ad
  • 8.087.427 stemmen

White Noise 2: The Light (2007)

Horror / Thriller | 99 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titels: White Noise: The Light / White Noise 2

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Patrick Lussier

Met onder meer: Katee Sackhoff, Nathan Fillion en Teryl Rothery

Releasedatum: 5 januari 2007

Over White Noise 2: The Light

"Sometimes they don't come back alone."

In dit vervolg, volgen we een man wiens familie is vermoord en die zelf nipt aan de dood is ontsnapt. Vanaf dat moment kan hij aan mensen zien dat ze snel zullen sterven. Als hij ze vervolgens van dit noodlot wil redden, ontdekt hij de hoge prijs die hij moet betalen als je je bemoeit met de natuurlijke gang tussen leven en dood.

imageimage

avatar van Ping

Ping

Redelijke film, maar 1 was stukken beter.

avatar van Darker than L

Darker than L

Deze film was in mijn ogen beter dan het eerste deel. De film had een beter tempo en de boodschap van de film raakte bij mij ook de juiste snaar. Het is namelijk een andere kant van het idee dat als je iemand red, hij of zij gelukkig verder kan met het leven.

De film had meer schrik momenten en ondanks dat ook dit einde niet geheel aan mijn wensen voldeed vond ik deze wel acceptabel.

avatar van kayltje

kayltje

Deel 2 was zeker beter dan deel 1. Vind beide films echt geweldig, maar vond het verhaal van deel 2 beter in elkaar zitten.

avatar van aburex

aburex

Goed vervolg op de eerste film.

avatar van martinovitch

martinovitch

Kei goede film!

Sjiek gemaakt, redelijk goed geacteerd en kei goed verhaal. Een van de beste films in het genre vind ik persoonlijk. Ik snap het lage gemiddelde eerlijk gezegd niet.

avatar van Freckles

Freckles

martinovitch schreef:

Kei goede film!

Tja,

vaak zijn er veel mensen die een slechte score geven zonder reden.

Dus, geen bericht schrijven.

Persoonlijk vind ik het verhaal niet origineel, het acteerwerk slecht en het sjiek gemaakt kan er ook alweer af.

avatar van martinovitch

martinovitch

Freckles schreef:

Tja,

vaak zijn er veel mensen die een slechte score geven zonder reden.

Dus, geen bericht schrijven.

Ieder zijn eigen mening he

avatar van prikadel

prikadel

Beter dan deel 1

avatar van berrydrum

berrydrum

top film echt.... alleen wat een kut eind weer

avatar van dinhus

dinhus

Mysterieuze film met veel diepgang en boeiend tot het einde.

3.5*, een prima 'vervolg'?

avatar van Magru

Magru

opzich een leuke, spannende film,, maar het einde sloeg echt nergens op!

werd me een beetje TE allemaal...,,

Ik heb hem gisteren (weer) gekeken en merkte na een half uur ofzo pas dat ik hem al eerder gezien had (krijg je met zoveel films) ..

Echt blijven hangen was die dus niet en op die status staat hij nu nog steeds!

2.5

avatar van Lieke1976

Lieke1976

heel goede film, is lang blijven hangen!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Flauw vervolg.

Soms kan een onverwacht commerciëel succes, ondanks het zwakke script en slechte eindresultaat, leiden tot de standaard uitmelktaferelen. Heel soms krijgt zo'n broddelwerkje dan een vervolg waarbij iedereen de bui al ziet hangen, maar toch prettig verrast wordt.

Dat laatste geldt helaas niet voor deze zwakke sequel, die niet veel beter maar gelukkig ook niet heel veel slechter wordt dan het benedenmaatse deel een. Wederom weinig griezelen en een slappe uitvoering van een potentieel goed gegeven. Kijkers die dit onderwerp leuk vinden zijn beter af met het betere 'Frequency'. Ook al geen hoogvlieger, maar een meesterwerk vergeleken met de twee delen van 'White Noise'.

Slecht.

avatar van killerfreak

killerfreak

mooi uitgangspunt, al doet het bij momenten denken aan "The Frighteners" of de Final Destination-franchise. De film begint imo in elk geval sterk, maar hervalt dan een beetje door een aaneenschakeling van 'savings' die misschien meer gespreid hadden mogen gebracht worden. Dan volgt weer een psychologisch sterker gedeelte waarin hij de reden achter alles ontdekt, om vervolgens in mineur te eindigen in de ziekenwagen.

De film had duidelijk z'n ups en downs, en verdient daarom van mij 3*

avatar van Boeikens

Boeikens

Goed.

Ik vond het vorige deel wel goed en dit is een redelijk goede sequel die dan wel weer aan originaliteit inboet.

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Het alleraardigste middenstuk houdt deeltje 2 met pijn en moeite op de been: 1.50 (1.60)

Na een duf eerste kwartier, waarin het niveau zich ver onder dat van het origineel bevindt, terwijl die prent al niet bepaald een oscarwinnaar kon worden genoemd, kruipt het plot na dik een halfuur toch nog uit zijn schulp en wordt het zowaar nog heel aangenaam. De achtergrondredenen worden aardig opgetuigt en ingepast en werkt de film op ingetogen wijze naar een fraaie climax toe. Tenminste, dat dacht ik toch. Niets was echter minder waar, want de laatste tien minuten eindigen in mineur en halen het langzaam opgebouwde niveau in één keer hard onderuit. De tweederangs cast presteert naar de mogelijkheden, met de uiterst frivole Sackhoff als stralend middelpunt. Cinematografisch zien de vele effecten er tamelijk onbeholpen uit, maar wie anders had verwacht mag zich melden.

avatar van Leno

Leno

Matige horror van Lussier, die de ene na de andere inwisselbare horrorfilm aflevert. Richting het einde wordt de film enigszins interessant maar alles daarvoor is niet de moeite van het kijken waard door het slechte verhaal, matige acteurs en de geforceerde schrikeffecten.

avatar van eavymetal

eavymetal

Goed vervolg op White noise!

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Onverwachte meevaller!

Meestal weet je het al met deel 2 ... een zwak aftreksel van deel 1.

Hier gelukkig compleet ander verhaal...allemaal wat vergezocht misschien en volgens mij is er ook maar wat ruimschoots geinterperteerd met het EVP-verschijnsel.

Minder horror-achtig dan het eerste deel en met voor de rest een prima uitgangspunt.

Levert op een ideale vrijdagavond-film.

Op de aftiteling zag ik trouwens dat The Conet Project bedankt werd ... weten we dus meteen wat die zogenaamde EVP-stemmen zijn: Recordings of Shortwave Numbers Stations.

Kon het niet helpen maar onder de film rees het vermoeden dat Tristan van der V. deze film ook wel eens heeft gezien.

puckb96

Ik kan het eerder weer zo'n film noemen die een sequel wordt genoemd om puur meer aandacht te trekken want zover ik weet heeft deze niks te maken met de eerste met michael keaton

Daan258

Veel over deze film gehoord, vanavond maar is kijken.

Ben erg benieuwd.

avatar van bjerik76

bjerik76

zit hem nu net een half uur te kijken, maar als er bij zoveel mensen al dat witte licht verschijnt dat ze binnenkort dood zullen gaan dan is er binnen een maand geen Amerikaan meer over.

Hij ziet wel heel erg veel white light.

avatar van arjenkees

arjenkees

Met de spanning zat het wel goed, het verhaal werd me op een gegeven moment iets té irrealistisch. Heb me verder goed vermaakt dus 3*

avatar van Sid-the-gekste

Sid-the-gekste

goede film lekker spannend ik vind zelf deel 1 en 2 zijn allebei top.*

3,5 waard

mikey

Horror voor dames over een mooie jonge succesvolle man die door een defibrillator hevig is toegetakeld en zo een allergie voor elektra ontwikkelt. Daarnaast heeft hij voorspellende gaven en waant zich in een satanisch complot. Stijlvol vormgegeven dankzij natte straten en klassieke villa's. Ook komt elke keer dat 'licht aan het einde van de tunnel'-motief weer terug in het camerawerk. Verder lijkt dit een mengelmoes van Final Destination en die I see dead people film. Spanning zit hem in de schrikmomenten. Kinderen doen dat ook, die laten je schrikken 'Boe'. 1x grappig vervolgens irritant en totaal niet effectief.

Erg goeie film.

Film is van het begin tot eind erg goed.

Hij is zeker wel spannend en een paar goeie schrikmomenten.

Het acteren was best goed met name Nathan Fillion.

Ik hou wel van dit soort films.

Nou nog deel 1 een keer bekijken. ik hoop dat die ook zo goed is.

Een dikke 3.5*

( weet iemand nog meer van dit soort films? ik vind dit soort films altijd wel erg leuk)

Ja Final Destination en die I see dead people film

mikey schreef:

Ja Final Destination en die I see dead people film

Allebij al gezien

weet je nog meer??

mikey

Jacob's Ladder. Maar die is heel wat pittiger.

Hmmm...

Ik heb ff het verhaal gelezen van Jacob's Ladder en dat klinkt best wel leuk

Die moet ik dan maar is gaan bekijken