ad
  • 8.117.912 stemmen

White Noise 2: The Light (2007)

Horror / Thriller | 99 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titels: White Noise: The Light / White Noise 2

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Patrick Lussier

Met onder meer: Katee Sackhoff, Nathan Fillion en Teryl Rothery

Releasedatum: 5 januari 2007

Over White Noise 2: The Light

"Sometimes they don't come back alone."

In dit vervolg, volgen we een man wiens familie is vermoord en die zelf nipt aan de dood is ontsnapt. Vanaf dat moment kan hij aan mensen zien dat ze snel zullen sterven. Als hij ze vervolgens van dit noodlot wil redden, ontdekt hij de hoge prijs die hij moet betalen als je je bemoeit met de natuurlijke gang tussen leven en dood.

imageimage

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ze hadden deze film gewoon apart uit moeten brengen want ik vind het totaal niets te maken hebben met deel 1. Gemiddelde film. Het verhaal is op zich wel goed maar het is erg matig uitgewerkt. Ik werd er in ieder geval niet warm of koud van.Het einde zag zelf ik al aankomen.

avatar van Feli

Feli

Vond het een goede film, alleen het einde van de film had beter gekunt vind ik...

avatar van Sutherland

Sutherland

Alhoewel ik deel 1 beter vond, was deze ook wel oké. Al zaten er wel een aantal gaten in de film of dingen die gewoon niet klopten. Als die jongen die piano speelde daar boven echt dood had gewild, op het moment dat hij dat pistool pakte dan had hij zich net zo goed ook naar beneden kunnen laten vallen net als die mensen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Belachelijk vervolg dat even wilt incashen op de naam van deel 1, die wel origineel en sterk was. Dit deel sloeg nergens op. Ik bedoel, een auro boven iedereen die sterft...weg spanning. De film was niet spannend en niet boeiend. Kijk liever deel 1 nog eens die wel goed was.

avatar van GinolaEHV

GinolaEHV

Op sommige punten beter dan deel 1, op sommige punten slechter: gemiddeld genomen van iets minder niveau.

Ik vond dit deel een stuk spannender dan deel 1: er zaten veel meer 'enge' momenten in.

Het verhaal is ongeveer even sterk/zwak.

Sommige scènes slaan echter ook weer helemaal nergens op.

- Waarom reageert er verder niemand nadat zijn vrouw en kind zijn neergeschoten? Na de schietpartij lijkt ineens heel het restaurant leeg. Debiele scène.

- Waarom remt de trein niet? Waarom heeft die man op het spoor zo'n moeite op z'n broek los te krijgen? Als er een trein aan zou komen, dan lukt 't echt wel om een broek los te scheuren... (of je trekt 'm gewoon uit...)

- Waarom remt de auto, die het ongeluk veroorzaakte met die man die zijn eigen wagen aan het repareren was, niet? En waarom stapt er pas na 5 minuten iemand uit die auto?

- Nadat hij zelf op 't einde wordt neergeschoten door de politie, heeft Sherry alle tijd van de wereld om hem vast te pakken... volgens mij is het de normale gang van zaken dat de politie eerst even checkt of hij wel echt dood is... Net zo'n dom gemaakte scène als in het begin.

avatar van Slynkin

Slynkin

Deze vond ik veel beter dan deel 1. 'De switch' halverwege de film zorgt ervoor dat het lijkt alsof je naar 2 films zit te kijken. Veel mensen zullen zich hieraan storen, maar ik vond het wel origineel.

Het verhaal is minder grauw en onduidelijk dan deel 1, maar dat maakt het nog geen topfilm.

avatar van nightbreed

nightbreed

Ik vond deel 1 toch een stuk beter.

Ik vond het nogal onwaarschijnlijk dat die kerel de hele dag bijna alleen maar mensen zag die op diezelfde dag zouden komen te overlijden (klopt ook niet met het rekensommetje in de intro van de film).

Op die manier zou de mensheid binnen 3 dagen uitgestorven zijn.

Dat was een groot minpunt en een zwakte van het script naar mijn mening.

Voor de rest wel vermakelijk met een goede regie en niet meer dan redelijk acteerwerk.

avatar van guylopez93

guylopez93

vermakelijke horrortje met af en toe wat schrikmomenten erin

niet veel beter dan deel 1 maar ook niet veel slechter

leuk als tussendoortje maar meer niet

avatar van hellblazer93

hellblazer93

Prima horror die op een aantal punten beter is dan deel 1, maar op sommige punten ook slechter. Vandaar dat ik ook dit deel, net als White Noise 1, 3.5 * geef. Ik vond de schhrikmomenten hier zeer gepast en op goede momenten. Ik schrik bijna nooit meer in films, maar hier schrok ik toch 2 keer.

Een aantal scenes waren inderdaad instabiel, vaag, of klopten niet. GinolaEHV heeft al een aantal voorbeelden vermeld.

Ik vond het ook niet leuk dat de 2e helft van de film opeens met de duivel en 666-gedoe te maken had. Dit was ongepast vond ik, zeker tegenover deel 1. Als dit minder te maken had met de duivel etc. was mijn score hoogstwaarnschijnlijk ook hoger geweest.

Ik heb me vrijwel de hele film toch wel zitten te vermaken. Wel jammer van het duivelsgebeuren later in de film, maar toch niet zwaar vervelend.

Al met al een leuke film die ik nog eens een keer weer wil zien, direct na deel 1.

avatar van hellblazer93

hellblazer93

hellblazer93 schreef:

. Vandaar dat ik ook dit deel, net als White Noise 1, 3.5 * geef.

Mijn excuses, ik had op deel 3 sterren gegeven. Beide stemmen blijven overigens wel hetzelfde. Deel 2 is naar mijn mening dus toch wel beter.

Kikopuz

Nou, wie vond deze film ook veel hebben van 'Final Destination' en een beetje 'One Missed Call'?

Aardig wat schrikmomenten, maar ik blijf deze White Noise films flauw vinden.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Nee.. dit was het toch niet echt.. Waar ik deel 1 nog een 3,5* gaf (cadeau deed?), kan ik dat hier absoluut niet doen. Ik viel op het eind zelfs bijna in slaap Het toch al veel gebruikte thema van in contact staan met de dood, wordt zonder enige toegevoegde waarde wederom gebruikt. Die schrikmomentjes waren echt slaapverwekkend slecht en voorspelbaar. Verder was het acteerwerk echt om van te huilen soms (vooral een paar van die bijrol acteurs/actrices, heb gewoon 1x heel hard moeten lachen daarom ) Veel twijfelachtige scene's, maar goed daar ga ik maar niet op door. Film komt met 1,5* goed weg.

ik vind ook dat ze white noise twee beter apart hadden uitgebracht, ik vind hem zeker geen vervolg van de twee en de enige gelijkenis die ik dan ook kan vinden met de eerste film was het contact met de dood via technologie.

verder is de film ietwat langdradig en voorspelbaar, het gedoe met de duivel (666 en dergelijke)was erover en ook al dat gedoe met die geredde mensen die dan wraak nemen omdat ze gered werden ?!vond ik ook maar niks. toch heeft de film ook goede kanten ook al is het verhaal ietwat matig toch verwacht je telkens iets nieuws te zien.

kortom geen barslechte film maar toch ook kaskraker

2.5/5

avatar van sinterklaas

sinterklaas

De 2de deel van White Noise was ook erg goed. Trouwens wel wat beter en enger dan de eerste deel. Al is het natuurlijk geen vervolg en heeft het ook niet veel met deel 1 te maken. Maar evengoed wel weer een zeer aangenaam nieuw hoofdstuk. Nathan Fillion maakte er ook iets moois van en in White Noise 2 worden er ook degelijk meer dingen uit de kast gehaald dan deel 1. Deel 1 was meer met wat schimmen in de ruisbeelden van de TV en was ook wel meer boeiend en niet echt eng. Deel 2 bevat wel creepy momenten met geesten die ook wel uit Aziatische horrorfilms lijken zijn weggelopen. De film doet ook wel denken aan The Eye en inderdaad One Missed Call. Ook de schrikmomenten zaten er ruimschots in waar de nekharen nog wel eens overeind komen te staan. Geesten zien der ook eng uit btw. Verhaal daarnaast is ook te pruimen en vond die Henry Caine ook best wel goed. De allerlaatse seconde was ook kippevelverwekkend.

Prima vervolg. Beslist het kijken waard voor als je deel 1 ook al gezien hebt. Niks uitgemolken. Gewoon weer een mooi nieuw hoofdstuk.

avatar van dvd-me

dvd-me

Slechte film, ik mis de schrik-momenten en de goede sfeer..

nouja, wel een leuk verhaal.

avatar van SubzeroX

SubzeroX

redelijke film meer kan ik eigenlijk niet melden

avatar van playah26

playah26

Goede thriller! vind hem zelfs beter dan het iets wat saaie deel 1. hier heb ik toch wat meer spanning en actie in gezien.

avatar van WessRocks

WessRocks

Net gezien en moet zeggen goede film. Deel 1 was eigenlijk slecht, dus verwachte niet veel van deel 2. Maar sterk genoeg was deze film een toppertje. Ookal hebben de 2 films een totaal ander verhaal, toch vind ik het verhaal in deel 2 zeer goed. aanrader

avatar van alex____94

alex____94

1 van de slechtste films die ik ooit gezien heb :S

Vraag me eigenlijk af hoe ik deze film helemaal heb kunnen uitkijken?

0,5* (omdat ik niet lager kan geven)

G to the J

apart

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Natuurlijk, om niet te vergeten ook een dikke knipoog naar de Pang Brothers, deze film.

avatar van Elineloves

Elineloves

WessRocks schreef:

Sluit ik me bij aan, hij was beter dan deel 1.

avatar van DragQueen

DragQueen

Dit vervolg is qua niveau ongeveer gelijk aan zijn voorganger. alleen iets minder. hetzelfde concept wordt weer voorgeschoteld, en voorzien van een vrij matig verhaal. verder was de film toch wel enigzins het uitkijken waard. maar goede momentjes maken geen goede film. 2 sterren.

avatar van horrorfreak23

horrorfreak23

Lang niet zo goed als de eerste!

avatar van devilkem001

devilkem001

Paar schrik momenten, maar verder is er eigenlijk niets aan. Vond zelfs de eerste beter! 2/5 meer kon ik er niet op geven.

Het einde van de film was eigenlijk heel bizar. Dingen die niet kloppen enzo??

Zoals horrorfreak hier boven zei: Lang niet zo goed als de eerste en gelijk heeft die.

avatar van Nienke1981

Nienke1981

Ik vond dit tweede deel erg spannend en boeiend om naar te kijken. Ok, de eerste was net wat beter, maar deze was ook goed te doen!

avatar van The Scorcher

The Scorcher

Zwakke film, maar wel beter dan deel 1.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Boeiend was het wel, spannend niet echt. Het verhaal is leuker en origineler dan in de eerste film. Toch is dit vervolg net iets te druk en komen er véél te veel geesten langs die ze zo fake mogelijk doen uitstralen.

Ik kon de film tot het einde uitkijken. Maar het leuke verhaal had toch nog beter uitgewerkt kunnen worden. Véél storende elementen in deze sequel met name door de geesten zelf.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2057 stemmen

Het begint met een aardige inleiding over het 'communiceren met de doden' toestel en een bijna doodervaring van het hoofdpersonage waardoor hij ziet wie er zal sterven en die mensen kan redden. De verfilming van 'de bijna dood' ervaring vond ik zeer ongeloofwaardig net zoals het licht die op de mensen geprojecteerd is. Met als gevolg krijgen we een soort omkeerbare 'Final Destination' en 'Superman' voor volwassenen. Ik vond dat gedeelte best wel vermakelijk maar het duurt slechts 20 minuten en dan krijgen we een mysterie-achtig gedeelte voorgeschoteld. Een goed aspect voor het script maar het vermaak vond ik wel omlaag gaan. Al bij al vond ik de sfeer niet zo goed naar voor komen wat in het eerste deel wel het geval was. Het bevat ook nog enkele schrikmomenten: sommige zie je wel aankomen maar door het plotse hoge geluidsvolume schrik je toch nog. Het acteerwerk viel ook best wel mee. Een half sterretje minder dan zijn voorganger.

avatar van m1701

m1701

• 2084 stemmen

deel 1 was vele malen beter, maar dat komt denk ik omdat je nog niet weet wat je te wachten staat.

Deze was ook niet heel slecht maar vond em vrij standaard en er zaten weinig tot geen spannende momenten in. Jammer. Verhaal klonk beter.

2,5* want heel slecht was het ook niet