The Brothers Bloom (2008)

Misdaad / Avontuur

geregisseerd door Rian Johnson
met Adrien Brody, Rachel Weisz en Mark Ruffalo

De gebroeders Bloom behoren tot de wereldtop als het gaat om de kunst van het oplichten. Samen met hun vrouwelijke partner bezwendelen ze al jaren menig rijk persoon, maar de jongste van de broers heeft er genoeg van en besluit dit leven op te geven. Hij wordt echter overgehaald tot een laatste klus, het oplichten van een excentrieke vrouwelijke miljonair. De broers hanteren daarbij als stelregel dat je niet verliefd mag worden op te bedriegen partij...

net gekeken en weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van vinden moet.

Aan de ene kant zijn de aparte typetjes, de aparte manier waarop het verhaal vertelt word op zich erg sterk. Aan de andere kant is de film met vlagen zeer tam tot zelfs saai en ontreekt er zowel humor als spanning. Niet dat de film echt verveelt maar je zintuigen worden gewoonweg niet echt geprikkeld.

Het verhaal is verder vrij simpel en alle wendingen zie je ver van te voren al aankomen.

Al met al heb ik me toch best wel vermaakt, geen topper, maar net iets boven gemiddeld. 3 sterren

avatar van RickZ
MisdaadDrama over 2 broers die met veel list en bedrog door leven gaan. Beetje langdradig en niet interessant.

ben in slaap gevallen ,zegt genoeg zeker.

avatar van Zandkuiken
flurk schreef:
ben in slaap gevallen ,zegt genoeg zeker.

Moe zeker?

Leland Palmer schreef:
Eén van de mooiste fan-made posters die ik ooit gezien heb: Klik. Erg knap gedaan.

heel vet idd

Had meer van The brothers bloom verwacht, ik heb me wel vermaakt hoor, film zit verder goed in elkaar en Rachel Weisz maakte zelfs dat ik een paar keer moest glimlachen.

avatar van pietpuk
Fris en origineel

avatar van james_cameron
Behoorlijke miskleun, duidelijk een geval van tweede-film-syndroom. Na het geslaagde Brick vertilt regisseur Johnson zich hier flink. Meer geld, bekende akteurs, een grote reeks locaties en een complex plot resulteren in een vlakke, saaie en vervelende film die nergens tot leven komt. Qua toon zit de film er continu naast en de personages zijn noch charmant noch interessant. Maar goed, met z'n derde film maakt Johnson vast een geslaagde comeback.

avatar van carlak
Echt niet mee eens : grappig verhaal, op originele manier verteld, prachtige lokaties (niet alleen qua enscenering, maar vooral ook de zorg besteed aan de costumering, decors (het schip, het woonhuis van Penelope). Het komische talent van m.n. Rachel Weisz en Adrien Brody komt uitstekend uit de verf. Ik vond het een goede film, geen moment verveeld en ben nieuwsgierig naar de 2 andere films van deze regisseur.

avatar van Siorgi
Leuke film, vooral het eerste uur. Daarna wordt er naar de climax toegewerkt en wordt alles iets serieuzer. Het blijft echter boeiend en vooral ontspannend.

Na ongeveer een uur uitgezet.. Het ging maar door en door met vreemde dingen die, denk ik, grappig bedoeld zijn. Man wat saai allemaal. En ik was die droeftoeter van de broers ook helemaal zat. Ik betrapte me erop dat eigenlijk alleen om de beeldschone Weisz de film niet eerder heb uitgezet.

avatar van Inland Rabbit
Brick, ik had er geen verwachtingen van, maar ondanks dat ik soms wat ondertiteling nodig had, was het lichtelijk geweldig. De combinatie van high school film en jaren 50 detective, was gewoon goed getroffen.
Met enige verwachting ging ik dus naar zijn volgende film.

3 kwart van de film is zo mogelijk nog leuker dan Brick was. Het jaren 50 aspect is nog groter aanwezig dan daar, maar de humor is echt van deze tiijd. Denk Ghost World, Pushing Daisies (serie). en Bored to death (serie) en je komt aardig in de buurt.
2 broers die al vanaf hun jeugd oplichters zijn, 1 wat tegen zijn zin in.
Na de 2 broers en een 3e handlanger ontmoeten we Rachel Wiesz als Penelope die..naja voorspelbaar is de film wel.

De humor in de film heb ik al eerder beschreven. Ook komt dat door gemixte stijlkenmerken, want daar klopt namelijk ook geen kant van. Het is altijd leuk als modern en oud door elkaar heen lopen en dat gebeurd hier dan ook. Het ene moment staat er een stoomtrein, het andere moment een dikke moderne Ferari. D
Het soort offbeat momenten typerend van het soort komedies, hierboven beschreven is ook erg leuk. Weisz is hier voor het grootste deel schuld aan. Op de vreemdste momenten de raarste opmerkingen erin gooien, of gewoon heel enthousiast gaan doen. Heerlijk!

Wat gaat er dan fout? Nou, eigenlijk niets, maar de toon word minder vreemd en iets donkerder qua toon en humor. Ik ben zelfs geneigd te zeggen dat Weisz de film het laatste stuk nog overeind houdt, want de luchtigheid van het begin is dan wel verdwenen. Ik snap ook niet gooed waarom dat is, maargoed echt storen doet het ook niet, al ligt dat meer aan Weisz!

Als laatste kan ik dan nog zeggen dat deze film visueel niet zo goed in elaar zit als Brick, al is het qua stijl wel veel consistenter.

3 kwart van de film is echt van die vreemde, offbeat humor, met een 50's sausje in een 2009 setting, maar dan slaat het toch wat om. Ik vraag me af waarom, maar Weisz red de zaak een beetje.

avatar van Movielicious
Wat een vage en saaie film zeg. Het verhaal is totaal niet boeiend en verveelt vanaf de eerste minuut. Op een enkele flauwe grap na is er nauwelijk van humor te spreken. Kortom, zoals hierboven al eerder is gezegd, Rachel Weisz was werkelijk het enige hoogtepunt van de film!

Xenocrates
Vond er ook weing aan.
Verder in de film begon het wat af te zwakken jammer.

Vind Adrien Brody een goede acteur daar niet van.
Heb veel betere films van hem gezien.
Maar heb hem zeker afgekeken.

Even nadenken, toch maar een 1,5*

Wat een dom einde. Bloom zijn broer doet alsof dat hij niets heeft en springt daar als een veer recht, ùaar 5 minuten later sterft hij... Wat is dit voor een bullshit. Ik kon me gewoon niet inhoude met lachen.

Domme domme film... om nog maar te zwijge van die Japanse dat er voor piet snot bijloopt en doorheen de film geen woord zegt, buiten het zingen van een ultra dom lied dan.

avatar van lil'angel
Ik vond het een verrassende film, het einde vooral. Ik had niet in de gaten dat het echt was dus ik lachte maar met die broer mee, later kwam ik erachter dat het wel echt was, en vond ik het zoo zielig!
Het is een mooie en verassende film!

avatar van Ricky Roma
Jor123, ooit van spoilers gehoord? Man toch.

avatar van plompa
Best wel goed. Beetje lang alleen. Verrassend einde. Niet spectaculair. rachel weisz speelt een fantasische rol. Zij maakt de film vind ik.

avatar van usr14112
Vreemde film is dit. Een verhaal waar ik maar niet in kwam met rare wendingen en soms onbegrijpelijke dialogen. Het was geen komedie en ook geen misdaadfilm. Het weet zelf eigenlijk niet wat het is. Weisz komt hier als beste uit en was het enige pluspuntje. Ik vond het verder langdradig, saai. Gewoon niks.

avatar van Norma
Leuke film, maar de humor moet je wel liggen denk ik.

Een hoop grapjes gebeuren op de achtergrond en zijn ontzettend droog (de nieuwe Ferrari die elke keer dat ze er eentje kort reed alweer bezorgd werd, de palmboom die omver geschoten werd) maar daar kan ik me nou juist wel mee vermaken. Ik had me er in visueel opzicht nog net even ietsje meer van voorgesteld, het had wat mij betreft bijvoorbeeld qua kleurgebruik ook nog wel ietsje surrealistischer gemogen.

Verder een lekker onzinverhaaltje met heel veel wendingen, een vlot tempo en een lading rare voorvallen.

avatar van wwelover
Jammer dat deze film zo weinig aandacht heeft gekregen, want ik vond hem erg goed. Maar ja zie ook wel dat deze film niet iedereen ligt, wel jammer natuurlijk. Het verhaal is erg goed bedacht, veel leuke twists en het houdt je scherp. Er gebeurd weliswaar best veel in 2 uur tijd, maar het is goed te volgen. Daarnaast is de humor heel erg goed, heb echt veel zitten lachen. Vooral de karakters zijn erg leuk. En dan natuurlijk vooral Bang Bang en Penelope.

Ja de cast was dan ook erg goed. Adrien Brody is altijd goed. Kiest ook vaak nogal opvallende rollen. En Mark Ruffalo is ook erg sterk, vond dat ook al in Shutter Island, ondergewaardeerde acteur.... En Rachel Weisz is ook erg sterk, heb altijd al een zwak voor haar gehad. Verwacht ook wel meer van Rinko Kikuchi, ze was erg leuk als Bang Bang.

avatar van darkknight
Viel erg tegen, ik werd echter wel verrast door het einde dat de film toch nog een meerwaarde gaf. De grappen kwamen niet geslaagd over bij mij en ik vond sommige acties in de film behoorlijk raar, ik snapte dan ook niet wat de bedoeling was, op sommige momenten verveelde ik me gewoon dood, en ik snap inderdaad niet wat da chinese meiske nou in deze film deed, ik vond haar maar irritant met haar zwijgzame houding. En dat met een toch wel sterke cast, het acteerwerk was dan ook helemaal niet slecht, maar de film zelf kon me gewoon echt niet boeien. Door het acteerwerk en het einde krijgt de film toch nog 2,5 ster.

avatar van Number23
Verwachte er redelijk wat van vanwege de acteurs en alle verwachtingen zijjn uitgekomen!

Alle acteurs doen het prima, met name Ruffalo en Weisz(sorry Adrien). Ook rolletje van Coltrane was zeer vermakelijk.

Het verhaal zit leuk in elkaar en vooral de vele beeld grapjes konden me bekoren. Zeer verrassende film

avatar van filmobsessie
echt geweldige film met 2 van mijn op dit moment favorieten: adrien brody en mark ruffalo. List en bedrog zijn zowiezo leuke onderwerpen voor een film. topper!

avatar van mer1973
Beetje vreemde film. Komt over als een soort kinderfilm ( te overdreven en soms kinderachtig). Het scenario daarin tegen zet je af en toe op het verkeerde been. Is het nu echt ja of nee.
Voor nu een 3.

avatar van Saaimen
Ik vond het echt niet goed gewoon! Het verhaal was wel heel erg over de top!!! Die chineese was briljant maar Brody en Weisz vielen mij ook echt tegen.. Sommige scenes waren wel heel droog, en een paar grappen waren geniaal, daardoor nog 2,5 ster, maar had er echt veeeeel meer van verwacht. Vond het verhaal super, maar dan ook echt super, slecht uitgewerkt.. Mooiste grap met die deur met die graffiti hahaha

avatar van Toontje35
Jammer de film heeft de 45 minuten niet gehaald. Toen kon ik de onsamenhangende met nauwelijks humor gevulde film niet meer aanzien.
Het ging toen nog steeds nergens over.

avatar van mer1973
Toontje35 schreef:
Het ging toen nog steeds nergens over.

Niet afgekeken!!! en toch stemmen ????

avatar van ORIGIN
Wel goede film, maar beetje traag.

avatar van Gangleri
Ik gokje was deze film, maar een geslaagd gokje! De humor deed me aan "Big Fish" denken, een beetje de intelligente vorm zeg maar. Het verhaal draait hier en daar wel om er een beetje een "The Prestige" achtig imago bij te krijgen, maar alles bij elkaar heb ik me prima vermaakt.

avatar van Elineloves
Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk. Ik zag dat het een film was van Rian Johnson, waar ik de film Brick (2005) al een tijdje klaar heb liggen. Toch besloten om eerst The Brothers Bloom te zien, maar helaas bleek dit een tegenvaller.

Ik vond het niet zo komisch als ik verwacht had. Brody en Ruffalo leken me een leuk duo waarmee genoeg te lachen zou vallen, maar helaas. Weisz daarentegen viel me wel weer ontzettend mee, terwijl ik van haar juist niet zoveel verwacht had.

Op visueel gebied is het erg mooi, schitterende locaties en ook vrij sfeervol, maar op andere gebieden schiet de film tekort. Er worden telkens plotwendingen in gegooid die soms een beetje onnodig aanvoelen. Tel daarbij op dat er weinig diepgang is, de humor niet sterk genoeg is om je te vermaken en het spel van de broertjes op den duur gaat vervelen.

Jammer, maar het maakt me wel nieuwsgieriger naar Brick, waar ik positieve verhalen over heb gehoord. Hopelijk bevalt die film me beter.