Get Shorty (1995)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met John Travolta, Rene Russo en Gene Hackman

Chili Palmer herinnert mensen aan schulden bij maffia-figuren in Miami en komt via een aantal opdrachten in Hollywood omdat een regisseur zich niet aan zijn afspraken houdt. Hij raakt echter geïnteresseerd in het vak en wil het nieuwste project van de regisseur gaan produceren. De vriendin van de regisseur is de ex-vrouw van een populaire kleine acteur Martin Weir en deze trekt ook zijn interesse. Samen met haar wil hij Martin Weir overtuigen om de hoofdrol te gaan spelen.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Leuker dan zijn vervolg deze Get Shorty, heel typisch vond ik dat deze film over de filmindustrie een veel coolere soundtrack had dan die over de muziekbuisness Aardig vermaak verder 3*

avatar van Niqk
ik vond sommige details leuk, vooral de mona lisa boven het toilet bij die mafia kerel

avatar van thomzi50
Die Mona Lisa was me ook al opgevallen, in positieve zin. De film is erg grappig, verveelt geen moment, en leuke acteurs. Weinig op aan te merken eigenlijk 3,5*

avatar van PaulieWalnuts
Ik vind deze toch wel erg grappig. Goede acteurs ook, een soort Amerikaanse Snatch.

avatar van Leland Palmer
Erg leuke film! Vermaakt zeker de hele tijd en de acteerprestaties zijn subliem.....! John Travolta is en blijft gewoon cool! Leuk verhaal en erg grappige momenten.....Zeker een voldoende waard!

* * *

avatar van nightbreed
Dit is zo'n film die wel leuk is maar tegenvalt omdat hij destijds door de pers zwaar werd overschat.
Ik kan me nog herinneren dat deze film de hemel werd ingeprezen en toen ik de film had gezien viel hij daardoor toch zwaar tegen.
De film heeft leuke karakters, heeft leuke momenten maar weet nergens echt te boeien.

Cijfer: 3

avatar van tukkerstein
Ernstig overschatte film. Goed verzonnen personages waarmee niks wordt gedaan. Verhaal is niet boeiend/interessant en het is eigenlijk nooit grappig. Bij dit soort films moeten de personages zelf al grappig zijn door hun doen en laten, maar dat zijn ze niet.

avatar van Thomas83
Erg leuke komedie. Een leuke parodie op de maffia- en filmwereld en hoe dat in elkaar overloopt. Leuk al die verwijzingen naar films, en het plot is erg sterk vol met goede twists en vaak erg leuke dialogen. Deze maken de film samen met de sterke en charismatische acteerprestaties erg fris. Vooral Travolta, DeVito, Hackman en Farina spelen leuk. En die donkere acteur waarvan zijn naam me is ontschoten.
Het camerawerk vind ik ook vrij sterk, en de muziek ook.
Ik heb deze film volgens mij pas voor de tweede keer gezien in zijn geheel, ondanks het feit dat hij al tig keer is herhaald op tv de laatste jaren. Maar als ik hem voor de vijfde keer zou zien zou ik hem nog erg vermakelijk vinden. Dit is gewoon een van de leukste komedies die ik heb gezien. De meest grappige scenes vond ik de scene waarin Hackman en Travolta de twee investeerders ontvangen. Ook de scene in het restaurant met de stuntman is erg leuk, net als de scene dat Barboni langs komt bij de filmproducent en de scene dat Weir op het terras bestelt wat niet op de kaart staat.
Het einde van de film is echt geweldig. Een zeer waardig einde van een heerlijke film. Zwaar onderschat als je het mij vraagt. 4.0*

FisherKing
Overschat, overschat ? Waar hebben jullie het in godsnaam over. Dit is gewoon een komedie die boven het gemiddelde uitstijgt.

avatar van Thomas83
Ik vind hem ook verre van overschat. Juist een onderschatte komedie. Hooguit wel eens wat rommelig, maar verder op alle vlakken eigenlijk op zijn minst ok.

Wat mij betreft ook eerder onderschat. Alle Barboni-scenes zijn meer dan hilarisch. De kritiek dat de personages niet grappig zouden zijn, deel ik dan ook absoluut niet. ruime ****

filmanalist
ik vond ray barboni erg grapiig en overtuigend de rest viel wel mee,
wel een leuke film om te zien als er niks op televisie is.

avatar van DragQueen
Luchtige misdaad-komedie, met een gave soundtrack en een leuk verhaaltje. het acteerwerk is vermakelijk en goed uitgevoerd. travolta, de vito en hackman zetten leuke rollen neer. verder kijkt de film lekker weg, en is erg grappig op vele momenten. 3,5 sterren.

avatar van tommykonijn
Matige film vind ik dit, niet echt een superfilm maar wel een lekker wegkijkertje maar ik vind wel rol van Danny DeVito vind ik heel goed!

***

Dirigent
Wel een vermakelijke film moet ik zeggen, absoluut niet top maar als er niets op tv is kan je deze best kijken en inderdaad ik vind ook dat Danny DeVito het goed doet hoor!

* * *

Wat een heerlijke film.
Sublieme acteerprestaties.
"Look at me" etc.
Vooral de "domme lul" Dennis Farina als Bones. Wat een meesterlijke rol. Al bij de start van de film nadat hij de jas van Travolta had meegenomen en even daarna wraak wilde nemen.
Wat zal er gelachen zijn bij de opnamen.
En dan natuurlijk Travolta en Hackman en deVito Allemaal toppers.
Voor mij een 4.5 Alleen al voor het lachen.

avatar van Reijersen
Geinige en onderhoudende film. Daarnaast ook best aardig acteerwerk, maar algemeen niet al te verrassend.

3,5 ster.

avatar van Riddick
Fantastische film, en totaal onbegrijpelijk dat het zo ondergewaardeerdt wordt op moviemeter. Dit is na Pulp Fiction veruit de beste rol van J.Travolta. De rest van cast is natuurlijk ook geweldig. Ik heb me erg vermaakt met deze film.

avatar van ®Tc
Komische maffiafilms blijf ik maar een dom genre vinden. De rol van Gandolfini was wel zeer leuk. Toch heeft de film me niet kunnen bekoren. 2,5

avatar van bakaa
super film... goeie acteurs enzo..
3 sterren

avatar van 606
erg leuke film en prima acteerwerk

4 sterren

The Last
Prima wegkijker. Vette rollen van Travolta en Hackman, leuk vlot script en een aantal geestige momenten maken GS tot een vermakelijke film. Aardige soundtrack verder. 3,0*

avatar van Gabriel
vette rol voor Travolta? Vond hem totaal niet overtuigend

Een geslaagde komedie met John Travolta en het kan ook eigenlijk niet anders, want Danny de Vito is natuurlijk wel de uitgesproken persoon om een komedie mee te maken. De chemie heeft goed gewerkt en John Travolta kan zijn misdadig karakter gewoon 'meennemen' naar deze komedie.

avatar van Movie Jim
Ik vond John Travolta wat minder spelen in deze film. Voor de rest is het bijna slaapverwekkend. .

avatar van benni
Reuze humor, heb echt vaak keihard gelachen! Aanradertje... Komedie,met humor waar je wel van moet houden. Misschien kijken sommigen serieus hier na,tja, dan is ie misschien overschat. als je door hebt, dat je mag lachen, is ie onderschat..

avatar van aburex
Geen superfilm maar weet soms wel je aandacht vast tehouden. Met al deze sterren had ik toch een betere film verwacht. Vond het vervolg ook al wat rommelig.

Thomas83 schreef:
Het camerawerk vind ik ook vrij sterk, en de muziek ook.

De film ging gewoon nergens over. Nietszeggende dialogen en totaal niet grappige karakters. Jij hebt het over een geweldig einde, zou je mij dan misschien kunnen uitleggen welk einde? De film stopt namelijk zomaar uit het niets...

orbit
Het is een film over film, als je dat niet snapt ben je niet te helpen.

avatar van sinterklaas
Heerlijke frisse misdaadkomedie en ook zoals ik het wil zien. Om te beginnen vond ik het verhaaltje best leuk in elkaar gezet maar aan de andere kant soms ook moeilijk te volgen, maar achteraf kom je er natuurlijk achter dat alles gewoon een gespeelde film was. De film had zo weer zijn vele leuke zwarte humor momentjes, een tal aan leuke acteurs: Gene Hackman, John Travolta (leuk duo uiteindelijk) Rene Russo en ook nog een schitterende rol van Dennis Farina als een quasi meedogenloze maffiabaas. Ook Danny de Vito had weer een leuk bijrolletje en de knipoog naar andere misdaadfilms was ook sterk aanwezig.

Gewoon weer zon heerlijke jaren 90 misdaadkomedie die erg genietbaar is.