• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.811 stemmen
Avatar
 
banner banner

Deja Vu (2006)

Sciencefiction / Actie | 126 minuten
3,50 3.744 stemmen

Genre: Sciencefiction / Actie

Speelduur: 126 minuten

Alternatieve titel: Déjà Vu

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Tony Scott

Met onder meer: Denzel Washington, Val Kilmer en Paula Patton

IMDb beoordeling: 7,1 (343.439)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 december 2006

Plot Deja Vu

"If you think it's just a feeling, go back... and look again."

De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van wimspeedy56

wimspeedy56

  • 84 berichten
  • 105 stemmen

Zojuist in de sneak gezien in Zevenaar.
Uit de filmbeschrijving blijkt helemaal niet voor mij, dat het in feite een sci-fi film is met veel onlogische acties.
Als je dit "toekomst uitgangspunt" aanvaardt, dan vind je de film misschien nog wel aardig.
Ik doe dat niet, en daarmee werd hij voor mij zeer ongeloofwaardig, waarbij het onlogische happy end de boel nog meer verziekte.
Toch nog 2 sterren voor dit wanproduct, vanwege sommige spectaculaire scenes.


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23457 berichten
  • 76952 stemmen

Goede sciene-fiction thriller die soms wel erg ongeloofwaardig is maar dit kan de pret niet drukken in deze onderhoudende film.


avatar van MarkFish

MarkFish

  • 1070 berichten
  • 1505 stemmen

Film is zondermeer vermakelijk en nergens saai. Als je mee kunt gaan in de technologie van het tijdreizen, is het een spannende film die boeit tot het einde.

Zitten wel veel typische Bruckheimer shots en scenes bij, die ook wel weer op het lijf van Washington zijn geschreven. Levert net als bijvoorbeeld Magnolia leuk materiaal op voor de interessante, eeuwige iscussie: Lot of Toeval?

Magnolia is echter meer drama en diepgang, waar Deja Vu toch vooral draait om het spektakel, de actie en ATF-agent Doug Carlin (Washington).


avatar van Clifford

Clifford

  • 49 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het verhaallijn van de film Deja Vu gelezen, en ik vindt dat het verhaal bijna lijkt op die van Minority Report. Tenminste dat idee van MR met een soort ''tijdmachine'' een misdaad voorkomen.

Of heb ik het mis?

Oja, ik heb de trailer bekeken, en ik hou van dit soort sci-fi films. Denzel Washington is geknipt voor deze rol, ik ben erg benieuwd naar deze film.


avatar van Gabe Walker

Gabe Walker

  • 121 berichten
  • 374 stemmen

Goede film, veel spanning en goed acteerwerk van Washington, en Kilmer. Caviezel zet ondanks zijn vele afwezigheid een goed personage neer.

De uitleg over het apparaat van de FBI wordt snel doorlopen en is misschien wat vergezocht, denk er maar niet te lang over na en dan is het een prima thriller om te zien.

Het is een waardige opvolger van Man on Fire ( al vind ik hem niet beter), en kan een van de betere bioscoopfilms worden die nu in de bioscopen gaat draaien.

Kortom: Film die de moeite waard is om te zien!


avatar van Pacino88

Pacino88

  • 608 berichten
  • 1480 stemmen

Dankzij Veronica gratis kunnen zien in de cinema.
Zeer vermakelijke en spannende actie thriller.
Washington speelt weer met charisma.

Veel high tech in het verhaal, waar ik soms niet alles van mee kreeg. zoals hoe ze briefjes konden showen aan personen in het verleden.

Nog wel meer van dat soort dingen. Toch moet ik zeggen dat het verder zeer origineel is uitgewerkt en niet zomaar een boevenfilm is, met tijdreizen. Ga dat zelf maar zien, maar als je een realistische film wilt zien, ben je aan het verkeerde adres.

Tenminste, het lijkt me sterk dat dat apparaat ooit gemaakt kan worden, ook al hadden ze het over Irak ofzo, het werd daar gebruikt?

3,5*


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5253 stemmen

Goede gelikte actie/hightech-thriller met een mooi verhaal, wat een bèètje ongeloofwaardig is, maar ja..`t gaat om het amusement, en dat krijg je voldoende.

Prima rol van Washington. ( Zoals altijd )

Passende soundtrack met ook nog de leuke oldie `don`t worry baby` van the Beach boys

Mooie ``Scott-shots``...net als in Man on fire.( Die ik op zich beter vond )

Trouwens Tony Scott ( Ridley`s broer ) word steeds beter in `t regisseren van zulk soort films....`t is trouwens ook 1 van m`n favoriete regisseurs van dit moment.

Spanning word geen moment onderbroken.

Soort `Enemy of the state` meets `Minority report`.

Een niet te missen film.....heb er erg van genoten.

Een topper van een blockbuster!!!!

Zien!!


avatar van kakstoel

kakstoel

  • 234 berichten
  • 351 stemmen

Heel goed in mekaar gezet. 4,5****


avatar van SKY

SKY

  • 14 berichten
  • 15 stemmen

De film kon mij niet echt bekoren, begon na een tijdje echt langdradig te worden. Maar ik deel duidelijk een andere mening dan de meesten hier blijkbaar. Het zal gewoon mijn ding niet zijn blijkbaar


avatar van mikey

mikey

  • 28993 berichten
  • 5142 stemmen

Net alsof ik deze film al eerder heb gezien..


avatar van ilss1

ilss1

  • 5 berichten
  • 54 stemmen

Mensen mensen mensen, ik heb deze superfilm gezien vanaaf!!!! Allemaal naar DEJA VU gaan, want dat is echt de film van het jaar! Ooooh wat spannend is ie, en hij verveelt geen minuut...

Zoals je hoort raak er niet over uitgesproken, dus ZIEN ZIEN ZIEN !!!!!!


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

Ontstellend slechte rotzooi. Neem een standaard verhaaltje, vul het met onwaarschijnlijkheden (zo zien we niet alleen IN huizen dankzij sattelieten, we zien ook nog eens de kleur van ondergoed én wie er belt!), laat een pafferige Val Kilmer - verder wel te pruimen - en een fronsende Denzel Washington aanrukken en laat de camera vooral geen moment stilstaan en voilà... we hebben 'déjà vu'. Was het dat maar... dan was het geen ramp. Maar tot overmaat van ramp heeft Tony Scott, noch Jerry Bruckheimer énig besef van wat film in feite is en doén ze maar wat. Een close up hier, een lange dolly daar, afwisselend veel scherpte met compleet verleggen van de focus... Tony Scott heeft geen flauw idee waar hij mee bezig is en wat film in feite IS. En omdat de film er stereotyp en gelikt uitziet qua setdesign gaat men dit ook nog eens verwarren met 'een stijlvolle film' à la Micheal Mann. Lieve vrienden, 'deja vu' is àmper film. Misschien wel erg vermakelijk en ontspannend, maar dit gaat er bij mij toch echt niet in. 1 volle gevleide*

Ô ja, Ridley rules!


avatar van MarkFish

MarkFish

  • 1070 berichten
  • 1505 stemmen

olivier schreef:

Ontstellend slechte rotzooi. Neem een standaard verhaaltje, vul het met onwaarschijnlijkheden (zo zien we niet alleen IN huizen dankzij sattelieten, we zien ook nog eens de kleur van ondergoed én wie er belt!), laat een pafferige Val Kilmer - verder wel te pruimen - en een fronsende Denzel Washington aanrukken en laat de camera vooral geen moment stilstaan en voilà... we hebben 'déjà vu'. Was het dat maar... dan was het geen ramp. Maar tot overmaat van ramp heeft Tony Scott, noch Jerry Bruckheimer énig besef van wat film in feite is en doén ze maar wat. Een close up hier, een lange dolly daar, afwisselend veel scherpte met compleet verleggen van de focus... Tony Scott heeft geen flauw idee waar hij mee bezig is en wat film in feite IS. En omdat de film er stereotyp en gelikt uitziet qua setdesign gaat men dit ook nog eens verwarren met 'een stijlvolle film' à la Micheal Mann. Lieve vrienden, 'deja vu' is àmper film. Misschien wel erg vermakelijk en ontspannend, maar dit gaat er bij mij toch echt niet in. 1 volle gevleide*

Ô ja, Ridley rules!

Ik sluit me aan bij je laatste zin....zondermeer, maar dit was geen sclechte film. Het gaat tenslotte toch om het entertainmentgehalte en die was vrij hoog.


avatar van Rua

Rua

  • 215 berichten
  • 345 stemmen

Ridley rulet inderdaad, maar om nou te zeggen dat Tony Scott maar wat doet en geen flauw idee heeft waar hij mee bezig is is natuurlijk ook weer onzin.

Hij weet heel goed wat film is, oa vermaak, entertainment, spanning, mooie beelden.

Evenals Man on Fire vond ik dit ook weer een zeer genietbare film!

O ja, Jerry Bruckheimer doet ook maar wat...

heeft geen enig besef van wat film in feite is...


avatar van Gabriel

Gabriel

  • 82 berichten
  • 921 stemmen

gelikt en goed acteerwerk van Washington, maar verder niet heel bijzonder


avatar van Clifford

Clifford

  • 49 berichten
  • 0 stemmen

Clifford schreef:

Ik heb het verhaallijn van de film Deja Vu gelezen, en ik vindt dat het verhaal bijna lijkt op die van Minority Report. Tenminste dat idee van MR met een soort ''tijdmachine'' een misdaad voorkomen.

Of heb ik het mis?

Oja, ik heb de trailer bekeken, en ik hou van dit soort sci-fi films. Denzel Washington is geknipt voor deze rol, ik ben erg benieuwd naar deze film.

Ik heb Deja Vu in de bios gekeken, en ik moet zeggen dat het me tegen viel. Denzel is een goeie acteur, maar het hele verhaal van die film klopt niet...

Hoe kon Doug Carlin's (Washington) partner Minuti IN HET BEGIN van de film al dood zijn door die ''tijdmachine'' als Doug en een speciaal team waarmee hij samenwerkt, VOOR HET EERST met de tijdmachine rommelen aan het VERLEDEN????

Het verhaal moet wel kloppen!! Maar goed ik heb me wel vermaakt bij deze film. Ik geef Deja Vu 3,5* ster

PS: ik denk 50/50 dat er een vervolg komt.


avatar van Olivia

Olivia

  • 262 berichten
  • 141 stemmen

ilss1 schreef:

Mensen mensen mensen, ik heb deze superfilm gezien vanaaf!!!! Allemaal naar DEJA VU gaan, want dat is echt de film van het jaar! Ooooh wat spannend is ie, en hij verveelt geen minuut...

Zoals je hoort raak er niet over uitgesproken, dus ZIEN ZIEN ZIEN !!!!!!

Ik krijg hier zomaar het gevoel dat je of een van de weinigen bent die het een superfilm vind, of je maakt een grapje...

Hmm, als James Caviezel erin zit wil ik hem wellicht wel zien...maar heb enkele reviews gelezen die weer niet veel goeds voorspellen..

Nou ja, 'oordeel zelf' zeggen ze toch altijd?


avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

  • 4939 berichten
  • 13414 stemmen

De mate waarin je plezier aan deze film kunt beleven is de mate waarin je bereid bent je verstand op nul te zetten en je intelligentie te laten beledigen. Wie weerstand biedt heeft een lange avond voor de boeg, wie toegeeft kan tenminste nog enigzins genieten van technische hoogstandjes en adrenalineverhogende achtervolgingen etc.

Wie een film over tijdreizen maakt, in welke vorm dan ook, moet de toon maar liever zo luchtig mogelijk houden. Een combinatie met warrig, dubbelzinnig commentaar op patriotisme en een eerbetoon aan de stad New Orleans is dan ook een slecht idee, en in het laatste geval zelfs in 'poor taste'.

Wat betreft Denzel Washington; de man is een goed acteur, maar loopt de hele film weer enorm te geilen op zn eigen coolheid. Een coolheid die hij, zodra hij zijn lines met betrekking op de plot heeft gesproken, aan het eind van zo'n beetje elke serieuze scene meent te moeten bewijzen. Werkt op de zenuwen.

Wie trouwens op zoek wil naar filosofische levenslessen in de trant van 'wie drastisch probeert iets te voorkomen zorgt er juist alleen maar voor dat het gebeurt', moet zich misschien even realiseren dat het een Jerry Bruckheimer film is en de enige motieven achter de film financiele zullen zijn geweest.

Een krappe 2*


avatar van Oosie

Oosie

  • 186 berichten
  • 85 stemmen

OLIVIA , jij bent niet de enige die`m een SUPERFILM vind ik namelijk ook 4****

Ik heb `m gisteren gezien , alweer een top acteerwerk van DENZEL W.

geen minuut saai !!!!


avatar van Anjin

Anjin

  • 650 berichten
  • 735 stemmen

Schitterende acteerwerk van Denzil..

Toch wel 1 van mijn topacteurs

Nee heb nog geen film van hem gezien waarbij geen top acteerwerk neerzet en laat hem dan maar geilen op z'n coolheid volgens poisonthewell of zoiets

Hij is voor mij toch wel the Acteur of the Year


avatar van thomzi50

thomzi50

  • 1991 berichten
  • 2530 stemmen

Het kijkt heerlijk weg, maar qua verhaal stelt Déja Vu heel weinig voor. Er klopt namelijk weinig van, en bovendien is het compleet ongeloofwaardig terwijl de film pretendeert zo realistisch mogelijk te zijn. Dieptepunt: de veel te lange achtervolging, waarin Denzel op de snelweg van nu een auto die daar vier dagen eerder reed achtervolgt . Toch heb ik me totaal niet verveeld, en zaten er leuke momenten in. Maar veel stelde het niet voor, ik ben gewoon geen Tony Scott-fan denk ik. 2,5*


avatar van SubbiE

SubbiE

  • 95 berichten
  • 274 stemmen

Ik ben het volledig eens met Olivier. Wat is dit een grote rotzooi film. Het script is bar bar slecht. Voeg daarbij wat high tech speelgoed die voor ontelbare onmogelijke scenes zorgt, wat teveel aan specials shot en mismakelijk lensgezoom, en een emo-relatie tussen de 2 hoofdrolspelers die me sneller doet braken dan nen beschimmelde pizza. Om het plaatje helemaal compleet te maken vond regisseur Tony Scott het niet beter om er ook wat melodramatische muziek in te miksen (op totaal random gekozen momenten) waardoor de film nog minder wordt dat een doorsnee amerikaanse actiefilm. Ik vond 'Man on fire' van den Denzel een goeie actiefilm, die ik meermaals zag. Het zag er naar uit dat Déjà Vu vanaf het begin hetzelfde in petto had, maar na 10 minuten wist ik al hoe laat het was.

Na "don't vote bush" zou ik nu scanderen

"do not see this film"

1*


avatar van dewulfda

dewulfda

  • 68 berichten
  • 399 stemmen

Ik vond dit echt wel een super film hoor! Een film hoeft niet altijd realitisch te zijn, als hij maar boeit.

En bij deze film heb ik mij geen minuut verveeld.

Lekkere actie en spanning.

Soms miss moeilijk te begrijpen maar als je goed nadenkt klopt de film wel.

Prachtige film dus!

4,5 *


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5253 stemmen

dewulfda schreef:

Ik vond dit echt wel een super film hoor! Een film hoeft niet altijd realitisch te zijn, als hij maar boeit.

En bij deze film heb ik mij geen minuut verveeld.

Lekkere actie en spanning.

Soms miss moeilijk te begrijpen maar als je goed nadenkt klopt de film wel.

Prachtige film dus!

4,5 *

Geloof bovenstaande maar.....``dewulfda`` heeft gelijk.

Topfilm!!!!

Maar meningen verschillen....


avatar van wait_here

wait_here

  • 98 berichten
  • 360 stemmen

olivier schreef:

Maar tot overmaat van ramp heeft Tony Scott, noch Jerry Bruckheimer énig besef van wat film in feite is en doén ze maar wat.

Mwahh.. ik denk dat Tony Scott graag experimenteert, dat heeft hij met zijn film van vorig jaar 'Domino' laten zien. Gelukkig gaat hij goeddeels verder op de ingeslagen. Het is een adembenemend schouwspel geworden en ik hoop dat Scott nog even doorgaat met het maken van dit soort films.

Poisonthewell schreef:

De mate waarin je plezier aan deze film kunt beleven is de mate waarin je bereid bent je verstand op nul te zetten en je intelligentie te laten beledigen.

Lijkt mij eerder een gebrek aan voeling met de film en aan inlevingsvermogen in een verhaal. Ik vond het prachtig. 4,5


avatar van mikey

mikey

  • 28993 berichten
  • 5142 stemmen

olivier schreef:

Ô ja, Ridley rules!

Niet echt,, maar vergeleken met broerlief wel ja.


avatar van Gabe Walker

Gabe Walker

  • 121 berichten
  • 374 stemmen

Clifford schreef:

Ik heb Deja Vu in de bios gekeken, en ik moet zeggen dat het me tegen viel. Denzel is een goeie acteur, maar het hele verhaal van die film klopt niet...

Hoe kon Doug Carlin's (Washington) partner Minuti IN HET BEGIN van de film al dood zijn door die ''tijdmachine'' als Doug en een speciaal team waarmee hij samenwerkt, VOOR HET EERST met de tijdmachine rommelen aan het VERLEDEN????

Het verhaal moet wel kloppen!! Maar goed ik heb me wel vermaakt bij deze film. Ik geef Deja Vu 3,5* ster

Ik denk dat je daarvoor eens de special edition van terminator moet kijken en dan bij de extra's... tijdsparadoxen ofzo heten die dingen. Als je het op die manier bekijkt klopt het wel.

Maar over tijdreizen kun je heel lang discusieren wat wel en wat niet klopt. Elke film heeft zo zijn eigen regels: Timecop, Back to the future, Donnie Darko, Terminator.

Elke film houdt zich daar min of meer aan. Deja vu zie ik als een mix van de "tijdreisregels" van Donnie Darko en Terminator.

Aangezien tijdreizen (nog) niet bestaat, denk ik niet dat je kunt zeggen of iets wel of iets niet klopt. Als een verhaal zichzelf tegenspreekt dan kun je er wat van zeggen, maar ik vond het toch wel kloppen. Dus neem gewoon de regels die hun je geven voor waar en probeer er een beetje van te genieten!

Jij (Clifford) waardeert hem vrij goed en laat je niet helemaal beinvloeden door zo'n tijdreis "feitjes", maar er zijn genoeg andere die door zoiets de film echt laag waarderen. Daarmee doe je de film, in mijn ogen, echt tekort!


avatar van BlueSword

BlueSword

  • 1725 berichten
  • 0 stemmen

goeie film goed verhaal dat blijft boeien, sommige dingen snapte ik alleen niet helemaal!

niet echt veel over te zeggen voor de rest...

4.0*


avatar van steefwijnen

steefwijnen

  • 58 berichten
  • 85 stemmen

Leuke spannende film 4 dikke ****


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Visueel veel mindere beklijvende stijl dan z'n vorige 2 films maar evengoed weer een spannende actiefilm met een compleet over the top cyberverhaal en een zoals steeds erg goede Washington.

PS : Is Kilmer ontzettend verdikt de laatste tijd of lag het aan mij ?