• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.314 stemmen
Avatar
 
banner banner

3:10 to Yuma (2007)

Western / Actie | 122 minuten
3,63 2.996 stemmen

Genre: Western / Actie

Speelduur: 122 minuten

Alternatieve titel: Three Ten to Yuma

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Mangold

Met onder meer: Russell Crowe, Christian Bale en Logan Lerman

IMDb beoordeling: 7,6 (349.210)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 september 2008

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • CANAL+ Bekijk via CANAL+
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot 3:10 to Yuma

"Time waits for one man."

Remake van de gelijknamige film uit 1957. De door droogte geteisterde arme rancher Dan Evans is samen met zijn beide zoons getuige van een zeer gewelddadige overval op een postkoets met de salarissen voor het personeel van de Southern Pacific Railroads door de beruchte outlaw Ben Wade en zijn bende. Wade wordt echter gearresteerd. Dan Evans begeleidt vervolgens tegen een beloning van $200 Wade van Bisbee naar Contention, van waar hij Wade met de trein van tien over drie naar de gevangenis in Yuma moet brengen. Vanaf het vertrek uit Bisbee blijkt de reis niet zonder gevaren te zijn en een psychologisch kat en muis spel tussen Evans en Wade begint.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Erwinner schreef:

De stoere mannen halen weer eens oude koeien van stal maar waarom op de uitgekauwde manier?

Niks nieuws onder de zon dus, duidelijk de verkeerde western uitgezocht.

Visueel zwak of misschien voor anderen authentiek, feit is gewoon dat het pover is.

Je hoeft van mij echt niet overal bij te zggen dat iets jouw mening is, maar als je het nu letterlijk als feit gaat bestempelen, moet ik wel reageren. Het is geen feit. Sterker nog, ik vond dit visueel een prima film.

Herken me verder in niets in wat je over de film zegt.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

sander.h schreef:

Ik ben niet bekend met het origineel, maar zo belachelijk is het einde van deze versie toch ook weer niet?

Schreef nogal. Vond het vooral ongeloofwaardig. Had opeens de indruk dat ik naar een tamme film als Bandidas aan het kijken was of zo. Het zit niet lekker.


avatar van Masterkeeltie

Masterkeeltie

  • 346 berichten
  • 552 stemmen

zeer mooie western echt van genoten.. zo wil ik ze echt hebben

4.5


avatar van Flavio

Flavio

  • 4900 berichten
  • 5236 stemmen

Wat een enorme tegenvaller.

Het eerste deel ging nog wel, rechtschapen boer gaat voor het geld een crimineel op de trein zetten.

Maar dan schiet de film uit de bocht, vooral in de laatste scene.
Dat je je eigen mensen neerschiet die nota bene alles doen om jou te redden...dat staat met stip op nummer 1 in de (lange) lijst van ongeloofwaardige en ongepaste plottwists. Wat een hond die Wade.


Sowieso was Wade een rare snuiter. Wat wilde hij nou? Dan weer de killer uithangen, dan weer de getapte jongen. En dan uiteindelijk voor zn eigen redders wegvluchten, omdat je bewaker zo'n sympathieke gozer is. Jaja. Hoeveel bier had de schrijver van het nogal waardeloze script op toen hij bij de eindscene was? Of moest hij snel verder met het vervolg op de Zeemeerman?

En dat allemaal omdat Bale niet tegen zn zoon durfde te vertellen dat hij eigenlijk helemaal geen oorlogsheld is. Maar hij krijgt Wade wel mooi op de trein waaruit hij meteen weer ontsnapt. Dat zal een hele troost zijn voor zn weduwe.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Je hoeft van mij echt niet overal bij te zggen dat iets jouw mening is, maar als je het nu letterlijk als feit gaat bestempelen, moet ik wel reageren. Het is geen feit. Sterker nog, ik vond dit visueel een prima film.

Herken me verder in niets in wat je over de film zegt.

Nogal logisch dat het mijn mening is wat ik overigens nergens heb herhaald

Visueel veel te degelijk maar dat hoeft niet storend te zijn. Als de film in zijn geheel nog enigszins iets te bieden had was het veel prettiger kijken geweest. Vond dit maar een vervelend ding. Als dit een stomme film was geweest, dan had ik hem nog begrepen.

Het einde van de film was trouwens een pluspunt, t.o.v de rest van het script was dat namelijk best onverwacht dus op ´t nippertje een leuke meevaller.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Erwinner schreef:

Nogal logisch dat het mijn mening is wat ik overigens nergens heb herhaald

Je schreef: "Visueel zwak of misschien voor anderen authentiek, feit is gewoon dat het pover is."

Verre van een feit.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Je schreef: "Visueel zwak of misschien voor anderen authentiek, feit is gewoon dat het pover is."

Verre van een feit.

In mijn ogen een feit dan, zo beter?


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

3:10 to Yuma.

Hij lag al maanden in de dvd kast hier, om zodoende op een fijne regenachtige zondagmiddag eens te worden bekeken. Helaas: de regen bleef net zoals in Bisbee al weken uit dus dan toch maar vandaag gekeken.

Conclusie : Een zeer aangename film.

Het origineel heb ik nog niet gezien, dus oordelen of deze remake waardig is aan zijn voorganger is niet aan mij besteed. Het zou me wel verbazen als deze veel onderdoet voor de 3:10 to Yuma uit de jaren 50.

De film opent goed, legt meteen sterk het accent op waar het uiteindelijk om zal draaien betreffende de motivatie van Dan.Een vader die niet de persoon kan zijn voor zijn familie,zoals hij het zelf graag zou willen zien.Uit wanhoop en armoede de taak op zich nemen om de beruchte Ben Wade te escorteren naar de 3:10 to Yuma. Ben Wade ( prachtrol van Crowe, doet niets onder voor Bale ) en Dan brengen interessante dialogen, al raakt het op het einde van de film allemaal een beetje te geforceerd.

Overige casting zit wel snor, al springen weinig er echt bovenuit. Logan Lerman is wel een grote belofte voor de toekomst. Hij viel me al op '' in the Patriot. Butterfly Effect & the Number 23 '', terwijl hij bij al van deze films genoegen moest nemen met een kleine bijrol. Zodra je iemand blijft onthouden terwijl die persoon weinig screentime heeft, weet je dat het een acteur/actrice met potentie is. Ben daarom ook blij dat hij in deze film wat meer laat zien.

Ben Foster was ook een zeer postieve factor.Creepy manneke. Zo onaangenaam in de film dat het aangenaam kijken is,thuis op de bank. Verder fijne western sets, scene's op locatie waren ook keurig. Moest bij de aftiteling wel even laten bezinken wat er nu in hemelsnaam in de laatste 5 minuten was gebeurt.Maar het uiteindelijke fluitje op het laatst verklaarde uiteindelijk vrijwel alles. Gelukkig geen cliché Hollywood einde deze keer, zou weer eens de boel verziekt hebben.

Ben geen fan van westerns, had deze film alleen maar gekocht voor de 2 acteerkanonnen aan het werk te zien.Maar 3:10 to Yuma is zijn € 6 meer dan waard.

4*


avatar van Lovely Boy

Lovely Boy

  • 128 berichten
  • 103 stemmen

Had grote verwachtingen van deze film aangezien de cast maar ik ben er nog niet overuit. Wat ik jammer vind is dat een enorme en spectucaire schietpartij zoals in het Magnificent Seven en Young Guns uitblijft. Het blijft hier en daar bij wat speldenprikjes, Op het laatste gaat het toch aardig te keer maar een mooie inelkaar gezette schietpartij waar je met ingehouden adem naar zit te kijken blijft uit.

Bale speelt zijn rol als de getrergde en gekwelde gewone man goed, hij moet echter wel uitgaan kijken dat hij niet teveel dat soort rollen speelt want in het geval van Crowe begin ik op die kop uitgekeken te raken. Gisteren a Beautifull Mind nog gezien en daar weet hij me heel erg te raken met zijn spel maar hier totaal niet. Het ligt er te dik boven op de hij de good-bad guy moet voorstellen. Het is te flets. Speelt eens wat anders, ga weer eens diep door het stof en niet te stoer willen zijn want dat imago kennen we inmiddels wel.

Prima rol trouwens ook van Peter Fonda.

Redelijke film maar meer ook niet. Zal hem van de week nog eens kijken misschien dat ik er dan meer uit haal. maar nu blijft het bij een magere drie


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Erwinner schreef:

In mijn ogen een feit dan, zo beter?

Nope. Een feit is iets wat IS, niet wat jij denkt / vindt dat is, da's een mening, opinie. It's all semantics


avatar van Lovely Boy

Lovely Boy

  • 128 berichten
  • 103 stemmen

Heb de fil gisteren nog een keer gezien en kan niet anders concluderen dat de film naar mijn mening maar wat voort kabbelt en dat Crowe hopeloos teleurstelt in zijn rol als gewetenloze bandiet.

Foster speelt wel een hele leuke rol en het begin van de schietpartij, het moment dat ze het hotel verlaten voor de trein tot en met dat Bale tegen Crowe zegt dat hij geen held is en hoe hij zijn oorlogswond heeft opgelopen, is wel goed maar daarna verzand het al snel weer in onoverzichtelijke scene's, gevlieg en gedraaf. Ik blijf bij een magere 3*.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Nope. Een feit is iets wat IS, niet wat jij denkt / vindt dat is, da's een mening, opinie. It's all semantics

Dus als ik zeg dat de uitvoering flitsend en geweldig was is het wél een feit? Mijn bevindingen zijn gewoon feiten.

Een zware steen is in vergelijking met ijzer licht. Deze film is in vergelijking met Sukiyaki Western Django (2007) nogal stoffig.

Ieder maakt zijn eigen feiten, in feite


avatar van kos

kos

  • 46697 berichten
  • 8853 stemmen

Die is in elk opzicht zwak, ook visueel.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

kos schreef:

Die is in elk opzicht zwak, ook visueel.

Zolang jij vindt dat het voor jou als feit vaststaat,heb jij in jou ogen gelijk.

Uiteraard ben ik het feitelijk er niet mee eens. Daar kan ik weinig aan veranderen, ik zou je wel kunnen overtuigen. "Willen" is iets anders.


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Erwinner schreef:

Dus als ik zeg dat de uitvoering flitsend en geweldig was is het wél een feit? Mijn bevindingen zijn gewoon feiten.

Nee, ook dan is dat geen feit. Da's wederom een mening. Het lijkt me dat je de betekenis van het woord feit niet helemaal snapt of verkeerdelijk gebruikt.

Feit: Russell Crowe en Christian Bale spelen de hoofdrol in deze film.

Mening: Russell Crowe en Christian Bale spelen goed/slecht.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Die vergelijking met Western Django heb ik toch waargenomen.

Je kunt ze naast elkaar leggen waardoor je ziet dat Yuma visueel véél zwakker is. WD heeft gave moderne filters, Yuma wordt klassiek ouderwets weergegeven. Verder ook leukere montage trucjes, etc.


avatar van The Last

The Last

  • 7169 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb de genoemde film (en veel bekende westerns) niet gezien, maar westerns lijken mij verre van een platform om montagetrucjes, filters etc. naar voren te halen. Ik snap eigenlijk ook niet hoe zulke dingen deze film goed zouden hebben gedaan. Maar goed, vind deze film er prima uitzien verder.


avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

  • 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Juist! Westerns zijn er inderdaad alleen maar om suf te zijn......Mensen die van creatieve films houden kunnen hun heil beter elders zoeken.

Daar waar de evolutie op elk gebied hevig gaande is, zijn westerns gedurende de laatste 45 jaar nauwelijks veranderd, zo lijkt het. Nog steeds dezelfde ponypark Slagharen decors, vreselijk slecht geregisseerde actie vanuit grootmoederstijd, nog steeds veel stoerdoenerij onderling aan de plaatselijke bar waar men naar hartelust shots tot zich neemt, de plaatselijke slet 'weliswaar wat aantrekkelijker dan haar vrouwelijke collega `s uit de sixties' die haar benen, binnen een mum van tijd spreidt voor de stoute jongen etc. Ik kijk ernaar en het enige wat in mij opkomt is dat ik het allemaal ontzettend achterlijk vind. Moet dit een avontuur voorstellen? Is dit actie anno 2009?

Verder is het script ook serieus waardeloos. Als je met 6 of 7 kornuiten 1 man bewaakt mag je toch verwachten dat deze man er niet tot twee keer toe in slaagt om iemand te vermoorden? Maar 200 dollar telt natuurlijk veel meer dan een mensenleven want we leven in het ruige westen! Waar Crowe overigens dan wel meer mededogen heeft voor Dan Evans en zijn zoon braak.....of waar gesproken wordt over inhumaniteit als Crowe na zijn ontsnapping regelrecht in de armen loopt van mensen die hem brandmerken. Het arme jochie.....Zomaar wat storende tegenstrijdigheden. En dan ben ik nog vergeten om de enorme voorspelbaarheid waarmee het verhaal gepaard gaat te vermelden. Als men niet luistert naar `s mans oproep tot humaniteit, zien we brillemans in maar liefst 2 shots loeren naar een wapen, waarna surprise surprise, hij de aanval opent.

Verder zijn er ook teveel toevalligheden die de kijker maar voor lief moet nemen: de zoon van Dan Evans die natuurlijk op het juiste moment op de juiste plaats is en de bende van Crowe die gelijk bij het juiste gebouw aanvangt in hun zoektocht naar Crowe. Overigens het enige boeiende moment als de bende, de mensen in het stadje geld beloven als ze mensen die hun leider gevangenhouden liquideren. Verder ook slecht acteerwerk van met name Bale, die weggelopen leek uit de The Last Samurai, veel gelijkenissen met Cruise en niet in positieve zin.

Het verhaal over Dan Evans 'de stumper die zoveel naar eer snakte' was verders ook te sentimenteel voor woorden in een film die pretendeert hard te zijn, maar daar nooit consequent genoeg in is. Mag echt hopen dat de revival van de westerns, die de laatste tijd tijd de kop opsteekt, betere films dan deze erbarmelijke, achterlijke en bovenal ongeinspireerde, slecht regisseerde en slecht geacteerde film heeft voortgebracht.

Mangold is conservatief in alle opzichten, zowel qua camerawerk als muziek, wat allesbehalve amusant is en mij meerdere keren op mijn uurwerk deed kijken. Niet grimmig, niet meesleepend, niet poetisch, niet humoristisch......Enige rechtvaardiging voor dit prulwerk is een dikke, vette 0,5*


avatar van sander.h

sander.h

  • 267 berichten
  • 293 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Juist....0,5*

Ik vraag me wel af in hoeverre het eerlijk is om een western op te zetten en dan actie anno 2009 te gaan verwachten?

Dat het scenario je verder niet aanspreekt, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, zoals bij die toevalligheden die je aanhaalt.

Ik heb me daar persoonlijk niet aan gestoord.

Dat er verder slecht geacteerd/geregisseerd zou zijn ben ik ook niet met je eens.

Goed, smaken verschillen, maar 0,5* is wel heel laag.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Niemand verwacht in een western actie van 2009.
We verwachten een goede western zoals ze die vroeger maakten. Blijkbaar kunnen ze dat niet zonder met een sentimenteel Hollywood einde te eindigen. 3:10 to Yuma is gewoon veel te zacht.

Gisteren eens Per Qualche Dollaro in Più. Als je dan kijkt naar Indio, de bandiet uit die film, dan lijkt Ben Wade uit deze film werkelijk een mietje.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Juist! Westerns zijn er inderdaad alleen maar om suf te zijn......Mensen die van creatieve films houden kunnen hun heil beter elders zoeken.

Mag ik dit nomineren voor de meest onzinnige posting op MM ooit?


avatar van Kr!kke

Kr!kke

  • 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Mag ik dit nomineren voor de meest onzinnige posting op MM ooit?

best wel, slaagt werkelijk op niets zijn uitleg. Deze is een echte topper en de beste films zijn dikwijls westerns...


avatar van sander.h

sander.h

  • 267 berichten
  • 293 stemmen

Nomak schreef:

Niemand verwacht in een western actie van 2009.

.

Maxcomthrilla blijkbaar wel.


avatar van vcrrr

vcrrr

  • 205 berichten
  • 855 stemmen

Erg prettige western!


avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

  • 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Wouter schreef:

Mag ik dit nomineren voor de meest onzinnige posting op MM ooit?

Gast, als ik je leven daarmee wat aangenamer kan maken!

Kr!kke schreef:

best wel, slaagt werkelijk op niets zijn uitleg. Deze is een echte topper en de beste films zijn dikwijls westerns...

Anders lees je gewoon even de argumenten ( nota bene zo concreet mogelijk beschreven en nog is het voor sommige te moeilijk om inhoudelijk te reageren......) die ik aanhaal m.b.t. de voorspelbaarheidsfactor, de toevalligheidsfactor, het wankelende script vol met tegenstrijdigheden en de vreselijk melige, sentimentele verhaallijn tussen Crowe en Bale. Sta dan ook te popelen om een eerste zinnige, cognitief weloverdachte reactie op mijn post.

Zie verder ook niet in waarom westerns zouden mogen ontkomen aan verdere modernisatie, omdat het na de sixties op sterven na dood was?! Als een genre een update nodig heeft dan is het wel het westerngenre. Zit inmiddels niet te wachten op hetzelfde als wat ik allemaal al eens gezien heb, includus in hetzelfde oude jasje. Actiefilms zijn potjandorie ook niet stil blijven staan in de sixties!

Maar goed, confrontaties zijn altijd moeilijk in het leven.....''Je geliefkoosde western blijkt het hem toch niet helemaal te zijn'' Frappant ook dat 2 mensen gelijk hun score omlaag gooien na mijn recensie.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Vind mijn 2* plotseling ook te hoog... whehehe. Verder helemaal eens met maxcomthrilla.


avatar van sander.h

sander.h

  • 267 berichten
  • 293 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Zie verder ook niet in waarom westerns zouden mogen ontkomen aan verdere modernisatie, omdat het na de sixties op sterven na dood was?! Als een genre een update nodig heeft dan is het wel het westerngenre. Zit inmiddels niet te wachten op hetzelfde als wat ik allemaal al eens gezien heb, includus in hetzelfde oude jasje. Actiefilms zijn potjandorie ook niet stil blijven staan in de sixties!

Maar goed, confrontaties zijn altijd moeilijk in het leven.....''Je geliefkoosde western blijkt het hem toch niet helemaal te zijn'' Frappant ook dat 2 mensen gelijk hun score omlaag gooien na mijn recensie.

Ik heb inderdaad mijn score verlaagd, maar niet op basis van jouw argumenten. Ik ben het nog steeds met 90% van je recensie oneens

Maar hoe zou een western anno 2009 er dan uit moeten zien? Op wat voor update zit je te wachten? Ik vraag mij werkelijk af of dat met een western uberhaupt wel mogelijk is.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7308 berichten
  • 0 stemmen

het lijkt me verschrikkelijk als je op zo'n manier naar een film moet kijken. De meeste recensie's over deze film zijn in het algemeen toch redenlijk. Maar je hebt altijd mensen die een film te serieus nemen. nogmaals , dan lijkt mij dat je niet van een film kunt genieten, als je op alles wat aan te merken hebt


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

mcdaktari schreef:

het lijkt me verschrikkelijk als je op zo'n manier naar een film moet kijken. De meeste recensie's over deze film zijn in het algemeen toch redenlijk. Maar je hebt altijd mensen die een film te serieus nemen. nogmaals , dan lijkt mij dat je niet van een film kunt genieten, als je op alles wat aan te merken hebt

Niet echt, er zijn zat films waar weinig op aan te merken valt.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7308 berichten
  • 0 stemmen

ja dat is waar, maar hoe goed je een film ook vind, er zal altijd wel iemand zijn die er het een en ander op aan te merken heeft