Pistol Whipped (2008)

Actie

geregisseerd door Roel Reiné
met Steven Seagal, Lance Henriksen en Blanchard Ryan

Matt (Steven Seagal) is een aan lager wal geraakte corrupte, alcoholistische agent die veel schulden heeft gemaakt. Op een dag komt hij een mysterieuze man tegen die hem veel geld aanbiedt in ruil voor een paar ''klussen''. Ondertussen vecht Matt tegen zijn alcoholprobleem en de liefde voor zijn dochter helpt hem daarmee. Maar wat moet hij doen? Zichzelf uit de schulden proberen te werken of is de liefde voor zijn dochter toch belangrijker?

Iron Maiden schreef:
Aikido is toch hand to hand combat?

ik dacht dat aikido daarvan apart stond. ik vond eerder Hand to Hand Combat meer vuist en voetenwerk zoals in het
leger

avatar van Wommeltje
Dat er iemand is geweest die de titel "Pistol Whipped" heeft bedacht, kan ik met moeite nog begrijpen.... maar dat niemand hem tegen heeft gehouden...

avatar van AjaxRulezzz
Vond het een mooie actiefilm, een van de betere van Seagal. Er zaten mooie actie-scènes in, vandaar een 3,5.

domkey
gotti schreef:

Ook hier doet ie lang niet alles zelf hoor. Meer dan in zijn vorige films, dat wel...

Een kwartier!

avatar van The Almighty
Beste Seagal-film die ik heb gezien, goede actie, redelijke acteerwerk en goed verhaal.

CaptainTwisted
Prima film. Begon een beetje met B-scene, maar daarna werd ie heel erg goed hoor. Weer een van de beter Segals. 4*

avatar van glimlicht
Now you're cremated...

De scene waar Steven Seagal met twee geweerschoten een auto laat ontploffen is onbetaalbaar!

Verder is de film moeilijk om uit te zitten. Het acteerwerk is weer schrikbarend slecht maar het grootste probleem is het verhaal. Ze proberen er weer iets heel interessants van te maken... Laat iedereen nou maar gewoon schieten en vechten!

*2,0

Tarkus schreef:
Steven Seagal, bekend geworden door zijn vele martial-arts filmen in het begin van de jaren '90, is de laatste tijd wat op de dool geraakt.
Het genre spreek waarschijnlijk niet meer zo aan, maar ook en vooral, een groot acteur was en is Seagal niet, en wellicht daarom dat zijn laatste filmen niet meer het succes hadden als toen.
Trouwens, Seagal is een niet onverdienstelijk zanger, en is daar de laatste tijd meer met bezig.
Maar over deze film dan.. deze is toch niet zo'n slechte prent, en gaat terug naar het recept van zijn eerdere successen. Veel actie, gevechten en shoot-outs.
Maar het gaat allemaal wat trager dan we gewend zijn van Seagal, maar wat wil je, de man wordt ook wat ouder.
Toch heb ik in deze prent weer van zijn aloude capriolen weten te genieten.

Heb deze film opnieuw bekeken omdat ik hem samen met andere Seagal-films nu zelf in bezit heb.
En ik heb aan mijn eerdere commentaar niets toe te voegen.

GuyB
Seagal mist elke vorm van motivatie, de score van de film is hoger dan actieparels zoals Above The Law en Out For Justice, waar ie er heel wat meer zin in had. Op een gemiddelde kun je je niet baseren.

Misschien ligt het niet helemaal aan hem, want in de meeste van zijn films speelt hij een agent die liever sterft dan zijn trots opzij te zetten. Een rol als deze past niet bij hem, net zoals de bowlingshirts à la Charlie Harper die hij draagt. Het doet zijn geloofwaardigheid geen goed.

Met de actie, die niet overheerst, zit het relatief goed, Seagal's moves komen veel beter over dan de gunshots, wat ook goed is zijn de wonden en het dochterje van Seagal's personage.

Een magere rit.

avatar van Pete_033
GuyB schreef:

Mee eens dat die films een hogere score verdienen dan deze maar deze film is niet slecht. Ik vind dit persoonlijk zijn beste dtd-film van de laatste jaren.

De rol pas ook perfect bij zijn leeftijd.

De motivatie valt niet aan hem af te lezen maar dat is al het geval sinds Exit Wounds. De meeste van zijn vechtscene doet hij zelf dus wel een teken dat hij gemotiveerd was en het niet liet doen door zijn stunt-double zoals in zoveel andere dtd films van hem.

Ben een fan van steven seagal heb deze nog niet gezien ga hem straks even kijken ben benieuwt naar weer een verhaal van steven seagal

avatar van jeroentjuhhhhh
Reiné maakt er iets fijns van. Seagal is werkelijk über-cool. Eindelijk weer wat krachtige lines. Beetje het jaar (samen met 2009, A Dangerous Man (2009) e.d) waar de stijgende lijn weer werd ingezet na een aantal droevige tussendoortjes.

avatar van DragQueen
Seagal lijkt weer op routine te draaien in deze matige actiefilm. Zijn beste films liggen al mijlen ver achter hem, en het wordt er niet beter op. Steven lijkt zijn eigen acties ook niet meer zelf uit te voeren de meeste tijd, en acteert alles behalve overtuigend. Verder is het geheel qua verhaal en uitvoering ondermaats. De aanwezige actie, die bij vlagen nog wel aardig lijkt, kunnen de film niet boven de middelmaat brengen. 2 Sterren.

Reine krijgt Seagal zowaar wat in beweging en bovendien laat hij hem meer praten dan ooit lijkt wel. Veel beter wordt het er niet op, het verhaal is niet boeiend (al is het ditmaal wel te volgen) en de actiescenes zijn knullig. In Amerika zelf lopen wel meer van dit soort regisseurs rond lijkt me. De slow motions, typisch b regisseur trucje, werkt irritant en de shoot out op het einde is volstrekt fantasieloos.

avatar van Movie Jim
Seagal maakt zijn comeback in deze film.
Het is inderdaad een van zijn betere films.
Maar je moet er van houden.

avatar van Futs
Film is er één waar er "13" van in het dozijn zitten,dus verstand op nul en kijken. Als er niks op tv is en je kan nog niet slapen,dan is deze film wel om aan te zien. Enige probleem is Seagal...hij is toch echt te oud om in zulke films te spelen. Allemaal die trucages om het vlot te laten uitzien falen ook hier...Seagal is te oud en heeft een kilootje te veel,hier en daar. Vroeger was hij echt heer en meester wat vechtfilms aangaat. Oke,hij is nu wat ouder,maar gaat er bij hemzelf geen belletje rinkelen? Of bij de heren die zo'n films maken?

ipman-99
"Well, probably I would like you a lot less if you had a dick. ." ... " !!!

Het betere werk met Seagal (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Pistol Whipped' is een heerlijke
genietbare Actiefilm waar altijd wel iets in valt te beleven.
Genoeg actie momenten in de vorm van gevechten en vuurgevechten.
Steven Seagal is weer zijn onverstoorbare zichzelf met zoals eerder
gezegd ... heerlijk betrokken in al dat actie-gebeuren.
Opvallend ... klein rolletje voor Lance Henriksen !

avatar van Flitskikker
Begon leuk, met goede gevechten en hilarische onelines en droogheid, maar zwakte toen af tot een flauwe brei aan scènes. Het verhaal sprong van de hak op de tak en de actiescènes waren opeens verdwenen. Maar voor het verhaal kijk ik geen Seagal-films.
Het niveau van het begin werd helaas niet meer gehaald en eindigde in een hersenloze schietpartij die veel te lang duurde. De ontploffing van de auto was dan wel weer erg komisch.
Acteerwerk, effecten (bij die achtervolging) en de ondertiteling werkten ook niet echt mee.

6,5/10

avatar van FunkStarr
Saaie, lege, inspiratieloze 13 in een dozijn Seagal, en weer hetzelfde als al zijn andere straight to dvd materiaal, ook nergens plaats voor een greintje humor of wat dan ook. Het is ook weer niet het slechtste wat ik heb gezien maar één van Seagal's beste? Nee dan moet je toch echt terug naar zijn jaren 80/90 films.