Prom Night III: The Last Kiss (1990)

Canada
Horror

geregisseerd door Ron Oliver en Peter R. Simpson
met Tim Conlon, Cynthia Preston en Courtney Taylor

Mary Lou, de prom queen die in de jaren '50 door haar vriendje werd vermoord, is opnieuw uit de hel ontsnapt en terroriseert opnieuw de gangen van de Hamilton High School. Mary Lou komt meer en meer in vorm en het dodental in de school loopt steeds hoger op, totdat de klassen wel erg leeg worden.

Rare reeks.

Na de nogal bruuske omslag in deel 2 richt deel 3 zich ook weer deels op een ander publiek. Het wordt een soort van horror/komedie.

Althans, tot dusver de intenties. Er zaten wel een aantal te pruimen érg flauwe grapjes in, maar daarmee houdt het dan ook op. Echt bar en barslecht, vaak totaal niet grappig en belabberde gore.

Maffe reeks, ééntje om snel te vergeten.

avatar van horrorjp
Na 2 leuke films van Prom Night gezien te hebben is dit een niet al te best vervolg. Iets wat heel belangerijk is en deze film niet heeft is die leuke sfeer waarbij er op een high school een hoop grappen en grollen worden uitgehaald. Dat is erg jammer en vond ik bij deel 1 en 2 nog wel redelijk goed.

Niet alleen een gebrek aan sfeer mist er maar ook veel andere belangerijke dingen. Ik kon me totaal niet inleven bij die gast en verveelde me vaak bij het kijken. Het is een erg low buget zo te zien.

De positive punten waren. De moorden alles zag er erg goedkoop uit behalve de moorden. En er was ook nog goed geacteerd voor zulke amateurs.

2,0* lijkt mij het beste voor deze film

avatar van FatMike
Prom night was een redelijk serieuse slasher.
Deel 2 was een omschakeling die me erg deed denken aan films
als Nightmare on Elmstreet en Carrie.
Dit deel was weer een verrassing en een aangename.
Door naar de horrorkomedie!

De opening is al fantastisch: de afdaling naar de
kist van Mary Lou en dan ineens is daar die leuke muziek en dansende, vastgeketende vrouwen, waarvan er eentje met een nagelvijltje de dikke ketting aan het losvijlen
is!
Meer fijne momenten: de leraar die met ijshoorntjes wordt
doorboord, de atleet die een stalen bal met zeer scherpe punt vangt, de terugkeer van een aantal dooie en de achtervolging in
Mary Lou's wereldje vol zombies!

Is dit deel uit de jaren 90?! Dit is zo'n voorbeeldje van goede
pulp uit die periode! Ben zeer benieuwd naar de 4e.....

3,5 Ster!

avatar van Richard_Voorhees
Aardig vervolg op het tweede deel. Vermakelijk, maar soms wat te flauw.