The Craft (1996)

Horror / Komedie

geregisseerd door Andrew Fleming
met Robin Tunney, Neve Campbell en Fairuza Balk

Vier meiden zijn op school echte buitenbeentjes met dezelfde hobby: hekserij. Samen experimenteren ze met duistere krachten om wraak te nemen op iedereen die hen heeft gepest. Maar de zaken lopen verschrikkelijk uit de hand als ze erachter komen dat ze grotere krachten hebben opgeroepen dan ze eigenlijk aankunnen.

Griezelige film die me ontzettend bang maakte. Dus goed geslaagde film.

Eazyfan
Waardeloos verhaal, beetje saai, niet veel spannende scenes, matig acteerwerk, ik vond niks aan deze film, 1,5*.

Vond 'm totaal niet eng, maar leuk verhaal en spannend einde.

Stoere.film!!

Vandernagel
Een matige, erg pretentieuze 'thriller' die vooral erg saai overkwam. Matige acteerprestaties, weinig spanning, dun verhaal… Eigenlijk een slappe hap in zijn geheel. Waarom ik me deze film nog kan herinneren is mij nu nog een raadsel. Hebben ze toch nog iets goeds gedaan.

2,5 sterren

avatar van Lord Flashheart
Vrij ondergewaardeerde occulte thriller, met een licht komische noot. Een genre waar ik doorgaans geen genoeg van kan krijgen, ook niet bij deze derde kijkbeurt (2x eerder op tv gezien). 3.5*

avatar van DeCol
Lekker spannend, leuk eng sfeertje, voor mij een geslaagde film!

avatar van stan
Leuke film hoor kon er wel om lachen

Wat lijkt Robin Tunny in deze film trouwens op Alicia Silverstone!

avatar van aapje14
Spannende film

je moet er wel van houden acteer werk viel op dat opzicht wel mee maar kon iets beter

goeiie film 3.5:D

avatar van lucdecoster
aapje14 schreef:
Spannende film

goeiie film 3.5:D

Die mooie negerin was al 30 jaar oud toen.

Huh?

Onderhoudende film, met een aardig gegeven en prachtige visual en special effects. Jammer van de ronduit slecht spelende Fairuza Balk (Nancy), enkele continuïteits- en scriptfouten, het afgeraffelde einde en de matige epiloog.

avatar van Donkerwoud
Een onderhoudende horrorkomedie voor tieners, niet zoveel meer. Vermakelijk, maar ook niet echt memorabel.

Goede en originele film die ook nog eens wist te boeien en soms zelfs spannend werd. Vond alle 4 de vrouwelijke hoofdrolspelers wel goed acteren. Robin Tunney was de lekerste en Fairuza Balk paste perfect als evil witch.

Een film die mwa; te kijken is. Het is een Teenage film die je leuk vindt om een keer te kijken maar daarna heb je het wel gezien.

Ghehe, toen ik klein was vond ik deze film echt 'freeky' en 'creepy' maar nu ik hem weer zag viel het wel mee.. Al zijn sommige stukken nog wel gewoon 'smerig.'

Aan één kant een hele slechte film, aan de andere kant wel goed geacteerd vind ik .. Het is niet afschuwelijk om aan te zien.

Lijkjuh
Leuke film als je van heksenrij houd enzo

avatar van Friday the 13 th
Al een paar keer gezien en vind het een erg leuke film eigenlijk. Ik zie sinds Clueless Alicia Silverstone graag acteren, behalve in Beauty shop bah hah.

Op het einde van deze film komen enkele ranzige stukken voor.

avatar van notorious_kim
Zonder twijfel één van mijn lievelingsfilms!!! Super cast, enorm goede effecten, prachtig verhaal!

1 van mijn favoriete films. Deze film bekijk ik zeker 1x per jaar.
Hij blijft interressant. Leuke dames, lekker sfeertje en een goed einde maken dit voor mij een goede "horrorfilm".

crack1
Goede film,voila!

MarcieMarc
Goede film basta

avatar van niethie
Al een aantal maal op tv gezien, maar nooit op gestemt. Vond dit toen een zeer aardig onderhoudend eigentijds heksenfilmpje, met leuke vertolkingen van de gehele cast.

3 sterren

een goeie spannende film . een goeie cast .

avatar van diaan11
Hij blijft leuk, hoe vaak ik hem ook zie.
Highschool en het bovennatuurlijke, top combi!!

avatar van Zero_Sunshine
Ook al is het een film van 1996 (niet de modernste op de markt), blijft deze een superspannende film om te kijken.
Als je hem ziet liggen, niet twijfelen, gewoon meenemen!

avatar van TragieStar.*
Wel een aardige film maar niet heel geweldig.
De cast is goed en de acteer prestaties ook wel.
Op het begin best leuk en later steeds leuker maar de film heeft toch iets minder verrassends.
Het verhaal is best grappig en goed te volgen maar soms beetje saai en voorspelbaar maarja dat valt wel mee.
Zeker aan te raden.

avatar van Elineloves
Een film uit de oude doos... Dit was een van de eerste films die ik wel 10 keer achter elkaar kon kijken. Het hele bovennatuurlijke in combinatie met the usual highschool-crap sprak me wel aan, en ik moet zeggen dat ik het jaren later nog steeds een goede film vind. De visual en special effects zijn erg goed, zeker voor die tijd. Robin Tunney en Neve Campbell zijn echte eye-candy's en wisten me dan ook geboeid te houden. De andere dames zijn ook niet al te rottig om naar te kijken.

Eng? Nee, dat is het niet. Ik zie deze film meer als een lichte horror met een vleug humor. Typisch Amerikaans filmpje waarbij de verschillende conflicten elkaar opvolgen. Pluspuntje voor de muziek, maakt het allemaal net iets interessanter.

3.5* vanwege het jeugdsentiment en omdat ik wel into ''lekkere heksen'' ben.

avatar van ChelseaH
Ik mocht deze film wel, echt eng nee, een komedie nee maar wel leuk om te zien. Robin Tunney vond ik soms een beetje dom maar dat was natuurlijk gewoon haar rol (zij speelt nu in The Mentalist) maar ik vond het wel spannend en leuk dat het meisje op het laats in het gekkenhuis beland was wel heel cru... zij was mijn favoriet gode film dus een 3 en1/2

avatar van jan
jan
Komedie was het zeker niet en horror viel erg mee. Verhaal is niet onaardig, maar het komt nogal langzaam op gang.