I Know Who Killed Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Chris Sivertson
met Lindsay Lohan, Julia Ormond en Neal McDonough

Een veelbelovende jonge vrouw Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) wordt verleid, ontvoerd en gefolterd door een sadistische seriemoordenaar. Nadat ze gered wordt en het getraumatiseerde meisje weer bij bewustzijn komt in het ziekenhuis beweert zij, dat zij iemand anders is. De vraag rijst dan ook of zij lijdt aan een post-traumatische depressie, of is hier iets van meer sinistere aard aan de hand?

avatar van TonyMontana
DÉ grote "winnaar" van de 'Razzies': maar liefst 8 Golden Raspberry Awards (een nieuw 'Razzie' record!!!):

- Worst Screen Couple (Lindsay Lohan & Lindsay Lohan as The Yang to Her Own Yin)
- Worst Picture
- Worst Actress (TIE) (Lindsay Lohan as Aubrey & Lindsay Lohan as Dakota)
- Worst Remake Or Rip-off (Rip-Off of HOSTEL, SAW and THE PATTY DUKE SHOW)
- Worst Director (Chris Siverston)
- Worst Screenplay (Written by Jeffrey Hammond)
- Worst Excuse for a Horror Movie (New Category!)

wo2-Freak
Geef het dan 0.5* als je het zo erg vindt...

*Tjeerd*
Zo slecht vond ik onze Lohan niet acteren.

avatar van TonyMontana
wo2-Freak schreef:
Geef het dan 0.5* als je het zo erg vindt...

waar heb ik gezegd dat ik hem erg vind...??!?!

avatar van Straniero
Verschrikkelijke shitfilm. Bij een horror kan ik echt wel het een en ander door de vingers zien, maar dit slaat alles.

N0a
één woord: bagger

Bartw1991
Een beetje leuk op papier, bijna stom in de praktijk.
Er is heel veel matig aan deze film, maar daar schrijft iedereen al over.
De spaarzame dingen die minder slecht zijn, zijn het acteerwerk van Lindsey Lohan (dat val wel mee), de stripclub scènes van Lohan en het terugkerende gebruik van de kleur blauw.

Alleen het plot rond de uiteindelijke dader en rond de vader, en de martel materialen zoals de rare messen waren écht heel slecht.
Ik snap dat ook niet waarom just deze film het zo erg te verduren krijgt, vooral bij de razzies. Zijn er dan juist in 2007 zó weinig slechte horrorfilms gemaakt? In andere jaren zijn er in overvloed!

Bartw1991
wo2-Freak schreef:
Rare titel...

In de film komt Lohan tweelingzus B toch door aanwijzingen er achter wie Lohan tweelingzus A heeft? Zij krijgt die hints door haar dromen en gedachten, dus zij weet aan het eind wie haar tweelingzus heeft en omdat ze een speciale band hebben voelt het voor haar alsof ze het over zichzelf heeft.
Je hebt de film verder wel gezien? Zo niet is het een beetje raar om over de titel te gaan klagen, niet?

Ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd... ondanks de slechte beoordelingen. Ik vond de Razzie-winnaar van vorige jaar (Basic Instict 2) ook verrassend goed.
En ik vind Lindsay Lohan wel een leuk kind...

Nee dit was niet eens pretentieus, maar gewoon slecht. Geen enkele logische scene volgorde, ook geen uitleg over hoe het een en ander werkt (hoe kan ze zo lang overleven bijvoorbeeld?).

Slechtste film die ik ooit heb gezien.

avatar van mishad
Ik denk toch redelijk wat films gezien te hebben, maar films van dit niveau kom ik toch zeer weinig tegen. Werkelijk alles is slecht aan dit gedrocht en ik kan dan ook echt niets opnoemen wat ook maar enigszinds een pluim waard is. En zo verdient 'I Know Who Killed Me' een mooi plaatsje in de diepste krochten van het 'zó-verschrikkelijk-slecht-dat-het-grappig-wordt' genre. Lekker knus en warmpjes naast werkjes als 'Deuce Bigalow: European Gigolo', 'Basic Instinct 2', 'Epic Movie' en het complete oeuvre van Uwe Boll...

avatar van dyantha
zo slecht was de film niet.. hij kon beter dat wel..
alleen ik snap de film wel ik vond alleen het einde niet echt leuk..
ik bedoel dan liggen ze samen in dat graf of kist en ze leeft nog, maar ik bdoel hoe loopt het af met hun alle 2 ?
alleen het einde was f*cked up maar verder wel goed.

Ik vond der niet veel aan, het was dan wel een internet versie, maar het verhaal en de acteurs waren ondermaats. 1*

avatar van Day-V
Bijna niemand geeft wat voorbeelden waarom het zo slecht was :/

avatar van Aapje81
komt deze film ooit nog eens uit op DVD?

*San*
Ja ik zag hem ookal bij FRS, Music Store en inderdaad Bol!

Ik vind hem goed!

avatar van Baswazz
Ben het wel met 'ralfsjam' eens.
Het script had idd beter uitgewerkt moeten wordem.
Hoe verder de film vorderde werd deze steeds onduidelijker.

avatar van otherfool
TonyMontana schreef:

Mja, de film is natuurlijk best een janboeltje vol dubieuze verwikkelingen, maar dan toch liever een ambitieuze halve mislukking dan de typische horrormeuk, inspiratieloze romantische troep en 13 in het dozijn komedietjes.

Lohan is best een aardige actrice (al heb ik haar wel eens beter gezien), en ze verdient toch lof om deze rol aan te hebben genomen; als ze al niet eens weer een lichaamsdeel verliest geeft ze nauwelijks verhullende showtjes weg op de paaldansvloer. Je zou het met gevoel voor dramatiek haast een tour de force noemen.

Het verhaal zit verder vol rariteiten en onduidelijkheden (en de killer is er werkelijk met de haren bijgesleept), maar toch heb ik de film uitgekeken zonder ooit op het klokje te kijken, en dat is bij andere razzie films wel anders geweest...

2,5*.

Toffe film, leuk en goed verhaal, verder lekker wijf natuurlijk

avatar van Fixi88
Vind dat het acteerwerk van Lohan toch wel goed in deze film. Het verhaal is ook wel leuk bedacht de uitwerking is minder. En wat betreft de Razzies dat slaat werkelijk nooit ergens op. Er zijn altijd wel slechtere films uitgebracht maar als die nomineren verliezen ze zelf naamsbekendheid .

Nancy1980
Ik vondt deze film matig, Ik vindt persoonlijk Lindsay Lohan geen goede actrice, ik had snel door wie de dader was etc..., de film is te voorspellen zeg maar.
wel leuk om gewoon een keer te kijken, maar geen topper.

avatar van hannes64
Op zich vond ik em niet èèns zo slecht.

ik hou opzich al niet van lindsay lohan, maar ik dacht laat ik het toch proberen. ik zou deze film echt geen tweede keer kijken.
totaal niet spannend, misschien als je je verveelt leuk om eens te kijken maar anders zou ik hem fijn laten liggen.

avatar van Aapje81
Komt deze ooit nog eens op Film 1 of iets dergelijks?

Dit is nou weer typisch zo'n geval van zo slecht dat het grappig is. Ik heb genoten van deze onzin, en dat is geen compliment 2 sterretjes voor dit heerlijk belachelijke Lindsay Lohan filmpje.

avatar van MrCyCrO
Het verhaal was wat aan de mindere kant maar vond Lindsay Lohan ijzer sterk in haar rol

avatar van Tun-89
Ik vond het een goede Thriller.
Apart verhaal, spannend, ik heb me geen moment verveeld.
Ik wist ook nog niet wie de moordenaar was pas op het einde, dus zo voorspelbaar vond ik 'm zeker niet. Ik ben een fan van Lindsay Lohan, dus vind het altijd wel leuk om haar te zien maar in deze film vond ik haar acteer prestaties heel erg goed!

3 *

avatar van anGel-8
Apart verhaal, had echt geen idee wie de dader was tot het einde. Lindsay was wel oke, alleen ze kreunde (of huilde) iets te irritant.. toch nog wel een 3.0* waard!

Nogmaals deze film bekeken en nu vond ik hem dus stukken beter. Het is nog steeds geen meesterwerk maar heeft toch een aardig interessant verhaal te vertellen.