Rambo: First Blood Part II (1985)

Actie

geregisseerd door George P. Cosmatos
met Sylvester Stallone, Richard Crenna en Charles Napier

Ex-Green Beret en Vietnamveteraan John Rambo zit inmiddels al drie jaar vast in een kamp waar hij zware arbeid moet verrichten als straf voor de gebeurtenissen uit 'First Blood'. Zijn voormalige kolonel Trautman komt hem opzoeken met een aanbod: of nog vijf jaar zware arbeid, of een missie in Vietnam om een aantal Amerikaanse krijgsgevangenen te lokaliseren. John kiest voor het tweede. Hij komt onder commando te staan van Murdock, een man die niet het beste met John voorheeft...

1985: Stallone against Russia
Eerst in Rambo II en daarna in Rocky IV.

Deze vind ik de minste doordat eeen klein jochie de film echt verziekt.

vic
ja ik vind zelfs de derde, die zwaar overdreven is leuker dan deze. De eerste rambo vond ik persoonlijk wel goed

avatar van Goodfella
Ik vond deel III ook leuker ja. Volgens mij is dit duidelijk de minste. (Voor zover je kunt spreken over "beste" en "minste" in deze triologie... )

(Voor zover je kunt spreken over "beste" en "minste" in deze triologie... )
First Blood vind ik met afstand de beste. Alleen de laatste 10 minuten zijn ergerlijk.

avatar van Ralfke
Daar gaan we weer...

Ooit wel 's gezien, was niet al te best als ik 't me goed herrinner. Is me niet echt bijgebleven.

Diesel
Had een veel betere aktie film kunnen zijn. Vooral slecht door de afschuwelijke regie en de hoge onrealiteits gehalte. Hersenloos vermaak van de bovenste plank.

Wel een onvergetelijke quote:
"I want, what they want, and every other guy who came over here and spilled his guts and gave everything he had! For our country to love us as much as we love it! That's what I want!!"

2.0/5.0

die qoute was voor mij vooral onvergetelijk slecht... een ander zwak punt uit een film die ik vanwege het thema helaas veel te serieus dreig te nemen.

Diesel
mister blonde schreef:

Hoezo slecht? De quote komt juist erg overeen met het thema van het verhaal.

De manier waarop het gezegd wordt door stallone, de context, de zogenaamde inhoudelijke PC boodschap, ik werd er een beetje misselijk van.

avatar van U-96
Goede film, ook al heb ik First Blood en Rambo 3 niet gezien. Dat einde dat John zo met een M60 de Commando-basis verknald is wel het gaafst, ook al klopt het voor geen meter.****

avatar van U-96
BBC laat waarschijnlijk de hele triologie van John Rambo zien, dus bereid je maar vast voor op Rambo III.

avatar van U-96
Gisteravond gekeken. Met maar 2 sterren is deze film op MovieMeter behoorlijk onderschat. Als je niet van Rambo-films houdt, okay, dat moet je zelf weten, maar om het nou meteen een 0.5 te geven, dat gaat veel te ver. Op sommige punten klopt deze film niet, maar dat maakt niets uit, want het is een hele goede, realistische en bijzondere aktiefilm. 4.5 sterren.
Trouwens, wel relax kijken zonder reklame op BBC.

daar gaan we weer...

Op sommige punten klopt deze film niet

sommige?!

maar dat maakt niets uit

uh-huh..

want het is een hele goede,

slecht onzinnig verhaal, beroerd geacteerd en matige actie scenes

realistische

oh come on!

en bijzondere aktiefilm.

bijzonder als in: mijn god hoe krijgen ze het voor elkaar om zo'n debiele film te maken.

avatar van Ramon K
Realistische??? The Muppets Movie is nog realistischer dan dit Ramboprentje!

Hobbes + Ramon K,
Ik ben dol op de Rambo-films, jullie blijkbaar niet. Meningen verschillen, niks mis mee toch?

Hobbes + Ramon K,
Oke dus!

avatar van Ramon K
Tuurlijk kun je gek zijn op Rambo-films!
Maar onderbouw je 4,5 sterren dan niet met termen als 'realistisch', want dat is gewoon niet waar.

Ramon K schreef:

Tuurlijk kun je gek zijn op Rambo-films!

Bij nader inzien geef ik jouw gelijk, Ramon K. Ik heb net 13 fouten uit deze film gelezen op www.MovieMistakes.com, en er zitten er wel een paar groffe bij, maar dat bederft voor mij echt de pret niet.
Rambo III heb ik weliswaar niet gezien, maar dit zijn nou echt films waar ik helemaal in kan zitten, en die ik gewoon leuk vind.
Geef toe, er zat wel hele mooie muziek bij.

maar om het nou meteen een 0.5 te geven, dat gaat veel te ver.

4.5 sterren.

Wie gaat er hier nu ver?

avatar van U-96
Zoals ik al zei Wouter, ik vind de Rambo-films leuk, jij niet. Ik vind First Blood part II leuk/goed, dus dan geef ik hem 4.5 sterren. Als jij er dan last van hebt dan is dat je eigen probleem. Niet iedereen hoeft maar liefhebber te zijn van Lord of the Rings, The Matrix, Godfather, Pulp Fiction, dat soort dingen. Ik vind Rambo goed. Jij hebt niet het recht om mij af te zeiken om dingen die ik leuk vind.

Allemaal leuk en aardig, maar wie begint er met zeuren over andermans cijfers? Ik herhaalde slechts jouw eigen woorden, vriend.

Wouter schreef:

Nee, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel: Als je Rambo slecht vind, mij best, dat mag iedereen zelf weten, maar er zijn mensen en die geven alle Rambo-films 0.5 sterren om het gemiddelde omlaag te brengen.

U-96 schreef:

dus jij geeft 4.5 ster alleen om het gemiddelde omhoog te halen?

avatar van Da Jando
U-96 schreef:

Nee ik niet dat er bij deze film mensen zijn die een 0,5 geven om het gemiddelde omlaag te halen. Ik kan me goed voorstellen dat sommige er gewoon geen ene klap aan vinden.

En Hobbes, hij geeft 4,5 sterren omdat hij het een goede film vind, niet om hem omhoog te krikken. (denk ik)

Tja. Ik vind een 4,5 nog ongeloofwaardiger dan een 0,5, maar wie ben ik...?

Wouter schreef:

Tja. Ik vind een 4,5 nog ongeloofwaardiger dan een 0,5, maar wie ben ik...?

Laat iedereen nou gewoon leuk vinden wat ze zelf willen. Niet iedereen hoeft zich aan jouw normen en waarden toe te passen. Laten we nu maar stoppen met deze ruzie, want het heeft helemaal geen zin meer.

U-96 schreef:

Laat iedereen nou gewoon leuk vinden wat ze zelf willen.

Doe jij dat dan?

Anyway, ik geef een mening, meer niet. Van mij part geef je een 5.

ik geef deze film 3.5 sterren, omdat ik hem zeer onderhoudend en vermakelijk vind, en ik beoordeel de film als een aktiefilm uit de jaren 80, en niet als een psychologische
thriller of als een historisch kostuumdrama, want daar is deze film niet voor gemaakt en is ook duidelijk nooit de bedoeling geweest.
origineel is ie niet, maar dat boeit mij niet, omdat ie niet origineel is en vol cliche's zit, wil niet zeggen dat dan de film niet vermakelijk is.

avatar van U-96
Vermakelijkheid, dat is waar ik films op beoordeel. Bijne iedereen op MM beordeelt films op akteerwerk, akteurs, enzovoort. Niks mis mee hoor, maar ik beoordeel de meeste films op vermakelijkheid. Rambo: First Blood part II heeft veel fouten, dat maakt toch verder niks uit. Ik vind deze film heel leuk om naar te kijken, dus geef ik hem 4.5 sterren. Maar ja, niet iedereen keurt dat goed.