Hitman (2007)

3,08 (1938)
1938 stemmen

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad
89 minuten / 94 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Xavier Gens
met Timothy Olyphant, Dougray Scott en Olga Kurylenko

Een huurmoordenaar die werkt voor 'The Agency' en wiens naam alleen bekend staat als Agent 47 komt terecht in een politiek complot. Hij wordt achtervolgd door zowel Interpol als het Russische leger terwijl hij door Oost Europa heen trekt.

Leuke film als je van actie houdt en gewoon wat vermaak wilt.

normen93
Classass schreef:
Leuke film als je van actie houdt en gewoon wat vermaak wilt.

oja

avatar van iGeO
Ken de game niet dus weet niet veel van de achtergrond, maar al met al een leuke actie film.
3***

avatar van seagal189
zit lekker veel actie in maar zo is hij niet in de game.
maar wel een leuke film:P

Diesel
1* voor Olga Kurylenko.

actiefilm...goed vermaakt. tuurlijk geen oscarwerk, maar goede actie

uitstekende verstand op 0 film... goeie actie, goeie gevecht scene's en goeie muziek 4*

avatar van Woltertjes
Zeker niet de hitman uit de spellen. Deze hitman doet alles met veel meer actie en met minder stealth. Ik vond de film daarom een beetje een tegenvaller. Het was denk ik leuker geweest als de hitman zijn missies met meer taktiek had uitgevoerd.
Niet dat het geen leuke film was. Er zat genoeg actie in met goede gevechten en was wel vermakelijk.

avatar van brabusRUS
Ga de film zo even kijken. Maar ik heb er niet echt goede verwachtingen van. Timothy Olyphant speelt er namelijk in en daar ben ik geen fan van.

avatar van tsjong
Veel actie, alleen daar blijft het net wat te veel bij.
Voor de rest heel goed

avatar van otherfool
Actiefilm weet niet boven het gros uit te steken. Typisch verhaaltje over koele killer die in een web van intriges terecht komt. De actiescenes zijn redelijk, de love interest zwak en over Olyphant zelf ben ik ambivalent; hij heeft ergens wel uitstraling maar mist toch iets... Er is 1 scene in de auto waar hij emoties moet tonen en het gaat prompt mis. Film ook met een behoorlijke anticlimax...

2,5*.

otherfool schreef:
Film ook met een behoorlijke anticlimax...

Dan raad ik jou bij deze af geen films van Roman Polanski te kijken.

avatar van otherfool
Nu heb je mijn nieuwsgierigheid gewekt natuurlijk...

Vertel?

The Last
Het liefst doe ik het niet, maar als je het graag wil weten: SPOILER zijn films (van wat ik heb gezien natuurlijk) eindigen nl. altijd met een 'anti-climax'. Neem niet weg dat hij wel goede films maakt.

The Last schreef:

Oh haha ik dacht dat het inhoudelijk iets met Hitman te maken had. Is me nooit zo opgevallen bij Polanski (ik zag er 4 tot nu toe), maar ik zal er vanaf nu op letten

The Last
Tja, de ene vind het briljant, de ander (oa ik) een anti-climax..

Gauw ontopic weer.

avatar van brabusRUS
Deze film vond ik echt slecht. Als Rus ergerde ik mij aan heel veel dingen, waardoor ik de film absoluut niet serieus kon nemen. De film was soms zo slecht dat ie soms een beetje grappig werd.

Erg slecht.

Russen worden inderdaad nogal onnozel afgebeeld.

avatar van KdB
KdB
zeer vermakelijke film, goed voor een avondje niets doen

avatar van MiranLovertje
Goeie film. Lekker aktie. Veel schieten! Je moet er van houden denk ik.

avatar van Eddy (Edward)
Diesel schreef:
1* voor Olga Kurylenko.

dat slaat nergens op, je moet stemmen voor de hele film~!!~

avatar van Friday the 13 th
Een actiefilm met constant actie in, nergens werd hij saai. Zeker goede acteerprestaties. De film bevatte ook enkele leuke scenes. Wel veel cliché dingen, maar dat hoort zo vermoed ik. Kijk niet veel actiefilms, maar deze vind ik wel een aanrader.

avatar van Angel24
Zwakke film, acteerprestaties onder de maat, vooral de hoer was erg irritant en te aanwezig.

avatar van Charlie Cheese
Ik vond het best een vette film, dat komt natuurlijk ook omdat ik de games veel heb gespeeld.

Vond het vooral grappig dat Timothy een beetje liep zoals Agent 47 ook in de Hitman series loopt.

Gewoon een goede film met genoeg actie

avatar van korenwolf
Zware teleurstelling. Als je de beschrijving neemt moet het een spannende film zijn en op basis daarvan leek het me wel wat. Mijn verwachtingspatroon was weer eens te hoog. Ik was na afloop erg teleurgesteld. Daar ik dacht dat het een spectaculair schouwspel zou zijn, heeft het het allemaal net niet. Het raakt niet, is niet spannend, is niet overtuigend en het verhaal snap ik op momenten ook al niets van (en dan na te gaan dat het concept niet eens moeilijk is).
Volgens mij is Xavier Gens gewoon een fan van james bond of de bourne trilogy en heeft hij het computerspel gepakt vanwege de potentiele raakvlakken. Aardig idee, helaas teveel van hetzelfde en allesbehalve overtuigend.

Aan Olga Kurylenko lag het zeker niet........ mooie verschijning om het wat op te fleuren!

avatar van Mikemans
Kan hier weinig over vertellen.

Eerste poging viel ik inslaap. De tweede keer is het wel gelukt om met moeite af te kijken. Dit is echt een mega blunder van een film. Slecht geacteerd, actiescenes om van inslaap te vallen en het barst van de fouten in de film.

Deze verdient een rotte tomaat.

avatar van N_SANE
Wat een teleurstelling. Ik had er zoveel van verwacht (mede door de het spel die ik vaak gespeeld heb en ook de plotbeschrijving).

Het eerste uur is hooguit saai te noemen en ik zat met mezelf in de clinch om de speler gewoon uit te zetten. Het laatste half uur kan er dan wel redelijk mee door met wat simpele actie, en wat redelijk leuke momenten, maar dan ook niet meer dan dat.

En het meisje (Olga) had totaal geen nuttige rol en kwam er dan ook nog 's teveel voor in beeld. Je zou bijna zeggen dat het de dochter van de producer is of dat ze zelf geld heeft betaald om mee te spelen.

Ik heb er het beste van geprobeerd te maken, maar meer dan dat lukt me niet.

2* (en dan ben ik echt in een zeer redelijke bui)

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Benedengemiddelde actie naar de bekende game die weer eens waar maakt dat veel spelverfilmingen helaas niet de moeite waard zijn. Matig.

Het is allemaal wel erg standaard in beeld gebracht, maar ik verwachtte eigenlijk ook niets nieuws. Olyphant overtuigt niet als kille huurmoordenaar, vooral wanneer hij zijn mond open doet. En wanneer iemand als Olga Kurylenko halfnaakt bovenop je ligt, verdoof je haar vervolgens, yeah right.

avatar van MisterIKz
Tsjonge waar gaat dit over een dikke 1,5* voor de mooie poster en het gillet gladde hoofdje.
Wat een slecht idee om een top game zonder verhaal te gaan verfilmen.
ze doen er ook alles aan van een succesje een kaskraker te maken.
Naar mijn mening totaal geflopt.