Highlander: Endgame (2000)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Douglas Aarniokoski
met Adrian Paul, Christopher Lambert en Bruce Payne

De legendarische highlander Connor MacLeod moet tegen wil en dank met zijn vervreemde broer Duncan MacLeod samenwerken om een gestoorde onsterfelijke te stoppen die te machtig is geworden om alleen te bevechten.

avatar van stefyo

avatar van kirk douglas
stefyo schreef:
Kan iemand mij vertellen waar ik deze film kan kopen?

er staat een box-set van highlander 1/4 op marktplaats of anders zal hij wel op ebay staan.

avatar van stefyo
Mensen: misschien wil je deze film wel kopen, en kan je hem helemaal nergens vinden! Hier een tip: koop hem bij de volgende site: Amazon.co.uk! kost je 3 pond!

avatar van sofripa
De originele Highlander is koninklijk. Deel 2 was volstrekt . Deel 3 was best te pruimen, en dit laatste vehikel.....grote goden.....vierendelen de makers, dat zeg ik!

stefyo schreef:

je kunt ook bij bol.com
die moet ze zeker hebbben

Killer-Instinct
Deel 1 was wel goed,deel 2 en 3 slecht,dit deel aardig,en deel 5 slecht.
Oftewel dit vind ik de beste op deel 1 na en daar hoeft deze film niet eens zo sterk voor te zijn.

Het verhaal is niet echt boeiend en er gebeurt op zich niet heel veel,maar toch is het best leuk om Conner en Duncan samen te zien na het volgen van de Highlander-serie en films,en toch is het dan best raar om Lambert te zien sterven

Het verhaal is niet zo boeiend zoals ik al zei maar ook de flashbacks helpen niet echt,want die zijn eerder storend dan boeiend,het lijkt dan elke keer alsof ik kijk naar een saai toneelstukje.
De actie is ok,nergens overdonderend,maar de battles kunnen ermee door en de badguy is gewoon goed neergezet,leuk karakter.

Wat ik alleen niet snap is dat Highlanders de krachten krijgen van de gene die ze vermoorden(toch?)
Duncan heeft in de serie echt elke aflevering iemand vermoord,en dat waren elke keer badguys waarvan je flashbacks zag en zag dat ze ook mensen vermoord hadden,tja dat doen badguys.
Dus kreeg Duncan per onsterfelijke die hij vermoord had niet alleen zijn krachten maar ook die van de slachtoffers van die onsterfelijke.
Oftewel,hij heeft de krachten van honderden.
Dan dood hij Conner,die ook al zoveel kracht heeft na het vermoorden van veel onsterfelijken dus zou Duncan allang superkrachten moeten hebben(voor mensen die dragonball Z kennen,hij zou al Supersaiyan 20 moeten zijn haha)
Maar qua krachten verandert er weinig en elke badguy,ook in deel 5,is gewoon weer gewaagd aan onze hoofdrolspelers.
Ik snap dat het saai zou zijn als die binnen 1 seconde de badguy kan afmaken,maar je merkt nooit wat van de krachten die ze krijgen,hij vecht niet beter dan in de 1ste aflevering van de serie.

Maar ja,aardig filmpje in een zwakke film-reeks.

Hoeveel van die onsterfelijke mensen zijn er eigenlijk steeds? In deel 1 had hij toch al die Prijs en was ie toch al de laatste?

De eerste Highlander is een erg mooie film, echt een klassieker, alhoewel dat volgens mij maar door weinigen zo wordt gezien, en daar zat natuurlijk een dijk van een Soundtrack bij. Deel 2 en 3 vind ik persoonlijk wel interessant, maar zijn eigenlijk best vage films naar mijn mening.

Deel 4 daarentegen vind ik best weer een aardige film. Het is natuurlijk gaaf dat de man uit de serie en de man van de films op deze manier bij elkaar komen. Dat geeft de film vooral zijn charmes vind ik.

Het verhaal verder is ook niet echt heel slecht, zeker niet allerdaags, alleen een aparte manier om te over"leven", of anders op z'n minst een merkwaardige manier.

Ja ik vind deze stoer, gewoon een voldoende.
(overigens vind ik in deel 4 ook wel weer mooie muziek zitten).

3.5 ster

avatar van lars-pixar
Leuk geprobeerd maar als ik het verhaal lees van de andere delen maken ze gebruik van het zelfde verhaal en daar verwikkelt de film zich erg in en dan gaat het fout. Ook is de film aan alle kanten een beetje rommelig en moeilijk om vol te houden en af te kijken.

avatar van moviemafketel
Highlander, een film met een A-idee, maar in een B-jasje. Toch kan ik van elk deel best genieten. Het acteerwerk is aardig en de muziek bij vlagen zeer sterk. Ook de verschillende locaties in de verschillende periodes zijn best mooi gefilmd. Leuk is de samenwerking tussen Connor en Duncan. De slechterik wordt prima ingevuld door Bruce Payne. Hij heeft echt een kop om op te schieten en dat maakt hem uitermate geschikt voor films als deze.
Natuurlijk blijven de bliksemschichten na een kill lachwekkend. Zou het erg leuk vinden wanneer Highlander in een huidig jasje nog eens fijntjes wordt overgedaan.

avatar van FunkStarr
Toch nog niet zo'n hele slechte Highlander, hierna kwam wel het vreselijke gedrocht Highlander: The Source, maar deze is nog best ok. Dat komt vooral door Bruce Payne als slechterik en dat Lambert een (bij)rol heeft helpt ook wel iets. Adrian Paul is gewoon degelijk en irriteert eigenlijk nooit. Vond deze niet veel onderdoen voor deel 3.