Shoot 'em Up (2007)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Davis
met Clive Owen, Monica Bellucci en Paul Giamatti

Mr. Smith (Clive Owen) ziet op straat hoe een hoogzwangere vrouw wordt belaagd door schietende mannen. Hij helpt bij de bevalling en belandt in het vuurgevecht, waarbij de moeder wordt gedood. De daders, die banden lijken te hebben met enkele politici, bleken het op de baby voorzien te hebben. Aan Mr. Smith de taak om deze vervolgens te beschermen, met behulp van een prostituee die hij van vroeger kent en in staat is om de baby borstvoeding te geven.

avatar van a usual suspect
vanavond weer op tv. Ik had m al eerder gezien, ik kwam er bij zappen bij toeval in. Wat heb ik gelachen! Heerlijke film. Op het lijf geschreven voor Clive met zijn als-ik-baal-dan-schiet-ik gezicht.

Zo slecht en over the top dat het grappig wordt. Aardig om één keertje te zien.

avatar van martijn011
Clive Owen als menselijke superheld, zo kan je deze film kort samenvatten. Enorm veel scenes met vuurgevechten erin en het bloed vloeit rijkelijk met als gevolg tientallen slachtoffers, met uitzondering van Mr. Smith, het personage gespeeld door Owen.
Alles is enorm over de top en soms daar nog weer over. Eigenlijk gaat het nergens over, maar op de een of andere manier vermaakt het toch.

Misschien komt dat ook wel een beetje door de aanwezigheid van Monica Bellucci, mooie vrouw om naar te kijken trouwens.
Ook Paul Giamatti is sterk gecast voor zijn rol als geschifte schurk, perfect gespeeld.
Het verhaal is niet serieus te nemen, maar daar heb je de tijd ook niet voor omdat je zelfs als kijker niet veilig bent voor alle kogels die het scherm af knallen.
De humor is goed, sterke oneliners, en de wortels schieten ook hun doel niet voorbij..
Vermakelijk, maar soms over het randje.

Deze film is ook echt om de paar maanden op tv volgens mij, haha.

avatar van MovieHolic
Straatbord schreef:
Zo slecht en over the top dat het grappig wordt. Aardig om één keertje te zien.

Nee zo slecht dat het totaal niet meer leuk is.

avatar van FunkStarr
Heel erg matig. Moet toegeven dat ik al geen fan ben van meneer Owen, maar deze film gaat zo verschrikkelijk ver over the top dat het nergens meer op slaat. Misschien is dit leuk voor 14 jarigen, maar ik vond er echt niets aan. Die Owen heeft ook de uitstraling van een lantaarnpaal.

avatar van Hey Blondie!
Het begon veelbelovend, maar al snel was het alleen nog maar vuurwapengeknal, en hoe meer doden er vielen, hoe minder ik er door geraakt werd. Op het laatst zat ik gapend naar de slachtpartijen te kijken.

Wat was goed. De Shootouts, Clive Owen/Paul Giamati, Wortels. Lekkere Cartoon actie.
Niet goed was. kan ik me niet herinneren.
Ik heb me gewoon lekker vermaakt.

djordy von trier
MAC72 schreef:
Niet goed was. kan ik me niet herinneren.
Ik heb me gewoon lekker vermaakt.
die verdomde wortels

avatar van missl
Wat je in principe uit de titel kan halen is ook waar: ze schieten nogal veel in deze film, er zit ook nog een prima verhaal bij en leuke acteurs, prima voor een avondje 'nergens over nadenken' op de bank.

HALVE TAMME.
Shoot 'em Up (2007) bezorgt de kijker: Goede acteurs, prima acteerwerk
en een vlot verhaal gekoppeld aan geslaagde actiescènes.

Zelf zal ik dan ook totaal geen moeite hebben met een herziening.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Shoot 'em Up (2007).

avatar van john mcclane 2
heerlijke over de top film,met een gewelds orgie die zijn weerga niet kent,,en allemaal met een dosis humor.cartonesk bijna.met die wortel.
fijne soundtrack.fijne film.

avatar van Kondoro0614
Shoot 'em Up

Toch wat slechter uitgepakt dan dat ik gehoopt heb na het zien van de trailer!

Clive Owen uiteraard uit de film Killer Elite (2011) vond ik wel aardig acteren.. Af en toe een beetje te laconiek.. Maar valt prima te doen! En hij was natuurlijk erg chill met zijn wortels ! Van Paul Giamatti wordt ik een beetje misselijk... Niet omdat hij slecht acteerde want dat deed hij prima! Ook eigenlijk een klein beetje psychologisch mis in zijn hoofd... gaat ie aan de tiet zitten van een vrouwelijk lijk ...... maar ik vond zijn grappen totaal niet leuk... Dat was soms wel jammer dat hij er tussen kwam.. Monica Bellucci natuurlijk een hartstikke mooie meid... Deed het wat minder na mijn mening... En jammer dat je nou weer in de sexscene haar ballonnen weer niet ziet...... ... Hahha!

Shoot 'em Up is kwa actie gewoon goed! Zitten een paar lekker actie scene's in! Helaas zit hier de actie scene in de lucht niet bij, toen ze uit het vliegtuig sprongen... dat is eigenlijk 1 van de slechtste scene's in de gehele film..! Het verhaal daar in tegen is gewoon matig... Ik vond het eigenlijk niet echt spectaculair ... Ze moeten een kind beschermen, die de tegen partij dood wil hebben.. Waarom precies is me niet helemaal binnengedrongen.. Zat vast weer eens niet op te letten.. Heb ik wel vaker ! .. Maar, om dit kind te beschermen moeten ze dus overleven tegen de grote bendes.. Dan komt er ook weer een wat minder gedeelte... Is Clive Owen onraakbaar of zo iets? Want hij is volgens mij in de gehele film maar 1 keer geraakt.. In zijn arm... Het gedeelte dat Paul Giamatti zijn vingers breekt is wel lekker om te zien.. Haha!

Ondanks dat ik erg hoge verwachtingen had aan de film vooraf, vindt ik hem achteraf toch minder uitgepakt.. Ik vindt deze film dan toch nog wel een 3.5* ster waard door de na mijn mening wel vette actie scene's en de grappen van Owen.. Maar voor een goed verhaal vindt ik deze film niet echt geschikt..

Ps. Ik ben de 1700ste stemmer

avatar van Daan258
Gewoon een lekker, keiharde en overdreven actie filmpje.
Zo op z'n tijd kan ik hier best van genieten.
Ondanks dat ik het verhaal maar een beetje wazig vond heb ik me hier toch goed mee vermaakt door de heerlijke actie, geweldige soundtrack en tof acteerwerk van Clive Owen.

avatar van Gang_Star
What's Up Doc?

Clive Owen zet een prima rol neer als Mr. Smith en ook Giamatti zet als badguy een goede rol neer. De film bied genoeg harde actiescènes en combineert dat met een fijne dosis humor. Van begin tot eind een goede actiefilm die zeer over-de-top is, maar ook geen moment verveelt.

avatar van jippie2010
Kan aan mij liggen, maar ik vond de film echt nergens grappig worden.
film kom me weinig boeien. *2.0

avatar van Barry83
Een 007 film is er niks bij D

Dit in combinatie met de nodige humor levert een prima film op

avatar van Timothyvdmeer
Is de humor mij ontgaan? Te veel over the top dit. Niets voor mij.

leuke popcornfilm en monica belluci

avatar van Boenga
Indiana Jones, of meer nog James Bond, vooral toen die in de huid werd gezeten door Roger Moore: helden die voor geen enkele slechterik moesten buigen, en die met hun onzinnige overdreven ook-dàt-kan-ik in hun films (Indy onder de vrachtwagen, Bond met ski's en parachute) de humor bijna op hetzelfde niveau van de actie brachten.

Probleem hier is dat die humor er helemaal niet is. Een paar honderd mensen neerschieten aan een onvoorstelbaar tempo en op de meest absurde spectaculaire manieren, en zelf door geen kogel kunnen geraakt worden - zelfs niet door een machinegeweer vanop vijf meter terwijl je naakt in bed ligt... Dat doet niet lachen, dat creëert het gevoel 'belachelijk'.

Toen ik een jaar of zes was (en dat was dan nog vóór het computertijdperk) speelde ik met soldaatjes, en dan was er ook altijd ene goeie, en die schoot al de rest neer.
Met nadruk op: 'toen ik een jaar of zes was'..

avatar van TronMan
Eigenlijk de beste 'game/strip ' verfilming ooit. Totaal over de top, zwarte humor en een debiel verhaal. Actie maakt alles goed. Leuk spel tussen Owen en Giamatti.

avatar van Lovelyboy
Clive Owen, de schietende verloskundige en babyoppas.

God wat slecht eigenlijk allemaal. Alleen voor mensen die van over the top actie en schietscenes houden en licht absurde komische momenten. Mensen die realiteit willen zien, iets met een verhaal, dan niet aan deze beginnen. Persoonlijk niet bepaald mijn ding dus helaas een slechte beoordeling.

avatar van Shadowed
Wel grappig.

In tegenstelling tot een groot deel had ik niet echt moeite met Owen. Hij is natuurlijk een gezichtentrekkertje, maar dat stoorde me niet. Ik stoorde me meer aan het accent van Belucci. Giamatti is inderdaad leuk en zorgt voor een komische lading hier en daar.

Actiescenes zijn weleenswaar over the top en met veel kogels gebracht, ik vond ze soms toch wel een beetje saai worden. Maar ze zijn wel zeer vlot en brengen je in een zwiep door de 90 minuten. Er is genoeg te zien en te beleven.

Hierom een 3,0* filmpie. Ik vind zo'n film wel leuk als je je verveelt op een vrijdag of zaterdag avond. Pak lekker wat popcorn en zet je verstand op nul. In dat geval is Shoot Em Up ideaal.

Tarkus schreef:
Net omdat in deze film alles onrealistisch en zwaar over de top is, vind ik het een uitstekende prent.
Een actie-thriller die ook in de categorie komedie zeker thuis hoort.
Lang duurt de film niet, maar het is van begin tot eind spanning en actie, die zoals gezegd wel heel zwaar wordt overdreven, het luchtgevecht (niet met vliegtuigen..., hoe dan?, dat moet je maar zelf uitzoeken !!) is een van de zaken die wel echt onmogelijk zijn, maar des te leuker om zien.
Clive Owen en Paul Giamatti zijn prachtig in hun rollen om nog maar te zwijgen van de altijd weer bloedmooie Monica Bellucci.
Maar ook de uitdrukkingen op het gezicht van de baby zijn bij wijlen hilarisch, de scène in het bad bijvoorbeeld....
Rest me nog te vertellen dat er een pracht van een soundtrack op deze film is gezet.
Kort maar krachtig, dat is de film samengevat !!

Opnieuw veel plezier beleefd aan deze 'over the top' film.
Absurde humor met veel actie...