I Know Who Killed Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Chris Sivertson
met Lindsay Lohan, Julia Ormond en Neal McDonough

Een veelbelovende jonge vrouw Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) wordt verleid, ontvoerd en gefolterd door een sadistische seriemoordenaar. Nadat ze gered wordt en het getraumatiseerde meisje weer bij bewustzijn komt in het ziekenhuis beweert zij, dat zij iemand anders is. De vraag rijst dan ook of zij lijdt aan een post-traumatische depressie, of is hier iets van meer sinistere aard aan de hand?

avatar van otherfool
TonyMontana schreef:
DÉ grote "winnaar" van de 'Razzies': maar liefst 8 Golden Raspberry Awards (een nieuw 'Razzie' record!!!):

Mja, de film is natuurlijk best een janboeltje vol dubieuze verwikkelingen, maar dan toch liever een ambitieuze halve mislukking dan de typische horrormeuk, inspiratieloze romantische troep en 13 in het dozijn komedietjes.

Lohan is best een aardige actrice (al heb ik haar wel eens beter gezien), en ze verdient toch lof om deze rol aan te hebben genomen; als ze al niet eens weer een lichaamsdeel verliest geeft ze nauwelijks verhullende showtjes weg op de paaldansvloer. Je zou het met gevoel voor dramatiek haast een tour de force noemen.

Het verhaal zit verder vol rariteiten en onduidelijkheden (en de killer is er werkelijk met de haren bijgesleept), maar toch heb ik de film uitgekeken zonder ooit op het klokje te kijken, en dat is bij andere razzie films wel anders geweest...

2,5*.

avatar van DonOswaldo
leuk wegkijkertje, met een interessant plot, waar toch wat meer meegedaan kon worden uiteindelijk. ook waren er enkele momenten waar lindsay lohan niet helemaal overtuigend overkwam, maar over het algemeen speelde ze het gewoon goed.

avatar van Elineloves
Lindsay is mijn tienercrush. Vond haar vroeger een ontzettend knap en leuk meisje, de laatste jaren helaas iets minder. De trailer leek leuk, de film zelf helaas minder. Had meer in kunnen zitten, met name enkele plotwendingen en het acteerwerk waren ondermaats.

Film probeert ook op rare momenten 'opwindend' te zijn door sexscènes toe te voegen terwijl het kant noch wal raakt. Jammer, beetje makkelijk willen scoren op die manier. Lindsay is verleidelijk, maar de manier van dat in beeld brengen was niet zo schitterend.

Het is 'goed' genoeg om uit te kijken en ik wilde het ook tot de laatste minuut zien, maar ik had gehoopt meer spanning te voelen. De trailer belooft meer dan dat je daadwerkelijk krijgt.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt van tv, maar omdat 'k geen beste kritieken over deze film had gehoord, ook maar lage verwachtingen.
Tja, de film begon nogal gewoontjes, maar zeker niet saai, maar na de wending werd het toch een veel vreemdere film. Zeker niet slecht, maar zeker ook niet waw. Het einde mocht misschien ook iets uitgebreider geweest zijn.
De cast deed het ook niet slecht.
Tja, al bij al geen slechte film, maar ook niet echt een meesterwerk. Goed om eens meegepikt te hebben via tv, maar ook niet meer.

avatar van horizons
Een film die goed begint en dan compleet wegebt naar allerbelabberst niveau. Lohan red de film eigenhandig de film van de complete ondergang; rest van de cast geeft haar 0,0 steun.

Ah, een Razzie winnaar ...

Mij oogde het als een redelijk doorsnee horror filmpje dat wat teveel hooi op z'n vork genomen had. Niet al te best dus, maar om daar zo'n negatieve fanfare aan op te hangen gaat mij iets te ver. Daarvoor zijn er elk jaar genoeg slechtere films lijkt mij, of 2007 moest echt een gewéldig jaar geweest zijn.

Lohan is in ieder geval niet sterk genoeg om haar (toch beperkte) rol te dragen. Ze heeft al een wat irritante uitstraling, maar haar switch sloeg helemaal nergens op, getuige het script dat de hele tijd de nadruk moet leggen op haar verandering.

Ook het verhaaltje is wat lullig, met een flauwe twist die eigenlijk zelden goed uitpakt. Qua sfeer wordt er nog wel een poging ondernomen, maar het voelt eerder aan als counterfeit horror. Ik ken Sivertson verder niet en op basis van deze film zou ik zeggen dat hij weinig met het genre heeft (of niet het talent heeft om er wat mee te doen), maar aangezien hij later met Lucky McKee aan de slag ging (en een tof horrorprojectje afleverde) zal het eerder gewoon een gefaald project zijn.

Goed is het niet, je moet als zwaar verlegen zitten om horror films om hiervan te kunnen genieten, maar er zijn ook genoeg slechtere films.

avatar van IH88
I Know Who Killed Me

Nog niet zo slecht. Het verhaal wordt steeds belachelijker en vooral tegen het einde ontspoort het allemaal, maar het begin is best aardig en Lohan doet het niet slecht. Ze moet twee persoonlijkheden spelen en daar heeft ze natuurlijk wel ervaring mee. De film wil er ook nog een erotisch tintje aan geven, maar dat faalt hopeloos. Ontzettend jammer ook van dat belachelijke einde.

avatar van Shadowed
Zeer matig.

Lohan is soweiso niet een favoriet van mij, alhoewel ze in Mean Girls wel leuk was. Maar hier is ze niet erg perfect, ondanks dat ze een paar scenes doet waarmee ze natuurlijk wel Lohan uitstraalt. Hiermee bedoel ik natuurlijk gewoon de paalscenes.

Verhaal begon nog heel redelijk, en ik begon me zelfs af te vragen wat er nou zo slecht aan zou worden. Maar ik zat er toch wel naast, want dan begint het na de moord met de minuut belachelijker te worden. De twist is dan ook meer vreemd en belachelijk dan slim.

De ontknoping van de moordenaar was wel goed gedaan, maar de reden van haar "waanbeelden" zijn gewoon niet kloppend en vergezocht. De horror was gelukkig wel enigszins expliciet in beeld gebracht en dat was een klein pluspunt.

Maar geen aanrader.

Of het nou een homage of een parodie was op Twin Peaks, is niet helemaal duidelijk, maar ik meen zelfs een Badalamenti geluidsfragment kenmerkend voor die serie meermaals gehoord te hebben. Verder is de Blue Rose, zeker gezien TP Seizoen 3 overduidelijk een niet te missen element. Het gebroken hart speelt eveneens een prominente rol. Verder interessant was de toch wat eigenaardige "hemelse muziek" die her en der als ondersteuning bij de beelden werd gebruikt, en daarmee kwam een verwijzing naar deze geweldige sfeervolle film in het vizier: La Double Vie de Véronique (1991) - MovieMeter.nl.

Al met al een niet heel onaardige "slasher" of hoe noem je zo'n film, maar niet helemaal mijn kop koffie helaas.