Black Water (2007)

Australië
Thriller

geregisseerd door David Nerlich en Andrew Traucki
met Maeve Dermody, Ben Oxenbould en Diana Glenn

Grace, haar vrienden Jim en Adam en haar jongere zus Lee beslissen om tijdens hun vakantie dwars door Noord-Australië een riviertrip te ondernemen. Wanneer de reizigers door een een moeras varen, slaat hun bootje plotseling om en dan blijkt dat Jim spoorloos verdwenen is. Zich realiserend dat ze net aangevallen werden door een krokodil, sleurt Adam Grace weg van de plaats des onheils, naar de veiligheid van een boom. Maar Lee tracht zich nog krampachtig vast te houden aan de gekapseisde boot. Adam en Grace proberen er alles aan te doen om Lee en de boot op het droge te krijgen, maar de boot zit muurvast. Gestrand in het midden van een half overstroomd moeras, moeten de drie reizigers een manier zien te vinden om hun avontuurlijke trip alsnog te overleven.

avatar van nightbreed
Mooie realistische beklemmende en claustrofobische thriller/horror met zeer goed acteerwerk.
Mijn oerinstinct ontwaakte bij het kijken naar deze zenuwslopende film die ik toch 1 van de spannendste films vind die ik ken.
Ik vond de muziekale effecten ook erg mooi, het paste helemaal bij de sfeer van de film.
Bij dit soort films verwacht je altijd van die Jaws-achtige deuntjes maar gelukkig hebben de makers van deze film daar niet voor gekozen.
Vergeet alle suffe low-budget horrorfilms, dit is pas pure horror.

film was best vet maar jah ik vondt somige dingen wel raar .
mob doet het ineens niet met die hand die raf was vond k ook raar en het raare is hoe komt het dat er maar 1 kroko is hij heeft vast moeders en vaders en misschien heeft hij zelf ook kinderen dus 1 kan nooit

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijk claustrofobische horror, met een paar spannende momenten, die echter iets te langsradig wordt. Echt voorspelbaar is het verhaal niet en daarom is de film bovengemiddeld. Echt goed is hij helaas ook niet.

avatar van dims
Redelijke film, maar Ik miste de echte spanning, daarom geef ik een 2,5.

avatar van Icer
Dit doet doet me denken aan de "open water" films.

Een film hoeft niet veel te kosten om je handen voor je ogen te laten verschijnen.

Ik voelde net als bij de eerder genoemde films echte spanning, films die naar mijn mening ondergewaardeerd worden.

Weten dat er iets is, niks zien of horen en nog gelijk krijgen ook (het "zie je wel" effect), dat is echte spanning.

Een half puntje extra dus, omdat het zo spannend was.

Gebaseerd op waar gebeurde feiten.

avatar van Jan met de pet
Aardige film.........geen topper, maar al met al niet verkeerd : 3.0

orbit
Prima suspense deze film en niet belachelijk of ongeloofwaardig. Het is bewezen dat mannetjeskrokodillen inderdaad een territorium hebben en alles daarbinnen als voedsel/bedreiging beschouwen. Zo ook hier dus.

Gewoon een goede en degelijke film die door zijn simpele maar goede uitgewerkte verhaallijn zeer aangenaam is om te bekijken. Er wordt een beklemmende sfeer gemaakt tijdens de film die van het begin tot het einde duurt. De weinige acteurs die meededen aan de film waren stuk voor stuk goed. Beeldkwaliteit en het geluid op dvd (5.1) was ook prima en dat tilt de film naar een hoger niveau. Kortom voor mij is de film 3,5* waard.

best spannende film , gemaakt met een beperkt budget , maar een film hoeft niet duur te zijn om spannend te zijn . De acteurs waren zondermeer goed en het verhaal kwam voor mij geloofwaardig over , op een paar details na . De moeite waard om eens te bekijken .

crack1
nightbreed schreef:
Vergeet alle suffe low-budget horrorfilms, dit is pas pure horror.

Ben ik het met eens,vond dit meer dan goed.
Suspense is zeker aanwezig en geen idiote carnaval-trucage!

avatar van Ruben1994
niet de beste krokodillen film,
maar wel een van de betere...
mooie verloop van de film, en ik heb ervan genoten
*3.0

avatar van playah26
leuke goede thriller die constand boeiend bleef..
goede acteur prestaties
mooie filmlocaties
alleen het verhaal is niet echt indrukwekkend (maar is ook gebaseerd op ware feiten)

Ondanks dat de krokodil er erg nep uitzag was dit een prima film want hij was zeer realistisch en geloofwaardig. De film was ook gebaseerd op een ware gebeurtenis.

Na de eerste aanval van de krokodil wordt het effen wat saaier, maar gelukkig is dat van korte duur.

Inderdaad zoals hierboven ook al gezegd "Open Water" maar dan met een krokodil, maar wel wat beter.

MovieEter
Prima film! Erg spannend, best realistisch en met het acteerwerk is ook niks mis.

7.5/10

Best een goede film. Geen seconde verveeld. 3*

avatar van jeroentjuhhhhh
Niet zo geslaagd in zijn opzet..

Het kiest er voor niet de weg in te slaan zoals al die andere croc films, deze kiest voor een realistische aanpak.
Maar het gebrek aan actie, en de vele saaie momenten hebben het totaal verpest.

Het ziet er allemaal aardig uit, de croc ziet er netjes uit (Geen goedkope CG krokodil, gelukkig!) en er word goed geacteerd..
Maar het is allemaal zo traag, maar wat wil je wanneer er 3 mensen 80minuten lang in een boom zitten te bedenken wat ze gaan doen om weg te komen, dat is meteen de zwakke plek van deze film..
Met dit idee kun je gewoon té weinig kanten op, waardoor het eentonig en voorspelbaar word..

Ik kon het al van kilometers ver zien aankomen wie er dood ging, wanneer etc..voorspelbaarheid ten top.
Spanning? Nee ik vond er niks aan, er was nooit veel dreiging te voelen, daar was het te voorspelbaar voor.
Ik snap dat je niets té geks moet doen omdat het op '' waar gebeurde feiten'' is gebasseerd maar maak de film dan 70-75 minuten lang, dat komt vaak films alleen maar ten goede (Cloverfield, [rec] etc...)

Eigenlijk kan ik dit alleen maar 2* geven, het is te makkelijk gedaan.

avatar van ThaMovieVoter
Theunissen schreef:

Ze gebruiken toch echte krokodillen in deze film?

avatar van Vascago
Ja vast. Hoe willen ze die trainen dan om trucjes in een film te doen?

ThaMovieVoter schreef:

Ze gebruiken toch echte krokodillen in deze film?

Dat dacht ik dus ook, behalve in sommige scénes, waar hij bijvoorbeeld uit het water springt zag het er uit alsof het CG was..
De rest zag het er bijzonder realistisch uit

aerts007
Wie gaat de boot halen,realistisch,toch wel.
Saai, dat heb ik zo niet ervaren,prima film!

aerts007
jeroentjuhhhhh schreef:
Niet zo geslaagd in zijn opzet..

Maar het gebrek aan actie, en de vele saaie momenten hebben het totaal verpest.

Eigenlijk kan ik dit alleen maar 2* geven, het is te makkelijk gedaan.

Alsof een realistische aanpak zomaar gelinkt wordt met aktie!
Dat zou pas makkelijk zijn.En ongeloofwaardig..

aerts007 schreef:

Alsof een realistische aanpak zomaar gelinkt wordt met aktie!
Dat zou pas makkelijk zijn.En ongeloofwaardig..

Nee maar dat hoeft ook niet persé als het maar spannend is, en wanneer dat niet het geval is, houd het gewoon op, en dan mis ik de aktie om het allemaal nog een beetje interesant te houden voor mij persoonlijk

avatar van mikey
Best een spannende a-drift lookalike.
De krokodillen zijn heel aardig geïntegreerd in het beeld. Ze zijn op andere momenten opgenomen en vervolgens door de computer in het beeld gecopy-pasted ipv een getekend monster vanuit een 3d programma. Een perfect voorbeeld van hoe je computers wel kan gebruiken in films.

avatar van Xen0n
Wel een aardig filmpje, hij werd op de langere duur wel saai moet ik zeggen. En dan is het nog al moeilijk om je lach in te houden omdat die hoofdpersonen zich zooooooooooo 'dom' voordoen. Laten we door de bomen gaan -.-' Nouja deze mag weg met 1x een beetje leuk maar zeker geen 2e keer... In het begin was het nog wel om aan te zien, maar naar het einde toe... Nouja, kleine 2,5*

avatar van Norma
Juist het feit dat de film niet vol zit met onafgebroken actie maakt dat ik hem behoorlijk spannend vind! Je zal daar maar zitten in die boom.. Het " ja, en wat nu?"- gevoel wordt goed overgebracht en het wachten op de volgende ellende die zich aandient -of juist uitblijft- is zo nu en dan bijna ondraaglijk. Het is geen hoogstaand drama uiteraard, maar de sobere aanpak werkt in dit geval prima en er zitten voldoende griezelmomenten in om je als ramptoerist met onbewust opgetrokken voetjes op de bank mee te vermaken.

avatar van mayhemblik
Hele spannende film over een hele stoute krokodil, ik heb het laatste deel letterlijk vanaf het puntje van de bank moeten bekijken.
En inderdaad Norma ik zat ook met opgetrokken voeten op de bank.

avatar van brasikurtz
crocodile dundee had korte metten gemaakt met deze 'kroko '

brasikurtz schreef:
crocodile dundee had korte metten gemaakt met deze 'kroko '

Anders Tarzan wel!!

mayhemblik schreef:
Hele spannende film over een hele stoute krokodil.

Wat bazel ik hier nou, hij woont daar toch, het dier in kwestie had groot gelijk.

avatar van ;)
;)
heerlijke film leek me niet te overdreven.