Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.076)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Piranha part 2? James Cameron?
Exact, best aardig filmpje overigens.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Mee laten voeren door een film heeft juist bijna alles te maken met de personages en hoe ze handelen. Hoe kunnen handelingen nou niet van belang zijn in een film
Je verwacht van een personage op z'n minst dat ze een beetje logisch handelen.
Ik vind dat voornamelijk het acteerwerk een belangrijke schakel vormt of ik me wel of niet mee kan laten voeren. En zolang handelingen niet de pan uit rijzen bij de persoon in kwestie (zo zijn hier de politie-mannen niet de personen waar je je bij moet inleven), vind ik het meestal geen probleem als er wat handelingen verricht worden die niet al te slim zijn.
Dat je rare dingen doet in bepaalde situaties kan ik begrijpen, zo vind ik het meisje in Haute Tension in het begin echt extreem logisch handelen.
Haute Tension niet gezien.. 
Ik denk altijd maar zo, hoe zou ik handelen in deze situatie? Een van die dingen is als er iemand verstopt zit voor de moordenaar en de moordenaar gaat de kamer weer uit. Op dit moment kruipen in 99% van de films de slachtoffers uit hun schuilplek om vervolgens te grazen te worden genomen. Behoorlijk ergerlijk en makkelijk te voorkomen door je goed en lang te verstoppen. Iets wat ik voor 100% zeker zou doen en het heeft weinig te maken met een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is gewoon achterlijk.
Maar he, da's toch logisch?
Zo bedenk ik ook altijd wat ik zou doen, maar vind het ook weer niet erg als personages dus andere (en dommere) acties begaan.
En ja, wel logisch in de context van de film, de film moet toch doorgaan. Vind het trouwens wel een kat in het nauw maakt rare sprongen geval, de een is bang dat de killer je daar zal vinden en wil zo snel mogelijk weg en zal ook daadwerkelijk proberen te vluchten en een ander zal net als jij (en ik) blijven schuilen. Maar los daarvan: we wachten allemaal op dat moment dat de killer diegene te grazen neemt, en of dat nu is d.m.v. vluchten uit je schuilplaats en dan gepakt worden of dat je blijft schuilen en dat de killer je daar een bezoekje brengt (gebeurt ook vaak genoeg in een film), maakt imho weinig uit.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
opzich wel interessante barokeffecten natuurlijk. Visueel niets op af te merken! Interessante clair obscure enzo maar..........
bah wat een film
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
maar dat heb ik al honderden keren gezegd.

Ik vind trouwens dat je films nogal extreem indeelt in genres.
Dan is dat de schijn die bedriegd. Ik deel ze niet extreem in. En daarbij worden genres vaak gecombineerd en ik vind het prima. Al is het overdreven wat je soms allemaal ziet staan bij de genre aanduiding. Ik noem maar wat: Revenge of the Farmer. Actie, thriller, fantasy, misdaad, drama, oorlog.
El ralpho
-
- 1481 berichten
- 1092 stemmen
Wolf Creek vind ik best wel een ballenfilm. (2,5*) Waar de meeste mensen bij À l'Intérieur over vallen, is nou net het minst belangrijke van allemaal.
Mwa..ben ik het dan weer niet mee eens..de film wordt hier door members helemaal de hemel in geprezen alleen maar voor de extreme gore en de meedogenloze harde scene's...dit is ook goed uitgevoerd en daar verdiend de film dan ook alle lof voor..echter vind ik dit niet meteen voldoende om de film als een topper te beschouwen of zelfs in de categorie ''beste horror van de afgelopen 10 jaar'' te laten vallen..de film moet dan méér hebben..een dieper verhaal en een goede uitwerking (bij deze film heb ik het dan voornamelijk over het oliedome gedrag van bepaalde spelers) dat maakt het dan tot een topper. Zoals het alom geprezen Martyrs die misschien iets minder grof is maar deze elementen wél allemaal bevat. En tja, dan kan er wel gezegd worden dat er zoals wolfcreek meerdere films gemaakt worden; ik vind nog steeds dat deze film een voorbeeld mag nemen aan die film qua geloofwaardigheid etc. vind het echt belachelijk dat de film zo'n torenhoge score bevat terwijl hij maar een sterk element bevat 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat voor mij ook van waarde is, zijn zaken als: Een bijpassende soundtrack en een bepaalde kleurenfilter. Dat samen creëert al grotendeels de sfeer voor mij en sfeer vind ik heel belangrijk in films. Verder is de film inderdaad intens, hard en bloederig. Genoeg uiteindelijk voor een dikke voldoende. Het camerawerk is overigens niet storend, maar ik heb wat dat betreft ook niet echt verstand van camerawerk en montage. En het acteerwerk. Volgens mij zit dat ook wel snor.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Genoeg te genieten inderdaad naast de gore: de score vooropgesteld, het feit dat je amper rustmomenten krijgt, acteerwerk, bruut killerpersonage, leuke editing zoals wanneer zij een sigaretje rookt worden geloof ik wat frames weggelaten zodat ze zenuwachtig en nog gestoorder overkomt, toffe scenes zoals de barst in het glas, dat het voornamelijk op één plek is heeft wel wat, etc.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Niet mee eens
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Een slasher heeft meestal inhoudelijk weinig te bieden.
Stel dat ik wat slashers vergelijk met o.a. films als: The Wicker Man, Psycho, Rosemary's Baby, Phantasm, The Thing, Prince of Darkness, The Excorcist en Hellraiser 1 + 2. Dan beschouw ik dat soort films als horrorfilms met in ieder geval meer inhoud dan een typische slasher. En een film als bijvoorbeeld Pandorum (geen slasher) vind ik ook absoluut geen horror met inhoud. Om zo even simpel een beetje het verschil aan te tonen.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
inhoud heeft het niet, maar wel een duidelijke verhaallijn en begrijpelijke motieven
en daarom staat de film wel vind ik
dat was bijvoorbeeld niet het geval bij het rommelige (ja hier ben ik weer) Martyrs
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Antichrist overduidelijk! Dat gaat wel over wat meer dan wat geslacht en gesteek. Ook de film waar die van is afgeleid: Don't Look Now (meer een thriller misschien), film met overduidelijk veel meer inhoud. En de films van Romero die laten zien dat het morele verval bij de mens harder gaat dan bij de zombies die ze bestrijden.. maar dat zijn vaak slechts korte flitsen van een poging tot meer inhoud.
De hoofdmoot van horror is natuurlijk spanning, gore of gruwel.. en daar moet niet teveel van afgeleid worden. Net zoals actie actie moet bevatten.. Helemaal niks mis mee verder.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het met je eens dat de door jou genoemde films inderdaad meer bieden dan de standaard horroringrediënten. Alleen interpreteer ik het begrip "inhoud" wat ruimer en zou ik films als Peeping Tom, Yeux Sans Visage, Deadgirl, Cube, Shutter, The Brood, The Thing, Christine, ... (ik kijk even naar m'n DVD-kast en noem er lukraak enkele) als inhoudelijk sterk omschrijven. Vandaar mijn verwondering over je opmerking van dat bierviltje
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Vergeleken bij andere genres is het inderdaad magertjes.. SF films bevatten oha meer inhoud, en drama of misdaad natuurlijk ook. Niet dat ik daarmee horror minder vind hoor 
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Inhoud: 28 days later, The Children, Eden Lake. .. ..
niet helemaal
uiteraad voorzien van diverse knipogen naar de maatschappij. Maar echt veel gelaagdheid zat er niet in
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Het verschil zit hem in de horrorfilms (zoals hierboven) dat ze in ieder geval nog de ambitie hebben om er wat van te maken qua inhoud. Als jij het dan niet goed genoeg vindt, dan zou dat zomaar kunnen natuurlijk. 
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Het verschil zit hem in de horrorfilms (zoals hierboven) dat ze in ieder geval nog de ambitie hebben om er wat van te maken qua inhoud. Als jij het dan niet goed genoeg vindt, dan zou dat zomaar kunnen natuurlijk.
neen deze film heeft absoluut alles gegeven wat er van te maken was.
Net zoals 2012 alle trucks uit de kast heeft gehaald om rampen in beeld te brengen
daarom geef ik aan deze film 3 sterren.
een hogere quotering is voor films die net iets meer te bieden hebben.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Neen, ik had het niet over À l'Intérieur, maar over horrorfilms met (wat meer) inhoud.
The Wicker Man (het origineel), Psycho, (het origineel) Rosemary's Baby (het origineel), Phantasm, The Thing, Prince of Darkness, The Excorcist, Hellraiser 1 + 2, 28 days later, The Children en Eden Lake

En toen zei jij over die laatste 3 titels:
niet helemaal
uiteraad voorzien van diverse knipogen naar de maatschappij. Maar echt veel gelaagdheid zat er niet in
En toen reageerde ik met:
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Phantasm, The Thing, Prince of Darkness, Hellraiser 1 + 2.. leuke films sommigen hoor, maar inhoud 
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Neen, ik had het niet over À l'Intérieur, maar over horrorfilms met (wat meer) inhoud.
The Wicker Man (het origineel), Psycho, (het origineel) Rosemary's Baby (het origineel), Phantasm, The Thing, Prince of Darkness, The Excorcist, Hellraiser 1 + 2, 28 days later, The Children en Eden Lake

En toen zei jij over die laatste 3:
En toen reageerde ik met:
ahzo ja, de ambitie is uiteraard voelbaar !
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Phantasm, The Thing, Prince of Darkness, Hellraiser 1 + 2.. leuke films sommigen hoor, maar inhoud
Daarom maakte ik ook de vergelijking met de slasher horror. Vaak geen grammetje inhoud te bekennen. Dan beschouw ik de films die ik net allemaal opnoemde voor de horrorbegrippen als horrorfilms met meer inhoud. Of beter gezegd misschien: Horrorfilms met minder weinig inhoud.
En een aantal van die films hebben voor mij gewoon inhoud. De 1 wat meer dan de ander.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Mjah ik vind Hellraiser toch wel wat inhoud hebben voor een horror.. weliswaar niet zoveel als bv. Jacob's Ladder, The Shining of The Incredible Shrinking Man (hoewel dat al meer een scifi is) maar toch.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Psycho en Eden Lake zijn trouwens niet echt horrors vind ik. Maar dan wordt er een Antichrist genoemd als een horrorfilm met inhoud. Ja, dan noemen ze er ook wel 1 op zeg. Als zoiets de essentie is van een horrorfilm met inhoud, dan kun je ze inderdaad allemaal kwijt op een geel memobriefje.
Eraserhead heeft ook potentie voor inhoud.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ik vind Antichrist dan ook veel meer een dramafilm met enkele horror-elementen dan een 'zuivere' horror. Het genre horror lijkt eraan toegevoegd te zijn puur vanwege de explicietheid van die scenes.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Er valt sowieso genoeg te twisten of sommige nu wel echt horrors zijn of niet.
Jesse93
-
- 439 berichten
- 412 stemmen
Wat een verschrikkelijke film. Dit moet toch wel een van de slechtste films zijn die ik ooit het gezien. Meestal vind ik horror wel leuk, maar dit sloeg echt alles. Er kwamen ZES mensen om haar te helpen. Dit moet me toch wel genoeg lijken, maar toch gingen ze allemaal dood. Ik weet dat het horror is, maar dan toch wil ik wel dat er wat verhaal in zit. Ik vaak met afschuw zitten kijken en de actrices bevielen me ook niet. Ik had in het begin meteen al geen enkele sympathie voor 'de moeder'. Ze bleef maar chagrijnig kijken. De geluiden of muziek wat het misschien moest voorstellen was ook zwaar irritant en het hielp voor mij niet mee om een goede sfeer te creëren. Dan dacht ik dat het op het eind misschien een beetje goed kon komen, maar dat sloeg ook weer nergens op wanneer de agent spontaan op haar buik begon te rammen. Dit deed die zonder ogen, ook best knap. Ik heb eigenlijk niks positiefs over deze film te zeggen. Dit wordt dan ook de eerste 0.5* die ik geef.
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Ik keer trouwens laatst When a stranger calls back waar trouwens ook eerst aan de bel werd getrokken met hezelfde excuus.
Jesse heeft anders wel enkele goeie punten zeg.
Het slaat inderdaad bar weinig op.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Er kwamen geen 6 mensen om haar te helpen. Haar ouders kwamen gewoon langs en werden onaangenaam verrast. Later raakte de politie erbij betrokken ja, maar ze kwamen in elk geval niet allemaal tegelijk. En wel of geen sympathie hebben voor iemand lijkt me geen reden om dat mee te nemen in je cijfer. Verder had die gozer rooddoorlopen ogen volgens mij.
Maar ok, als jij een 0,5 geven.., je doet maar. 
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Misdaad / Drama, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







