I Know Who Killed Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Chris Sivertson
met Lindsay Lohan, Julia Ormond en Neal McDonough

Een veelbelovende jonge vrouw Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) wordt verleid, ontvoerd en gefolterd door een sadistische seriemoordenaar. Nadat ze gered wordt en het getraumatiseerde meisje weer bij bewustzijn komt in het ziekenhuis beweert zij, dat zij iemand anders is. De vraag rijst dan ook of zij lijdt aan een post-traumatische depressie, of is hier iets van meer sinistere aard aan de hand?

Vandaag gezien en ik moet zeggen dat het verhaal al geen kanten klopt.
Hoe kan haar "tweelingszus" daar nu liggen terwijl de moeder zelf zegt dat ze maar één kind bevallen was. En ze bewijst dit trouwens ook d.m.v. een echografie of was het van den heiligen geest.

Horrorfreak12
komaan zeg wat een lage score vond de film best goed niet super.

goed geacteert van lindsay lohan en goed verhaal !!!

ze laten alles zeer goed zien ( bloed , ...) en het einde is onverwacht !!

Vond hem niet heel slecht..
Sommige dingen gingen me irriteren zoals die terug kerende beelden.
Begon wel te denken wie het nou gedaan kon hebben en waarom ze zei dat ze aubrey niet was.
Eigenlyk snapte ik hem niet?
Had ze dus een tweelingzus of niet?

avatar van horrorfreak23
[email protected] schreef:
Vandaag gezien en ik moet zeggen dat het verhaal al geen kanten klopt.

Ik denk dat je het niet goed begrijpt.

Die vader heeft haar (Aubrey de 'echte' dochter in het begin) gekocht van een vrouw (die aan de drugs zat) die bevallen was van een tweeling omdat hun kindje gestorven was na de geboorte. (De moeder weet daar niets vanaf. Daarom dat ze ook die echo toont, dat is niet Aubrey maar hun overleden baby.

Ik vind het ook raar dat dit zou kunnen maar ze moeten toch iets verzinnen en ik vind dit nog een redelijk goeie uitleg daarvoor.

hha__
Nice movie !
Sommige zeggen dat gij te voorspellen was.
Als jij dàt kan voorspellen ?! Hij is super
-0,5 voor de moeilijkheid
-0,5 voor het einde
-0,5 voor de onduidelijkheid

= 3,5 sterren

Straniero schreef:
Verschrikkelijke shitfilm. Bij een horror kan ik echt wel het een en ander door de vingers zien, maar dit slaat alles.

Hopelijk neem je dat niet al te letterlijk. Idd een baggerfilm met een plot nog meer voorspelbaar als de domste soap serie. Heb hem toch maar uitgekeken, maar een aanrader is het zeker niet.

geniale film die door haast iedereen misbegrepen wordt

avatar van DonOswaldo
leuk wegkijkertje, met een interessant plot, waar toch wat meer meegedaan kon worden uiteindelijk. ook waren er enkele momenten waar lindsay lohan niet helemaal overtuigend overkwam, maar over het algemeen speelde ze het gewoon goed.

avatar van Noodless
Na heel wat slechte recensies in heel wat filmbladen, heb ik me er toch aan gewaagd om deze film te zien. En ik moet zeggen, de film valt wel best mee. De plot is best interessant en de killer wordt pas op het einde duidelijk. Maar er zitten heel wat onduidelijkheden in het verhaal en een paar storende scènes zoals het gelijktijdig gewond geraken van ... . Wat was het motief van de killer ? Ook wel een paar mooie shots : bv. met blauwe kleuren werd er gewerkt.
Lindsay Lohan deed het behoorlijk. 6/10

avatar van Kevin.v
IK vind dit een van Lindsay's Leukste film (ondanks de vernietigende kritieken en die Razzie's, maar vind die prijzen in het algemeen zowieso onzin) Ben nu bezig met het verzamelen van alle Lindsay Lohan films moet alleen nog Get a Clue en Labor Pains, maar krijg ze maar niet gevonden helaas.. misschien kan iemand mij verder helpen, zou het erg waarderen. Vind Lindsay Geweldig! hopelijk gaat ze in de toekomst meer films maken kan nu al niet wachten op The Other Side en Dare To Love Me !

Ansje1987
Wat zit iedereen te zeiken over Lindsay Lohan?! Ze wordt door iedereen naar beneden gehaald, ze doet het gewoon goed en op haar manier! Ze wordt toch elke keer aangenomen voor films enzz dus ze zal wel iets hebben!

De film ga ik vanavond kijken ben benieuwd!!

avatar van Bubblez
Genomineerd voor slechte film van het decennium bij de Razzie's. Niet dat dat iets zegt, maar toch.

CaptainTwisted
Bubblez schreef:

Ja, dat zegt wat over de filmkennis van de gebruikers van Razzie's.

Ik vond hem helemaal zo slecht nog niet. Idd geen oscar-nominatie waard, maar hij kon er prima mee door.
3,5 *

Muggsy
Ik hoop dat ik het huis wat verluchten kan want deze film zat de hele duurtijd te stinken. De desinteresse op het gelaat van Lohan bij elke nieuwe doorbraak was storend. Ook de steeds terugkerende beelden van afgesneden ledematen waren niet meteen mijn cup of tea, al zeker niet wanneer zo'n beeld wordt opgevolgd door een misplaatste vrijscène. Wanneer de ontknoping dan kwam was mijn aandacht spijtig genoeg al verslapt en kon het me allemaal niet zoveel meer schelen.

idd een razzie award gekregen. verbaasde me echt toen ik dit las. vond dit echt een hele goed film. erg orgineel, spannend en luguber. prima film hoor!! het ledematen gedoe was in mijn ogen te luguber. verders prima film.

avatar van Thera.
Nou ja! Ze willen Lindsay Lohan wel echt neersabelen. Een Razzie (meerdere zelfs) heeft deze film - ondanks dat het geen hoogstandje is - nu ook weer niet verdiend wat mij betreft. Het verhaal is best origineel al dan een beetje vergezocht, het acteerwerk is prima (óók dat van Lindsay, al vond ik een beetje meer geschreeuw en gehuil wel op zijn plaats bij de martelingen) en het terugkerende blauw vond ik wel leuk. Wat ik wel erg jammer vond, en dit kan aan mij liggen: ik had werkelijk geen idee wie de moordenaar was! En dat terwijl ik echt heel erg goed met gezichten ben. Op zich best origineel om de pianoleraar de moordenaar te laten zijn, maar ik had 'em niet herkend... Persoonlijk had ik dat toch anders gedaan en had ik graag de 'sexy tuinman' als moordenaar gezien. Wanneer mensen dan makkelijk zouden denken (de verliefde jongen zal de moordenaar wel zijn met z'n blauwe roos!) zou die roos daadwerkelijk ergens uit een tuin komen waar de tuinman die had gepland... of zo. Het einde werkte overigens ook niet al te bevredigend voor me, ik vond het een beetje raar.

Oh, en het lijkt mij geen ramp om naar Lindsay te kijken! Ik vond haar erg mooi en sexy in de film, vooral aan de paal :7.

Ik denk dat deze film vooral 'slecht' is, althans niet erg goed te noemen door de verkeerde keuzes die er hier en daar zijn gemaakt. Het had zeker potentie en het is zeker geprobeerd.

Muggsy
Niet zomaar 'een' Razzie of 'meerdere' Razzies, maar de recordhouder(!) van de Golden Raspberries

avatar van Thera.
Muggsy schreef:

Yup, ik weet het. Dat wat Showgirls eerst was. En nee, het zijn beide geen goede films te noemen maar er bestaan echt wel slechtere films.

Wat een ongelofelijk slechte film... Op zich interessant gegeven maar erg fout uitgewerkt. Had veel beter kunnen zijn. maar goed...

avatar van TaBaBoMa
Ik vond deze film helemaal niet slecht. Vind hem hier ook erg laag scoren.. Ieder zijn mening natuurlijk..... Ik heb mij erg vermaakt met deze film en vond het ook goed geacteerd.

Ik ben ook niet zo'n grote Lindsay Lohan-fan maar ik vond deze film zeker niet zo slecht als het gemiddelde hier zegt. Het verhaal zat wel goed in elkaar en er werd goed in geacteerd.

melvddonk
Leuk concept, maar zo slecht uitgewerkt. En dan heb ik nog niks gezegd over de acteerprestaties. Ik vond het helemaal niks.

avatar van DjFrankie
Apart verhaal, wel erg drama achtig gebracht.
Film verder wel onderhoudend en verrassend. Met plezier gekeken i.i.g.

Matige film met vreemd einde.

avatar van TragieStar.*
Heb nu het eerste deel bekeken, en vind het toch wel een aardige film hoor. Lindsay Lohan is niet de beste actrice ooit, maar ze zet haar rol overtuigend neer. Moet nog een beetje wennen, want de film is best duister en grimmig en dat ben ik van Lohan niet gewent. Meestal speelt ze alleen in films zoals: Mean Girls.
Ben benieuwd hoe het afloopt.

avatar van TragieStar.*
Vandaag helemaal afgekeken, en vond het vrij vreemde film. Het begon goed en daarna werd het eigenlijk alleen maar beter, maar na de 60 minuten gepasseerd te hebben werd het allemaal erg nep en ongeloofwaardig. Lindsay Lohan behoort natuurlijk niet bij de top, maar hier kwam ze vrij redelijk over, al vond ik dit niet haar beste acteerwerk.
Het verhaal is volgens mij allemaal erg makkelijk verzonnen, en daar bleef het bij. Het werd op den duur best heftig en emotioneel maar dat waren ook zo de hoogtepunten van de film. Zoiets kan ook echt gebeuren. Hoe het nou zat met het tweeling-gedoe snapte ik niet helemaal.
Ik hoop nog zeker meer van Lohan te zien, en nu zeker omdat ze nog niet echt veel van haar zelf heeft laten zien op het grote doek, en omdat ze nu eindelijk van haar verslavingen af kan blijven. De scene dat Dakota met haar vader naar het huis van de dader gaat, en dat ze dan opeens het huis in gaat zonder haar vader, en dan de hand van de dader afsnijd was ongelofelijk slecht gedaan. En dan nog zo'n muziekje uit de jaren '80 horror afspelen was al helemaal lachwekkend. Lohan kon er ook niet veel van, dat was toch haar dieptepunt tijdens heel de film. Het geschreeuw van de dader was ook erg nep en daarna was er ook een vrij slecht acteerwerk van hem te zien.
Ik zou de film wel aanraden, ik zou het gewoon een keer proberen. Zo slecht is deze film helemaal niet, maar het had veel beter gekund. Voor mij dus net geen voldoende.

avatar van Adammeh
IMDb (3,6 / 16689), hmm vreemd, ik vond m zo slecht nog niet.

avatar van Gang_Star
Vreemd verhaal(ja begreep het wel) die sporadisch spannend werdt maar helaas nooit hoogstaand. Jammer.

Leon17
Ik vond dit een hele rare film! Voor mij was er geen touw aan vast te knopen en het was een beetje vaag allemaal. Lindsay Lohan is wel een goeie actrice en doet het ook in deze film goed, alleen spreekt het verhaal me totaal niet aan.

Slechste film ever. Serieus.