Defiance (2008)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Edward Zwick
met Daniel Craig, Liev Schreiber en Jamie Bell

Vier Joodse broers ontsnappen uit het door de Nazi's bezette Polen. Zij vluchten richting Wit-Rusland, waar zij zich aansluiten bij Russische verzetsstrijders en beginnen met het bouwen van een degelijke uitvalsbasis, die als bescherming moet dienen voor hen zelf en voor allen die in gevaar verkeren.

zal vanavond even mijn oordeel vellen, dit word mn 1e film die ik ga zien in 2009!

Filmi Corleone™ schreef:

ik ga hem nu nog even meepakken!.
lijkt me een erg leuke film!

Film is alweer uitgelekt op www
Ik ga hem morgen ff zien

Official sites for Defiance (2008)

indrukwekkend en meeslepend waargebeurd verhaal over de drie Poolse broers Bielski.
De film speelt zich ruim twee uur af in de bossen en kon mijn zeer goed bekoren , komt ook dat ik erg van zulk soort films hou.
Goede rollen van Graig en Schreiber .

avatar van Albus Dumbledore
Hoe ben jij al naar deze film geweest?

avatar van jacobine_rodijk
Albus Dumbledore schreef:
Hoe ben jij al naar deze film geweest?

Pindakazen, wilde gok.

Yep

avatar van subwoofer henk
goeie film hoppa 5.0*

Zojuist deze film gekeken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Ik vond het een erg goede film, waarin het overleven van een groep joodse onderduikers in de bossen de rode draad vormt. De spanning, angst, en soms momenten van vreugde geven een indruk van hun geschiedenis. Kijken!

Geweldige anti-oorlogsfilm. Kan niet anders zeggen. Mijn vrouw is geen (anti)oorlogsfilm-liefhebber maar zelfs zij vond het een geweldige film.
Gewoon kijken dus. Van mij een 4,5.

Ieder heeft z'n eigen smaak maar om eerst 5.0 sterren te geven om daarna deze mooie gevoelige film 0.5* te geven dat is op zijn minst raar te noemen.....Het gaat om fockbejaarden..............................

AC/DC
stinissen schreef:

Zulke mensen zijn er ook, die op MM films zomaar zonder reden omlaag halen....

Hankieh
AC/DC schreef:

Zulke mensen zijn er ook, die op MM films zomaar zonder reden omlaag halen....

Waarschijnlijk heeft die de film ook nog niet eens gezien joh

avatar van Skrean
powerful acting door daniel craig. goede film over waargebeurde feiten gedurende de 2e wereldoorlog.

avatar van Blood Duster
Je hebt van die verhalen die het als ze eenmaal verfilmd zijn; het bar slecht doen.
Het verhaal over die Bielski broers en hun doen en laten tijdens WWII moge dan wel indruk achterlaten op papier, maar Defiance is erg dun gezaaid.
De film over z'n geheel gezien kan me wel entertainen, maar meer als 2 uur van dit kaliber zal ik geen 2e keer meer meemaken.....

indrukwekkend verhaal, en de film houdt je focus voor de gehele tijd. Eentje voor de liefhebbers van WWII.

AC/DC
Geweldig indrukwekkende film. Daniel Craig speelde heel goed, net als Liev Schreiber. Vond het knap hoe iedereen Engels met een Russisch accent sprak.

Hele goede film. Een meeslepend verhaal met veel spanning en actie erin.

4 sterrem

avatar van b00ts
Goede film. Bijna documentaire. Vond het met de spanning en actie dus wel meevallen en dat komt de film ook ten goede. Vier sterren van mij.

avatar van Goodfella1812
Erg sterke en indrukwekende film, uitstekende acteerprestaties en een aangrijpend waargebeurd verhaal. 4****

avatar van scholtie
wat een film
acteerwerk, verhaal en rest was echt top

*4,5

avatar van Ninto
Geweldige film!

Zeker een goede film

avatar van Abri
Zeer aangrijpende drama/oorlogsfilm over het lot van Oosteuropese joden. Je ziet wat voor ontberingen deze mensen hebben moeten doorstaan en dat ondanks alles de meeste hun geloof blijven behouden.

één minpuntje (daarom 4 ipv 4,5 sterren) De acteurs praten Engels met een Russisch accent afgewisseld met (Wit)-Russisch. Film zou nog geloofwaardiger zijn wanneer alleen maar (Wit)-Russisch gesproken zou worden.

Top film! niks dan lof!!

Ik ben het met Abri eens, erg storend dat er engels wordt gesproken met een slap Russisch accent. Voor de rest een goede film. 4*

Hij krijgt van mij een 3*

Vond het wel een leuke film, heb me wel vermaakt met de bewegende beelden maar het was net iets te langdradig en net niet helemaal indrukwekkend genoeg kon me niet echt in de hoofdpersonen inleven. de beelden zijn wel heel mooi gemaakt waardoor het wel een pretje is om naar te kijken.

Goed acteerwerk, en ik vond het mooi om hun russisch accent te horen spreken en af en toe duits en russische er tussendoor te horen. Al snap ik niet zo veel van Russisch dus voordat ik in de gaten heb dat er russisch gesproken word heb ik de eerste zin al gemist voodat ik dan de ondertitels begin te lezen. maar dat ligt aan mij

de ontploffingen enzo zijn wel heel mooi gedaan.

een hele mooie film van Craig en Scheiber die als je van WWII houd heel erg kan meeslepen. voor mij zit hij tussen de 3 en de 3,5 maar zak af naar een 3. miss dat ik hem ooit nog een keer ga bekijken en dat ik mijn stem nog ga aanpassen...

avatar van mixmaster
schitterende film die heel goed laat zien hoe veel joden konden overleven in het bos , om zich schuil te houden van de duitsers.

geweldig geacteerd en prachtig geschoten film.

avatar van Ari..
Goeie indrukwekkende film,
vond acteerwerk zo nu en dan toch beetje matigjes.

Verder zeker aanrader!