Hitman: Agent 47 (2015)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Aleksander Bach
met Rupert Friend, Zachary Quinto en Hannah Ware

Hitman: Agent 47 gaat over een genetisch gemodificeerde huurmoordenaar. Deze perfecte moordmachine is vernoemd naar de laatste twee cijfers van een in zijn nek getatoeëerde barcode en is het resultaat van tientallen jaren onderzoek en 46 prototypes. Dat heeft ertoe geleid dat 47 over ongekende kracht, snelheid, uithoudingsvermogen en intelligentie beschikt. Zijn nieuwste doelwit is een mega-bedrijf dat het geheime verleden van Agent 47 wil achterhalen, om zo een leger van nog betere moordenaars te creëren. Samen met een jonge vrouw, die misschien in staat is hun machtige en geheime tegenstanders te verslaan, wordt 47 geconfronteerd met zijn verbijsterende afkomst en begint hij een episch gevecht tegen zijn dodelijkste vijand.

avatar van Shinobi
'Interview with a Hitman' heeft niets te maken met deze reeks Kondoro0614. Deel twee kun je dit ook niet echt noemen, omdat het hier om een - mislukte - reboot gaat.

avatar van Kondoro0614
Shinobi schreef:

Nee klopt maar, ik gebruikte het liever als een vergelijking met deze andere twee films.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

Goede actieprent met een prima verhaal.
Niet alleen is dit een misdaadfilm maar ook SF.
En wat dan te zeggen over de locaties, Berlijn is al prima gekozen, maar Singapore is eens zo futuristisch in beeld gebracht, echt mooi om zien.
Ben best tevreden over deze film, met een cast die het ook zeer goed doet.

Vermakelijke B actiefilm die eigenlijk niet in de bios hoort maar daardoor wel een wat hoger budget heeft en daardoor enkele mooie actiescenes kan voorschotelen, zeker op locatie in Singapore zitten er enkele spectaculaire scenes in. De cast is vrij matig, al is de Hitman wel beter dan in het eerste deel. Eigenlijk is de film op alle vlakken wel beter dan het eerste deel, wat ook wel wat zegt over die film.

Deze reboot van Hitman is zelfs nog dommer dan de film uit 2007. De actie in deze film is gewoon saai en er werd te veel CGI gebruikt dat je heel makkelijk kon zien. De scenes zitten heel erg onlogisch in elkaar en de dialogen zijn cliche. Voor de rest is het acteren en het verhaal erg middelmatig. Ik kan deze film gewoon niemand aanraden, ook niet aan de mensen die de spellen hebben gespeeld

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Rupert Friend (Homeland TV series) speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van Daan258
Prima actie filmpje als tussendoor.
Het verhaal is niet heel hoogstaand maar de actie was heerlijk om naar te kijken.
Zeker goed mee vermaakt.

avatar van LOTR-lover
Op zich is Hitman: Agent 47 qua actie wel voldoende, maar de film in z'n geheel is echter geen voldoende waard. De casting van Rupert Friend vind ik niet echt passen bij de rol van Agent 47. Ook zijn de dialogen allemaal niet van zo'n bijster hoog kaliber. Een film kan all talk, but no game zijn en aan dat syndroom lijdt Hitman: Agent 47 duidelijk.

5/10 (IMDB)

avatar van mnrk
He did what any parent would. He died to save his children.

Deze 2e Hitman film van Aleksander Bach is gewoon een zeer vermakelijke actie film geworden...

Het verhaal is niet helemaal in orde maar mede door de prima locatie's en de actie maakt het toch een film die lekker weg kijkt...

De cast is ook wel op zijn plek in deze film, niks meer en niets minder...

avatar van sinterklaas
Degelijk vervolgje... of reboot ik weet het niet. Grootste minpunt is dat Hitman hier wel erg veel haar heeft.

En ja... het is gewoon vermakelijk. Enkele fraaie locaties, vele creativiteit in actie en nog wat vanoudse techniekjes dat is afgekeken van de computerspelletjes. Een coole chick erbij als hulpje en een paar geinige badguys (waaronder de hoofdbadguy), vele futuristische snufjes en gadgets, nog een geschiedenislesje wat betreft het ontstaan van de klonen en ja... Gewoon anderhalf uur vermaak.

avatar van Duke Nukem
De Hitmanfilm uit 2007 was al slecht en deed de Hitman games geen eer aan, deze reboot is nog veel slechter en weerom is de hoofdacteur een miscast van jewelste!

Thorak schreef:
3 keer aan begonnen en 3 keer binnen een kwartier uit gezet. Niet verwacht dat dit nog slechter kon zijn dan de eerdere verfilming met Olyphant!

Dat is op zich inderdaad een hele prestatie!

avatar van Agent47
Redelijk goede actiefilm. Agent 47 wordt nu beter vertolkt door Friend dan zijn vorige voorganger Olyphant. Degelijke actiescènes. Mooie filmlocaties. En een juiste keuze van auto (rode Audi RS7)!

Het is zeker de moeite waard om deze film te bekijken wanneer je houdt van dit soort genre.

avatar van Thorongil
Paar leuke actiescènes maar vooral een teleurstelling.
Agent 47 is eigenlijk maar een figurant in zijn eigen film hier.

Hitman Agent 47.
ik ken een heleboel PlayStation 4 spellen die van Hitman zijn.
Mijn broertje: Elian heeft beneden in de woonkamer zijn PS4 staan.
Ik heb in mijn kamer de PS3 staan daarop heb ik alle drie delen van uncharted ik heb ook Skylanders, watchdogs.
En over Hitman er hoort ook een hele history bij het gaat over dat Marwin’s vriendin: Daisy Britt heeft het uitmaakt en op de zelfde dag dat Daisy het uit had gemaakt kreeg Marwin een Motor ongeluk.
In het ziekenhuis werdt Marwin verdooft en toen hij eindelijk wakker werdt riep hij steeds de naam Daisy en toen kreeg Marwin een operatie en Marwin werdt opeens gek door de operatie zo kwam van hem een huurmoordenaar terecht
En als dat filmpje van dat Marwin een huurmoordenaar werdt af is gelopen zit je in eens in de gevangenis dan moet je uit de gevangenis ontsnappen met R2 en X in drukken om te ontsnappen.
Dan krijg je een geheime E-MAIL van iemand namens John Larry die je wilt spreken.
John Larry: Marwin, jij moet een groep van HACKERS voor mij vermoorden of ik dood jou hele familie.
Als je die HACKERS hebt gevonden komt weer een klein filmpje dat de HACKERS op jou kant komen en dan willen ze John Larry terugpakken.
Maar hoe moet je dat doen want jij bent helemaal in LONDON en John Larry is in Chicago je moet een vlot bouwen om naar Chicago te gaan.
Als je bent aangekomen met je vlot wordt je eens wakker in de trein en zijn alle HACKERS weg er zijn criminelen in de trein die je willen uitschakelen en dan moet je vechten tegen ze.
Verder ben ik nog niet gekomen en terug naar de film ik heb hem nog niet gezien maar op YouTube staan er ook Trailers van.
En mijn moeder heeft ook 2 Trailers gezien en zij vondt hem ook wel leuk ze is er echt van overtuigt.
En van mijn moeder mag ik films tot 12 jaar zien en Games tot 18 jaar spelen en we zien deze film steeds bij de kijkwijzer vanaf 16 jaar en 18 jaar we kijken ook bij de Duitse kijkwijzer want ik versta Duits want ik woon ook in Duitsland we kopen de films ook vaak bij meppen Media Markt dat is een stad in Duitsland.
Hopelijk vinden we de film vanaf 12 jaar dan mag ik hem zien.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

Slecht actiefilmpje over de ganse lijn. Het is ook niet meer dan de versie met Tympothy Olyphant, maar dan precies een stuk goedkoper, slechter. Het gaat allemaal nog wel redelijk snel vooruit, gelukkig, maar ik raad het toch niemand aan om deze te zien. De weinig charismatische hoofdrolspeler Rupert Friend is de perfecte belichaming van de leegheid van de film.

avatar van larsk0
Jonasis9! schreef:
Hitman Agent 47.
ik ken een heleboel PlayStation 4 spellen die van Hitman zijn.
Mijn broertje: Elian heeft beneden in de woonkamer zijn PS4 staan.
Hopelijk vinden we de film vanaf 12 jaar dan mag ik hem zien.
Dit verhaal was beter dan de film....

avatar van Banjo
Ik had het niet verwacht maar ik heb me toch prima vermaakt..

avatar van TronMan
Als actie film is hij best geslaagd. Het heeft alleen geen bal met de 'games' te maken.Dit is Agent 47 niet. Het uiterlijk en style klopt voor geen ene meter. Dus niet aan de game denken als je dit kijkt. De vorige film was net wat beter.

avatar van TronMan
TronMan schreef:
Als actie film is hij best geslaagd. Het heeft alleen geen bal met de 'games' te maken.Dit is Agent 47 niet. Het uiterlijk en style klopt voor geen ene meter. Wat wel debiel is, als agent 48 in beeld komt deze behoorlijk lijkt op het game personage Dus niet aan de game denken als je dit kijkt. De vorige film was net wat beter.