Defiance (2008)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Edward Zwick
met Daniel Craig, Liev Schreiber en Jamie Bell

Vier Joodse broers ontsnappen uit het door de Nazi's bezette Polen. Zij vluchten richting Wit-Rusland, waar zij zich aansluiten bij Russische verzetsstrijders en beginnen met het bouwen van een degelijke uitvalsbasis, die als bescherming moet dienen voor hen zelf en voor allen die in gevaar verkeren.

Lijkt me een goede film, ik hou wel van oorlog/drama film's deze ga ik zeker kijken.

avatar van mckiller
Lijkt mij ook een goede film, van de makers van Blood Diamond dat beloofd wat!

avatar van MrEd
Misschien eindelijk weer een goed oorlogdrama

avatar van deLeeuw
Ik kijk hier zeker naar uit! zoals ik al vele keren eerder heb gezegd; hou ik van wereldoorlog-films!
En als ik zo de Trailer bekijk zal deze mij waarschijnlijk niet teleurstellen.

Trailer:

(valt me wel op dat er nog helemaal geen films over dit verhaal zijn gemaakt, ik heb genoeg documentaires gezien over deze mensen..)

avatar van JohnWilliams
Wow, de trailer zag er goed uit (die op imdb). Dit lijkt mij een geweldige film van top klasse.

avatar van Ethicus
Toch leuk dat iedereen weer Engels spreekt in de film. Dat is dus sowieso al een ster minder.

avatar van rondh

zeur!

The Last
Trailer ziet er goed uit, en nou hopen dat dit, net als het geweldige Glory, weer een goede oorlogsfilm wordt. Zwick heeft mijn vertrouwen, dus ik verwacht hier veel van.

Ethicus schreef:

Ik hoorde toch ook wel duitsers gewoon duits praten hoor. Dus dat heb jij blijkbaar gemist.

avatar van Ethicus
JohnWilliams schreef:

Oh oké. -1* + 0,5* dan, want de rest spreekt wel Engels.

avatar van Minotaures
Verhaal ziet er goed uit, trailer wat minder. Maar toch zal ik hem ooit eens even zien!

avatar van dionj
Er is een hoopvolle recensie op imdb en de poster ziet er goed uit!

Mooie poster (nieuw).
Mijn lijkt dit een goeie film worden zoals ik eerder al zei! De trailer ziet er goed uit.

avatar van OlafK
Lijkt me een interessante film; ben alleen doorgaans geen fan van Daniel Craig.

avatar van Quaest
OlafK schreef:
Lijkt me een interessante film; ben alleen doorgaans geen fan van Daniel Craig.

Mee eens.

avatar van Tha Luz
Lijkt me leuk,weet iemand waneer deze film uitkomt?

avatar van hawkins
lijkt me een typisch hollywoodje... daniel craig haalt het einde van de film niet maar redt wel op zijn schindlers honderen/duizenden joden...

Tha Luz schreef:
Lijkt me leuk,weet iemand waneer deze film uitkomt?

22 januari 2009.

En die stem van iDavid kan wel weg

The Last

avatar van snip
dit lijkt me wel wat
ben benieuwd !!

avatar van Dogie_Hogan
The Last schreef:
Veel verschilt Craig niet van Bond op de poster...
Nieuwe poster: lijkt nog meer op Bond.

avatar van edejong
Mooie nieuwe trailer! :O
Ben benieuwd!

The Last schreef:
Veel verschilt Craig niet van Bond op de poster...

En dat vind ik een nadeel van Craig...
kijk naar sterren zoals Tom Hanks en vooral Johnny Depp die altijd wat anders kunnen spelen en er dan anders uit zien.

avatar van hawkins
JohnWilliams schreef:

En dat vind ik een nadeel van Craig...

Ahum, Tom Hanks!? Als er één acteur eenzijdig is dan is hij het wel.

Ah, zie nu pas dat er weer een pretentieuze draak van Zwick op komst is.

avatar van Amercianpie
deze lijkt me wel leuk, hou wel van die oorlog/actie films! ben benieuwd!

Hankieh
Kreeg de rillingen bij deze trailer.

avatar van Epitaph
Dito, vooral bij '' We will protect you''.

avatar van Albus Dumbledore
Ik weet niet hoe het zit, maar op imdb staat dat deze film pas op 19 maart in Nederland uit komt. Klopt IMDb's release, of deze van moviemeter?

Nou ja, net de trailer gezien en het lijkt me wel een erg goede film. Daniel Craig lijkt misschien in deze film op James Bond, maar hij acteert heel anders en dat is goed nieuws. Ik ben erg benieuwd.

avatar van Albus Dumbledore
Ethicus schreef:

Ze kunnen toch niet heel de film Pools en Duits praten, dat zou irritant zijn. Pools accent is voor mij genoeg.