Margot at the Wedding (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Noah Baumbach
met Nicole Kidman, Jennifer Jason Leigh en Jack Black

Wat een normaal weekend leek te worden, pakt voor Margot en haar zoon heel anders uit. Op hun weg naar familie, neemt de reis een totaal andere wending, met zowel trieste als hilarische gevolgen.

Hier kijk ik enorm naar uit.
Noah Baumbach's The Squid and The Whale maakte veel indruk.
Jennifer Jason Leigh is een van mijn lievelingsactrices. Hoop dat dit sinds tijden weer een hoofdrol is. Zij verdient het.

Ik kijk wederom uit naar de rol van Black!

avatar van Lilyroos
Ziet er goed uit. Ben benieuwd.

Ik ben nog niet overdonderd, maar het is 'maar' een trailer.

Art
Inderdaad, overdonderen doet de trailer niet maar ben desondanks toch erg nieuwsgierig naar deze film. Fijne cast en een veelbelovend regisseur die al een pareltje heeft afgeleverd met The Squid and the Whale. Alleen is het wachten wel erg lang tot ie hier in de bios komt, eind maart 2008

Erg lage waarderingen hier. Ik wilde deze film zien naar aanleiding van The Squid and the Whale en moet zeggen dat je goed kunt zien dat beide films van dezelfde regisseur zijn. Ook hier combineert hij de genres drama en komedie weer zoals hij dat ook in The Squid deed. Ook hier weet hij weer een doodnormaal verhaal boeiend te maken en te houden gedurende de hele film. Ook hier is het acteerwerk weer dik in orde. Het enige wat ik iets minder vond bij Margot at the Weding was dat ik het echte meeleven op momenten miste. Toch nog een van die films die veel te weinig worden gemaakt.

Kleine vier sterren

FisherKing
Duidelijk minder geslaagde film van Noah Baumbach dan zijn vorige. Doordat er komische elementen gebruikt worden (al dan niet bedoeld) ontbreekt de noodzakelijke emotie en medeleven. 3*

Overigens erg heftige grimage van Kidman, Leigh en Black zeg.

avatar van BlueJudaskiss
Het is om te janken Heb je als regisseur zo'n goede repuatie opgebouwd en heb je de beschikking over zo'n gevarieerd acteursensemble...kom je met zulke shit aan zetten! Wat volgens mij het probleem is dat de regisseur te veel wil benadrukken dat hij een onafhankelijke film maakt. Dus horen we om de haverklap een 'fuck', zien we in een totaal overbodige scene Nicole Kidman masturberen en vertelt het vroegwijze zoontje van 12 dat hij vannacht gemasturbeerd heeft. Toppunt van ellende is wel een huilende Jack Black. Leed op leed, ergernis op ergernis. Bah. 1,5*

Alle dingen die je deze film verwijt kwamen in The Squid and The Whale toch ook regelmatig aan de orde. Ik vond het juist teveel een herhalingsoefening.

avatar van queenie
wat een shit film......erg langdradig en er gebeurt helemaal niets. Had wel wat meer verwacht ook van Nicole Kidman en Jack Black. Nee niet waard om je tijd aan te besteden.

Wat een waardeloze en eentonige film.

Dat Jack Black in zo'n film durft te spelen. Het was triest om hem zo te zien acteren.

Hopelijk wordt zijn volgende film beter, anders einde carriere voor hem en ook die van Kidman.

Dit moet een bioscoopfilm zijn.........mensen spaar jullie het geld voor iets beters.

geen ster

FisherKing
Hoezo Jack Black? Ga jij enkel naar de film op basis van de namen die je ziet op het affiche.

Ik had hem niet herkend, totdat ik de aftiteling zag, dat geldt trouwens voor de hele cast.

Best wel gedurfde film. 3.5* Het hollywoodshitpubliek zal er wel niks aan vinden.

avatar van BlueJudaskiss
Gedurfd? Vanwege Nicole Kidman die zichzelf lekker ligt te bevredigen en een huilende Jack Black? Eerder gekunsteld!

Ik vraag me de hele tijd af wanneer de clue van de film nu komt, en toen kwam die niet. Ik heb m in ieder geval gemist...
Daarnaast kan ik ook echt niets bedenken waar het verhaal nu heen gaat, er zit ook totaal geen eind aan. Ik houd een zeer vreemd gevoel over aan deze film.
En dan zitten er ook nog bepaalde scenes in die totaal overbodig zijn. Echt de meest vreemde wazige film die ik in tijden gezien heb.

desteven007
Ik ga hem 11 maart zien, avant-première.

Toen ik de titel hoorde dacht ik "Yes" eindelijk weer een leuke meisjesfilm EN dan nog eens met Nicole Kidman.
Wat een saaie film zeg! Echt zonde van mijn tijd! De titel is leuker als de film. Wat een raare relatie heeft zij trouwens met haar zoon...ze kraakt hem ook de hele tijd af...leuke moeder....
Foute keus van Nicole Kidman!
Deze film krijgt niet meer dan 1 ster.

avatar van rvh76
Ben 3 keer in slaap gevallen tijdens deze film. Toch telkens weer opnieuw aangezet met de verwachting misshien wordt het wel iets, maar nee deze film heeft me geen enkele keer geboeid.

avatar van JSK
JSK
Zeer niet boeiende film !
Slechtse film die ik tot nu toe in 2008 heb gezien...:(
Beetje jammer dat zulke, toch wel redelijke acteurs, zich voor dit soort film's lenen.
Krijgt van mij een 0,5 ster.

wat een vreselijk slechte film..niks boeiends aan!! heb hem na 20min uitgezet !! geen aanrader dus!

avatar van wibro
Deze film vanavond in de sneak gezien. Eindelijk weer eens Nicole Kidman zien acteren. Dat deed ze erg goed. Voor de rest vond ik de film niet erg bijzonder, maar zeker ook niet slecht.

avatar van wibro
loosterlee schreef:

Als je op een film je stem uit wilt brengen moet je hem wel afkijken!

desteven007
Gisteren gezien, matige film, het einde was niet goed afgewerkt.

2.5* omdat jack black erin speelde.

Margot at the wedding.... waardeloos, zit totaal geen verhaal in. Ik snap nog steeds niet waar ik 1,5 uur naar gekeken heb en waar het nou eigenlijk om gaat in de film...
Jammer

avatar van ralfsjam
52 stemmen? en een 2.5? daar snap ik geen donder van.... ik heb genoten van deze film van t begin tot het einde. heerlijke open film over een familie met problemen. (simpel) ben niet zo'n fan van Kidman, maar zij en de rest speelde geweldig!! lekker verhaal in een geweldige omgeving. 1 van de betere film die ik de afgelopen maanden heb mogen aanschouwen. een dikke 4!!!

Wat een waardeloze film. Gebeurt echt helemaal niks in. Heb de film na 3 kwartier gewoon uitgezet. En dat doe ik echt niet vaak. Wat langdradig allemaal.

Everlast schreef:

gebeurd helemaal niks? tja als we het gaan vergelijken met Rambo misschien.... dit is een film waar je eigenlijk alleen maar moet luisteren naar wat ze zeggen! en dat in combi met de acteerprestaties. dit is meer een art-house film dan een film voor het grote publiek. want het is jammer dat deze film slechte kritieken krijgt van mensen die hier niet voor ontwikkeld zijn! dus voor de mensen die hem nog gaan kijken... .... ....

Ik vermoed dat deze film een beetje hetzelfde probleem zal hebben qua rating als A Prairie Home Companion. Ik ga morgenavond, ben benieuwd.

Nou, het is gewoon niet veel soeps. Ik heb het echt helemaal gehad met die disfuntionele families. Het doet me geen zier, voelt vrijwel altijd geforceerd aan. En bovendien zit deze vol met verplichte nummertjes. Zoals bijv. het moment met een vingerende Nicole Kidman. Wat deze film nu uiteindelijk moet zeggen is me dan ook een raadsel. Volwassenen zijn net kinderen, en kinderen zijn net volwassenen. Of dat het niet zo uit maakt? Zeg het maar. Ik hoop dat Baumbach zijn depressieve gezeur voortaan lekker voor zichzelf houdt. Het enige wat deze film bij mij naar boven heeft weten te brengen is een slecht humeur.

Maar wellicht ben ik hier niet 'sophisticated' genoeg voor. Wat een vreselijke arrogantie.

avatar van ralfsjam

ik wilde niet arrogant overkomen. maar ik zie helaas vaak dat mensen zich aan ander soort film's wagen, terwijl 't gewoon bij voorbaat al geen film voor hun is. en dan bedoel ik niet iedereen die een laag cijfer geeft!!! vaak lees je het al in hun stukjes. je pikt ze er vaak zo uit....