I Know Who Killed Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Chris Sivertson
met Lindsay Lohan, Julia Ormond en Neal McDonough

Een veelbelovende jonge vrouw Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) wordt verleid, ontvoerd en gefolterd door een sadistische seriemoordenaar. Nadat ze gered wordt en het getraumatiseerde meisje weer bij bewustzijn komt in het ziekenhuis beweert zij, dat zij iemand anders is. De vraag rijst dan ook of zij lijdt aan een post-traumatische depressie, of is hier iets van meer sinistere aard aan de hand?

turksoldier_61
Dit film is het slechste film van het jaar gekozen ik weet niet of ik het ga kijken, maar tog kan ik niets zeggen zolang ik het niet heb gezien ,we zullen zien

avatar van matthijs_013
Het verhaal stelde niet veel voor en na een tijdje had ik geen idee meer waar het over ging, maar Lohan deed het leuk. Zeker geen 3,7 waardig. Zoals ik eerder afvroeg draait dat IMDb gemiddelde gewoon om Lohan zelf.

avatar van Brianna
Ik vond er niet zoveel aan, beetje wazig ook. 2.5

*Tjeerd*
Zou 29 september in Pathé komen maar is nergens meer op de site te vinden.

avatar van fritsy
ik snap dat stemmen dan weer niet hiero (niks aan / beetje wazig) toch 2,5* geven.

Trouwens de filmografie van Lindsay Lohan stelt ook weinig voor ze ziet er leuk uit en thats it.

avatar van stan
Matige maar toch wel oke film

Lindsay Lohan is niet echt geweldig als hoofdrol maar weet de rol wel op een aardige manier neer te zetten. Vind eht verhaal een beetje ver gezocht maar het is in ieder geval geen 13 in een dozijn film.
Script had naar mijn mening iets beter uitgewerkt mogen worden en de irritante flashbacks van Dakota als een 'stripper' mochten ook wel korter.

avatar van ralfsjam
ik begon aan deze film met een positief gevoel, en ook zou het de eerste keer zijn dat ik kennis zou maken met Lindsay, de vrouw die op het moment samen met Britney,Amy en Paris de roddelbladen domineren. toch vroeg ik me af... waarom? zo speciaal is Lindsay niet en het acteer talent hangt al helemaal niet aan haar redelijk mooie kont (om over de rest van de acteurs maar te zwijgen). de film was in mijn ogen een onsamenhangende emotieloze en vooral rommelig geheel vol met fouten, zeker als je de tijdslijn in de gaten houd. het verhaal waar het echt om ging kwam maar zeer zelden aan bod. al het geld is in de paar gelukten en vooral mislukte effecten en Lindsay gaan zitten denk ik. een tegenvaller in alle opzichten! een 2.5je (net aan)

avatar van aphexfreak
Het gemiddelde op IMDB is vast laag omdat mevrouw Lohan hier in meedoet.
Maar goed eerlijk is eerlijk, ik moest er even ''inkomen'' maar na een tijdje was ik er aan gewend en later in de film acteerde ze zelfs vrij goed.
Het verhaal is geweldig een heel sterk uitgangspunt en ook heel mooi gefilmt, sommige scenes zijn een streling voor het oog en ook heel erg mooi kleurgebruik.
Muziek sluit mooi aan bij de film, lekker sleazy.
Wat deze film wat mij betreft boven de middelmaat doet stijgen is de sfeer, die is echt goed raak.
Ja, ik kan hem wel waarderen geen echte hoogvlieger maar wel een lekker tussendoortje.

Raffael77
Zeer aparte film maar toch ook weer goed. Gore scenes waren wel leuk en moet zegen dat Lohan het niet slecht deed in volwassen rol.
De film is net zo verknipt als Vanilla Sky. Warrig maar toch ook mooi.

Voorlopig 3,5

Lindsey Logan is niet geslaagd in deze ondermaatse film

1 sterretje

hoi is dit het derde deel van
i know what u did last summer

nee geen deel 3.

avatar van BlueJudaskiss
Misschien een beetje lullige vraag, maar ging Lindsay Lohan nou inderdaad uit de kleren in deze film of waren dat slechts geruchten?

avatar van ralfsjam
zal wel een gerucht zijn om een bepaalde doelgroep nieuwsgierig te maken!!!

avatar van UrbanDjampa
BlueJudaskiss schreef:

Zit wel een erotische scène in waar je wel wat bloot ziet.

Vandernagel
Ik kan weinig meer hiervan maken dan een film met zoveel mogelijk air time voor Lohan. Ze is leuk om te zien maar van een film verlang ik toch wel wat meer.

Onderhoudende film. Af en toe een beetje verwarrend maar uiteindelijk is het wel duidelijk. Lindsay Lohan doet het aardig in de hoofdrol. Niet echt spannend.

Weet er iemand soms wanneer deze film in België zou uitkomen? Of heb ik de release gemist?

Hartelijk bedankt !!!

Ik vond het een waardeloze film. Die erotische scenes ertussen waren naar mijn inziens gebruikt om een beetje vulling te hebben anders was het verhaaltje zo afgelopen. Dan vond ik Lohan haar acteerprestaties ook ondermaats. Voor mij 1* meer is deze voor mij echt niet waard.

Zeker geen hoogvlieger, maar slecht ook weer niet. Een beetje er tussen in dus. Het leuke aan de film is dat het niet 1,2,3 voorspelbaar is wat er gaat gebeuren, al is het plot uiteindelijk ongeloofwaardig. Maar ja, dat is mijn mening.

avatar van (R)filmmaker007
Woslo schreef:

Hartelijk bedankt !!!

in de zmer van 2008
juli ofzo dacht ik

avatar van (R)filmmaker007
geen aanrader dus?
ik vind lindsay een geweldig acteren! Ze is, vind ik dan toch, heeel erg getalenteerd, A prairie home compagnon was toch goed? Heeft niemand hier Mean Girls gezien? Bobby? Of The parent Trap? als ze nog maar 10 jaar is en toch zo schitterend acteerde..een ENGELS accent!! Mense vergeten door dat ze zo veel in de roddelboekjes staat, dat ze goed kan acteren...

"OHH laten lindsay direct afbreken! Die slet! die kan toch niks!Wat zit ze weer in die film => flop!!! ah ja lindsay zit er in he!"

hoe zou jij worde moest je heel je leven in de spotlights hebben doorgemaakt?? Dat ze er nog heelhuids uitkomt is al een wonder, dat beteket dat ze mentaal heel sterk is... soms heeft ze haar dipjes, ja en kan je haar dat kwalijk nemen!? ze is van al die aandacht beginnen houde, tja, dat kan je toch begrijpen? Hoe zou jij zijn??? maar ja....

avatar van wait_here
Veel amerikanen denken er zo over, maar ik let alleen op de acteerprestaties, ook als Lindsay Lohan erin meedoet. In 'Bobby' deed ze het heel erg goed trouwens.

avatar van MissLucifer
Ik vond t best wel een tegenvaller... Had er meer van verwacht, en t verhaal was net iets te warrig naar mijn smaak. Over Lindsay Lohan niks te klagen, vond haar erg amusant, maar verder, tjah... Sommige scènes vond ik iets te zinloos, zoals dat strippen de hele tijd, voegde niet bepaald iets toe, de martelscènes hadden wat explicieter gemogen, en het einde kwam misschien iets te vroeg, bleef toch met een 'wat nu?'-gevoel zitten. En ergens kreeg ik het gevoel dat er een zooi uit andere films 'geleend' was; ik zag onder andere Saw, La Pianiste, Planet Terror en Sin City terug...
Al met al nog vrij amusant, had beter gekund, maar was best goed te doen, leuk voor als je je verveelt ofzo. 2*

avatar van BlueJudaskiss
(R)filmmaker007 schreef:

Vervang de naam lindsay door paris en je hebt mijn punt rond paris hilton precies weten te verwoorden. Terug naar het forum

De film weet niet de gehele tijd te boeien en hoewel het verhaal aardig bedacht is komt het totaal niet goed over. De uitwerking probeert vooral eng te zijn en tegelijk nog eens een goed verhaal te vertellen, maar doet dit nauwelijks. Lohan heeft veel goede momenten wat de film toch aardig maakt.
Het einde en de ontknoping zijn erg matig in vergelijking tot de rest. Al met al een matige film met een goede actrice en een goed verhaal die beiden beter tot hun recht hadden moeten komen.

2.5

NS1407
BlueJudaskiss schreef:

Met dat verschil dat Lohan wel degelijk iets in huis heeft, terwijl Paris, met alle respect, op artistiek vlak niks voorstelt.

Over de film: vond hem niet verbijsterend goed, maar ook verre van verschrikkelijk, zoals hij in de meeste recensies wordt genoemd. Die Razzie Award voor Lindsay Lohan vind ik wat misplaatst - ik heb al betere acteerprestaties gezien, maar evengoed véél zwakkere. Ik vrees dat mensen haar privé-leven en haar werk niet meer kunnen splitsen (daar heeft ze zelf ook mee voor gezorgd natuurlijk).

De plot vind ik niet echt onderbouwd genoeg. Het concept zit goed, maar de uitwerking laat te wensen over, vooral dan naar de ontknoping toe. Wat een open einde zou moeten voorstellen, laat mij eerder de indruk na van een nogal "gemakkelijke oplossing" voor het mysterie. Het lijkt alsof de scenarist zelf wat in de knoop was geraakt en dan met een erg onwaarschijnlijk einde nog zijn hachje probeert te redden.

Niet bijzonder, maar ook niet abominabel slecht: 2.5.

avatar van Jerry1981
Deze film heeft de Razzie gewonnen voor slechtste film en Lindsay Lohan voor slechtste actrice.

wo2-Freak
Rare titel...