Hitman (2007)

3,08 (1926)
1926 stemmen

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad
89 minuten / 94 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Xavier Gens
met Timothy Olyphant, Dougray Scott en Olga Kurylenko

Een huurmoordenaar die werkt voor 'The Agency' en wiens naam alleen bekend staat als Agent 47 komt terecht in een politiek complot. Hij wordt achtervolgd door zowel Interpol als het Russische leger terwijl hij door Oost Europa heen trekt.

Amusante film.. niet perfect maar die shootout is geweldig gefilmd

avatar van leatherhead
Gens mag zich gaan schamen in een donker hoekje; wat een bespottelijke vertoning. Was vroeger best idolaat van de games, maar zelfs met een lichte bias was dit rampzalig op alle fronten.

Ach, wellicht ben ik ook wel te streng, ik heb immers wel een paar moeten ginnegappen. De ostentatieve, 'Russische' accentjes, de afgezaagde liaison met het hoertje; ze kunnen het ook niet laten hé. De serieux waarmee het voorgeschoteld wordt maakt het louter pijnlijker. De eer van grootste stuntelaar is echter weggelegd voor Olyphant zelf: met zijn timide uitstraling slaagt hij er absoluut niet in ook maar een beetje in z'n rol te gedijen. Leek wel een grote baby. Miscast van de eeuw mijns inziens.

Wat rest zijn wat actiescènes, die waardeloos aan elkaar gerijgt worden, en haast niet verder reiken dan wat generic mepjes en klapjes, ontberend aan enige dymaniek. Kortom: Gens en consorten hebben er een waar tenenkromfestijn van weten te maken, dat secondegewijs vervelender wordt om aan te gluren. Raar na het meer dan aardige Frontière(s). 0,5*.

avatar van Sid-the-gekste
Goede en spannende film om een keer te gezien te hebben..

Slappe actiefilm met een zwakke rol van Olyphant, hij heeft de uitstraling van een zak aardappelen. Actiescenes zijn oké en de rol van Kurylenko is aardig, maar daar is het ook mee gezegd. Het verhaal is enorm voorspelbaar, de slechteriken zijn lopende cliché's en er zitten verschillende lachwekkende scenes in bijvoorbeeld wanneer hij met z'n streepjescode op dat station loopt en probeert te ontkomen (petje op misschien?). Dan krijgen we een gevecht waarbij men besluit de zwaarden (waar komen die ineens vandaan?) erbij te pakken om de hoofdpersonage toch nog een kans te geven.. fataal natuurlijk. Had het dan iig niet zo serieus gebracht!

avatar van dvdfreak123
Nog eens herzien blijft een vermakelijke actiefilm. Waar je je gedachten gewoon op nul moet zetten en genieten van de toch wel heerlijke actiescenes. Acteerprestaties waren ook niet speciaal. gewoon opdat het vermakelijk is en nergens verveelt geef ik deze toch nog een 7/10

Dick2008
Gebaseerd op een game. Net als DOA: Dead or Alive (2006) al beviel die me wel iets beter (meen ik nu). Maar ook die is niet van begin tot einde even denderend.
Hiermee komen we bij het grootste probleem en dat is dat het verhaal toch wel tamelijk zwak is. Rommelig en onduidelijk. De film komt maar matig op gang en het einde laat ook flink wat steekjes vallen. Hoewel het toch niet zo'n lange film is. Gelukkig zit er nog een romance in tussen 47 en Nika wat een pluspunt is.
Olga Kurylenko is helemaal niet zo lelijk als ze voordoet. Dit komt naarmate de film vordert al steeds meer naar boven. Maar bij de making of die ik er maar meteen achteraan heb gekeken nog meer. Lieve meid wel.
Verder is het leuk te zien, dat het toch maar een film is. En met een hoop fantasie gemaakt net als met games en grappig om te zien hoe ze dat doen.
Timothy Olyphant is erg goed gekozen voor zijn rol. Eigenlijk de gehele film zet hij stijlvol de huurmoordenaar neer. Wat het sterkste punt is. De actie-/gevechtsscènes zitten ook goed in elkaar. Maar duurt best lang voor ze daar mee aan komen zetten en echt veel zijn het er ook niet. Vooral die in die wagon is erg mooi gedaan.

Mooi gemaakte film, met een aantal mooie locaties, grotendeels opgenomen in Bulgarije, die minder goed geslaagd is dan verwacht maar het had ook wel weer slechter gekund. Aanvankelijk leek het ook niet te gaan worden maar werd na zo'n 20 minuten toch wel een heel stuk beter om na een sterk middengedeelte richting het eind toch wel weer af te zwakken met een wel al te vergezochte actiescène.
4.0/3.0

Weet niets van een game maar vond het een leuke, onderhoudende film met ook humor en veel actie.
Geen psychologisch studie object maar gewoon leuke film die volgens mij niet helemaal serieus genomen moet worden EN die dat overigens zelf met zichzelf ook niet doet.

avatar van FunkStarr
Redelijk filmpje maar wel voorspelbaar en eigenlijk weer niets nieuws onder de zon. Ik vind dat Olyphant het wel aardig deed, maar het was ook niet bepaald hoogstaand. Verhaaltje van niks ook weer met af en toe een goede actiescene tussendoor. Dit is weer zo'n typisch 2,5*/3* filmpje. Deed me soms een klein beetje denken aan The Punisher, maar dan toch anders.

avatar van Duke Nukem
leatherhead schreef:

Daar ben ik het absoluut mee eens. Dan was een Jason Statham beter geweest voor deze rol! Hij ziet er tenminste nog goed uit met kale kop! Voor de rest is de game veel beter dan deze tamme film. Olga Kurylenko ziet er wel heerlijk uit!

avatar van FunkStarr
Ben ik niet helemaal eens. Statham is soweiso al geschikt voor elk type actiefilm, maar zo slecht als dat jullie Olyphant omschrijven vind ik hem echt niet. Miscast van de eeuw gaat me dan ook veel te ver, en als ik even m'n best doe kan ik zo miscasts erbij kan halen die erger waren. (Tracy Morgan is altijd een miscast, Channing Tatum in The Hatefull Eight, Sung Kang in Bullet To The Head) allemaal veel erger dan Olyphant in deze. Hij heeft vrij weinig tekst en ook zijn er weinig scenes waarin hij echt zijn emoties kan en moet tonen, maar ik vond hem door de hele film heen toch best overtuigend overkomen, ook al had hij soms inderdaad een wat onnozele uitdrukking (dat ben ik dus wel eens). Ook ben ik het niet met je eens over Olga, maar ook dat is simpelweg een kwestie van smaak . Niet lelijk, maar zeker ook niet bijzonder imho.

avatar van Duke Nukem
FunkStarr schreef:
maar ook dat is simpelweg een kwestie van smaak

Inderdaad!

avatar van Agent47
Redelijke film. Wel moet ik zeggen dat Olyphant minder scoort in deze rol. Onder andere door zijn stem en houterig voorkomen. Het Russisch van enkele acteurs was ook overdreven.

Dit is meer een actiefilm waarbij je niet veel moet nadenken maar toch gezien moet hebben als je van films houdt als: James Bond, The Bourne ect.

avatar van Shadowed
Niet verkeerd.

Gens heeft me 2x overtuigt, zowel met Frontiere(s) als zijn korte filmpje in The ABCs of Death. Helaas kon ik zijn Cold Skin film minder waarderen, maar heb me toch maar gewaagd aan zijn Hitman. Hiermee maakte hij ook een redelijk Amerikaans debuut.

Olyphant spreekt soms wat houterig, maar de uitstraling vond ik wel ok. Mede door het sterke camerawerk, goede belichting en kleurgebruik. De rest van de cast vond ik wat zwak, sommige mensen komen totaal niet als Russen over.

Actie scenes vielen me soms ook wat tegen, alhoewel het bloed tegen de muren spat waren de scenes snel over en hadden er ook wel wat meer mogen zijn. Uiteindelijk een redelijk filmpje geworden.

Tarkus schreef:
Ondanks de slechte kritieken die deze film heeft gekregen en nog steeds krijgt, vind ik hem best wel goed, zeer goed zelfs.
Het verhaal zit goed in elkaar, de prent zit boordevol actie die spannend wordt gebracht, en de acteurs zijn puik in hun rollen.
Het is pas de 2de film met Timothy Olyphant in een hoofdrol ('Die Hard 4.0' was de eerste), die ik zie en ik ben best tevreden over zijn prestaties.
In deze film doet ook ene Robert Knepper mee, en wie zou deze nu niet kennen als de ziekelijke pedofiel en psychopaat "T-Bag" uit 'Prison Break'. Leuk dat de acteurs uit die prachtige serie ook eens iets anders tonen.
En bovendien staat er een pracht van een soundtrack op deze film, echt goede sfeermuziek, die alles nog wat opzweept.
Kortom, wie houd van een spannende film met veel vuurgevechten, dan is dit een aanrader.

Over deze film, die ik opnieuw heb bekeken, ben ik nog steeds zeer te spreken.
Puike actiefilm, met veel actie en 'gunfights'.

avatar van Grindhouse62
Afgelopen nacht via het Film1 on Demand aanbod opnieuw bekeken. Lekkere actiefilm. Kijkt lekker weg. Categorie 13 in een dozijn. 3.0