gemiddelde dus wel zal kloppen.


avatar van Leno

Leno

  • 5921 berichten
  • 4407 stemmen

Van te voren weet je al wel dat het nodige sentiment niet vermeden zal worden, helemaal niet als een film met een derlijk verhaal in Hollywood gemaakt wordt. Toch zorgt de vakkundige, ingetogen regie van Halstrom er voor dat het sentiment voldoende binnen de perken wordt gehouden. Er zitten mooie shots in en het verstrijken van de jaren wordt mooi in beeld gebracht. Bovendien is de opbouw goed en ook al weet je richting de climax wat er gaat gebeuren, toch blijft de film tot het einde aan toe boeien. Gere speelt een goede rol en laat genoeg ruimte aan de hond die de echte hoofdrolspeler is in dit verhaal.


avatar van Floris22

Floris22

  • 204 berichten
  • 1809 stemmen

ArnoldusK schreef:

(quote)

Tsja.. wanneer 'verdient' een film een hoge waardering. Zo subjectief als maar zijn kan.

Het scheelt dat jouw mening niet subjectief is.


avatar van blombo0

blombo0

  • 6 berichten
  • 48 stemmen

mooie film, gebaseerd op een nog mooier verhaal


avatar van Springfilm

Springfilm

  • 6 berichten
  • 2 stemmen

Donkerwoud schreef:

De film doet niks bijzonders, want hij excelleert namelijk in het tonen van alledaagsheid. We zien niet zoveel meer dan een van de schattigste filmhonden ooit en zijn innige relatie met het baasje. En dan gaat het baasje dood en blijft de hond wachten op het meisje. Ontroerend in al zijn simpelheid. ik durf te wedden dat een heleboel hondenliefhebbers intens geraakt worden door de simpele emotie die hiermee wordt getoond, omdat het zo bekend voor komt en ons doet denken aan hoe mooi het ook alweer is om met dit huisdier der huisdieren samen te mogen leven. Perfect voor bij de feestdagen, warm verhaal, niet te zwaar op de hand en een film om met de hele familie te bekijken want iedereen kan ervan genieten op zijn of haar eigen niveau.

Na deze reactie gelezen te hebben moet me dit toch even van het hart ik vind het namelijk wel een sterke film en wel hierom, de film heeft buiten een triest verhaal een sterke achterliggende boodschap namelijk deze is het niet triest dat een hond meer waarde hecht aan een mens als de mens zelf in deze zieke wereld? het is namelijk niet voor niks dat de film begint en eindigd met een spreekbeurt om dat duidelijk te maken ,kortom wel degelijk echte inhoud

die te weinig naar voren word gebracht verder knap verfilmd stel ik als onbekende kleine filmproducent.


avatar van Quintin

Quintin

  • 3 berichten
  • 5 stemmen

mooi in alle eenvoud,! even geen geschiet en gevlieg! heerlijk ik heb er van genoten.


avatar van Darkspirit

Darkspirit

  • 4 berichten
  • 6 stemmen

In een woord n geweldige film heb hier echt van genoten!!!

Goed gespeeld, mooi verhaal echt n aanrader!!!


avatar van Mustanglover

Mustanglover

  • 12 berichten
  • 56 stemmen

vond het echt een geweldige film en dat had ik niet verwacht omdat ik normaal niet zo van de emo films ben. T was mooi om te zien dat liefde tussen mens en dier bestaat.

En Richard Gere is echt zo'n man die steeds mooier wordt naar mate hij ouder wordt.

Heb de film al bij verschillende vrienden aangeraden.


avatar van nickelson21

nickelson21

  • 17 berichten
  • 3 stemmen

ik hou niet van zeikfilms, maar deze vond ik echt ontroerend


avatar van Rizz

Rizz

  • 302 berichten
  • 1779 stemmen

Wat nickelson21 zegt.


avatar van Chattingforum

Chattingforum

  • 465 berichten
  • 12 stemmen

Heb zowat de hele film zitten huilen xD Op film 1.2 gekeken dinsdag. Echt PRACHTIG.

Altijd prachtig om te zien hoe loyaal honden zijn, het is toch erg jammer dat we ze zo slecht behandelen in deze wereld.

Ook was de hond echt prachtig:D

Maar ja, het gaat om het verhaal, die is gewoon echt: WOW:D