• 8.252.932 stemmen

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: David Nerlich en Andrew Traucki

Met onder meer: Maeve Dermody, Ben Oxenbould en Diana Glenn

Plot Black Water

"What you can't see can hurt you."

Grace, haar vrienden Jim en Adam en haar jongere zus Lee beslissen om tijdens hun vakantie een riviertrip dwars door Noord-Australië te ondernemen. Wanneer de reizigers door een moeras varen, slaat hun bootje plotseling om en dan blijkt dat Jim spoorloos verdwenen is. Zich realiserend dat ze net aangevallen werden door een krokodil, sleurt Adam Grace weg van de plaats des onheils, naar de veiligheid van een boom. Maar Lee tracht zich nog krampachtig vast te houden aan de gekapseisde boot. Adam en Grace proberen er alles aan te doen om Lee en de boot op het droge te krijgen, maar de boot zit muurvast. Gestrand in het midden van een half overstroomd moeras, moeten de drie reizigers een manier zien te vinden om hun avontuurlijke trip alsnog te overleven.

imageimageimageimage

avatar van leatherhead

leatherhead

Beste monster/animal horror die ik heb gezien. Geen één film die ook maar in de buurt komt.

Had een standaard monsterfilmpje ala Crocodile verwacht wat dus helemaal niet het geval bleek te zijn. Hetgeen wat deze film zo goed maakt is dat het allemaal heel realistisch gebracht is. Camerawerk was goed, een levensechte krokodil en de acteerprestaties waren ook zeker niet slecht. Ook de beperkte cast is wat mij betreft een pluspunt. Het creërt een soort hulpeloos gevoel, er is niemand die de familie nog kan redden.

Natuurlijk heeft de film niet alleen maar positieve punten. Of sommige momenten was de film wel wat cliche en soms werd ik dat geklooi in o.a. de bomen wel een beetje zat.

Toch een grote verassing. 4,0*

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Rechttoe rechtaan thriller over een trio dat verdwaald geraakt in de Australische mangroves en geconfronteerd worden met een krokodil. Zeer sterk camerawerk en knappe natuurbeelden van de mangroves.

De spanning vloeit voort uit de natuurlijke angsten van de mens van hetgeen zich onder het water bevindt en dat buiten de makers zeer goed uit. De film gaat heel efficient en zuinig om met expliciete scènes en werkt daardoor des te beter als thriller.

Misschien niet altijd clichévrij (zie die finale) maar als thriller werkt het zeer zeker er zullen heel veel op de punt van hun stoel zitten en opgelucht zijn als de film voorbij is (positief bedoeld) hihihi

avatar van Martine147

Martine147

Mmm.. ik vond het niet echt een hele spannende film. Natuurlijk is het allemaal best wel realistisch, maar het idee dat zo'n krokodil dagen lang op dezelfde plek blijft en de personen als het ware pest, vind ik weer een stuk minder realistisch overkomen. Verder vond ik het over het algemeen wel redelijk goed geacteerd.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Aardig filmpje, realistische spanning. Fraaie beelden een enkele keer.

avatar van Insignificance

Insignificance

Open Water zal ongetwijfeld als inspiratiebron hebben gediend. Niets mis mee, maar om dan zo'n nachtelijke onweer sequentie helemaal over te nemen, is wel erg gemakkelijk. Enfin, Black Water doet het met prachtige mangroven en meer natuurschoon. Van de krokodil is beduidend minder te zien, maar de suggestie van zijn aanwezigheid voedt de vrees, terwijl de locatie het uitzichtloze benadrukt.

Vanaf de eerste keer dat-ie droogjes opduikt, is het menens. Toch komt het gewicht van de film meer en meer op de schouders van het onfortuinlijke gezelschap te liggen. Cast en ook het script blijken dat bij lange na niet aan te kunnen en zo raakt het onderweg meer en meer z'n pit kwijt. Een scheut fysieke horror had het nog enigszins kunnen redden, maar de finale blijft ook aan de tamme en lauwe kant.

avatar van Gluon

Gluon

Aardige film, had wel veel meer ingezeten

Het ontbrak toch wel een beetje aan spanning

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Waardeloze film! De film speelt zich maar op 1 plek af en dat is de boomstronk.

Overdreven gedoe van de acteurs en dat engelse accent, nee dan vind Ik Rogue stukken beter als ik voor een krokodillen film zou gaan.

Deze film was heel soms een beetje spannend, maar allemaal te saai en langdradig

avatar van Geno

Geno

Nee, met een dergelijk script kun je weinig aanvangen. Gevangen op een tak door een krokodil. Dat was 't toch. En maar gillen en maar bang zijn en maar rillen. Om daar naar te moeten kijken de hele film vind ik geen spanning. Ík moet bevangen zijn; dóór en mét hen.

Leuk geprobeerd, en alles is eruit gehaald wat er in dit non-verhaaltje zit... maar 't blijft niets...

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Een paar goede stukjes met spanning,maar de spanning was te weinig aanwezig.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Geno schreef:

Klopt !

avatar van Leno

Leno

Het script is erg mager en weet over de gehele speelduur niet te boeien. De karakters zijn namelijk ook niet interessant en van humor, gore of nagelbijtende spanning moet deze film het ook niet hebben. Het wordt allemaal bovendien veel te serieus gebracht; dan moet je ook met een beter verhaal komen.

Onderhond

Zeer slecht.

Op de één of andere manier zie ik hier het appeal nog wel van ... 10 jaar geleden. Het realisme dat nagestreefd wordt is niet meteen found footage materiaal, maar het leunt er toch wel redelijk dicht tegenaan. Echter 10 jaar later is het een drakerig onding.

Wel props voor de echte krokodil, dat heeft een film als deze echt wel nodig. Maar verder stelt het bitterweinig voor. Visueel oogt het extreem goedkoop, acteerwerk is droevig en qua opbouw heeft het ook weinig om het lijf. Het is één ding om op less is more te spelen, maar het zoveelste beeld van een wateropvlak waar wel of niet een krokodil in zou kunnen zitten is gewoon niet meer spannend.

Het diertje komt ook steeds op de verwachte momenten en hoewel domme personages eerder regel dan uitzondering zijn in dit soort films, zijn deze drie toch wel van een speciaal kaliber. Het is gewoon sfeerloos, saai en traag, een film om snel weer te vergeten. Maak het dan maar iets minder realistisch wat mij betreft, of neem een paar geschikte regisseurs aan.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19536 berichten

Best wel goed. Net zoals een aantal anderen moest ik ook de link leggen met Open Water, maar die vond ik toch maar saai. Hier gebeurt er redelijk wat en het komt toch vrij realistisch over en het lijkt er toch op dat ze met echte krokodillen hebben gewerkt. Het probleem is dat de opbouw van de film erg kort is en dat je meer dan een uur zit met 3 mensen die aan een krokodil moeten zien te ontsnappen. Hierdoor zijn er nogal wat scènes die echt te lang worden uitgesponnen, praten gaan van punt a naar b, beetje dromen. De voortdurende dreiging hoewel we niet veel van de krokodil te zien kregen was wel voelbaar en een paar keer was het toch even billen knijpen vooral dat moment als de twee zussen door het water waden en dan zien ze zo ineens de snuit van die krokodil opduiken, bangelijk!

avatar van Boeikens

Boeikens

Mooi geschoten en best beklemmend/sfeervol echter ontbrak het me wel wat aan spektakel. Zo draagt de aanvankelijk opgebouwde spanningsboog niet de hele film en wordt het verhaal wel wat eentonig.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Spannend

Er gebeurd niet zo veel maar toch is het wel erg spannend.

Tevens zijn de mangrove sfeervol als locatie dus hou je van dit soort films dan is dit een goeie

avatar van Imane10

Imane10

Heel spannend. Alleen ik vond het einde echt heeeeel sneu en ik was er best wel ontdaan door achtergelaten :”(

avatar van shrink

shrink

Wel een aardige film. Duurt allemaal wel wat lang, maar je blijft zitten kijken omdat je het einde wilt weten.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het wordt nooit echt spannend, al denken sommigen er anders over. De krokodil krijg je niet vaak in beeld, helaas.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ergens knap dat ze van zoiets eentonigs als een groepje dat in een boom vast zit zoiets spannends hebben weten te maken en ook knap dat je van zoiets spannends als een groep die geterroriseerd wordt door een krokodil zoiets saais hebben kunnen maken.

Want ja, Black Water geeft me mixed feelings. Ik heb me aan de ene kant prima vermaakt. Simpel concept en toch is het nog best boeiend. Het voelt vooral realistisch aan. Mensen die redelijke logische dingen doen, geen dier met bijna bovennatuurlijke kwaliteiten zoals in veel van dit soort films. Aan de andere kant is het op een gegeven moment wel klaar met mijn interesse en had er wat meer tempo en actie is gemogen. Niet dat het een goedkope krokodil-versie a la films als Anaconda moet worden, maar de film mist wel wat. De krokodil ziet er trouwens realistisch en overtuigend uit, het mag gezegd worden.

Ruim voldoende, dat wel. Een van de betere films met een dodelijk dier in de hoofdrol.