Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.076)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
Tsja, de film doet gewoon prima wat er in dit genre van verwacht mag worden. Je kunt natuurlijk op zoek gaan naar diepere betekenissen of complexe thema's, maar dan ga je bij de meeste horror toch wel mank. Wat me bevalt is dat hij ten eerste retehard en recht-in-je-smoel is en daarnaast prachtige beelden en dito montage, de muziek die wordt gebruikt is ook vet! Dat is al meer dan 99 % van dit genre heeft te bieden normaliter.
De film doet inderdaad wat je ervan mag verwachten. Het is daarom ook gewoon een ''leuke'' film. Maar hij is zeker niet meer dan gemiddeld. Had dan die debiele acties weggelaten, dit had zeker een punt kunnen verschillen. Rete-hard en recht in je smoel werkt bij mij vaak ook goed genoeg...Wolf Creek anyone? voor mij een van de beste shockers die ik gezien heb en die wel de volle score mag hebben van mij omdat die ook spannend en lekker gore is maar niet bol staat van de domme acties van hoofdpersonen
Goed, wolf creek had ook geen diepgang maar het is toch wel een topper en dát is een film waar kwa geloofwaardigheid À l'Intérieur nog genoeg van kan leren..tuurlijk had deze films ook momenten waarbij men dacht; dit zou ik anders doen. Maar dat heb je inderdaad in praktisch iedere horror..alleen niet zo extreem als in deze film wat hem gelijk een stuk zwakker maakt! ik zeg verder ook niet altijd dat ik diepgang in een Horror film zoek maar had het bij deze wel verwacht, omdat hij hoog aangeschreven stond en na ik me kan herinneren een plek in de tip 250 heeft gehad..dan mag je wel meer verwachten dan een degelijke slasher die verder wel vol zit met.....enfin voor ik in herhaling ga vallen 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wolf Creek vind ik best wel een ballenfilm. (2,5*) Waar de meeste mensen bij À l'Intérieur over vallen, is nou net het minst belangrijke van allemaal.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Me too, Wolf Creek vind ik niet rete-hard en recht-in-je-smoel en weinig gore (verbleekt eigenlijk hierbij) een leuke en vrij middelmatige horror in een mooie setting.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wolf creek is inderdaad typische australische middelmaat, niks speciaals aan, waar l'Intérieur nog keihard uitblinkt in de gore en spanning is Wolf Creek dat helemaal nergens. Wel goed hoor, erg solide vooral (met een mooie setting), maar zo worden ze wel meer gemaakt.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Volgens mij ben jij bij voorbaat al niet echt een horrorliefhebber.
Ik bekijk films nooit per genre. De kwaliteit moet primeren vind ik. Er zijn horrorfilms die zeker inhoud hebben en die visueel ook nog eens erg aantrekkelijk zijn
maar dat heb ik al honderden keren gezegd
p.s. kijk de nr 8 eens in mijn top 10
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dat heb je al honderden keren gezegd ja, maar niet tegen mij.
Ik denk dat een echte horrorliefhebber meer horrorfilms waardeerd dan jij. Toevallig is jouw nr. 8 ook meteen zo'n beetje de crème de la crème van de horrorfilms.
Mijn voorkeur gaat bijvoorbeeld niet uit naar dramafilms, maar soms zit er weleens een goede tussen, al probeer ik ze (de meeste drama's) wel een beetje te mijden. Daarom denk ik dat jij dat toch een klein beetje met horrorfilms hebt omdat de meeste je toch tegenvallen.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Ik stoor me ook zelden aan domme handelingen/keuzes. Mede doordat wat de een een slimme actie vind de ander weer dom vind, sommige mensen ook gewoon (ontzettend) domme keuzes maken (ook in het echt) en omdat rare situaties sneller rare keuzes doen ontstaan. En wat eerder eigenlijk al gezegd is, bij horror vervallen alle wetten van de logica. Zolang ik me gewoon mee kan laten voeren in de film let ik er niet eens op, pas wanneer ik de film echt niks vind beginnen dat soort zaken me op te vallen.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Dat heb je al honderden keren gezegd ja, maar niet tegen mij.
Ik denk dat een echte horrorliefhebber meer horrorfilms waardeerd dan jij. Toevallig is jouw nr. 8 ook meteen zo'n beetje de crème de la crème van de horrorfilms.
Mijn voorkeur gaat bijvoorbeeld niet uit naar dramafilms, maar soms zit er weleens een goede tussen, al probeer ik ze (de meeste drama's) wel een beetje te mijden. Daarom denk ik dat jij dat toch een klein beetje met horrorfilms hebt omdat de meeste je toch tegenvallen.
drama's hebben een grotere reikwijdte op het gebied van 'iets te vertellen hebben' dan horrorfilms 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mensen kijken kennelijk nogal ééndimensionaal naar het verhaal of de acties.. nogmaals, de manier waarop het in beeld is gebracht en de montage is subliem! Tel daarbij de vette soundtrack op en de tergende spanning (het gaat soms razendsnel, en ik zat meermaals van het puntje van mijn stoel) als het eenmaal fullblown hard tegen hard gaat tussen die vrouwen! Bovendien is het lijdend voorwerp van de slachtingen de zwangere buik, heilig, taboe in de meeste reguliere horrorfilms nog eens extra pervers en maakt het rigoreuze geweld ook zo dichtbij en heftig. Tsja, ik vond dit echt het toppunt van horror van de laatste 10 jaar, hier viel Haute Tension echt bij in het niet als vrij tam horrorfilmpje met een twist zoals we die al van allerlei standaard-hollywoodthrillers kenden.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
drama's hebben een grotere reikwijdte op het gebied van 'iets te vertellen hebben' dan horrorfilms
Dat kan wel zo wezen, maar volgens mij geef je een beetje aan dat er minstens 2 soorten horrorfilms zijn. Met inhoud en zonder inhoud.
Ook al heeft een drama een veel breder genre, dan nog vind ik vaak de echt pure dramafilms niet goed. En meestal hebben ze allemaal inhoud.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat kan wel zo wezen, maar volgens mij geef je een beetje aan dat er minstens 2 soorten horrorfilms zijn. Met inhoud en zonder inhoud.
Ook al heeft een drama een veel breder genre, dan nog vind ik vaak de echt pure dramafilms niet goed. En meestal hebben ze allemaal inhoud.
Horrorfilms met inhoud zijn echt op de achterkant van een bierviltje te tellen, als je daarnaar op zoek bent zit je inderdaad bij het verkeerde genre.. en als ze al inhoud hebben is die meestal redelijk symbolisch verpakt, zoals de zombies in de supermarkt uit Dawn Of The Dead, als metafoor voor het moderne leven en enkele maatschappijkritische grapjes in zo'n film. En dan wordt die film nog geroemd om zijn diepere laag voor een horrorfilm 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ze schaars dat klopt. En Laoslander heeft het liefst zulke horrorfilms. Nou, dan zeg ik, dan ben je voor mij geen (fervent) horrorliefhebber. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Zo, we zijn even wat pagina's verder zie ik. 
Waarom zou je een reden moeten hebben om te martelen? (Los van dat deze dame een hele goede reden heeft, ze wil een kind....(Nadat ze notabene haar eigen kind verloren is door de schuld van het 'slachtoffer'.)
Ben toch eigenlijk benieuwd wat je dan wel een goede shock/exploitation film vind..
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Ze schaars dat klopt. En Laoslander heeft het liefst zulke horrorfilms. Nou, dan zeg ik, dan ben je voor mij geen (fervent) horrorliefhebber.
Haha ik ben daar precies niet zo beschaamd over dat ik géén horrorliefhebber ben
Ik vind vind trouwens dat je films nogal extreem indeelt in genres. Er is zeker een plaats voor geweld of horror in de cinema - het kan perfect gebruikt worden om iets te zeggen, om een punt duidelijk te maken of zelfs gewoon om te entertainen, waarom niet? Maar je film ontdoen van alles wat er een film van zou kunnen maken, enkel om de leemte op te vullen met mentale en fysieke gruwel, zonder doel, zonder pointe, zonder intelligentie... Dat gaat verder dan exploitatie van het medium of van het geweld. Dat is exploitatie van het publiek.
en neeeeeeen ik zeg niet dat dat ook zo is in à l'interieur
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
deels waar. Er bestaan zeer veel drama's met interessante bedoelingen maar die verneukt worden door een overambitieuze oscargeile regisseur. Kijk maar naar The Hours of The Reader
en kun je bevoorbeeld Eyes Wide Shut of Dogville strikt zien als een drama? sommigen bestempelen het als film noir, andere dan weer als Thriller. Het gaat om de zeggenschap, niet om het genre
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Horrorfilms met inhoud zijn echt op de achterkant van een bierviltje te tellen, als je daarnaar op zoek bent zit je inderdaad bij het verkeerde genre.. en als ze al inhoud hebben is die meestal redelijk symbolisch verpakt, zoals de zombies in de supermarkt uit Dawn Of The Dead, als metafoor voor het moderne leven en enkele maatschappijkritische grapjes in zo'n film. En dan wordt die film nog geroemd om zijn diepere laag voor een horrorfilm
mee eens! Voor mij zijn dat The Shining en The Antichrist
en dan zijn we bijna rond
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik stoor me ook zelden aan domme handelingen/keuzes. Mede doordat wat de een een slimme actie vind de ander weer dom vind, sommige mensen ook gewoon (ontzettend) domme keuzes maken (ook in het echt) en omdat rare situaties sneller rare keuzes doen ontstaan. En wat eerder eigenlijk al gezegd is, bij horror vervallen alle wetten van de logica. Zolang ik me gewoon mee kan laten voeren in de film let ik er niet eens op, pas wanneer ik de film echt niks vind beginnen dat soort zaken me op te vallen.
Alle wetten van logica vervallen? Nu moet je niet overdrijven he! Mee laten voeren door een film heeft juist bijna alles te maken met de personages en hoe ze handelen. Hoe kunnen handelingen nou niet van belang zijn in een film
Je verwacht van een personage op z'n minst dat ze een beetje logisch handelen. Dat je rare dingen doet in bepaalde situaties kan ik begrijpen, zo vind ik het meisje in Haute Tension in het begin echt extreem logisch handelen.
Ik denk altijd maar zo, hoe zou ik handelen in deze situatie? Een van die dingen is als er iemand verstopt zit voor de moordenaar en de moordenaar gaat de kamer weer uit. Op dit moment kruipen in 99% van de films de slachtoffers uit hun schuilplek om vervolgens te grazen te worden genomen. Behoorlijk ergerlijk en makkelijk te voorkomen door je goed en lang te verstoppen. Iets wat ik voor 100% zeker zou doen en het heeft weinig te maken met een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is gewoon achterlijk.
Maar he, da's toch logisch?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Horrorfilms met inhoud zijn echt op de achterkant van een bierviltje te tellen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat het horrorgenre voor mij zo interessant maskt is de grote mate van artistieke vrijheid die men claimt. Het hoeft niet altijd te kloppen, goed geacteerd te zijn of er mooi uit te zien. Dat maakt dat men ook met een laag budget aan de gang kan. Niet voor niets hebben veel grote regisseurs gedebuteerd of zijn ze doorgebroken met een horrorfilm. Wat dat betreft is het een proeftuin voor talent, waar idee en sfeerschepping vele malen zwaarder wegen dan ervaring en vakmanschap. Als het talent zich aandient komt dat laatste wel met de jaren (en budgetten).
Ik neem aan dat iedereen wel een tiental voorbeelden kan noemen van hetgeen ik beweer. De regisseur van deze film scoort ook bijzonder hoog op beide vlakken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Niet mee eens, de villain in deze film is één van de meest overtuigende en gestoorde villains ever! Verder is het een redelijk standaard verhaal, maar wel de ideale kapstok om deze huiveringwekkend spannende film aan op te hangen, deze film is echt een achtbaan van suspense en gore! Nogmaals, vele malen op het puntje van mijn stoel gezeten.. de schrik zat er bijna van meet af aan goed in. Dan heb je gewoon 100% bereikt wat je met een horror/thriller moet bereiken mijn inziens. Dan kan diepgang of een boodschap me verder gestolen worden. Voor boodschappen ga ik wel naar Albert Heijn zei Dick Maas ooit al eens 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Het is niet echt ''mijn genre'', maar Von Trier's 'Antichrist' vond ik érg goed.
Dat is ie zeker (hoewel ik me afvraag of de film zonder de explicietheid van de gruwelijke scenes slechter zou zijn).
Niet mee eens, de villain in deze film is één van de meest overtuigende en gestoorde villains ever! Verder is het een redelijk standaard verhaal, maar wel de ideale kapstok om deze huiveringwekkend spannende film aan op te hangen, deze film is echt een achtbaan van suspense en gore!
Eens, een snelle achtbaan van spanning waar je in stapt en voorbijsuist aan de 'vreemde beslissingen'. Van die zeldzame films terwijl je soms lange perioden hebt dat je denkt 'ik beleef nooit meer die spanning van vroeger bij horrors', mooi wel dus, bijna dan
(of we worden wat weker maar dat geloof ik niet 
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Wat het horrorgenre voor mij zo interessant maskt is de grote mate van artistieke vrijheid die men claimt.
jaaa...maar daarin heb je ook weer 2 categorieën:
regisseurs die weten dat ze crap aan het maken zijn (zoals Jaume Colette Serra in the house of wax of Legion ) - kan een best campy effect opleveren
oftewel regisseurs die hun horrorfilms een ongepaste serieux laten aanmeten.. - gedrochten als creep, saw, hostel, deadgirl , en een heel klein beetje deze film zijn hier een voorbeeld van
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
'Gedrocht' als Creep is typische pulp. en daar verwacht al helemaal niemand van dat jij dat ook maar enigszins kan waarderen
. Same goes voor Slither, Undead, Monster man..etc 
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
' Same goes voor Slither, Undead, Monster man..etc
dat is de 1ste categorie die ik beschrijf (zelfbewust slechte cinema) en kan ik wél waarderen. daarom geen 4 sterren maar ik kan het waarderen
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
:D
'Gedrocht' als Creep is typische pulp.
stond daar net niet cult??
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Achja, cult zie ik als films die door een kleine groep mensen word gewaardeerd, dat is het uiteindelijk ook, maar heb het verandert. Creep is voor zover ik weet ook een zelfbewuste foute film, maar ik moet die maar eens herzien, ik plaats 'm altijd in hetzelfde rijtje als die ik eerder noemde.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En daar past 'ie imo véél meer bij dan bij het rijtje Saw/Hostel.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Achja, cult zie ik als films die door een kleine groep mensen word gewaardeerd, dat is het uiteindelijk ook, maar heb het verandert. Creep is voor zover ik weet ook een zelfbewuste foute film, maar ik moet die maar eens herzien, ik plaats 'm altijd in hetzelfde rijtje als die ik eerder noemde.
Dan hebben we denk ik een andere creep gezien. Degene die ik gezien heb was een low-budget, low-intelligence slasher flick die ongelooflijk hard z’n best doet om herinneringen op te roepen aan het oeuvre van John Carpenter en aanverwanten
Cult staat daarom niet altijd garant voor kwaliteit
kijk maar naar ex drummer dat gemaakt is met een overtuigende artistieke flair, maar die ons voor de rest nul de ballen te bieden heeft.
en als cult een afgeleide zou zijn van cultuur dan kan ik nog kritischer worden maar ik zal er mee ophouden 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
jaaa...maar daarin heb je ook weer 2 categorieën:
regisseurs die weten dat ze crap aan het maken zijn (zoals Jaume Colette Serra in the house of wax of Legion ) - kan een best campy effect opleveren
oftewel regisseurs die hun horrorfilms een ongepaste serieux laten aanmeten.. - gedrochten als creep, saw, hostel, deadgirl , en een heel klein beetje deze film zijn hier een voorbeeld van
O, ik ben de eerste om toe te geven dat je binnen het horror genre ook meer troep tegenkomt dan in alle genres bij elkaar. Al ben ik het totaal niet eens met je laatste opsomming. Hostel is juist zeer sfeervol en ondanks dat er op het acteren in Saw het nodige valt aan te merken is het wel een originele set up.
Verder mis ik nog de derde categorie, de entree van nieuw talent (Texas Chainsaw Massacre, Halloween, Evil Dead, Bad Taste, Dog Soldiers, Dementia 13, Beetlejuice, Duel, Tetsuo, Haute Tension, etc....)
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Drama / Misdaad, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







