• 8.295.898 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Oliver Parker en Barnaby Thompson

Met onder meer: Talulah Riley, Gemma Arterton en Rupert Everett

Plot St. Trinian's

"Taking higher education to a new low."

De jongedames van St. Trinian staan bekend als onhandelbaar en de docenten hebben het er moeilijk mee. Maar als de school moet sluiten, besluiten ze zich eens in te zetten. Er komt een ingewikkeld plan op tafel, waarin diefstal niet ontbreekt.

imageimage

avatar van roy7477

roy7477

henkula schreef:

niet verder nadenken, gewoon grappige film

Helemaal mee eens. Niet hoogstaand, maar wel amusant.

avatar van Snitz129

Snitz129

In de onderstaande twee reacties kan ik mij prima vinden. 3*

avatar van Naduah

Naduah

Ik zit een kwartier te kijken en vind er geen klap aan...heb hem uitgezet...rommelige film...

avatar van acrazylady

acrazylady

leuke film

avatar van onyxke

onyxke

Coole film!

Gave film! Meiden met pit! Heerlijk anders dan anders!

avatar van Hanna01

Hanna01

Geweldig grappig! Heb me zeker vermaakt! Heerlijk! Soort addams family maar dan anders!

avatar van die hard

die hard

subliem

avatar van bulder

bulder

viel tegen helaas de voorkant is leuker dan de film zelf

avatar van die hard

die hard

leuke film

avatar van the-hague-pride

the-hague-pride

ook na een kwartier maar uitgeflikkert

valt niks aan serieus te nemen

ja het is een komedie, maar het was gewoon te stom voor worden en sloeg helemaal nergens op

avatar van EflYn

EflYn

Apart filmpje en zeker geen kwaliteitsfilm..

maar aan de andere kant is het ook wel weer te pruimen, verstand op nul en gewoon kijken..

avatar van N_SANE

N_SANE

De eerste 30/40 minuten waren erg moeilijk om door te komen en ik heb meermalen gedacht om het gewoon uit te zetten. Maar eenmaal deze 30/40 minuten te zijn doorgekomen, krijgt de film ineens een andere wending waarin hij wel leuk, grappig en zelfs spannend wordt!

Wel een leuke (kinder)film, net geen voldoende,

avatar van Scorpio11

Scorpio11

Ik vond er geen bal aan.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

De film kijkt vlug weg en is gewoon erg amusant. Luchtig, maar ik zou het ook geen tussendoortje noemen. Ik zou 'm zo een tweede keer willen kijken. Al was het alleen voor Gemma Arterton

avatar van Mezelf

Mezelf

Leuke film

het verhaal is leuk al worden sommige dingen wel snel gedaan, zoals dat .... (naamvergeten) opeens bevriend is met iedereen terwijl ze de dag ervoor nog in dr nakie rond huppelt

Verder erg grappig, het gaat natuurlijk nooit zo gemakkelijk maar het ziet er toch nog best overtuigend uit

avatar van Blokland

Blokland

Wat een baggerfilm...

avatar van Keane1983

Keane1983

Het eerste kwartier was een ware ramp om naar te kijken. Pas als ze the heist gaan doen komt er wat leven in de brouwerij.

Er zitten hier en daar wat leuke scenes in maar daar heb je ook alles mee gezegt.

De grapjes/humor was niet echt denderend en het acteerwerk was ook niet super.

Het is verder wel een leuke film om gewoon eens op te zetten met de gedachten op 0...Verwacht er niet al te veel van dan kan deze ook niet tegen vallen.

avatar van stoffel75

stoffel75

Te laag gemiddelde, vind ik. Na een tiental minuten wou ik deze film al afzetten, maar ik ben blij dat ik heb verder gekeken. Dit is een soort van anarchistische tienerkomedie; iets heel anders dan de meeste hollywood-produkties. Doet mij soms denken aan Monty Python, een soort kinderversie wel te verstaan. Soms ook leuke verwijzingen naar andere films (de hond noemt Mr. Darcy en kiest dan net Firth uit om te berijden bv.). Voor volwassenen misschien te onnozel, maar ik kon er wel om lachen.

avatar van nummervlinder

nummervlinder

Inderdaad veel te laag gemiddelde. Ik hou van de Britse sfeer, de aanwijzingen (P&P, Girl with a Pearl Earring), de acteurs (met name Colin Firth, Lena Headey en Gemma Arterton vooral)... En geen enkel personnage ergerde me echt in deze film .

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Krijkt hij een re-release ofzo, heb net de trailer bekeken op apple.com? Hij staat al tijden op de computer nooit echt de drang gekregen om hem te bekijken...maar de trailer zag er wel erg humoristisch uit, misschien toch maar een kans geven.

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Verrassend vermakelijk filmpje.

Natuurlijk vooral gericht op meiden, maar als je de make-overs en het meiden geklets weg laat hou je alsnog een erg leuk filmpje over. Lekker Brits met nog een aardig bekende cast. Erg anti-Hollywoodse grappen en dat houd de film lekker fris. Verder erg onschuldig, maar zeker niet standaard.

Gewoon leuk verhaal met geslaagde grappen en een hilarisch aftitelingsliedje.

3.0

avatar van Jules15

Jules15

Hier komt binnenkort zelfs een deel 2 van.

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

ze konden er veel meer van maken maar dat hebben ze niet gedaan ... de scenes waren meer saai dan amuserend en natuurlijk zeer ongeloofwaardig

avatar van lil'angel

lil'angel

hihi, grappige film met leuke en ff spannend, (niet egt heel veel) stukje..

echt een aanrader!

avatar van skipy05

skipy05

Viel me deze film tegen zeg. Ik had er veel meer van verwacht en ze hadden er iets veel beter van kunnen maken. Hij kon ook grappiger en iets minder dom.

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

Ik hou best wel van highschool films die een beetje cliche zijn,maar dit is gewoon een schande voor highschool cliche's

BBarbie

Gewoon een amusante komedie met veel inmiddels overbekende gezichten. Niet hoogstaand, maar niet verkeerd voor een regenachtige namiddag.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Komische films zijn voor mij net treinen. Soms zit je vanaf het begin precies in het juiste treinstel en volg je de rails gedurende de hele rit tot het eindstation: dan lach ik van a tot z met een film mee en sluit ik hem in mijn hart, zoals bijvoorbeeld Shaun of the dead. Soms zit je humeur in de éne trein en loopt de film op een parallel maar ernaastgelegen spoor mee, en af en toe snijden de trajecten elkaar (gelukkig geen treinongelukken op dit virtuele spoor) en dan lach ik om wat geslaagde grappen of een paar vermakelijke personages, zoals bijvoorbeeld bij The hangover.

Van St Trinians had ik best hoge verwachtingen, maar déze trein verdween al spoedig uit het zicht om nimmermeer terug te komen. Ik hou van Engelse humor, ik heb diverse Ealing-klassiekers in de kast staan en de makers van deze film zijn getalenteerd en vol goede wil (en in sommige gevallen ook nog eens spectaculaire eye candy), maar op de een of andere manier heb ik letterlijk niet één keer hoeven lachen. En wat bezielt Rupert Everett om zo'n onvoorstelbaar vervelende travestie-rol te spelen?

Niet te geloven dat één van de twee regisseurs verantwoordelijk was voor een aantal gestileerde en zeer geslaagde Oscar Wilde-verfilmingen.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Redelijk leuke film, maar eigenlijk wat erg flauw voorspelbaar en saai..

Onderhond

Erg geinig.

Had er nog nooit van gehoord. Blijkbaar maakt het ook deel uit van een langlopende franchise, maar de oudere films zijn ook niet al te populair hier. Deze film heeft in ieder geval het voordeel dat er extreem veel bekende koppen in zitten, dus op de één of andere manier kom je er toch ooit wel bij uit.

Aan de ene kant is het een wat maffe kinderfilm (deed me wat aan Matilda denken), qua regie refereerde het eerder aan jonge Jan Kounen. Nogal wild en gek dus. Da's eigenlijk best een toffe combinatie die ook gewoon goed bij de setting past.

Serieus moet je het absoluut niet nemen, dat maakt de film voldoende duidelijk. Verder vooral positief dat het tempo er goed in blijft zitten en dat de film niet te lang duurt. Na 90 minuten is het ook wel goed geweest en wordt er passend afgesloten. Binnenkort deel 2 van deze reboot maar eens meepikken.