I Know Who Killed Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Chris Sivertson
met Lindsay Lohan, Julia Ormond en Neal McDonough

Een veelbelovende jonge vrouw Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) wordt verleid, ontvoerd en gefolterd door een sadistische seriemoordenaar. Nadat ze gered wordt en het getraumatiseerde meisje weer bij bewustzijn komt in het ziekenhuis beweert zij, dat zij iemand anders is. De vraag rijst dan ook of zij lijdt aan een post-traumatische depressie, of is hier iets van meer sinistere aard aan de hand?

Ik snap niet dat deze film zoveel razzies gewonnen heeft, maargoed, ik hecht dan ook nietecht waarde aan dit gegeven. Voordat ik de film ging bekijken had ik me niet ingelezen dus ben er neutraal aan begonnen. Ik wist niet dat er veel slechte kritieken waren maar wist wel dat de film maar 9 miljoen opgebracht had en 12 miljoen budget had. De DVD bracht bijna 12 miljoen op dus ik vind het nog een hele goede opbrengst voor deze film als ik er zo over denk.

Wat ik heel apart vind is dat veel mensen niet snappen hoe het verhaal afgelopen is en wie nou eigenlijk de killer was etc. Ik zag het niet aankomen hoewel de film ons wel een bepaalde richting op wilde sturen. Die blauwe rozen zouden een hint moeten zijn dat haar vriend de killer is maar in hem zag ik gewoon geen killer. Die vreemde tuinman was erg raar maar het lag er gewoon te dik bovenop.
De pianoleraar was ik al helemaal vergeten nadat hij net de oprit af reed dus het kwam dan ook als een total verrassing dat hij de killer was. En ik ben iemand die vaak dingen van ver aan ziet komen. Het feit dat ik toch verrast werd maakt dat ik de film erg vermakelijk vond. De muziek beviel me ook erg goed en het werk met de kleuren en de manier van filmen vond ik zeer goed. Uiteraard had Aubrey dus een tweelingzusje en is het echte kindje van haar stiefouders gestorven. Daarom was op de echo natuurlijk niet te zien dat er een tweeling in zat want zij waren allebei van een verslaafde vrouw en gekocht door die man.
Wat ik een minpunt vond aan de film is dat zij een soort van connectie hadden met elkaar en het feit dat er seks in voor kwam kom op een heel raar moment en een echt motief was er niet. Hoewel zij nogal een showgirl was en misschien gewoon behoefte er aan had.
Ik las ook dat mensen vonden dat er niet een motief was, dat de pianoleraar hen wilde vermoorden. Ik zie hem gewoon als een gefrustreerd iemand die het beste uit die meisjes wilde halen tijdens de lessen en zag dat zij hun toekomst 'vergooiden' door met de lessen te stoppen terwijl ze talent hadden. Ze hadden namelijk al prijzen gewonnen. Vandaar de connectie tussen de slachtoffers. Misschien dat ook daarom het rechterbeen eraf ging omdat ze daarmee het pedaal gebruikte.
Ook was het stuk op het einde waarin ze het huis van de dader in gaat erg vreemd. Het voelde alsof er iets miste.
Al met al een vermakelijke film waarin ik echt met smart heb zitten wachten op de ontknoping

avatar van Elineloves
Lindsay is mijn tienercrush. Vond haar vroeger een ontzettend knap en leuk meisje, de laatste jaren helaas iets minder. De trailer leek leuk, de film zelf helaas minder. Had meer in kunnen zitten, met name enkele plotwendingen en het acteerwerk waren ondermaats.

Film probeert ook op rare momenten 'opwindend' te zijn door sexscènes toe te voegen terwijl het kant noch wal raakt. Jammer, beetje makkelijk willen scoren op die manier. Lindsay is verleidelijk, maar de manier van dat in beeld brengen was niet zo schitterend.

Het is 'goed' genoeg om uit te kijken en ik wilde het ook tot de laatste minuut zien, maar ik had gehoopt meer spanning te voelen. De trailer belooft meer dan dat je daadwerkelijk krijgt.

avatar van Divoboy
Het is een apart verhaal, na de tweede keer kijken begreep ik de film eigenlijk pas..ik vond de film best ingewikkeld

avatar van Nicolage Rico
Alvast 1* voor de titel. Daar blijft het bij, want voor geen goud dat ik 'm ga bekijken...

avatar van moesty
Een nogal ver gezocht plot voor tweelingen, maar een beetje bloot en horror moet toch voor enkel kijkers zorgen.
Voor de rest niet veel soeps!

avatar van ILDIB
Film noir poging maar mislukt wel ten dele. Geen bijblijvert. Lohan niet de kar trekken maar dan had ze minder preuts moeten zijn in deze film. De geloofwaardigheid zullen we maar buiten beschouwing laten..

avatar van Triple G
Best aardig gegeven. Echter matig tot redelijk uitgewerkt. Meer spanning, meer sex, meer peper dus had de film een stuk strakker kunnen maken. Hadden we ook een andere cast nodig gehad waarschijnlijk. Toch is deze versie ook niet vervelend. Aardig tussendoortje.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt van tv, maar omdat 'k geen beste kritieken over deze film had gehoord, ook maar lage verwachtingen.
Tja, de film begon nogal gewoontjes, maar zeker niet saai, maar na de wending werd het toch een veel vreemdere film. Zeker niet slecht, maar zeker ook niet waw. Het einde mocht misschien ook iets uitgebreider geweest zijn.
De cast deed het ook niet slecht.
Tja, al bij al geen slechte film, maar ook niet echt een meesterwerk. Goed om eens meegepikt te hebben via tv, maar ook niet meer.

Vind dit wel een redelijk goede film.
Spannend en goede vertolkingen van vooral Lindsay Lohan.

avatar van riefenstahl
Gisteren op tv gezien en het was een aardige thriller met occulte elementen. Lohan vond ik best sterk, de manier waarop ze de 2 verschillende karakters uitbeeld.
Er zitten goede en minder goede stukken -de bespottelijk snelle genezing na amputatie, sommige rollen zoals de vader en de pianoleraar/killer- in deze film, de sterke scene bij de bushalte bijv. was ronduit luguber.

Een wat vergezocht script en soms wat langdradig, maar al met al zeker de moeite waard. Goed geluid ook.

Zelden zo'n slechte film gezien. In het begin nog apart en best spannend maar al snel stapelen de miskleunen zich op. Eén week in het ziekenhuis en dan al een stomp? En protheses na één week? Het verhaal gaat alle kanten op en raakt kant nog wal. Doe geen moeite deze film te kijken, zonde van je tijd!

avatar van mikey
Inderdaad allemaal vergezocht B filmpje. Maar hij draaft lekker door. Voor fans van weirde TV mysteries/ horror is dit best de moeite waard.

avatar van horizons
Een film die goed begint en dan compleet wegebt naar allerbelabberst niveau. Lohan red de film eigenhandig de film van de complete ondergang; rest van de cast geeft haar 0,0 steun.

Ja Lindsay Lohan.. Zegt al genoeg denk ik..

avatar van umbra
Begin was nog redelijk, maar vind het verder verloop maar een zootje en nergens beklijvend ofzo.

Ah, een Razzie winnaar ...

Mij oogde het als een redelijk doorsnee horror filmpje dat wat teveel hooi op z'n vork genomen had. Niet al te best dus, maar om daar zo'n negatieve fanfare aan op te hangen gaat mij iets te ver. Daarvoor zijn er elk jaar genoeg slechtere films lijkt mij, of 2007 moest echt een gewéldig jaar geweest zijn.

Lohan is in ieder geval niet sterk genoeg om haar (toch beperkte) rol te dragen. Ze heeft al een wat irritante uitstraling, maar haar switch sloeg helemaal nergens op, getuige het script dat de hele tijd de nadruk moet leggen op haar verandering.

Ook het verhaaltje is wat lullig, met een flauwe twist die eigenlijk zelden goed uitpakt. Qua sfeer wordt er nog wel een poging ondernomen, maar het voelt eerder aan als counterfeit horror. Ik ken Sivertson verder niet en op basis van deze film zou ik zeggen dat hij weinig met het genre heeft (of niet het talent heeft om er wat mee te doen), maar aangezien hij later met Lucky McKee aan de slag ging (en een tof horrorprojectje afleverde) zal het eerder gewoon een gefaald project zijn.

Goed is het niet, je moet als zwaar verlegen zitten om horror films om hiervan te kunnen genieten, maar er zijn ook genoeg slechtere films.

avatar van IH88
I Know Who Killed Me

Nog niet zo slecht. Het verhaal wordt steeds belachelijker en vooral tegen het einde ontspoort het allemaal, maar het begin is best aardig en Lohan doet het niet slecht. Ze moet twee persoonlijkheden spelen en daar heeft ze natuurlijk wel ervaring mee. De film wil er ook nog een erotisch tintje aan geven, maar dat faalt hopeloos. Ontzettend jammer ook van dat belachelijke einde.

avatar van missl
Slechte film met een belachelijk plot. Lohan is een mooie vrouw en daarom moet ze een paar seksscènes doen en aan een paal hangen, maar van mij hoeft het allemaal niet.