Prom Night (2008)

Horror

geregisseerd door Nelson McCormick
met Brittany Snow, Johnathon Schaech en Jessica Stroup

Het eindejaarsbal op de school van Donna zal de beste avond van haar jonge leven moeten worden, een avond van schoonheid, magie en liefde. Samen met haar beste vrienden zal ze die avond haar nare verleden achter zich kunnen laten. Maar als de avond al snel opgeschrikt wordt door een moord is er maar één man die de dader zou kunnen zijn: de man van wie Donna dacht dat hij al lang dood was. Nu moeten Donna en haar vrienden zien te ontkomen aan de sadistische grillen van deze moordenaar.

avatar van SPT
SPT
Verschrikkelijk saaie film, die nog geen seconde spannend was of wist te boeien. Het schrijven van het plot lijkt gestrand te zijn bij het idee een film te maken over een moordenaar die naar een Prom bal toe gaat om een paar meisjes achterna te zitten. Veel verder dan de meest marginale uitwerking van dat plan komt het niet.

avatar van Daan258
Niks mis mee.
Geen geweldige film maar gewoon leuk om een x gezien te hebben.
Ik vind het altijd wel vermakelijk die simpele slasher films.

Dikke 2,5*

aha dus toch een horrorfilm op vrijdag de 13e. of nee hij begint om half 1...dus eigelijk op Valentijnsdag...en wat zenden ze uit om half 9...een valentijnsfilm! ben ik nou gek? waarom die twee niet omdraaien?...of nog beter ipv dit niet erg goede filmpje een ECHTE goede horror uitzenden op vrijdag de 13e!..

avatar van Kondoro0614
Prom Night

Prom Night is uiteraard niet de geweldigste horror film die er is. Ondanks dat de tieners wat simpel worden vermoord en de spanning niet aanwezig is loopt de film gewoon goed door waardoor ik m'n eigen niet verveeld heb. Prom Night stelde mij vooral NIET teleur en ik heb mij, m'n avond zo goed door gebracht. Zoals eerder vermeld is het allemaal wel te simpel gedaan. Moorden zijn te snel voorbij en der zit totaal geen spanning in de film. Ik vond de moordenaar er ook niet eng uitzien en zo ben ik eigenlijk snel uitgesproken over de minderen kanten van de film. Het verhaal is leuk bedacht en leuk om te volgen maar op veel punten erg dun. Het concept is daarin tegen leuk bedacht en vond het prima te doen. Af en toe word het te simpel afgemaakt (zoals bij haar in huis) dat je even denkt 'waar is het bloed'? Vermakelijk maar niet super, prima te doen om je avond door te komen.

avatar van Approve
Een vermakelijk, simpel filmpje. Een paar tieners die achterna gezeten worden. Dat kennen we nu onderhand wel. Maar dat soort filmpjes kan ik meestal wel waarderen, dus vind ik het niet zo erg.

Maar er zitten wel wat minpunten in de film. Alle clichés komen er in voor; 'Ik moet even wat pakken in onze kamer, jij hoeft niet mee hoor.' En ook dat kijkgaatje in de deur 'jumpscare' cliché, zag er slecht uit. Maar het ergste van allemaal, het spiegelkastje in de badkamer, waar je, als je voor de wastafel staat, makkelijk iemand binnen ziet komen, maar nee hoor, zij zag het niet. De aanvallen van de killer zagen er allemaal hetzelfde uit en ook nog is off-screen, je ziet dus (heel) weinig bloed in de film.

Er leken ook wat referenties naar andere films in te zitten, zoals; Halloween (kledingkast) , Friday the 13th (de slachtoffers komen tevoorschijn uit alle hoeken en gaten) en a Nightmare on Elm Street (de droom op het einde).
Natuurlijk net iets anders, maar daar moest ik gelijk aan denken.

Het was geen verkeerde film en heb me prima vermaakt. De muziek was goed, het acteerwerk was niet slecht (op een paar na, maar was niet storend). De spanning was er enigszins. Al met al een voldoende.

avatar van n00r
Een 3,9..

Wel grappig, ik wist niet eens dat er van het origineel (toevallig vorige week gezien) een remake is gemaakt. Omdat ik het origineel niet veel soeps vond, weet ik niet of ik deze ook zal gaan bekijken.

ik vind dit wel een leuke film,lang niet gezien.binnenkort maar weer eens zien.

avatar van IH88
“I did this for us..”

Matige horrorfilm. Het grootste probleem van Prom Night is dat het maar niet spannend wil worden. De moorden worden suf in beeld gebracht en het hoeft echt geen gruwelijke en bloederige zooi te worden, maar wat McCormick hier laat zien is wel het andere uiterste. Snow is een redelijke hoofdrolspeelster maar moet, net zoals de andere acteurs, de domste doen en zeggen. Wat Elba hierin doet is me helemaal een raadsel.

avatar van Sergio Leone
Meh.

B-filmpje waarin alle clichés van het genre met de regelmaat van de klok de revue passeren. Het eindproduct trekt op niet veel, maar dat had ook in ieder geval ook niet verwacht. Groot was mijn verbazing toen Idris Elba een rol bleek te hebben. Maar bon, iedereen moet ergens beginnen zeker?

avatar van Collins
Een vervelende film. Het label horror is erg overrated. Thriller ligt meer voor de hand. Nou vooruit dan, thriller met wat voorspelbare horror elementen.
De verhaallijn volgt bijna precies de verwachting. Geen onverwachte wendingen. Geen verbazingwekkende invalshoeken. Gewoon een rechttoe rechtaan verloop zonder verrassingen. Vol gemakzuchtig jatwerk uit andere producties. En dan ook nog eens veilig en niet shockerend gekopieerd zodat een te hoge dosis aan spanning en shock wordt voorkomen.
Na afloop zag ik het volgende: Rated PG-13 for violence and terror, some sexual material, underage drinking, and language. Wat een onzin. En als je dan aan horror denkt in relatie tot de film, dan weet je eigenlijk al genoeg. Van expliciete horror of andere vormen van expliciteit zal geen sprake zijn. Geen brute kills, geen gore, geen naakt. En dat klopt dan ook.
Tja, wat hou je dan nog over? Zinderende spanning natuurlijk. Heerlijke suspense. Maar nee, die dingen heeft de film ook niet. Van een spannende laag in de film of zelfs in een enkele scène is geen sprake. Er is een saaie aanloop naar de kills, die vervolgens tegenvallen. Er zijn onlogische keuzes van personages die daardoor heel voorspelbaar het ongeluk over zich afroepen. Saai. Er is het gestuntel van de politie. Er is zoveel en het is allemaal vervelend. Het duurt maar en het duurt maar.
Soms voelen 90 minuten lang. In deze brave en gemakzuchtige film is dat het geval.

Hoe kan ik het best een schreeuw laten... en om welke domste reden dan ook...
Dat is de film kort samengevat..... rubbish !!!